Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihanaa leipoisin joululahjaksi pieniin pusseihin/rasioihin kavereille?

Vierailija
06.10.2024 |

Haluaisin itse leipoa ja nähdä vaivaa. 

Tänä vuonna en tee lusikkaleipiä. En myöskään mielellään mitään suklaista koska sitähän on joka puolella muuten. 

Ehkä jotain mihin tulee minttukrokanttia tai omenaa ja kinuskia ym. En tiedä. 

Olisiko yhtään ehdotuksia?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihanaa-sanan ylikäyttö.

T ohis

Vierailija
62/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja eli kuivuneita kakkakikkareita.

Toinen ehdotus pyöritellyt räkäpallot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa että joku haluaa/on halunnut ilahduttaa ystäviään jouluna ja nähdä vaivaa leipoessaan. Aloittaja tekee varmasti hyviä leivonnaisia koska se on ehkä hänen harrastuksensa.

Itse lukeudun niihin höpsöihin joka ei myyjäisistäkään osta mitään itse tehtyä. No, se on mun häpeä.   Minulla oli aikoinaan työkaveri joka toi silloin tällöin juuri minulle leipomuksiaan. Hänen ulkoinen olemuksensa ei ollut kaikkein siistein, joten en niitä sitten syönyt. Kuitenkin arvostin eleenä sitä että hän halusi ilahduttaa.

Vierailija
64/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihanaa-sanan ylikäyttö.

T ohis

IHanaa sanoi Häkkinen.

Vierailija
65/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette oo terveitä

Vierailija
66/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tigerissä on tai sinne tulee metallirasioita, jos koko täsmää. Myös laatikoita ja pusseja.

https://flyingtiger.com/fi-fi/products/gingerbread-shaped-cake-tin-smal…

https://flyingtiger.com/fi-fi/products/christmas-tree-shaped-cake-tin-3…

Näin niitä pari päivää sitten ja ne olivat piparkakun muotoisia.

Vierailija
67/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, en koskaan syö lahjaksi saatuja itsetehtyjä räpellyksiä koska ikinä ei voi olla täysin varma vastaavatko antajan hygienia- ja siisteyskäsitykset ja -käytännöt omiani.

Jos käy kavereilla kylässä niin kyllähän siinä näkee jo aika hyvin ihmisen siisteystason. En kyllä itsekään söisi sellaisen ihmisen herkkuja jos tietäisin, että on todella huono hygieniataso.

Vaikka kuinka tietäisit henkilön siisteystason, voitko olla varma siitä että perheen pikku räkänokat ja nelijalkaiset karvanlevittäjät eivät ole osallistuneet kokkaamiseen millään tavalla?

Pöydällä ja keittiötasolla kävelevä kissa. Ei kiitos.

Vierailija
68/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta eivät nuo mitenkään takuuvarmasti ilahduttava lahjaidea ole. Jo mainittu hygieniajuttu on oleellisin este. Varmempaa on hankkia lahjapussukoihin jotain muuta.

Jos lahja ei maistu sinulle, on ikävää kiemurrella, kun ystävä myöhemmin tenttaa piditkö lahjasta, jota hänen perheensä rakastaa. Se pätee myös ostolahjoihin. Monet antavat sitä, mistä itse pitävät. Saajan mieltymyksiä ei oteta huomioon. Esim. maustettua suklaata tai maustettua teetä jollekulle, joka pitää perusmausta. Tai maustettua kahvia, apua. Yksi  vanha vakioesimerkki on kylpyvaahto henkilölle, jolla ei ole kylpyammetta.

Vierailija
69/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaristolaisleipä ja itse tehdyt riisipiirakat olisivat itselle kova sana.

90-luvulla sai maistuvia riisipiirakoita joidenkin seurakuntien myyjäisistä. Ostin niitä, jos oli rahaa. Myöhemmin  jossain myyjäisissä joku kaipasi niitä ja kävijöille kerrottiin, että leipojat ovat jo siirtyneet taivaan kotiin tai eivät enää jaksa leipoa.

Vierailija
70/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivattuja eli kuivuneita kakkakikkareita.

Toinen ehdotus pyöritellyt räkäpallot.

Tuliko sulle tästä kommentista hyvinkin "voimaantunut" olo??:D

Nää mukafiksut kommentit on jotenkin säälittäviä. 

Mutta joo, anna sinä läheisllesi räkäpalloja lahjaksi, ehkäpä he osaa niitä arvostaa.

Vierailija
71/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta eivät nuo mitenkään takuuvarmasti ilahduttava lahjaidea ole. Jo mainittu hygieniajuttu on oleellisin este. Varmempaa on hankkia lahjapussukoihin jotain muuta.

Jos lahja ei maistu sinulle, on ikävää kiemurrella, kun ystävä myöhemmin tenttaa piditkö lahjasta, jota hänen perheensä rakastaa. Se pätee myös ostolahjoihin. Monet antavat sitä, mistä itse pitävät. Saajan mieltymyksiä ei oteta huomioon. Esim. maustettua suklaata tai maustettua teetä jollekulle, joka pitää perusmausta. Tai maustettua kahvia, apua. Yksi  vanha vakioesimerkki on kylpyvaahto henkilölle, jolla ei ole kylpyammetta.

Me saatiin lapselle synttärilahjaksi puhallettava uima-allas. Asutaan kerrostalossa, pieni asunto vieläpä. Silloin vähän mietin että oliko ottanut väärän lahjan mukaan vai oliko se ihan oikeesti meille tarkoitettu.

Itse kyllä ilahtuisin leivonnaisista, mieluummin ehkä jotakin suolaista tai sitten hyvin säilyvää makeaa. keksejä tms. Macaronsitkin kävisi vaikka jouluväreissä ja täytteillä.

Vierailija
72/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen jättänyt kaikki muiden leipomat "lahjat" syömättä. Etenkin jos ovat jotain puolituntemattomia työkavereita yms. Mielestäni kannattaa leipoa niin, että vie johonkin yleiseen taukohuoneeseen kaikki tarjolle ja se saa vapaasti ottaa, joka haluaa. Kuitenkin on aina niitä, joille maistuu, mutta myös niitä, jotka eivät halua.

Vierailija
73/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hassis nyyttejä.

T.Maukka

Vierailija
74/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta iso paketti halpaa kahvia, kaatele pestyihin pilttipurkkeihin, sitaise narulla punainen servetti kanneksi ja liimaa tarra kylkeen.  

Naurattaa koska tällaista ihan todella tulee :) 

Vierailija
75/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi saada pikkuleipiä lahjaksi. En tykkää pikkuleivistä, enkä halua syödä toisen leipomia. 

Puolukka- tai saaristolaislimppua korkeintaan.

Vierailija
76/110 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itsellä kyllä hygienia hallussa mutta meillä on 2 tuuheakarvaista eläintä. Kissa ja koira. Ei voi ikinä olla varma missä ne karvat voi olla, lentää ilmassa tms. En todella tee mitään leivonnaisia lahjaksi enkä myöskään syö muiden eläin/lapsiperheiden tuliaisia. Kyläilyt ok puolin ja toisin mutta jännittää sekin. Olisi niin nolo löytää kakusta vieraan koiran pitkä karva. 

Myyjäisistä tms en osta koskaan mitään juuri kun en tiedä missä oloissa tehty ja säilytetty. 

Vierailija
77/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut erikoisteetä ja pähkinöitä Intiasta, joista en pidä. Tuolla ne ovat kaapissa odottamassa käyttäjää, ties kuinka monetta vuotta.

Vierailija
78/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä toffeeta ja konvehteja.😋

Vierailija
79/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen pullapitko

Vierailija
80/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo hyvin säilyvää näkkäriä, jolla lahjan saaja voi täydentää varmuusvarastoaan katastrofin varalle ja samaan pakettiin näkkärin kanssa voit laittaa puntin tikkuja ja kynttilän pätkän jos voit ja uskallat käyttää rahaa niiden hankkimiseen.