Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
41/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitetaan-osastolla tuote jota kaupitellaan vaihtokauppana esim kahvipakettiin. Ilmiannan jokaisen. 

Jep, ne on rasittavia; annetaan/lahjoitataan ja perään pyydetään Juhla-mokkaa tai Fazerin sinistä. voihan vee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on viimeinen tiukka hinta???

Kyseessä oli 3 euron tuote...

Jep. Nää on näitä "millä hinnalla olet valmis myymään?" - No hemmetti sillä hinnalla mikä on selkeästi ilmoituksessa mainittu. Piste. Ärsyttää tälläiset vonkaajat.

Kaikki mitä saa tingittyä sitä ei tartte maksaa...

Vierailija
44/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänten jakelijat. Todella ärsyttäviä. Laitoin melkein kolmekymmentä tuotetta myyntiin ja parhaimmat ovat keränneet parisenkymmentä sydäntä. Yhtään tarjousta ei ole tullut.

Muutama tuote meni heti toridiilillä kaupaksi, mutta nää sydäntenkerääjä-tuotteet eivät mene. Niistä vaan tykätään ja ilmeisesti kuvat ovat kauniita katsella, kun katselukertojakin on yli sata.

Jos tykkäät tuotteesta ja tarvitset semmoisen niin laita toridiilillä tarjous äläkä vaan jää kaukaa ihailemaan. Itse voin myydä halvemmallakin kuin mitä alunperin ajattelin.

Vierailija
45/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydänten jakelijat. Todella ärsyttäviä. Laitoin melkein kolmekymmentä tuotetta myyntiin ja parhaimmat ovat keränneet parisenkymmentä sydäntä. Yhtään tarjousta ei ole tullut.

Muutama tuote meni heti toridiilillä kaupaksi, mutta nää sydäntenkerääjä-tuotteet eivät mene. Niistä vaan tykätään ja ilmeisesti kuvat ovat kauniita katsella, kun katselukertojakin on yli sata.

Jos tykkäät tuotteesta ja tarvitset semmoisen niin laita toridiilillä tarjous äläkä vaan jää kaukaa ihailemaan. Itse voin myydä halvemmallakin kuin mitä alunperin ajattelin.

No just.

Vierailija
46/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessani lukee vain nouto ja silti kysellään toridiiiliä ja postitusta. 

Huvikseen vaan laitoin ilmoitukseen "vain nouto", kun tykkään turhista kyselyistä? 

Vierailija
47/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tallentaa tuotteen suosikkeihin ja jää odottelemaan, että lasket hintaa. Tai sitten keräävät vertailtavaksi erilaisia vaihtoehtoja, harkitsevat ostoksiaan tms. Ei kaikki tee impulsiivisia hankintoja toristakaan.

Sinua ärsyttää, ettei ihmiset tarjoa alempaa hintaa, mutta monet valittaa, että ärsyttää tinkaajat. 

Vierailija
48/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ainakin laitan suosikkeihin jos ehkä joskus olen jotain ostamassa mutta haluan vertailla ja juuri nyt ei pysty. Kaikki ei ole niin leväperäisiä et ostelee kaiken heti mitä tulee eteen.

Kiva tietää että tämäkin ärsyttää jotakuta. Ei mua ole yhtään ärsyttänyt vaikka tuotteella on 1000 katselukertaa ja tykkäyksiä vaikka kuinka.

Vierailija
49/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka nyyhkytarinalla vonkaavat ilmaiseksi tavaraa tai vähintään lähes ilmaiseksi. Tajusin asian kun huomasin, että yksi tapaus erehtyi ruinaamaan minulta vielä uudestaan, kun yhden tuotteen oli jo ilmaiseksi antanut ja postittanut. 

Pari vuotta sitten tyhjensin äidin asuntoa ja laitoin paljon tavaraa torille annetaan palstalle. Yksi ihminen lähetti pitkän viestin missä kertoi kuinka on liikuntavammainen ja autoton ja siksi jää vaille tavaroita ja kovasti haluaisin minun ilmaisia juttuja, jos vien ne jonnekin 40KM päähän. Ja laittoi saman viestin useampaan ilmoitukseen, varmaan copypastaa saman tarinan joka ilmaisilmoitukseen ja katsoo onnistuuko. Ja se ei halunnut mitään perusvaatteita tai astioita, vaan sisutustavaroita, koruja ja Hello Kitty tavaroita. Jälkeenpäin tuli mieleen, että ehkä se yrittää saada kaikkea helposti myytävää tavaraa, sillä on kirppispöytä tai se laittaa ne itse nettiin myyntiin myöhemmin.

Vierailija
50/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kaikki typerät ylisanat ja hehkutukset myynti-ilmoituksissa. Aivan ihana, upea, tyylikäs! Antaa ihmisestä jotenkin yksinkertaisen vaikutelman, että koittaa kaupitella jotain perus rytkyjään noin. 

Toinen on nää ilmotukset, joissa tahraisen tai muuten kuluneen tuotteen kunto on merkitty hyväksi ja pyydetään 80% uuden hinnasta. Esim. 1400e uutena maksavaa mattoa joku koitti kaupitella 1100e hintaan, vaikka siinä oli kahvitahroja. 

Vierailija
51/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku ei suostunut myymään minulle jääkaappia torin chätti osiossa.. Hän pyysi koko nimeni, osoitteeni ja puhelinnumeroni. Hän ei kuulemma voi tehdä kauppaa anonyymin kanssa..

Minä olen ostanut autojakin ihan pelkästään tuota chättiä käyttäen, miksi pitäisi soitella kun noutoosoitteen ja kellonajan voi sopia tuossakin..

No vaihdoin ilmoituksen sellaseen jota ei kiinnosta kelle se jääkaappi menee.

Vierailija
52/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus yhteydenoton, jossa luki vain "Mä halu". Jätin haluamaan.

Vierailija
53/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ostajat jotka kyselevät Tori-diiliä. Jos haluaisin käyttää Tori-diiliä, olisin varmaankin valinnut sen ilmoitusta tehdessäni, vai mitä?

Vierailija
54/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä?

Onko vapaa?

Huh huh... Itse laitan suoraan viestin selkeästi, että haluan ostaa tämän pstituksella, niin saan suoran vastauksen, että tässä tilinumero, tai on jo myyty.

Tinkijät ärsyttää, jos ei ole varaa maksaa parin kympin tuotetta, niin et osta.

Ilmoituksessani on toridiili, mutta silti turhia tulee viestejä ja pyyntöjä tulla katsomaan kotiini tuotetta. En todellakaan halua vierasta ihmistä kotiini ja aiemmin ennen toridiiliä pari varaajaa jättänyt hakematta , eikä edes ilmoittanut , että eivät tulekaan, eli siihen loppui noudot.

Ihan, kun myyjällä olisi aikaa odotella arvon ostajaa koko päivä kotonaan.

Törkeää!

Onneksi on toridiili, eikä tarvitse vastata näihin viesteihin, vaan kaupat sujuvat fiksujen ostajien kanssa vaivattomasti ilman typerää säätämistä. Postituskin on huomattavasti helpompaa, kun vanhaan tapaan. Pakkaat ja kirjoitat koodin paketin päälle, viet postiin ja siinä se. Ei tarvitse odotella rahoja, lähetellä kuitteja maksuista, vaihtaa tietoja vieraalle henkilölle.

Ihme ääliöitä.

Vierailija
55/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myynnissa rakennustavaraa, uutena käyttämätön paketissa, mitat ja kaikki näkyy. Hinta noin 30% siitä mitä kaupassa uusi maksaa.

Tinkijöitä silti riittää. Paria olen kehottanut menemään kauppaan, kun palanut pinna niin pahasti. Ensin kysellään kaikki asiat mitkä lukee jo ilmossa, sitten tarjotaan alle puolet mitä pyydän ja pitäisi matkahuollolla lähettää samaan hintaan jättipakettina.

Vierailija
56/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn tavarat alle muiden kirppishintojen, niin vaikeuksia ei yleensä tule ostajien kanssa. Silti tinkaajia löytyy, mutta eivät he ärsytä. Vastaan vaan, että palaan asiaan jos muutkin ostajat ovat hänen kanssaan samaa mieltä hinnasta. 

Yleensä "palkitsen" mukavat ostajat. Sellaisia on harvassa, mutta siinäkin on hienoinen raja kenelle kannattaa antaa. Yksi tyyppi jäi mieleen, joka oli aivan innoissaan yhdestä vanhasta lusikkasarjasta. Koska mulla oli siihen samaan sarjaan kuuluva muutama  pikkulusikka kysyin ottaako ne kaupan päälle, niin joo, tuli vastaus. Hän tuli lusikat hakemaan talomme edestä ja annoin isot lusikat  tietenkin tarkistettavaksi, mutta hän vaati nähdä myös ne pikkulusikat ennen kuin maksaa. Vastasin, että ne ovat sulle lahja ja pakettia en sen takia avaa. Joko otat tai et ota, mutta niitä ei tarvitse erikseen esitellä. Maksoi ja lähti. Päätin, että jatkossa en enää vastaavaa tee. 

Vierailija
57/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään Toridiiliä en ole enkä tule tekemään.

Joko kaupat tehdään heti tai ei laisinkaan.

Myyjänä:

1) en anna Schibstedtille mitään oikeuksia maksuliikenteeseeni tai tilitietoihini

2) en jää odottelemaan viikkoa-kahta, josko kauppa oikeasti onnistui

3) ota riskiä, että ostaja rikkoo tuotteen ja palauttaa tai

3b) tilaa minulta toimivan tuotteen ja laittaa palautukseen samanlaisen, oman rikkinäisen ja väittää tuotteen olleen epäkelpo

Viestittelyssä en odota 12h pidempään, jos on useita viestittelijöitä, niin 4h.

Jos vastaan 5 minuutissa, odotan samaa sinulta.

Vierailija
58/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Postitatko?"

"Kulkeutuuko Helsinkiin?"

matosta josta pyysin 5€. Ilmoituksessa luki selvästi että vain nouto. Hermo meni ja annoin maton tuttavalle ilmaiseksi. 

Kuka alkaa postittelemaan viiden euron mattoja? 

Minä postitan vaikka 20 sentin ruohonleikkurin, jos ostaja maksaa lähetyskulut.

En viitsi parin euron takia vaivautua ellei kyse  ole hankalasti eroon päästävästä tavarasta. Pitää laittaa omalle ajalle ja pakkaukselle hinta.

Sen hinnan voi laittaa suoraan postituskuluihin.

Vierailija
59/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähetän kaiken noudettavana pakettina, S-koosta eteenpäin. Kirjepakettia eli sitä xs-kokoista kun ei pysty seurata kunnolla. Noutopaketilla voi aina varmistua siitä, että paketti tosiaankin on noudettu, eikä ostaja voi alkaa venkuloimaan, ettei paketti saapunut, kuten näiden kirje"pakettien" kanssa. Suhteellisen harvinaista kuitenkin on, että posti mokaa ja kirjepaketti katoaa, vaikka sitäkin toki joskus sattuu. Torissa on niin paljon huijareita, etten uskalla enää ottaa riskiä. Sitten saa monta viikkoa viestitellä jonkun hullun kanssa tai saa vielä stalkkerin elämäänsä.

Vierailija
60/286 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä "Voitko varata iltaan asti niin mittaan lapsen pään että onko sopiva" ja sitten illalla ei kuulu yhtään mitään. Parin päivän päästä tulee viesti "hei sori unohtui vastata kun oli lapsen jalkapalloturnaus ja kaverisynttärit, mutta myy vaan seuraavalle". En käsitä miksei mitata sitä jalkaa/päätä/mitälie ENNEN kuin aletaan viestittelemään tai ylipäätään etsimään niitä vaatteita. Itse en varaa kenellekään ikinä mitään.