Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa, meinasi itku päästä..

Vierailija
14.02.2007 |

Oli äiti ja kaksi lasta. Tämä vanhempi oli jotain alle kolmen vanha ja sai sitten jonkun kiukkukohtauksen siellä. Yleensä en korvaani lotkauta tuommoisille, koska itsekin tiedän millaisia lapset voivat kaupassa olla. Mutta nyt.. koko kauppa raikui (oikeasti, olin lähes toisella puolen kauppaa..) kun tämä äiti huutaa että " onko sulla päässä vikaa?!! häh? onko päässä vikaa??" kun ei saanut lastaan rauhoittumaan. Melkein menin jo kysymään siltä äiti-ihmiseltä että onko SULLA päässä vikaa.. Tuntu niin pahalta :(

Myöhemmin näin tämän lapsen hyllyjen välissä jonkun aikuisen kanssa ja se lapsi PELKÄSI minua, vierasta ihmistä. Kavahti ihan taaksepäin ja tarrasi lujempaa sen aikuisen käteen. Mietin vain että mitä kaikkea tuo pieni onkaan mahtanut joutua kokemaan kun pelkää sivullisia, vieraita ihmisiä jotka tulevat paria metriä lähemmäs (oltiin samalla hyllyllä..)

Miksi pitää lapselleen käyttää tuommoista kieltä? Eikö yhtään hävetä kiljua naama punaisena tuommosia ihmisten ilmoilla??

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tuolle äitile olisin valkotakkiset kutsunu. Jos kehtaa kaupassa lapsellen noin rumasti huutaa niin mitä e lapsiparka joutuu kotona kokemaan?

Olette tekin kans sinisilmäisiä. Järki käteen naiset.

Vierailija
22/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse törmäsin pari päivää sitten kaupungilla vieläkin karmivampaan äitiin tai mummoon (en osaa sanoa, kumpi oli). Jonotin pankkiautomaatille, kun sellainen 2-3 -vuotias tyttö käveli hajamielisenä ohi ja törmäsi vähän mun laukkuuni (mikä ei siis tosiaankaan ketään haitannut). Perässä tullut nainen karjaisi, että " ' Maija' nyt kävelet kunnolla saatana, etkä töni ihmisiä, senkin kusipää!" Tuli aika kurja olo, ja kyllä kääntyi muittenkin katseet, kun mun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mä tuolle äitile olisin valkotakkiset kutsunu. Jos kehtaa kaupassa lapsellen noin rumasti huutaa niin mitä e lapsiparka joutuu kotona kokemaan?

Olette tekin kans sinisilmäisiä. Järki käteen naiset.

Vierailija
24/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on väsynyt niin pitää pyytää apua eikä purkaa kaikkea paskaa lapsiin. Tuollaisilta huutajilta ottaisin lapset viikoksi pois ja laittaisin menolipun Venäjän lastenkoteihin.

Kyllä jokaisen huutavan ja hermostuvan äitin käytös omia lapsia kohtaan muuttuisi. On OK hermostua, mutta tuollainen " onko sulla päässä vikaa" huutaminen on avun pyyntö äitiltä.

Vierailija
25/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkään kiukutteluun kai kukaan huutaa, että " onko päässä vikaa?"

Mutta johonkin ihan taunopäiseen touhuun ehkä saattaisi...

Enkä nyt sano, että se silloinkaan on ok huutaa, mutta aika lailla silti ymmärrettävämpää kuin pelkkään karkinkärttämiseen tms.

Eli esim. jos kolmivuotias mätkii hyllystä nappaamallaan kovalla esineellä suoraan pikkusiskoaan päähän, niin siinä saattaisi äidillä (myös minulla) ns. käämi palaa.

Kuis on, ap?

Vierailija
26/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee mieleen niin älyvapaita juttuja (siis vaarallisia tai sellasia jotka vahingoittaa toisten omaisuutta) mitä joku 4-vuotias voi keksiä.

Muuten, joo väittäkää vaan että itse huutelen tuollaisia ja siksi puolustelen... musta on aivan eri asia huutaa " onko sulla päässä vikaa" (mikä ei sekään ole järin kaunista) kuin huutaa " saatanan kusipää" , niin kun joku tuossa kertoi.

Vierailija
27/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omalla äidilläni meni hermot todella usein niin totaalisesti että huusi kasvot kiinni kasvoissani että " nyt riitti, tää oli sun viimeinen tekosi, saat lähteä heti hullujen huoneelle, olet pilannut oman elämäsi ikuiseksi kun sinne joudut ja oma on vikasi, kukaan muu lapsi ei koskaan käyttäydy noin huonosti, kukaan muu ei tee äidilleen noin, paitsi sinä, sulla on isäs puolelta sellaiset geenit, että ei susta muuta voi tullakaan, jonain päivänä en jaksa sun kanssas että tiedät" .

Ja tätä tapahtui todella usein ja minusta tuollainen on kielenkäyttöä, jota ei saisi tapahtua kertaakaan. Lasta ei ikinä saisi sanoa mielenvikaiseksi tai muuten iskeä hänen persoonaansa. Tekoja ja käytöstä voi kyllä moittia, ei lasta.

Tuli vaan mieleen tuosta " onko päässä vikaa" -huutamisesta, sori vähän OT.

Vierailija
28/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini vielä 30-kymppisenä itkee kännipäissään kuinka äiti huusi lapsena hänelle" olis pitänyt sutkin jättää tekemättä!" . Eli herkästi jää alitajuntaan tommoset huutelut

Vierailija
29/29 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on väsynyt niin pitää pyytää apua eikä purkaa kaikkea paskaa lapsiin. Tuollaisilta huutajilta ottaisin lapset viikoksi pois ja laittaisin menolipun Venäjän lastenkoteihin.

Ja sitäpaitsi jos äiti on väsynyt (joka ei tarkoita samaa kuin pakkohoidon tarve), niin miksi lapsia pitäisi rangaista laittamalla Venäjälle??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän