Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikea välttää herkkuja

Vierailija
06.10.2024 |

Ei luulisi, että on niin vaikeaa. Mutta koko ajan vaan tekee mieli kakkua suklaata ja keksejä ja jäätelöä. Ne ovat se ilo elämässä, josta ei haluaisi luopua. Kuitenkin olisi kiva laihtua...

Aina mässättyäni itseni turvoksiin päätän, että huomenna sitten syön vain puuroa ja porkkanaa. Kunnes töiden jälkeen käyn kaupassa ja ostan taas paketin keksejä ja jonkun tarjoustoscapiirakan. Toivotonta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle ei ole kehittynyt vastustuskykyä noihin mainitsemiisi herkkuihin, koska luonnossa mikään ei ole yhtä aikaa makeaa ja rasvaista.

Vierailija
2/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vielä mitään, jos olisi joku raja, että söisi vain yhden pullan, yhden suklaapatukan tai pari keksiä. Minä vedän aina koko keksipaketin ja vielä 3 suklaapatukkaa sekä pullakranssin tai -pitkon. Se on se päivän pääateria ja ylellinen oma hetki töiden jälkeen, kun voi rentoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei puhuta mutta meillä hoikilla ihmisillä noita mielihaluja ei ole.

Vierailija
4/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejäkin on monenlaisia. Minä vaihdoin suklaakeksit digestiveen ja mariekekseihin. Eivät ole yhtä makeita, mutta menevät kahvin kanssa kerran päivässä. 

Vierailija
5/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Olen aina ollut hoikka sekä sokeriaddikti. Syön järkyttävät määrät pullaa ja jäätelöä, mutta jätän normaalit ruoat syömättä. Sillä olen pysynyt hoikkana.

Vierailija
6/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsokaa pullerot peiliin kun alkaa tehdä mieli mässäillä. Huomaatte nopeasti että antaas nyt olla kuitenkin.

Hmm
7/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi hoikka ollut aina (monet jopa huolissaan)  ja vedän helposti päivittäin kokonaisen suklaalevyn, pullapussin, karkkipussin, sipsipussin yms😅 Oon koittanut vaikka mitä että pääsisin eroon herkuista mutta ei vaan onnistu tässä huolettaa se että varmasti jossain kohtaa alkaakin se paino tulemaan ja sit tästä mässäilystä tulee todellinen ongelma

Vierailija
8/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksejäkin on monenlaisia. Minä vaihdoin suklaakeksit digestiveen ja mariekekseihin. Eivät ole yhtä makeita, mutta menevät kahvin kanssa kerran päivässä. 

Eikö aivot toimi ilman kofeiinia.

Vierailija
9/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama asia kuin vetää pussi fasupaloja tai paketti jaffakeksejä. Makeutta pitää olla riittävästi.

Vierailija
10/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsokaa pullerot peiliin kun alkaa tehdä mieli mässäillä. Huomaatte nopeasti että antaas nyt olla kuitenkin.

Ei kun siinä tulee just se fiilis, että no kun olen jo muutenkin näin plösö, niin ei kai pari pullakranssia lisää enää tilannetta pahenna. Vedän ne nyt ja aloitan sitten huomenna... ja seuraavana päivänä sama juttu.

Vierailija
11/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on myös siinä, miten herkku määritellään. En kovin kauheasti makeaa kaipaa, vaan ostan sitä satunnaisesti. Mutta lenkkimakkarat, grillimakkarat, savukalat, grillikylki, kaikki suolainen ja epäterveellisenä pidettävä ruoka on hyvää ja sitä kaipaan aina ja myös syön usein.

Vierailija
12/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11884 kirjoitti:

Oon tosi hoikka ollut aina (monet jopa huolissaan)  ja vedän helposti päivittäin kokonaisen suklaalevyn, pullapussin, karkkipussin, sipsipussin yms😅 Oon koittanut vaikka mitä että pääsisin eroon herkuista mutta ei vaan onnistu tässä huolettaa se että varmasti jossain kohtaa alkaakin se paino tulemaan ja sit tästä mässäilystä tulee todellinen ongelma

Olet varmaan vielä aika nuori. Viiskymppisenä rupeaa armopalat loppumaan ja joka suupala jää vyötärölle tai yläselkään. Sipseistä olen sentään saanut pidettyä taukoa, mutta makeasta ei pääse irti millään. Yritän lohduttautua sillä, että onneksi en sentää ole viinasieppo. Mielummin sokeriherkut kuin alkoholi.

Vierailija
13/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kerran dokkarin, jossa seurattiin tutkijoiden työtä (elintarvikefirmojen tilauksesta), mitkä maut menevät kuluttajille kaupaksi. Sokkotesteissä, yllätys ylätys, menestyivät aina parhaiten ne vaihtoehdot, joihin oli lisätty muita enemmän joko suolaa ja/tai sokeria.

Vierailija
14/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Olen aina ollut hoikka sekä sokeriaddikti. Syön järkyttävät määrät pullaa ja jäätelöä, mutta jätän normaalit ruoat syömättä. Sillä olen pysynyt hoikkana.

Kun syöt järkyttävät määrät makeaa ei normaaliin ruokaan enää ole tilaa, elämän valintoja.

Vierailija
15/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun syöt järkyttävät määrät makeaa ei normaaliin ruokaan enää ole tilaa, elämän valintoja.

Valintoja nimenomaan. En edes kaipaa "kunnon ruokaa" enää, pystyn elämään ihan vain herkuilla.

Vierailija
16/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea välttää. Mieti mitä lisäaineita niissä on ja sokeri- ja transrasvamäärää! Erittäin prosessoitua epäravintoa.

Vierailija
17/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla ruokailurytmillä mieliteoista pääsee irti. Muuta ruokailurytmisi sellaiseksi, että syöt aamupalan,  lounaan ja päivällisen ja näiden aterioiden välissä välipalat ja illalla vielä iltapalan. Pääateriat syödään lautasmallin mukaan jolloin ateriakoko pysyy kohtuullisena. Arkivälipalat saisivat olla jotain terveellistä ja herkuttelupäivän voit pitää vaikka viikonloppuna ja silloin voit syödä jotain vähemmän terveellistäkin.

Vierailija
18/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun siinä tulee just se fiilis, että no kun olen jo muutenkin näin plösö, niin ei kai pari pullakranssia lisää enää tilannetta pahenna. Vedän ne nyt ja aloitan sitten huomenna... ja seuraavana päivänä sama juttu.

Kamppailen ihan samasta ongelmasta. Siihen päälle vaikea bulimia ja 2. diabetes. Ei auta vaikka oksennat syömäsi herkut pois, tulee samantien mieli hotkia lisää.

Elämä on helvettiä.

Vierailija
19/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kerran dokkarin, jossa seurattiin tutkijoiden työtä (elintarvikefirmojen tilauksesta), mitkä maut menevät kuluttajille kaupaksi. Sokkotesteissä, yllätys ylätys, menestyivät aina parhaiten ne vaihtoehdot, joihin oli lisätty muita enemmän joko suolaa ja/tai sokeria.

Ei ole yllätys, nam nam 😋

Vierailija
20/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla ruokailurytmillä mieliteoista pääsee irti. Muuta ruokailurytmisi sellaiseksi, että syöt aamupalan,  lounaan ja päivällisen ja näiden aterioiden välissä välipalat ja illalla vielä iltapalan. Pääateriat syödään lautasmallin mukaan jolloin ateriakoko pysyy kohtuullisena. Arkivälipalat saisivat olla jotain terveellistä ja herkuttelupäivän voit pitää vaikka viikonloppuna ja silloin voit syödä jotain vähemmän terveellistäkin.

Tuolla tahdillahan viimeistään turpoaa kuin syöttöpossu! :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme