Suomalaisia siirtyy ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille - ei ole varaa edes ostaa suomalaista
" Siirryin ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille, jotka aiheuttavat mahdottoman taloustilanteen perheelleni.
Sain esimerkiksi itselleni kahden vuoden jälkeen viimeinkin ehjät peruskengät näin."
LÄHDE https://www.is.fi/digitoday/art-20000010707649.html
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä suomalaista ole aiemminkaan ostettu vaan suomalaisen välikäden myymään kiinaroskaa eri paketissa. Ihan turha maksaa saman paskan uudelleen paketoinnista ja hinnoittelusta.
Plus se, että Temusta suoraan tilatessa valikoima on ihan toista luokkaa kuin suomalaisissa kaupoissa mielikuvituksettomien sisäänostajien valintojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että Temussa myydään ruokaa, vessapaperia ja hammastahnaa.
Ruokajakelusta ruoka, vessapaperit julkisesta vessasta, hammastahna Normalista ....
No nyt on isänmaallista toimintaa 🤣 Itse en edes äänestänyt hallituspuolueita, mutta kiinakaupat kierrän kyllä kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Joillain suomalaisilla ei ole varaa ehjiin kenkiin ilman kiinalaista Temua? Jotain on pielessä.
Niin on, eikä se ole sen TEMUsta ostavan oma vika. Törkeää syyllistää vähävaraista, joka yrittää leikata menojaan, jos tukien leikkaaminen kuitenkin on OK. Oliko väärin säästetty?
Vierailija kirjoitti:
Eikös aina sanota, että köyhän ei ole varaa ostaa huonoja tuotteita... Ja sitten ostetaan tätä roskaa.
Sori, oon tilannut sieltä vaikka mitä ja ihan on kelvollisia tuotteita ollut kaikki.Esimerkkinä farkkuja, kenkiä, koiran ja kissan tavikkeita ( hihnoja, pantoja, leluja) vieheitä, hammasväliharjoja ym. mikään ei oo ollu ns. roskaa vielä. Ihan toimivia ovat.
En ostaisi Temusta mitään, niistä kamoistahan on tutkitusti löytynyt lyijyä ja ties mitä myrkkyjä kiinalaiset tunkee joka paikkaan. Ostan kirpparilta jos ei ole varaa ostaa uutena kaupasta.
Ostan lätkämailani Temusta.
T. Temu Selänne
Olen tilannut temusta vaikka mitä. Olen varmaan säästänyt yli 700 euroa kun ostan temusta.
En tasan ostaisi temusta mitään, jos muuhun olisi varaa. Mieluiten sellaiseen, joka ei ole sitä samaa kiinapaskaa Suomen hinnoilla. Laatu on halpakaupassa Suomessa laskenut vuosi vuodelta, joten sama testata suoramyytynä samaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi Temusta mitään, niistä kamoistahan on tutkitusti löytynyt lyijyä ja ties mitä myrkkyjä kiinalaiset tunkee joka paikkaan. Ostan kirpparilta jos ei ole varaa ostaa uutena kaupasta.
Mistä tiedät, ettei se kirpparilta ostamasi tuote ole alun perin TEMUsta tilattu?
Ihan samaa Kiina-tavaraa on marketit, elektroniikkaliikkeet ja vaatekaupat pullollaan. Hinta vain on moninkertainen.
Muuttuuko Kiina-tuotteet jotenkin kunnollisiksi, kun niitä myy kalliilla hinnalla suomalainen kauppa?
Siis sitä Temu-kamaa myydään mm. Tokmannilla, Tigerissä, Normalissa ja jopa automarketeissa. Samaa kiinalaista tavaraa. Ero on vain hinnassa. Ja kyllä, olen tilannut Temusta. Ongelmana en näe tilaamista vaan sen, että helposti tulee tilattua kaikkea turhaa sälää.
Eikä mulla ole rahapulaa. Käyn töissä, elän mukavaa keskiluokkaista elämää ja en ole tinkinyt mistään viime vuosina. Temu on ihan jees. En mä näe mitään isompaa laatuongelmaa niiden romuissa. Hintansa mukaista. Vaatteet kestää normaalisti, mitä nyt polyesterikuteet yleensäkin. 10 euron tennarit on kestäneet siinä kuin ne Cittarista ostetut 25 Euron tennarit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös aina sanota, että köyhän ei ole varaa ostaa huonoja tuotteita... Ja sitten ostetaan tätä roskaa.
Sori, oon tilannut sieltä vaikka mitä ja ihan on kelvollisia tuotteita ollut kaikki.Esimerkkinä farkkuja, kenkiä, koiran ja kissan tavikkeita ( hihnoja, pantoja, leluja) vieheitä, hammasväliharjoja ym. mikään ei oo ollu ns. roskaa vielä. Ihan toimivia ovat.
Osta vielä koirallesi niitä luita, nehän on Kiinasta ja jo 10v sitten näin dokkarin, kun jenkkien koirat sai oireita niistä.
hammasväliharjoissakin saattaa paukkua yli turvallisten aineiden määrät, mutta mitäpä terveydestä.
Fiskars veti myynnistä pois tuotteensa, jossa havaittiin liian suuri määrä amiineita. Temu ei sitä koskaan tee.
Kesko ulkoisti tuotteidensa testauksen Kiinaan ja kun niitä on pistokokein valvottu, niin useissa on liikaa haitallisia aineita.
vedät sitten vaan Temun oikeuteen, kun saat pysyvän vamman, varmasti niitä kiinnostaa todella paljon ihmisten terveys, kun työntekijöiden terveys ei kiinnosta yhtään.
Temut sun muut pitäisi kieltää Suomesta. Järkyttävät määrät turhaa roskaa rahdataan Kiinasta Suomeen. Jos ei muuta, niin ainakin kunnon Kiinankauppavero, jos sieltä on pakko tilata.
Eipä tarvitse sitten ihmetellä, että Suomi köyhtyy entisestään.
Se, että perustelee jollain allituksella romun tilaamisen kiinasta ja edellisenkin allituksen aikana kuitenkin arrasti samaa.
Juoksee konkurssimyyntiin ja ulisee yhtä aikaa palkoista, konkursseista ja hinnoista osoittaa vain sen, että tämmöisten typeryyksien esittäjä on joku Kiinan asiamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä ironiaa ilmassa, kun joku persaukinen kampanjoi oikeanmukaisuuden puolesta ostamalla lapsityövoimalla tehtyä myrkyllistä roskaa Kiinasta. Ihan vapaasti, antaa mennä vaan koko kympillä.
Pian on täälläkin lapsityövoimaa. Lapset ovat toimettomia ja kannattamattomia. Rikkaiden lapset kouluun ja lopuista muovataan työhön sopivia.
Siihen se väkisin menee, kun idiootit ostaa tavaraa temusta
Mutta antaa mennä vaan
Vierailija kirjoitti:
Temut sun muut pitäisi kieltää Suomesta. Järkyttävät määrät turhaa roskaa rahdataan Kiinasta Suomeen. Jos ei muuta, niin ainakin kunnon Kiinankauppavero, jos sieltä on pakko tilata.
Niin että lisää rajoituksia rajoitusten perään? Eihän täällä kohta saa enää mitään tehdä. Isoveli valvoo ja niin edelleen..
Vierailija kirjoitti:
Juu, kielletään kaikkien halpojen tuotteiden myynti, että saadaan köyhät vielä alemmas kyykkyyn - ja parhaassa tapauksessa hengiltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kyllä luopua siitä kissasta ja koirasta niin säästät enemmän.
Ymmärrys ei näköjään riitä siihen, että jokainen kiinan kaupan asiakas sahaa omaa oksaansa
Vieläpä kannattaa kantaa rahat kiinalaistuotteita myyvälle kotimaiselle kauppiaalle ja maksaa moninkertaisesti siihen nähden, että tilaisi ne tavarat itse Kiinasta.