Mitä ihanaa leipoisin joululahjaksi pieniin pusseihin/rasioihin kavereille?
Haluaisin itse leipoa ja nähdä vaivaa.
Tänä vuonna en tee lusikkaleipiä. En myöskään mielellään mitään suklaista koska sitähän on joka puolella muuten.
Ehkä jotain mihin tulee minttukrokanttia tai omenaa ja kinuskia ym. En tiedä.
Olisiko yhtään ehdotuksia?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen pullapitko
Nam, unelma mulle. En saa pitkoja leivottua, aina epäonnistuu. Vaikka pullaa osaanki tehdä pitkoissa jauhoja joko liikaa tai liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Itse leivon englantilaista hedelmäkakkua. Säilyy hyvin ja on vielä loppiaisena hyvää,jos syömiseltä säästyy,mikä ei ole todennäköistä, on se niin hyvää
Tämän teen jouluksi omalle porukalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen pullapitko
Nam, unelma mulle. En saa pitkoja leivottua, aina epäonnistuu. Vaikka pullaa osaanki tehdä pitkoissa jauhoja joko liikaa tai liian vähän.
Pullakranssi todella näyttävä kahvipöydässä!
Jouluna monilla notkuu pöytä herkkuja ilman lahjaleipomuksiakin. Entä jos annat kauniissa purkissa vaikka cookieaineet valmiiksi sekoitettuna, kylkeen ohje ja lisää vain voi/munatmv. Resepti vois olla vaikka suvussa kulkeva resepti.
Itse tykkäisin myös vaikka kauniisti koristellusta piparitaikinasta tehdystä rasiasta mikä on täytetty paperipäällysteisillä konvehdeilla.
Oletko aivan varma että lahjottavat haluavat leipomisia?
Kuivata suppilovahveroita ja laita lasipurkkiin joulunauha ympärille. Suppiksia voi kerätä lumen tuloon asti ja niitä on 🍄
Kaikille jotka tekevät itse ruokalahjoja> toivottavasti tunnet "lahjottavat" henkilöt tarpeeksi hyvin. Kaikki eivät tahdo itsetehtyjä syömisiä. Esim. minä en halua lahjaksi mitään itsetehtyä. Olen äärimmäisen tarkka hygieniasta enkä, sori vaan, luota kovinkaan monen kotikokin siisteyskäsitykseen..
Vierailija kirjoitti:
En itse pidä muiden leipomuksista lahjana, osa maistuu kamalalta tai epäilyttävältä. Ellei ole kuin kondiittorin tekemä. Eli en arvosta erityisesti sitä ja että muka yllättää sillä. Pieneen pakettiin joku mitä toinen haluaa.
Tuntuu, että näitä itsetehtyjä saa aina niiltä, joilla ei ole mitään osaamista tehdä niitä.
Ei kiitos minulle mitään. Yritän välttää sokeria, koska se lihottaa ja olon väsyneeksi.
Älä nyt juma la lauta leivo mitään pas kaisia kenellekään.
Ehdottomasti joku kuivakakku, joka säilyy pitkään. Esim taatelikakku, kentakilainen kakku, suklaakakku, arabialainen. Ei sormin näperreltyjä karkkeja.