nainen: saako mies osoittaa parisuhteessa tunteita, esim. surua?
Kommentit (60)
Ei kiinnosta neitimäiset vollottajat -> en
Ei, mies olkoon hiljaa. Paitsi sängyssä.
Miltä vuosikymmeneltä tämä kysymys tulee?
Miesten on hyvä näyttää tunteita, paitsi silloin kun ne äityvät väkivallaksi muita kohtaan. Sellaista tunneilmaisua on kaikkien vältettävä. Muut tunteet ovat ok eikä niihin naisten lupaa edes tarvita, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Miesten on hyvä näyttää tunteita, paitsi silloin kun ne äityvät väkivallaksi muita kohtaan. Sellaista tunneilmaisua on kaikkien vältettävä. Muut tunteet ovat ok eikä niihin naisten lupaa edes tarvita, eikö niin?
Osa miehistä on jäänyt lapsen asteelle. Niin moni aloitus alkaa sanoilla Saako mies sitä, tätä tai tota. Päätä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen aloitus, tabukin ehkä. Onhan se vähän niin, että mies voi olla joko maskuliininen tai sitten kertoa tunteistaan. Miehiä arvioidaan edelleen heidän hyödyllisyyden mukaan ja vain maskuliinisesta, menestyvästä miehestä on hyötyä. Muutenhan meidän naisten olisi sma pariutua keskenään.
Niinhän naistakin. Saako siltä pillua ja tekeekö se kotityöt.
Vastasin kyllä mutta mun mielestä oikea vastaus on että pitää osoittaa tunteita. Jos siis parisuhteen haluaa pysyvän kasassa...
Juu. Silti jos mies raivoaa, nalkuttaa ja ailahtelee, kannattaisi jättää alkoholi (tai joku mömmö) tai vähentää reippaasti. Ja työstressiä vähentää tai tehtäviä miettiä. Nainen ei pysty pelastamaan kaikkia miehiä tunteellisesti vaikka olisi kannustava, voi olla omakin tunneralli tai tasapainotus. Ehkä nainenkin tarvitsee sukulaisen tuen alkuun nuorena tms. Jos mies olisi koko ajan negaava se on raskasta naiselle, nainen ei ole roskasäiliö johon voi dumpata kaikki tai muiden äitiongelmat ja muut. Vaikka kaikki nuorena voivat itkeä ja joku lohduttaa. Positiivisuutta saa hakea. On varmaan miehiä joilla tasapainotus onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä on jäänyt lapsen asteelle. Niin moni aloitus alkaa sanoilla Saako mies sitä, tätä tai tota. Päätä ihan itse.
Jep. Keksivät itselleen ongelmia ja sitten uhriutuvat niistä. Tunteet kuuluu normaalin ihmisen elämään, mutta nämä vänkääjä psykopaatit suhtautuu niihin kuin ne olisi jotain mitä otetaan hyllyltä ja tarkastellaan, sitten kysytään saako käyttää.
Tietenkin saa, eri asia sitten on kokeeko mies sellaista luontevaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Keksivät itselleen ongelmia ja sitten uhriutuvat niistä. Tunteet kuuluu normaalin ihmisen elämään, mutta nämä vänkääjä psykopaatit suhtautuu niihin kuin ne olisi jotain mitä otetaan hyllyltä ja tarkastellaan, sitten kysytään saako käyttää.
Just niin. Ollaan niin hukassa oman itsen kanssa. Ei osata elää orgaanisesti. Vähän sääliksi käy.
Mitä ihmettä nyt taas. Eikö se nyt ole ihan suotavaa, että tunteet osoitetaan?
Saa osoittaa tunteita tietenkin. Ainoastaan ylempänä mainitut väkivaltaiseksi yltyvä tunneilmaisu ja tunnedumppaus ovat hyvin kyseenalaisia toimintatapoja. Lisäksi itse toivon mieheltä tiettyä tasapainoisuutta ja vakautta, etenkin suhteessa naiseen, jolla on kuitenkin hormonaalinen kierto erilailla ailahtelevuutta tuomassa (paitsi jos on pilleriehkäisy käytössä).
Tietysti saa ja pitääkin. Avoimet, herkät miehet ovat kaikista ihanimpia.
Meillä se menee ainakin niin, että jos joku asia minusta tuntuu pahalta tai väärältä, minun tulee olla siitä hiljaa.
Jos avaan suuni epäkohdista, olen "katkera valittaja, nykyään niin hankala, et sä ennen ollut tommonen".
M41
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kyllä mutta mun mielestä oikea vastaus on että pitää osoittaa tunteita. Jos siis parisuhteen haluaa pysyvän kasassa...
Minut on aina jätetty, kun olen tuonut esiin negatiivisia tunteitani, kuten surua, riittämättömyyttä tai muuta mikä on sallittua naiselle. Ei mieheltä samaa hyväksytä. Itselleni nainen riittää tasan sellaisena kuin on, jos olen häneen tunnesiteen jo luonut.
Huh huh, mikä kysymys! Minun parisuhteissa on aina itketty ja naurettu ja loukkaannuttu ja liikututtu tasavertaisesti. Vuorotellen toisiamme lohduttaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on aina jätetty, kun olen tuonut esiin negatiivisia tunteitani, kuten surua, riittämättömyyttä tai muuta mikä on sallittua naiselle. Ei mieheltä samaa hyväksytä. Itselleni nainen riittää tasan sellaisena kuin on, jos olen häneen tunnesiteen jo luonut.
Minun mieheni on näyttänyt tunteitaan minulle koko avioliittomme (12 vuotta ajan), siis itkenyt myös useamman kerran. Vielä ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa ja pitääkin. Avoimet, herkät miehet ovat kaikista ihanimpia.
He eivät tosin kelpaa kuin friend zonelle.
Mielenkiintoinen aloitus, tabukin ehkä. Onhan se vähän niin, että mies voi olla joko maskuliininen tai sitten kertoa tunteistaan. Miehiä arvioidaan edelleen heidän hyödyllisyyden mukaan ja vain maskuliinisesta, menestyvästä miehestä on hyötyä. Muutenhan meidän naisten olisi sma pariutua keskenään.