Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihanaa leipoisin joululahjaksi pieniin pusseihin/rasioihin kavereille?

Vierailija
06.10.2024 |

Haluaisin itse leipoa ja nähdä vaivaa. 

Tänä vuonna en tee lusikkaleipiä. En myöskään mielellään mitään suklaista koska sitähän on joka puolella muuten. 

Ehkä jotain mihin tulee minttukrokanttia tai omenaa ja kinuskia ym. En tiedä. 

Olisiko yhtään ehdotuksia?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoin elokuun lopussa kaapista sekajätteeseen viimejouluisia leivottuja lahjoja ja mietin, että ei tämäkään luonnon kannalta järkevää ole. Aikuisten lahjominen voisi minusta riittää, niitä erilaisia itsetehtyjä teelaatuja ja keksejä ja suklaarusinoita on vaivaannuttavaa saada lahjaksi.

Vierailija
42/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalo-kinuskifudge. Olikohan Yhteishyvän sivuilla ohje.

ei tosin mitään leivottavaa vaan enmänkin keiteltävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse jouluksi selkeitä hyviä joululeivonnaisia kuten saaristolaisleipää ja joulukakun. Ne ovat hyviä ja hyvin säilyviä, pakastettavia. Suosittelen tällaisia.

Vierailija
44/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta eivät nuo mitenkään takuuvarmasti ilahduttava lahjaidea ole. Jo mainittu hygieniajuttu on oleellisin este. Varmempaa on hankkia lahjapussukoihin jotain muuta.

45/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihaninta olisi saada auklaapaloja, pähkinöitä ja vihreitä kuuloja eri väreissä minigrip-puwiswa. Säilyvätkin leivonnaisia pidempään. Jos pitää olla leivonnainen niin munkki jossa hillona vihreä kuula

Hmm.. 

No tässä juuri aloin miettimään jos tekisin erilaisia suklaalevyjä. Pieniä, esim kolmea erilaista ja sitten suihkuttaisi kullan kiiltoa tai muuta leivontaan käytettyjä glittervärejä. Olisi pähkinää, minttua, toffeeta. 

Hankala nyt päättää. 

Tämä kuulostaa ihanalta! 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
46/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita.

Vierailija
47/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkutikkareita tai riisisuklaata.

Tai entä jos tekisit kauniiseen lasipurkkiin jotain granolaa tai mysliä?

Vierailija
48/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://anna.fi/reseptit/mureat-juustokeksit-2

Tein yks joulu noita työkavereille ja erikseen kiittivät jälkikäteen, yks laitto heti jouluna kiitoksen, kun söi niitä (sen kans ei töiden ulkopuolella normaalisti viestitty). Laitoin mukaan minipurkin hilloo, sillon ainakin Pirkalla oli kolmen maun pakkaus "hilloja juustojen kanssa". 

Vierailija
49/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristolaisleipä ja itse tehdyt riisipiirakat olisivat itselle kova sana.

Vierailija
50/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kettukarkkeja pihlajanmarjoista . Netistä löydät reseptin . 

Vierailija
51/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rommiruukku kauniissa lasipurkissa etiketteineen ja joulunauhoineen. 

Vierailija
52/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluinen kuivakakku. Voi laittaa vaikka osittain pakkaseen ja on hygieenisempi vaihtoehto kuin itsetehdyt karkit ja muut. 

Vierailija
53/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo ranskalaisia  vohveleita, herrasväen pikkuleipiä tai kaneliässiä.Tai  vaikka koko valikoima.

Vierailija
54/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos minulle itse tehtyjä leipomiksia/makeisia. En tiedä muiden ihmisten hygieniatasosta niin en halua syödä mitään kotona väkerrettyä. Tämä kammo sai alkunsa siitä kun vuosia sitten söin työkaverin leipomaa pullaa ja pullastani löytyi tekokynsi. Hyi yäk.

Vierailija
55/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, en koskaan syö lahjaksi saatuja itsetehtyjä räpellyksiä koska ikinä ei voi olla täysin varma vastaavatko antajan hygienia- ja siisteyskäsitykset ja -käytännöt omiani.

Jos käy kavereilla kylässä niin kyllähän siinä näkee jo aika hyvin ihmisen siisteystason. En kyllä itsekään söisi sellaisen ihmisen herkkuja jos tietäisin, että on todella huono hygieniataso.

Ei voi tietää vaikka ei pesisi käsiään kunnolla. Tau joku taapero osallistuu leipomiseen lähmäisillä käsillään ja nuolee sekoituslusikkaa välillä. Jotkut aikuisetkin maistelee sormella taikinaa. Yleinen siisteys ei kerro mitään vielä. 

Vierailija
56/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini antaa joka joulu itse tehtyjä leipomuksiaan lahjaksi ja minä annan takaisin suklaarasian. En viitsi pahoittaa hänen mieltään ja kertoa totuutta eli että heitän hänen kakut ja pullat saman tien roskiin. Pahalta tuntuu joka joulu ja olen miettinyt jopa pois muuttamista asian vuoksi. Älkää ahdistelko siis ihmisiä itsetehdyillä leipomuksillanne.

Vierailija
57/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteisiin meneville sinkku miehille yleensä kelpaa kotileivonnaiset, ne eivät ole kovin tarkkoja mutta en suosittele niitä ihan kenelle tahansa ja kaikille jakaa. Meillä heitettäisiin kompostiin.

Kerran satuin näkemään oikein saastaisen keittiön missä niitä valmistettiin. Ei ole hygienia passia. Kynsiä, tekoripsiä, hiuksia ja pakkelia voi tippua taikinoihin. Tiskataan käsin jolloinka ei puhdistu kunnolla välineet. Lapset työntää likasia käsiä ja kissa käy lipomassa kuormasta. 😂 Vaikka ne kävisi uunissa niin siltikin. 🤮

Vierailija
58/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät tora kynnet ja joka sormissa sormuksia kotikokki kastaa sormee tuotokseen ja imee sitä. 😋

Vierailija
59/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin valita, ottaisin S-pikkuleipiä. Ne ovat hyviä, mutta en itse jaksa nähdä koskaan vaivaa.

Vierailija
60/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin jostakin yksinkertaisesta. Näin Instassa ohjeen pihlajanmarjoista (niin kuin ne Kettukarkit olivat) valmistettuja karkkeja. Ylipäätään pidän itse tehdyistä marmeladikarkeista esim. karpalo, karviaismarja, omena, puolukka, punainen viinimarja. Tai sitten jotakin perinteistä, joihin reseptejä voi kaivella vanhoista keittokirjoista sadan vuoden takaa ja joita ei niin tule vastaan enää.  

Jos oikeasti olet hyvä tekemään lusikkaleipiä, niin mikset ota roolia joulun tuojana juuri niin? Minulla on erikoinen piparkakkuresepti ja moni haluaisi sen reseptin itselleen, mutta päätin että teen niitä lahjaksi joka joulu. Niitä odotetaan ja tilataan ajoissa, joten ei kannattaisi haudata sellaista minkä osaat tehdä hyvin. Perinteet syntyvät niin.