Jos eläkkeelle jäädessä ei ole velatonta asuntoa niin miten on varaa elää?
Asumistukea saa, mutta eläkkeeni on vaivainen 1700e ennen veroja. Pelottaa jo valmiiksi.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
no mikset sijoittanut töissä ollessasi.
Pieni palkka niin ei pystynyt.
Eläkkeellä voi hyvin muuttaa jonnekkin pienelle tappio paikkakunnalle, asua halvassa kämpässä ja pyöritellä peukaloita.
Muuta halvempaan,elä,sijoituksilla.
Tee jotain siivousta tms. Jos olet hyväkuntoinen.
Minulla ei ole omaa asuntoa. Luulen pärjääväni, koska en ole koskaan kuluttanut paljon rahaa. Ruokaan 100 e kuussa jne. Vaatteita on niin paljon, ettei enää paljon tarvitse ostaa. Puhelimen uusinta muutaman vuoden välein. Toivottavasti terveys säilyy mahdollisimman pitkään.
Hyvä eläke ap. minulla 1200e. En maksa asunnostakaan kovin paljon. Jos ei asuinpaikalla ole väliä, suomesta saa edullisia asuntoja taajamien ulkopuolelta. Itsekin aion ostaa mummon mökin kun löytyy sopiva.
Sitten lienee kannattavaa miettiä tuleeko vuokralla asuminen halvemmaksi kuin lopun asuntolainan maksaminen. Toinen vaihtoehto on neuvotella pankin kanssa pidemmästä takaisinmaksuajasta, jolloin kuukausitason summa pienenee.
Oma okt on se paras.
Kerrostalo ei vain toimi, saati vuokrakasarmi.
Vierailija kirjoitti:
Sitten lienee kannattavaa miettiä tuleeko vuokralla asuminen halvemmaksi kuin lopun asuntolainan maksaminen. Toinen vaihtoehto on neuvotella pankin kanssa pidemmästä takaisinmaksuajasta, jolloin kuukausitason summa pienenee.
Olen asunut aina vuokralla.
-ap
Kyllä tuolla eläkkeellä hengissä pysyy, mutta elämä jää kyllä aika köyhäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni palkka niin ei pystynyt.
Tekosyy. Niin pientä palkkaa ei ole etteikö pystyisi sijoittamaan. Itse pystyin sijiottamaan opintotuestakin.
Luulisi että löytyisi joku mies jonka luokse voisit muuttaa. Joskushan sitä pitää vähän tinkiä omasta mukavuudestaan.
Soluun vaan, niihinhän opiskelijatkin joutuu nyt.
Miksi te vastaatte Väärinkysyjän hölötyksiin?
Ihan hyvin sinulla sitten on, itsellä vähän yli 900 e ja töitä tein yli 40 v
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla eläkkeellä hengissä pysyy, mutta elämä jää kyllä aika köyhäksi.
Aina voi asua halvemmassa maassa kuin Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sinulla sitten on, itsellä vähän yli 900 e ja töitä tein yli 40 v
Niin ja asumistukea en saisi