Suomalaisia siirtyy ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille - ei ole varaa edes ostaa suomalaista
" Siirryin ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille, jotka aiheuttavat mahdottoman taloustilanteen perheelleni.
Sain esimerkiksi itselleni kahden vuoden jälkeen viimeinkin ehjät peruskengät näin."
LÄHDE https://www.is.fi/digitoday/art-20000010707649.html
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tilannut temusta mitään enkä tule tilaamaan.
Olet ihana pylväspyhimys, esimerkki meille heikommille ja vähäisemmille. Miten pärjäät sädekehäsi sokaisevan loiston kanssa?
Mitenhän itse pärjäät ilman työttömyyskorvauksia?
Suosi kiinalaista , osta temusta. Kiinan kansantalous tykkää sinusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temut sun muut pitäisi kieltää Suomesta. Järkyttävät määrät turhaa roskaa rahdataan Kiinasta Suomeen. Jos ei muuta, niin ainakin kunnon Kiinankauppavero, jos sieltä on pakko tilata.
Juu, kielletään kaikkien halpojen tuotteiden myynti, että saadaan köyhät vielä alemmas kyykkyyn - ja parhaassa tapauksessa hengiltä...
On se kumma, että nykyköyhät ei voi muka elää ilman kiinakrääsää... 🙄 Kiinasta krääsän shoppailusta on tullut elinehto shoppailuaddikteille?
Jotkut ei vaan tajua, että köyhät ei voi harrastaa shoppailua vaan ostavat tositarpeeseen.
Jos oikeasti ostaisivat tarpeeseen, ostaisivat kunnon tavaraa, joka kestää, ei mitään parin eur
Mulla kyllä on ostamani vaatteet kestäneet hyvänä käyttöä ja pesua nyt vuoden verran. Vastaavat maksavat Suomessa kolminkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi. Suomen talous menee aina huonommaksi Kiinan tilauksista. Jos tilaatte, älkää valittako lisäleikkauksista vaan pitäkää turpanne kiinni.
Ensin syyllistettiin työttömät, nyt Temun asiakkaat. Sillä ei tietenkään ole Suomen taloustilanteen kanssa mitään tekemistä, että bisnespomot ovat siirtäneet monen tavaran tuotannon Kiinaan ja muualle ulkomaille.
"
Sinä et kyllä ymmärrä yhtään mitään, eli vaatteethan kannattaa pestä, käytä perlanaa. Mainoksessa on ollut, että 10kerralla tulee kuin uudet. Itse pesän vaatteet heti kun ne tulee temusta ja kunnolla kiekkoja koneeseen niin lähtee ne lyijyt jos on ja perlana hoitaa loput. Samaan pyykin kautta lelutkin, tulee niistäkin kuin uusia.
Osaatkohan käyttää pyykinpesukonetta vai jynssäätkö vielä pyykit laiturilla kunte 1800 luvulla."
Onko tää provo... perlanan mainoslauseet on sinulle kuin ennen vanhaan köyhälle kansalle pappi kirkossa. On kyllä helpompi lukea mainoksia kuin kirjoja, muutama lause vaan. Varmaan temunkin mainoslauseet on sitten totta. Muuten kyllä 1800-luvulla ne käytti jotain iholle inhottavaa ainetta pyykinpesussa, että niillä meni kädet verille siinä samalla. Mennään siis ajassa taaksepäin, kun ihmiset tilaa temusta.
Olisi kyllä varaa ostaa mutta se on nyt vaan tyhmää maksaa kympin tuotteesta satasta. Suomalaiset kauppiaat ovat niin äärettömän ahneita niiden järkyttävien katteiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihana pylväspyhimys, esimerkki meille heikommille ja vähäisemmille. Miten pärjäät sädekehäsi sokaisevan loiston kanssa?
Mitenhän itse pärjäät ilman työttömyyskorvauksia?
Suosi kiinalaista , osta temusta. Kiinan kansantalous tykkää sinusta
Niin myös suomalaiset kauppiaat, jos ostaa Kiinassa tuotetun tavaran heidän kaupoistaan ja heidän hinnoillaan. Mutta enää ei tarvitse. Sen takia ei tule tykkäyksiä suomalaisilta kauppiailta. Suomalaisilla kauppiailla on nyt paha mieli, kun globalisaatio on kaikkien ulottuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on uudet Rayban-aurinkolasit niin ei niin häikäise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta Temusta vaatteita. Ostan elektroniikkaa ja kun remppaan taloa, niin sitä varten tavaraa. Hyvin on elektroniikka toiminut ja asunto rempan jälkeen paremman näkönen. Temusta käytännöstä voi löytää melkeinpä mitä vaan. Hyvä valikoima.
Laadukkaita t-paitoja ja takkeja olen tilannut Kiinasta useita. Ihan samaa puuvillaa ovat paidat kuin wirallisesti Suomeen tuodut x5 hinnannoston jälkeenkin. Ja Kiinalaisilla sivuilla on kokotaulukot. Näet sentilleen minkä kokoinen tuote tulee.
Tiedätkö miksi suomalaisessa kaupassa tuotteelle tulee lisää hintaa? Haluat siis oikeasti polkea palkat alas, että voisit ostaa paidan kaupasta halvemmalla? Kauhea ulina ja huuto paikallisesta sopimisesta, mutta sieltä silti ostetaan mistä kaikkein halvimmalla saadaan
Suomalainen palkkaus vaikuttaa kaupan hinnoitteluun, vuokra ja sähkö myös, mutta ilmaiseksi pitää saada, sekä vielä elatuskin tähän päälle valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?
En valitettavasti pysty vähävaraisuuttani unohtamaan, vaikka TEMUsta ostan osan tavaroista.
Tässä nyt muutamia "krääsäostoksiani":
Panssarilasi (1,71 e / 2 kpl) ja silikonisuojus (2,79 e) uuteen halpiskännykkääni. Vanha kännykkä meni rikki. Eläkeläismieheni osti minulle uuden 79 euron kännykän. Panssarilasi ja suojus kivijalkaliikkeestä olisivat maksaneet melkein saman kuin kännykkä.
Aikuisen tyttären itse ostamaan uuteen kännykkään nätti suojakuori (3,62 e). Vanhan puhelimen akku oli jo huono.
Kaksipuolista teippiä (10 m rulla, 0,66 e), jotta aikuinen tytär saa kiinnittää seinille piirustuksiaan.
Hyvä USB-ladattava pyöränvalo, 1000 lumenia (4,37 e) paljon pyöräilevälle aikuiselle pojalle.
Kenkäliimaa (1,66 e) korjaamaan muutamia hajonneita kenkiä.
137 cm x 50 cm itseliimautuva keinonahkapala (6,51 e) oman sohvan värissä korjaamaan vanhan (ilmaiseen saadun) nahkasohvan istuinosat, joissa oli jo reikiä.
Valkoinen merkkausmaalikynä (2 kpl yht. 0,95 e). OK. Ilmankin pärjäisi, mutta pyörävaraston tavarat on hyvä merkata.
Lämpömittari, ikkunan ulkopuolelle liimattava saunamittarin tyyppinen läpinäkyvä malli (0,78 e). Kiva siitä katsoa ulkolämpötila.
Vetoketjun päitä (4 kpl yht 0,53 e), joita olen laittanut rikki menneiden tilalle
Kännykkätarvikkeita olen tilannut kavereillenikin ja saanut vähän vaivanpalkkaa siitä itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä varaa ostaa mutta se on nyt vaan tyhmää maksaa kympin tuotteesta satasta. Suomalaiset kauppiaat ovat niin äärettömän ahneita niiden järkyttävien katteiden kanssa
No kuule niihin katteisiin sisältyy: Tilavuokrat, palkat, verot... Noilla veroilla ylläpidetään mm. sosiaaliturvaa ja terveydenhoitoa sekä tottakai kyse on työpaikoista, jotka se kate mahdollistaa. Ei ole työttömän ja köyhän etu, että työttömiä ja köyhiä tulee lisää. Vaalien aikaan se on hyvä kyllä, jos muutkin köyhät menee äänestämään, mutta muuten niitä tukia joudutaan leikkaamaan, jos se työttömien joukko vaan kasvaa ja kasvaa ... kun ei se raha puussa kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi. Suomen talous menee aina huonommaksi Kiinan tilauksista. Jos tilaatte, älkää valittako lisäleikkauksista vaan pitäkää turpanne kiinni.
Ensin syyllistettiin työttömät, nyt Temun asiakkaat. Sillä ei tietenkään ole Suomen taloustilanteen kanssa mitään tekemistä, että bisnespomot ovat siirtäneet monen tavaran tuotannon Kiinaan ja muualle ulkomaille.
Työttömäksi todennäköisesti tulet jäämäänkin. Muuta Kiinaan asumaan, niin voit saada työtä kiinalaisesta vaatetehtaasta. Muista sitten tilata temusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta Temusta vaatteita. Ostan elektroniikkaa ja kun remppaan taloa, niin sitä varten tavaraa. Hyvin on elektroniikka toiminut ja asunto rempan jälkeen paremman näkönen. Temusta käytännöstä voi löytää melkeinpä mitä vaan. Hyvä valikoima.
Laadukkaita t-paitoja ja takkeja olen tilannut Kiinasta useita. Ihan samaa puuvillaa ovat paidat kuin wirallisesti Suomeen tuodut x5 hinnannoston jälkeenkin. Ja Kiinalaisilla sivuilla on kokotaulukot. Näet sentilleen minkä kokoinen tuote tulee.
Tiedätkö miksi suomalaisessa kaupassa tuotteelle tulee lisää hintaa? Haluat siis oikeasti polkea palkat alas, että voisit ostaa paidan kaupasta halvemmalla? Kauhea ulina ja huuto paikallisesta sopimisesta, mutta sieltä silti ostetaan mistä kaikkein halvimmalla saadaan
Suomalainen pal
Ollaan muutenkin menossa kohti kilpailijamaita, palkkoja runnotaan väkisellä alas muutenkin, ainakin lisiä koetetaan saada pois. Ulinahan siitä aina on jos ostaa muualta kuin Suomesta, mikää ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?
En valitettavasti pysty vähävaraisuuttani unohtamaan, vaikka TEMUsta ostan osan tavaroista.
Tässä nyt muutamia "krääsäostoksiani":
Panssarilasi (1,71 e / 2 kpl) ja silikonisuojus (2,79 e) uuteen halpiskännykkääni. Vanha kännykkä meni rikki. Eläkeläismieheni osti minulle uuden 79 euron kännykän. Panssarilasi ja suojus kivijalkaliikkeestä olisivat maksaneet melkein saman kuin kännykkä.
Aikuisen tyttären itse ostamaan uuteen kännykkään nätti suojakuori (3,62 e). Vanhan puhelimen akku oli jo huono.
Kaksipuolista teippiä (10 m rulla, 0,66 e), jotta aikuinen tytär saa kiinnittää seinille piirustuksiaan.
Hyvä USB-ladattava pyöränvalo, 1000 lumenia (4,37 e) paljon pyöräilevälle aikuiselle pojalle.
USB-ladattava. Kääk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen pal
Liian kallista ollut jo pitkään ennen tätä temua. Kiitos ahneitten suomalaisporvarien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule niihin katteisiin sisältyy: Tilavuokrat, palkat, verot... Noilla veroilla ylläpidetään mm. sosiaaliturvaa ja terveydenhoitoa sekä tottakai kyse on työpaikoista, jotka se kate mahdollistaa. Ei ole työttömän ja köyhän etu, että työttömiä ja köyhiä tulee lisää. Vaalien aikaan se on hyvä kyllä, jos muutkin köyhät menee äänestämään, mutta muuten niitä tukia joudutaan leikkaamaan, jos se työttömien joukko vaan kasvaa ja kasvaa ... kun ei se raha puussa kasva.
Siis Suomen talouselämä pyörii sen varassa, että Tokmannit ja Kärkkäiset ja sun muut roudaavat Kiinasta tavaraa ja myyvät sen ylihintaan suomalaisille? Kaikki romahtaa, kun suomalaiset alkavat tilata tavaraa suoraan ja halvemmalla? Hmm, eipä tuo ensimmäinenkään vaihtoehto vaikuta mitenkään järkevältä eikä kestävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä parempaa kulujen laskemista kun yritys tekee. Sitten kun kuluttaja alkaa laskea niin hyi hyi. olkaapas verolampaat ihmisiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo repii pelihousunsa. Toivottavasti talouskasvu on toteutumassa. Itse en moiseen roskaan sekoa, laatua tarkanmarkanmarkerista sen olla pitää. Kotimaista eikä mitään kinuskin teettämää rihkamaa, sitähän maailmalla piisaa, mutta kotimaista laatua suosivat ovat tolkun herrasmiesväkeä jotka ylpeästi kantavat isänmaallisia arvoja lippu korkealla salossa liehuen. Alkaa omaatuntoa kolkuttaa jos toimii omia arvoja ja periaatteita vasten.
Mitä Temun myymiä tuotteita edes löydät kotimaisina? Suomalaiset kaupat myyvät kiinalaista.
Jep! Noi pällit eivät vaan käsitä ettei se Cittari romujaan itse tee vaan tilaavat ne Kiinasta...
Me käsitämme, että cittari on velvollinen huolehtimaan siitä, että myynnissä on vain turvallisia tuotteita. Nikkeli-, lyijy- ym. pitoisuudet eivät saa ylittyä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi Temusta mitään, niistä kamoistahan on tutkitusti löytynyt lyijyä ja ties mitä myrkkyjä kiinalaiset tunkee joka paikkaan. Ostan kirpparilta jos ei ole varaa ostaa uutena kaupasta.
Mistä tiedät, ettei se kirpparilta ostamasi tuote ole alun perin TEMUsta tilattu?
Kyllä sen erottaa. En osta koskaan mistään kaupasta mitään joka on tehty kiinassa. Se on se kriteeri, vaikka olisi käytettykin tavara kyseessä. Toinen on polyesteri joka on muovia. En ikinä osta vaatteita jotka on tuosta materiaalista tehty.
Sitten ei kannata haaveilla Applen puhelimista. Ne on kaikki valmistettu Kiinassa.
Ha haa. Minun uusi Iphoneni on valmistettu Foxconnin
Valitettavasti Intia on paljon ikävämpi paikka laadun ja ihmisoikeuksien kannalta kuin Kiina. Ainoa Euroopassa valmistettu puhelin on HMD Globalin Nokia XR21, ja sitä valmistetaan Unkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Suomen talouselämä pyörii sen varassa, että Tokmannit ja Kärkkäiset ja sun muut roudaavat Kiinasta tavaraa ja myyvät sen ylihintaan suomalaisill
No kyse on työstä, joka tuottaa veroja Suomen valtiolle. Minä köyhä usein minimi-sosiaaliturvalla elävä mielelläni tuen tuota työtä ja ostan kivijalkakaupasta Suomesta. Minä ymmärrän, että köyhänä minullakin on jokin "kohtuullinen minimi-sosiaaliturva" ja toimeentulo, kun sillä myyjällä on työ, josta maksetaan veroja valtiolle. Mutta kyse ei ole vain minusta köyhänä ja minun eduista vaan koko yhteiskunnasta. Jos halutaan välttää valtion velkaantumista, yhteiskunta tarvitsee työtä siis työpaikkoja ja työllä tehtyjä verotuloja.