Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikea välttää herkkuja

Vierailija
06.10.2024 |

Ei luulisi, että on niin vaikeaa. Mutta koko ajan vaan tekee mieli kakkua suklaata ja keksejä ja jäätelöä. Ne ovat se ilo elämässä, josta ei haluaisi luopua. Kuitenkin olisi kiva laihtua...

Aina mässättyäni itseni turvoksiin päätän, että huomenna sitten syön vain puuroa ja porkkanaa. Kunnes töiden jälkeen käyn kaupassa ja ostan taas paketin keksejä ja jonkun tarjoustoscapiirakan. Toivotonta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksejäkin on monenlaisia. Minä vaihdoin suklaakeksit digestiveen ja mariekekseihin. Eivät ole yhtä makeita, mutta menevät kahvin kanssa kerran päivässä. 

Ei ole sama asia kuin vetää pussi fasupaloja tai paketti jaffakeksejä. Makeutta pitää olla riittävästi.

Ei toki, mutta voi pikkuhiljaa totutella vähän parempiin valintoihin. Mäkin syön herkästi pötkön jaffakeksejä tms, mutta myös mariekeksit uppoavan, jos on vain niitä. Niitä yleensä ei mene yhtä paljon.

Vierailija
22/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11884 kirjoitti:

Oon tosi hoikka ollut aina (monet jopa huolissaan)  ja vedän helposti päivittäin kokonaisen suklaalevyn, pullapussin, karkkipussin, sipsipussin yms😅 Oon koittanut vaikka mitä että pääsisin eroon herkuista mutta ei vaan onnistu tässä huolettaa se että varmasti jossain kohtaa alkaakin se paino tulemaan ja sit tästä mässäilystä tulee todellinen ongelma

Niinhän siinä käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niskasta kiinni ja olet ilman makeaa kaksi viikkoa, sen jälkeen ei tee enää mieli. Käytännössä vieroitat itsesi sokerista kokonaan, vieroitusoireita tulee mutta niistäkin selviää.

Vierailija
24/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus. 

Vierailija
25/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukuttavuus on sokerituotteissa tietenkin se juttu, main thing. Kun ottaa vähän makeaa, tekee koko ajan mieli ottaa sitä lisää ja tuleehan sitä otettuakin...

Nämä ovat tarkasti myös tutkimustietoon perustuvia juttuja. On inhmillistä pitää makeasta.

Vierailija
26/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikea välttää. Mieti mitä lisäaineita niissä on ja sokeri- ja transrasvamäärää! Erittäin prosessoitua epäravintoa.

Laadukkaat herkkuleivonnaiset tehdään ihan oikeasta voista, maidosta, kermasta ja jauhoista. Ei niissä ole turhia keinotekoisia lisäaineita. Konerasvalla leivottuja keksejä ja kääretorttuja en ostakaan.

Vierailija
27/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikea välttää. Mieti mitä lisäaineita niissä on ja sokeri- ja transrasvamäärää! Erittäin prosessoitua epäravintoa.

Näin mäkin mietin ennen, mutta sitten perehdyin, miten useimmat kasviproteiinivalmisteet tehdään.

Vierailija
28/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksejäkin on monenlaisia. Minä vaihdoin suklaakeksit digestiveen ja mariekekseihin. Eivät ole yhtä makeita, mutta menevät kahvin kanssa kerran päivässä. 

Ei ole sama asia kuin vetää pussi fasupaloja tai paketti jaffakeksejä. Makeutta pitää olla riittävästi.

Ei toki, mutta voi pikkuhiljaa totutella vähän parempiin valintoihin. Mäkin syön herkästi pötkön jaffakeksejä tms, mutta myös mariekeksit uppoavan, jos on vain niitä. Niitä yleensä ei mene yhtä paljon.

Mariekeksejä voi dippailla vaikka Nutellaan ja niin vain menee paremman puutteessa koko paketti että suhahtaa.

Vierailija
29/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, niskasta kiinni ja olet ilman makeaa kaksi viikkoa, sen jälkeen ei tee enää mieli. Käytännössä vieroitat itsesi sokerista kokonaan, vieroitusoireita tulee mutta niistäkin selviää.

No sehän se on kun en selviä tuota kahta viikkoa, en edes viikkoa. On yritetty.

Vierailija
30/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on talvikausi tulossa niin voi peittää läskit toppatakilla.

Vierailija
31/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se,kun aloin tutkia noitten jäätelöitten ja keksien ja suklaitten ainesosia. Aivan järkyttävää epäravintoa,mikä tekee ihmisen sairaaksi ja väsyneeksi. Nykyisin kuljen jäätelöitten ja suklaitten ohi ihan rauhallisin mielin. Lähinnä oksettaa se maku,mikä niistä jää. 

Vierailija
32/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vähähiilihydraattista dieettiä. Yritin 3 vuotta laihduttaa tuloksetta, koska makean himo yllätti aina, varsinkin iltaisi mutta kun kokeilin  vähähiilihydraattista ruokavaliota, niin makean himo lähes katosi. Se mitä jäi jäljelle, sain tyydytettyä 85%:sella suklaalla, jota voi syödä aika paljon, sen vähäisen sokerimäärän takia.

Periaate dieetille on helppo. Jokaisella aterialla saisi olla vain 10g hiilihydraattia. Ei väliä, jos välillä menee hieman yli, varsinkin jos tarkoitus ei ole laihduttaa. Itse ollut nyt yli 4kk ja paino lähtenyt 4kg.

Vierailija
33/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi se,kun aloin tutkia noitten jäätelöitten ja keksien ja suklaitten ainesosia. Aivan järkyttävää epäravintoa,mikä tekee ihmisen sairaaksi ja väsyneeksi. Nykyisin kuljen jäätelöitten ja suklaitten ohi ihan rauhallisin mielin. Lähinnä oksettaa se maku,mikä niistä jää. 

Suklaa isoina klöntteinä kieltämättä ei houkuta. Mutta kaikki kakut ja makeat piirakat, muffinssit ja muut leivonnaiset . Niitä ei voi vastustaa.

Vierailija
34/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei puhuta mutta meillä hoikilla ihmisillä noita mielihaluja ei ole.

Ei ole totta. Olen aina ollut hoikka sekä sokeriaddikti. Syön järkyttävät määrät pullaa ja jäätelöä, mutta jätän normaalit ruoat syömättä. Sillä olen pysynyt hoikkana.

Kyllä vaan on totta: olen nelikymppinen ja hoikka. Syön "kunnon" ruokaa, mutta inhoan (olen aina inhonnut) makeaa.

Vierailija
35/36 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta  k-- kaupan ruskeassa paketissa olevat digestivet paras vaihtoehto, on vähemmän vehnäjauhoja.

Vierailija
36/36 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun mässytykset kovin herkullisilta vaikuta.

Pikemmin sulla ei ole itsekuria. Mitä jos kaataisit suoraan sokeripussista suuhun, sekin varmaan olisi sun mielestä herrrkkkuua!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän