Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisia siirtyy ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille - ei ole varaa edes ostaa suomalaista

Vierailija
06.10.2024 |

" Siirryin ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille, jotka aiheuttavat mahdottoman taloustilanteen perheelleni.

Sain esimerkiksi itselleni kahden vuoden jälkeen viimeinkin ehjät peruskengät näin."

LÄHDE  https://www.is.fi/digitoday/art-20000010707649.html

Kommentit (348)

Vierailija
181/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?

No itse olen tarvinnut itselleni esimerkiksi uusia kyniä ja kalenteria. Kaupassa kynät 6e ja kalenteri (sellainen hyvän kokoinen eikä mikään minikalenteri) 10e+. Temussa ostin päiväkalenterin, jossa ei ole päivämääriä (voit siis itse kirjata mistä lähtien päiväkalenteri alkaa) maksoi 2,5e ja siinä on vielä erikseen omaksi ilahdukseni tapojen seuraaminen. Kynät tuli hintaan 1,5e. Olen myös tarvinnut kuulokkeisiini uudet korvapehmusteet, kun on niin pahasti kuluneet. Suomesta ei edes näihin kuulokkeisiin saa, vaikka Suomesta olen kuulokkeet ostanut. Tarkoittaisi, että pitäisi ostaa uudet kuulokkeet vaikka kuulokeet toimii ihan hyvin. Temusta ne maksoi 5,6e. Olen myös tarvinnut ompelukonetta. Ompelukoneet Suomessa 90e+. Sellaiset käsiomeplukoneet maksaa jos

Olen ostanut Lidlistä mustekyniä useinkin 10 kpl paketti 2 euroa, kalenterikirjan/ almanakat olen ostanut myös kauppojen tarjouksista noin 2-3 eurolla. Ei tullut postikuluja lisäksi. Lidlissä on monta kertaa vuodessa myynnissä noita kynäpaketteja ja kalentereita muutamalla eurolla. Mutta onko kyse siitä, että ihmiset ei pääse koneen äärestä kauppaan ja siksi käyttävät verkkokauppoja? Ei tarvii nostaa persiettä penkistä. 

Vierailija
182/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta ei kannata ostaa yhtään mitään. Olen tilannut muutaman kerran ja tuotteiden ulkonäkö ollut surkeaa ja todella halvan näköistä. Tavarat "rahat pois krääsää" jota Kiinan maa tietenkin suoltaa minkä kerkiää. 

Mitäs luulet jos hinta on halpa? En minäkään temusta halvinta tilaa, vähän kalliimpaa niin on laadukaampaa. Hyviä työkaluja, kenkiä, leluja ystävien lapsille, vaatteita jne on tullut iso määrä. Samaa made in china mistä lie romua on muuallakin hyllyt täynnä. 

Sama asia, jos käyn hakemassa Ruotsin puolelta Haaparannasta jotakin halvemmalla, niin heti syyllistetään ai niin, sielläkin on sitä made in chinaa ikean hyllyt täynnä. 

Tämän takia en ota enää leluja tai vaatteita vastaan, kun sukulaiset tai ystävät tuo niitä lapsilleni. En halua vaarantaa lasteni terveyttä tutkimattomalla ja mahdollisesti myrkyllisellä kiinasta tilatulla tavaralla. Minusta on suorastaan törkeää piittaamattomuutta, että ihmiset ei ajattele tätä hankkiessaan sieltä tavaraa muiden lapsille....!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tilannut temusta mitään enkä tule tilaamaan. 

Vierailija
184/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo repii pelihousunsa. Toivottavasti talouskasvu on toteutumassa. Itse en moiseen roskaan sekoa, laatua tarkanmarkanmarkerista sen olla pitää. Kotimaista eikä mitään kinuskin teettämää rihkamaa, sitähän maailmalla piisaa, mutta kotimaista laatua suosivat ovat tolkun herrasmiesväkeä jotka ylpeästi kantavat isänmaallisia arvoja lippu korkealla salossa liehuen. Alkaa omaatuntoa kolkuttaa jos toimii omia arvoja ja periaatteita vasten.

Mitä Temun myymiä tuotteita edes löydät kotimaisina? Suomalaiset kaupat myyvät kiinalaista.

Jep! Noi pällit eivät vaan käsitä ettei se Cittari romujaan itse tee vaan tilaavat ne Kiinasta...

Ne ei ole samaa. Lukekaa asiantuntijoiden testejä temu-tuotteista. Tuoteturvallisuus ja laatustandardit on se ero. 

Vierailija
185/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös aina sanota, että köyhän ei ole varaa ostaa huonoja tuotteita... Ja sitten ostetaan tätä roskaa.

Nykyään ostetaan kolmesti: Temusta, se halpa ja sitten vielä se hyvä.

Vierailija
186/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?

No itse olen tarvinnut itselleni esimerkiksi uusia kyniä ja kalenteria. Kaupassa kynät 6e ja kalenteri (sellainen hyvän kokoinen eikä mikään minikalenteri) 10e+. Temussa ostin päiväkalenterin, jossa ei ole päivämääriä (voit siis itse kirjata mistä lähtien päiväkalenteri alkaa) maksoi 2,5e ja siinä on vielä erikseen omaksi ilahdukseni tapojen seuraaminen. Kynät tuli hintaan 1,5e. Olen myös tarvinnut kuulokkeisiini uudet korvapehmusteet, kun on niin pahasti kuluneet. Suomesta ei edes näihin kuulokkeisiin saa, vaikka Suomesta olen kuulokkeet ostanut. Tarkoittaisi, että pitäisi ostaa uudet kuulokkeet vaikka kuulokeet toimii ihan hyvin. Temusta ne maksoi 5,6e. Olen myös tarvinnut ompelukonetta. Ompelukoneet Suomessa 9

Olen ostanut Lidlistä mustekyniä useinkin 10 kpl paketti 2 euroa, kalenterikirjan/ almanakat olen ostanut myös kauppojen tarjouksista noin 2-3 eurolla. Ei tullut postikuluja lisäksi. Lidlissä on monta kertaa vuodessa myynnissä noita kynäpaketteja ja kalentereita muutamalla eurolla. Mutta onko kyse siitä, että ihmiset ei pääse koneen äärestä kauppaan ja siksi käyttävät verkkokauppoja? Ei tarvii nostaa persiettä penkistä. 

Halvemmalla saa temusta, ei kannata lähteä mihinkään kauppoihin nykyään muutenkaan jonottamaan ja juoksemaan alennuksien perässä, eläkeläisten juttuja se. Temusta tilaamalla vain säästää, mustekyniä sain 10sentillä kpl, hyvin toimii, eikä ollut ites salamatarjouksessa.

Vierailija
187/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ja kengät on semmoisia tuotteita, joita olen tarpeeseen tilannut. Tarkan tutkimisen jälkeen osui oikeat koot ja kestävä materiaali. Turhaa krääsää en hanki.

Paljon nopeemmin saa halpoja vaatteita kun menee ostarille ja kiertää vaatekauppojen tarjoustankoja. Mut tää vinkki on tietysti kaupunkiseudulla asuville. Mä en niinku jaksaisi käydä läpi jotain temu-katalogia ja pähkäillä, mikä on laadukas mikä ei, kun kaupassa ja kirpparilla näkee heti. Aikanaan ostin net-anttilasta, olin oikea vakiasiakas ja sieltäkin tuli huonoa laatua, koska se ei näkynyt kuvista. Kuvat näytti aina paremmilta kuin ne vaatteet. 

Niin, mutta onnistuu tosiaan vain jos on lähellä isoja kauppoja, joissa tarjoustankoja ja jos on enemmän rahaa kuin mulla.

Vierailija
188/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen tarvinnut itselleni esimerkiksi uusia kyniä ja kalenteria. Kaupassa kynät 6e ja kalenteri (sellainen hyvän kokoinen eikä mikään minikalenteri) 10e+. Temussa ostin päiväkalenterin, jossa ei ole päivämääriä (voit siis itse kirjata mistä lähtien päiväkalenteri alkaa) maksoi 2,5e ja siinä on vielä erikseen omaksi ilahdukseni tapojen seuraaminen. Kynät tuli hintaan 1,5e. Olen myös tarvinnut kuulokkeisiini uudet korvapehmusteet, kun on niin pahasti kuluneet. Suomesta ei edes näihin kuulokkeisiin saa, vaikka Suomesta olen kuulokkeet ostanut. Tarkoittaisi, että pitäisi ostaa uudet kuulokkeet vaikka kuulokeet toimii ihan hyvin. Temusta ne maksoi 5,6e. Olen myös tarvinnut ompelukonetta. Ompelukoneet Suomessa 9

Kyse ei ollut mustekynistä vaan kynistä, joita on useampi väri. Niillä saa paremmin kirjoitettua muistiinpanot sen sijaan, että käyttää vaan yhtä väriä. On noita varmasti joskus lidlissä ollut, mutta ei ollut nyt kun omat kynäni kuluivat loppuun enkä jalua jatkuvasti ostaa varastoon tuotteita. Ja lidlissä oli kyllä noita päiväkalentereita, mutta silloin kun pääsin itse lidlissä käymään niin ne oli jo kaikki myyty. Minusta myös turhaa nyt enää ostaa esim 2024 kalenteria, kun yli puolet sivuista on jo käytetty.

Vierailija
189/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotan kaikkia TEMU-faneja ostamaan sieltä puhelimen, astianpesukoneen yms 🤣

Siellähän ne täälläkin myytävät puhelimet on tehty. Itse toki ostan Temusta vain sellaista, jota ei saa muualta. Mieluiten ostan kaiken paikan päällä, koska silloin saan tuotteen yleensä mukaani samantien.

Vierailija
190/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta ei kannata ostaa yhtään mitään. Olen tilannut muutaman kerran ja tuotteiden ulkonäkö ollut surkeaa ja todella halvan näköistä. Tavarat "rahat pois krääsää" jota Kiinan maa tietenkin suoltaa minkä kerkiää. 

Miksi olet tilannut surkean ja halvan näköistä krääsää? Temusta kun löytyy ihan laadukkaan ja kalliin näköistäkin tavaraa, mutta halvemmallla!

Järki kädessä Temusta tilatessa, suosittelen myös sinulle.

Vierailija
191/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös aina sanota, että köyhän ei ole varaa ostaa huonoja tuotteita... Ja sitten ostetaan tätä roskaa.

Sori, oon tilannut sieltä vaikka mitä ja ihan on kelvollisia tuotteita ollut kaikki.Esimerkkinä farkkuja, kenkiä, koiran ja kissan tavikkeita ( hihnoja, pantoja, leluja) vieheitä, hammasväliharjoja ym. mikään ei oo ollu ns. roskaa vielä. Ihan toimivia ovat.

Osta vielä koirallesi niitä luita, nehän on Kiinasta ja jo 10v sitten näin dokkarin, kun jenkkien koirat sai oireita niistä.

hammasväliharjoissakin saattaa paukkua yli turvallisten aineiden määrät, mutta mitäpä terveydestä. 

Fiskars veti myynnistä pois tuotteensa, jossa havaittiin liian suuri määrä amiineita. Temu ei sitä koskaan tee.

Kesko ulkoisti tuotteidensa t

Niinhän niitä kuoleekin juuri noissa tehtaissa olevia niihin myrkkyihin.

Vierailija
192/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulet jos hinta on halpa? En minäkään temusta halvinta tilaa, vähän kalliimpaa niin on laadukaampaa. Hyviä työkaluja, kenkiä, leluja ystävien lapsille, vaatteita jne on tullut iso määrä. Samaa made in china mistä lie romua on muuallakin hyllyt täynnä. 

Sama asia, jos käyn hakemassa Ruotsin puolelta Haaparannasta jotakin halvemmalla, niin heti syyllistetään ai niin, sielläkin on sitä made in chinaa ikean hyllyt täynnä. 

Tämän takia en ota enää leluja tai vaatteita vastaan, kun sukulaiset tai ystävät tuo niitä lapsilleni. En halua vaarantaa lasten

Samaa romua se on muuallakin kaupoissa, sama yksi työntekijä painaa laikka punaisena 24/7 välillä s-ryhmälle ja välillä myy ohi temulle samaa kuraa, joka myy saman paskan halvemmalla.

Vierailija
193/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo repii pelihousunsa. Toivottavasti talouskasvu on toteutumassa. Itse en moiseen roskaan sekoa, laatua tarkanmarkanmarkerista sen olla pitää. Kotimaista eikä mitään kinuskin teettämää rihkamaa, sitähän maailmalla piisaa, mutta kotimaista laatua suosivat ovat tolkun herrasmiesväkeä jotka ylpeästi kantavat isänmaallisia arvoja lippu korkealla salossa liehuen. Alkaa omaatuntoa kolkuttaa jos toimii omia arvoja ja periaatteita vasten.

Mitä Temun myymiä tuotteita edes löydät kotimaisina? Suomalaiset kaupat myyvät kiinalaista.

Jep! Noi pällit eivät vaan käsitä ettei se Cittari romujaan itse tee vaan tilaavat ne Kiinasta...

Ne ei ole samaa. Lukekaa asiantuntijoiden testejä temu-tuotteista. Tuoteturvallisuus ja laatustandardit on se ero

Buhahaha

Vierailija
194/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut Lidlistä mustekyniä useinkin 10 kpl paketti 2 euroa, kalenterikirjan/ almanakat olen ostanut myös kauppojen tarjouksista noin 2-3 eurolla. Ei tullut postikuluja lisäksi. Lidlissä on monta kertaa vuodessa myynnissä noita kynäpaketteja ja kalentereita muutamalla eurolla. Mutta onko kyse siitä, että ihmiset ei pääse koneen äärestä kauppaan ja siksi käyttävät verkkokauppoja? Ei tarvii nostaa persiettä penkistä. . 

Sinne kauppaan lähteminen myös maksaa rahaa. Tulee nopeasti kynät ja kalenteri kalliiksi, kun joutuu kiertelemään useassa liikkeessä autolla/bussilla ja ei välttämättä löydä edes haluamaansa

Vierailija
195/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimpään Lidliin on matkaa 30 km. En osta sen takia autoa tai ajele taksilla, jotta saan parin euron kynät. Temusta parilla eurolla ilman postikuluja hoituu se ostos.

Vierailija
196/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi. Suomen talous menee aina huonommaksi Kiinan tilauksista. Jos tilaatte, älkää valittako lisäleikkauksista vaan pitäkää turpanne kiinni.

Vierailija
197/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee sillä tavalla että ensin ihmisellä on se tarve ostaa jotakin. Sitten se  menee temuun ja ostaa sen.

Vierailija
198/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinaan siitä sitten vaan. Kai sielläkin otetaan elintasopakolaisia vastaan.

Vierailija
199/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, mutta onnistuu tosiaan vain jos on lähellä isoja kauppoja, joissa tarjoustankoja ja jos on enemmän rahaa kuin mulla."

Aika huippuhyviä tarjouksia tulee jatkuvasti vastaan, kun kaupoille ei ole ostovoimaa. Ennen vanhaan tyypilliset tarjoukset oli 20-30%, nyt ne on useinkin jopa 70% alkuperäisestä hinnasta vaatekaupoissa. Kun ihmisillä ei ole varaa ostaa, ne joutuu välillä pudottamaan hintoja aivan älyttömästi. Ikinä ennen vanhaan en nähnyt niin hyviä kirja- ja vaatetarjouksia kuin mitä on ollut kahden viime vuoden aikana. Niitä on saanut halvemmalla kuin aikaisemmin. 

Vierailija
200/348 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun vielä jotkut kehtaa paasata isänmaallisuudesta niin eipä toimi se kortti tämän hallitusen aikana joka vihaa sekä Suomea että suomalaisia ja varastaa kaiken mikä irti lähtee.

Onko palstamammojen keski-ikä 5 vuotta vai voivatko aikuiset ihmiset olla näin lapsellisia? Kiukutellaan ostamalla paskaa ja paskomalla luontoa. Väitän, että nykysuomalainen on täyttä kuraa verrattuna joidenkin vuosikymmenen takaiseen. Silloin ihmisillä oli vielä oikeudentunto ja moraalia, ja valtaosa ihmisistä pyrki olemaan lähtökohtaisesti hyviä lähimmäisilleen ja muille kanssasuomalaisille sekä ympäristölle. Ainakaan eivät huudelleet siitä polleana, jos eivät olleet. 

Aikuislapset rääkyvät hallitusta apuun ja luulevat näiden olevan kaikkivoipia (mutta pohjattoman ilkeitä). Koskaan historiassa talouskasvua ei ole tehnyt mikään hallitus, sen ovat tehneet aina suomalaiset yrity

Ei kai kukaan ole rääkymässä mitään. Ostaa vaan sieltä mistä halvimmalla saa. Turha siihen on kenenkään tulla rääkymään.

Osta itse vaikka Stockmannilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan