Taas uusi päivä yksinäisyydessa
Oon eronnut vuosi sitten. Lapset asuu omillaan. Taas uusi päivä yksinäisyydessa. Mitä sitä tekisi?
Muita?
Kommentit (42)
Ymmärrä ero yksin olemisella ja yksinäisyydellä.
Edellinen on tosi asia. ja jälkimmäinen tunne jolle voit tehdä jotain.
Siis älä ole uhri vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa riittää mukavaan elämiseen niin mihin sitä ketään toista tarvitsee.
Poistaako se raha yksinäisyyden tunteen? Kun ei ole toista jonka kanssa jakaa kokemuksia
Ap
Kyllä poistaa. Minä lasken rahojani ja lanttejani päivät pitkät ja menen illalla tyutyväisenä nukkumaan.
Riippuu vähän siitä, haluatko keksiä jotain tekemistä itsellesi vai haluatko löytää uuden parisuhteen. Sulla on erosta vasta vuosi, niin on ihan ymmärrettävää, jos tekemiset on vielä vähän hakusessa. Millaisia asioita tykkäsit tehdä ilman miestä ja lapsia ennen eroa ja ennenkuin lapset muuttivat omilleen? Millaisista asioista haaveilit silloin, kun sun ajastasi suuri osa meni perheen hyvinvoinnin eteen? Niitä asoita voisi nyt ruveta toteuttamaan.
Mä olen lasteni ihan pikkkulapsiaikaa lukuunottamatta tehnyt kaikenlaista ilman lapsiakin ja mitä isommaksi lapseni tulivat (eli eivät tarvinneet enää lapsenvahtia), sitä enemmän tein kaikenlaista. Ystäviä ja kavereita kyllä löytyy, mutta tällä hetkellä ystäväni ovat terveydeltään tilanteessa, jossa tapaaminen on vähän hankalaa. Tänä viikonloppuna mä olen pääasiassa tehnyt erilaisia säilykkeitä, käynyt koiran kanssa lenkillä ja vain laiskotellut. Tänään menen iltapäivällä käymään 94v isäni luona kahvilla (kuten joka sunnuntai nykyisin) ja sitten olisi vuorossa eonioiden hilloaminen. Toissapäivänä päätin illansuussa käydä paikallisessa juomassa lasillisen viiniä ja yllättäen mun siskonpoikani oli siellä. Tuli juotua sitten toinenkin lasillinen. Mulla on huominen ja ylihuominenkin vapaata, jten jos vaan säät sallii, niin pitää ruveta puistämään pihat talvikuntoon. Ettei käy kuten kävi viime vuonna, kun lumet ehti sataa ensin. Yhden makuuhuoneen remontoiminenkin odottaa "todo-listalla", joten ei tekeminen ihan heti lopu. Viimeisin parisuhteeni päättyi jo 30 vuotta sitten, joten tässä on varsin hyvin ollut aikaa keksiä kaikenlaista tekemistä ja uusia ideoita tulee sitä mukaa, kun jonkun projektin saa valmiiksi.
"eonioiden " = aronioiden.
Luonto on minun pelastajani. Kaikkina vuodenaikoina siellä on niin paljon nähtävää, koettavaa ja tehtävää. Eilen poimin karpaloita ja suppiksia, ja tänään teen kiisseliä. Suppikset on jo osa mahassa, osa pakastimessa. Ihailin kurkien ja hanhien auroja, kiikarit nenällä yritin tunnistaa pellolla lepäileviä lintuja. Vuosi sitten tein elämäni parhaan päätöksen ja otin itselleni koira. Siinä on ystävä, päivieni ilo ja ulos raahaaja vaikka kaatosateella. Elän ilman ihmisseuraa, mutta en ole yksinäinen - enää.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla mies.
Naiset löytää kyllä seuraa jopa etsimättä.
Jos ei muuten niin naapurin parisuhteessa elävä pentti tekee tikusta asia ja tulee soittelemaan ovikelloa vieraan pil**n saaminen mielessään.
Juu näin on tosiaan käynyt.. t 53 sinkkunainen. Ja yksi naapurinPena joka varattu, yksi vapaaTero...
Noissa on se hyvä puoli ettei jää liiaksi roikkumaan.
Mut arjen jakaminen, no tottuuhan tähän yksineloon. Oma tupa oma lupa. Vapaus tulla ja mennä.
Sosiaalisia perus suhteita harjoitan sitten harrastuksissa ja töissä kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla mies.
Naiset löytää kyllä seuraa jopa etsimättä.
Jos ei muuten niin naapurin parisuhteessa elävä pentti tekee tikusta asia ja tulee soittelemaan ovikelloa vieraan pil**n saaminen mielessään.
Oon kylläkin nainen..
Ap
Näillä palstoilla vakuutellaan, ettei nainen tarvitse miestä mihinkään ja että naisen on parempi olla yksin. Kukaan nainen ei edes halua miestä elämäänsä.
Nämä palstat ruokkivat tätä ajatusta ja monet miehet (miksei myös naisetkin) ovat alkaneet jo uskoa siihen.
Voit syyttää näitä palstoja ja palstanaisten kommentteja yksinäisyydestäsi. Heidän takiaan miehet eivät jaksa enää yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Hei, on muitakin. Erosta muutama vuosi. Eilen oli yksinäinen päivä ja ilta. Haluan elämääni sen miehen, jonka kanssa haluan olla, mutta samaan aikaan kukaan ei kiinnosta enkä oikein ajatuksenakaan uskalla päästää ketään lähelle.
Eikä minulla oikein ole sellaisia naisystäviä kenen kanssa viettää aikaa (erilaiset kiinnostuksen kohteet). Lisäksi minulla on koira, joten määrittelee paljon miten aikaani voin viettää.
N48
Ota minuun yhteyttä treffi-ilmoitukseni kautta ja katsotaan löytyisikö kiinnostusta. Ap:kin voi laittaa viestiä tai kuka tahansa muu yksinäinen saman ikäluokan nainen. Olisin otettu yhdestäkin yhteydenotosta ja kaipaan rinnalleni kumppania todenteolla. Jonkun kanssa varmasti vielä synkkaa.
Vanhusten hoitokodit ovat täynnä yksinäisiä vanhuksia. He tarvitsevat ulkoiluseuraa ja jonkun joku käy heitä edes joskus katsomassa. Tuossa tilanteessa voi meistä olla kuka tahansa, joten annetaan aikaa jotta meillekin joku joskus aikaa antaa. Itse käyn kerran viikossa hoitokodissa seurustelemassa ja 2 nuortani käy ulkoilemassa vanhusten kanssa.
no jaa. Itse erosin narsistisesta ihmisestä vuosien avioliiton jälkeen. Ensinnäkin se oli vaikeinta mitä olen ikinä tehnyt ja hänestä ei meinannut päästä edes eroon millään. Mutta sitten sekin, että kun erosta alkoi olla tarpeeksi kauan, ja näki asioita etäämmältä, ymmärsi että mikään ei ollut totta eikä sitä ihmistä ole olemassakaan jota rakastin.
Nämä traumat mitä tuosta jäi, ovat niin syviä, että en usko enää pystyväni normaaliin suhteeseen kenenkään kanssa. En todellakaan päästä ketään lähelle.
Joten pidän vain yksinäisyydestä ja maailman parhaasta seurasta eli itsestäni.
Ainoa asia mikä on joskus käynyt mielessä on se että ehkä vain joku toinen joka on läpikäynyt tämän kaiken - siis jos kertoisin, ei kukaan edes usko - joku toinen sellainen ihminen voisi kulkea vielä joskus rinnallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, on muitakin. Erosta muutama vuosi. Eilen oli yksinäinen päivä ja ilta. Haluan elämääni sen miehen, jonka kanssa haluan olla, mutta samaan aikaan kukaan ei kiinnosta enkä oikein ajatuksenakaan uskalla päästää ketään lähelle.
Eikä minulla oikein ole sellaisia naisystäviä kenen kanssa viettää aikaa (erilaiset kiinnostuksen kohteet). Lisäksi minulla on koira, joten määrittelee paljon miten aikaani voin viettää.
N48
Koiraihmisen on kyllä helppo tutustua toisiin koiraihmisiin ulkoiluttaessaan koiraansa.
Tiedän yhden parusuhteessa elävän miehen joka hankki itselleen sellaisen söpön koiran jota vain itse ulkoiluttaa ja sen jälkeen on "vierasta" ollut tarjolla ehkä jopa liikaakin. Ja hyvin se on kyllä kelvannutkin hänelle.
Koira antaa luontevasti syyn maleskella kevyen liikenteen väylillä, seisoskella odottelemassa ja kyttäillä sopivan olosia koiranaisia juttusille.
Ilman koiraa mies olisi juttusille pyrkiessään lähinnä lähtökohtaisesti epäilyttävä hyypiö.
Mieti listana mitä et ainakaan halua ja mikä kiinnostaisi yleensä. Messutapahtumissa tai näytteilleasettajilla on joskus vinkkejä uuteen, kunhan ei ryhdy heidän vakioasiakkaaksi niin että kaikki rahat menee sinne. Video, kirja, luonto, joku voi inspiroida. Turvalliset harrasteet ja tekemiset, ettei ole päätöntä vauhtia ellei ole vauhdin asiantuntija. Mikä on sinusta mukavaa. Tai mitä haluat tehdä tänään tai olla vaan. Etsiä. Mihin on luontainen uteliaisuus ja on iloa. Ehkä sä tiedät missä on hyvä tunne.
On myös siis mahdollista saada vielä seuraa. Ei kukaan ole täysin yksin maapallolla. Mikä on sunlaista seuraa, missä sitä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyyden kokemus on kurjaa. Kaikenlaista tekemistä kyllä löytyy ja ihmisiä niiden parista, mutta merkityksellisiä ihmissuhteita on vaikea löytää.
Tämäpä juuri. Kyllä minäkin käyn kaikenlaisissa tilaisuuksissa ja harrastuksissa ja kursseilla, mutta naamatutuiksi ne kohtaamani ihmiset jää koska toisella ei ole kiinnostusta keskustella tervehdystä enempää ja joillan on jotain sosiaalisia rajoitteita ettei edes tervehtiminen onnistu. Minulla taitaa myös olla jotenkin tosi unohdettava naama, koska moni jonka olen tavannut useamman kerran ei tunnu edes muistavan minua kun taas kohtaamme.
Jos on yksinäinen, niin ei se tarkoita sitä, että on miessuhdetta etsimässä niin kun monet luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yksinäinen, niin ei se tarkoita sitä, että on miessuhdetta etsimässä niin kun monet luulevat.
En minäkään ensijassa parisuhdetta etsi, vaan samanhenkistä seuraa, oli se sitten romanttisessa tai kaverillisessa muodossa. Samanhenkisyys ei myöskään tarkoita että pitäisi olla identtinen elämäntilanteen tai ajatusmaailman suhteen, kunhan arvot ovat suht yhteen, ei ole kusipää ja on kiinnostunut osasta niistä jutuista mistä itsekin.
Mitä olet tehnyt saadaksesi ystäviä ja kavereita?
Oliko sinulla ennen avioliittoa ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onhan se tietty harmi kun hopealautasella ei tarjoilla vaihtoehtoja mitä tehdä vaan joutuu ihan itse päättämään kuinka ja miten aikansa käyttää.
Tässä loistava esimerkki kuinka ihmiselle ei mikään riitä.
Jonkun pitäisi perustaa yksinäisille ohjelmatoimisto josta kerrotaan mitä teet maanantaisin, mitä tiistaisin jne
Vaihtoehtona tietty ihan itse rakentaa mielekäs elämä. Mut onhan se tietty raskasta kun sen elämän pitää olla mediaseksikästä jotta ympäristö hyväksyy.
Mitäpä ap jos kuitenkin ihan itse otat selvää mikä sinua kiinnostaa ja rakentaa elämää sen ympärille? Selviydyt niillä palikoilla jotka oikeasti on sinulla käsissä ja kehität suuntaan jonka antaa sinulle iloa.
Tule vuoden päästä kertomaan miten sinulla meni.
Tämpä juuri. Ehkä se ex-puoliso oli se ohjelmatoimisto, joka järjesti ohjelman ja kivat tekemiset ja toinen ei silloinkaan oikein innostunut mistään ja piti perässä vetää kuin kivirekeä. Ei sellaista oikein jaksa, ettei toista kiinnosta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onhan se tietty harmi kun hopealautasella ei tarjoilla vaihtoehtoja mitä tehdä vaan joutuu ihan itse päättämään kuinka ja miten aikansa käyttää.
Tässä loistava esimerkki kuinka ihmiselle ei mikään riitä.
Jonkun pitäisi perustaa yksinäisille ohjelmatoimisto josta kerrotaan mitä teet maanantaisin, mitä tiistaisin jne
Vaihtoehtona tietty ihan itse rakentaa mielekäs elämä. Mut onhan se tietty raskasta kun sen elämän pitää olla mediaseksikästä jotta ympäristö hyväksyy.
Mitäpä ap jos kuitenkin ihan itse otat selvää mikä sinua kiinnostaa ja rakentaa elämää sen ympärille? Selviydyt niillä palikoilla jotka oikeasti on sinulla käsissä ja kehität suuntaan jonka antaa sinulle iloa.
Tule vuoden päästä kertomaan miten sinulla meni.
Tämpä juuri. Ehkä se ex-puoliso oli se ohjelmatoimisto, joka järjesti ohjelman ja kiv
Mä olin se joka buukkasi matkat ja yritti saada miestä ulos kotoa. Hän tykkäsi olla vain kotona. Eikä tykännyt ihmisistä muuta kuin perheestään. Ei ole mikään tekosyy mutta se aiheutti sen ehkä että jäin itsekin ilman perhetuttuja ja kavereita. Oltiin vaan kotona
Ap
Up