Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihanaa leipoisin joululahjaksi pieniin pusseihin/rasioihin kavereille?

Vierailija
06.10.2024 |

Haluaisin itse leipoa ja nähdä vaivaa. 

Tänä vuonna en tee lusikkaleipiä. En myöskään mielellään mitään suklaista koska sitähän on joka puolella muuten. 

Ehkä jotain mihin tulee minttukrokanttia tai omenaa ja kinuskia ym. En tiedä. 

Olisiko yhtään ehdotuksia?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi torttutaikinasta tehty joulukalenteri jossa avautuvat luukut ja luukuissa erilaisia täytteitä joissa luukun kantta kastettaisiin Pihlajanmarjasosetta, vihreitä kuulia, musti- ja puolukoita, karviaimarjahyydykettä. Aattona koko kalentarialusta syötäisiin vaikkapa perheen kesken!

Myös piparkaakkutaikinasta voi tehdä tuon kalenterin!

Ideaa saa jakaa ja toteuttaa, mielellään tänne sitten juttua kokemuksista ja leipojalta ilmoitus että idea saatu vauvapalstalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, en koskaan syö lahjaksi saatuja itsetehtyjä räpellyksiä koska ikinä ei voi olla täysin varma vastaavatko antajan hygienia- ja siisteyskäsitykset ja -käytännöt omiani.

Vierailija
24/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakeksejä, ne säilyy hyvin.  Parmesankeksejä.  Fudgea odotan itse kovasti! 

Vierailija
25/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, en koskaan syö lahjaksi saatuja itsetehtyjä räpellyksiä koska ikinä ei voi olla täysin varma vastaavatko antajan hygienia- ja siisteyskäsitykset ja -käytännöt omiani.

Jos käy kavereilla kylässä niin kyllähän siinä näkee jo aika hyvin ihmisen siisteystason. En kyllä itsekään söisi sellaisen ihmisen herkkuja jos tietäisin, että on todella huono hygieniataso.

Vierailija
26/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihaninta olisi saada auklaapaloja, pähkinöitä ja vihreitä kuuloja eri väreissä minigrip-puwiswa. Säilyvätkin leivonnaisia pidempään. Jos pitää olla leivonnainen niin munkki jossa hillona vihreä kuula

Hmm.. 

No tässä juuri aloin miettimään jos tekisin erilaisia suklaalevyjä. Pieniä, esim kolmea erilaista ja sitten suihkuttaisi kullan kiiltoa tai muuta leivontaan käytettyjä glittervärejä. Olisi pähkinää, minttua, toffeeta. 

Hankala nyt päättää. 

En hakuaisi syödä glittervärejä. Ja toi munkki kuulostaa aivan kauhealta joululahjaidealta.

Samat ajatukset.

Vierailija
27/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli teki aikoinaan lahjaksi viikunapalleroita. Todella hyviä!

Vierailija
28/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama

Vierailija
29/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein niissäkin kodeissa, joissa ei muuten paljon leivota, leivotaan jouluna. Siksi leivonnaiset eivät mielestäni ole yleensä hyvä joululahja, koska niitä on monissa kodeissa joka tapauksessa yli oman tarpeen.

Vierailija
30/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö kuitenkin esim. jouluruokaa, jos sinut kutsutaan syömään? Sama asiahan se on...

Vierailija
31/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapähkinävoipikkuleipiä. Tein viime vuonna jouluviemisinä ja tykkäsivät. Tein vielä gluteenittomia. 

Vierailija
32/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hare Krishna tyypit myi joskus kookossuklaapalloja. Olen aina inhonnut kookosta, maistin kuitenkin ja jestas ne oli hyviä. 

Sitten toinen:juustoisia tuulihattuja. 

Olisin näistä tosi tyytyväinen (ja villasukista joita tällä palstalla inhotaan). 

Vierailija
33/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö kuitenkin esim. jouluruokaa, jos sinut kutsutaan syömään? Sama asiahan se on...

Ei ole koskaan ollut tapana ottaa joulunpyhinä ruokailukutsuja vastaan. Harvoin muulloinkaan, olen todella kranttu, valikoiva ja suorastaan nirso syömisten kanssa vaikka syömishäiriöitä tai allergioita ei olekaan.

- se jota lainasit

Vierailija
34/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka urpå ehdottelee munkkeja? Munkit säilyvät tuoreina korkeintaan päivän ja sen jälkeen ovat kuivia.

Ja te, jotka ette syö kenenkään leipomuksia hygieniasyistä: voi vit*u, että pitää tehdä elämästä vaikeaa! Ettekö syö mitään, jos teidät kutsutaan juhliin tai illanistujaisiin, aika monella on itse tehdyt tarjottavat? Tai no jaa, tuonkaltaisia ihmisiä tuskin kutsutaan mihinkään, eikä ystäviä edes ole.

Vierailija
35/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen englantilaistyylinen kuivakakku, jossa hedelmiä yms. pienikokokoisena.

Vierailija
36/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigerissä on tai sinne tulee metallirasioita, jos koko täsmää. Myös laatikoita ja pusseja.

https://flyingtiger.com/fi-fi/products/gingerbread-shaped-cake-tin-smal…

https://flyingtiger.com/fi-fi/products/christmas-tree-shaped-cake-tin-3…

Vierailija
37/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi innostua jostain leipomuksista? Tai leipoa itse?

Vierailija
38/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi jaksaa vaivautua, ja ennen kaikkea: miten joku miettii tällaista lokakuussa?

Ihanaa, että joku vielä jaksaa, koska harvemmin on valmistuotteiden vuoksi enää pakko. Ovat herkut useimmiten myös maukkaampia itse tehtynä kuin teollisesti. Pienet leipomot on toki nopea tie onneen myös.

Äiti teki ysärillä jouluksi jotain viipalepipareita. Muistaisiko joku niiden nimen?

Muita oli kaneliässät, lusikkaleivät, ja tietysti leivottiin ihan perinteisestä piparitaikinasta pieniä lyhtyjä, joita sain koristella erilaisilla suklaakarkeilla. Joku vuosi teimme myös piparit joulukuuseen silkkanauhasta ripustaen.

Vierailija
39/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy kavereilla kylässä niin kyllähän siinä näkee jo aika hyvin ihmisen siisteystason. En kyllä itsekään söisi sellaisen ihmisen herkkuja jos tietäisin, että on todella huono hygieniataso.

Vaikka kuinka tietäisit henkilön siisteystason, voitko olla varma siitä että perheen pikku räkänokat ja nelijalkaiset karvanlevittäjät eivät ole osallistuneet kokkaamiseen millään tavalla?

Vierailija
40/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset