Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kokoomusta äänestäviä vihataan?

Vierailija
05.10.2024 |

Kerroin töissä, että olen äänestänyt koko elämäni joko kokoomusta tai RKP:ta. Tämän jälkeen minua ruvettiin syrjimään ja kukaan ei halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Olen töissä ravintola-alalla ihan oikeassa ravintolassa (ei mikään McDonalds siis tai muukaan ketju-ravintola)

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin vihaan ihan siitä syystä, että kokoomuksen äänestäjät (ainakin suurin osa) ovat etuoikeutettuja, empatiakyvyttömiä, hyvätuloisia ihmisiä, jotka ovat sokeita omille etuoikeuksilleen, eivät ymmärrä mitään köyhien ja sairaiden ihmisten todellisuudesta ja kuvittelevat kaikilla olevan yhtäläiset lähtökohdat menestyä elämässä.

PS. Jos et ole siellä ravintolassa johtotehtävissä, niin miksi hel vetissä ylipäätään äänestät kokoomusta, etkä vaikka SDP:tä?

Tuossahan tuli paljon myös piirteitä jotka toistuu mm vihreiden ja Vasemmistoliiton kannattajissa. Etuoikeutettuja, empatia kyvyttömiä, sokeus muiden ihmisten tilanteelle jne. Joten vihaatko myös heitä?

Vierailija
62/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä satanisteista jotain tiedän. Eivät ollankaan kannata maailman tuhoutumista.

Minä nyt puhun maailman rikkaimmista. Ei sillä termillä ole väliä. Nehän kusettaa meitä ilmastoagendalla samalla omistaen ne ensimmäisenä uppoavat alueet. No ei ne tietenkään uppoa, koska koko ilmastopaska on valhe. Ja tämä on vain yksi valhe. Meidän maailma on täynnä valheita.

Termeillä on jonkin verran väliä. Et voi alkaa kutsua maailman rikkaimpia satanisteiksi sen enempää kuin vaikkapa hinduiksi. Tai ainakin aiheutat paljon hämmennystä, jos teet niin.

Ei sillä, että minulla olisi mitään rikkaitakaan vastaan.

Uskonto liittyy. Hehän palvovat saatanaa. He käyttävät siihen liittyvää symboliikkaa. Olen ateisti, enkä jaksa syventyä tähän aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta äänestävistä voi sanoa kuin Jeesus sanoi aikanaan: anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät.

Vierailija
64/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita vihaa kuin muutamat äärilaidan ihmiset. Hieman kuten muitakaan äänestäjiä. Ja heistä ei kannata välittää. 

Vierailija
65/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin vihaan ihan siitä syystä, että kokoomuksen äänestäjät (ainakin suurin osa) ovat etuoikeutettuja, empatiakyvyttömiä, hyvätuloisia ihmisiä, jotka ovat sokeita omille etuoikeuksilleen, eivät ymmärrä mitään köyhien ja sairaiden ihmisten todellisuudesta ja kuvittelevat kaikilla olevan yhtäläiset lähtökohdat menestyä elämässä.

PS. Jos et ole siellä ravintolassa johtotehtävissä, niin miksi hel vetissä ylipäätään äänestät kokoomusta, etkä vaikka SDP:tä?

Ei taida empatia ihan sinunkaan vahvuuksiasi olla.

Olen empaattinen heikommassa asemassa olevia ja esim. eläimiä kohtaan, mutta miksi minun tarvitsisi olla empaattinen sortajiani (=kokoomuslaisia) kohtaan? Olen pitkäaikaissairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä, ja tämä hallitus on tehnyt elämästäni helvettiä leikkaamalla eläkkeensaajan asumistukea ja nostamalla ruuan, lääkkeiden, julkisen terveydenhuollon jne. hintoja ja hankaloittamalla toimeentulotuen saantia (kyllä, eläkeläisetkin joutuvat sitä hakemaan pienen eläkkeen lisäksi, eikä pelkästään työttömät, mutta samat Kelan nöyryytyskeinot koskevat myös meitä, jotka emme voi tilanteellemme mitään). Siinä mielessä tunnen toki empatiaa kokoomuslaisiakin kohtaan, että en toivo heidän kuolemaansa, mutta toivon kyllä, että karma vielä joku päivä osuu omalle kohdalle heikompien sortajilla.

Vierailija
66/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termeillä on jonkin verran väliä. Et voi alkaa kutsua maailman rikkaimpia satanisteiksi sen enempää kuin vaikkapa hinduiksi. Tai ainakin aiheutat paljon hämmennystä, jos teet niin.

Uskonto liittyy. Hehän palvovat saatanaa. He käyttävät siihen liittyvää symboli

Onko saatanan palvonnassa jotain vikaa?

Vierailija
67/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinua vihataan. Et vain ehkä ymmärrä kenen asiaa kokoomus ajaa. Kokoomus on suurten pääomien puolue. Se ajaa sellaisten tahojen asiaa joihin sinä et liity millään tavalla. Edes tavalliset yrittäjät eivät hyödy kokoomuksen politiikasta vaan ainoastaan pääomasijoittajat. Toki saatat tuntea olevasi parempi ihminen tai kuuluvasi sellaiseen ryhmään johon et oikeasti kuulu mutta sinun asiaasi he eivät aja. Yhtä kaikki Suomi on vapaa maa joten teet ihan niin kuin haluat.

Moni suomalainen on sijoittanut pääomiaan.

Se on totta mutta ne ovat hyvin pieniä pääomia joiden tuotot eivät juurikaan lyhyellä aikavälillä hyödytä piensijoittajaa. Isojen poikien pelit ovat vähän eri luokassa kuin piensijoittajien. Pitää ymmärtää että kapitalismi on pääomien liikettä kun taas piensijoittaja tekee töitä ja sijoittaa palkkaansa. Kapitalismi tuottaa rahaa itsellään eli pääoma tekee työn. Markkinatalous on taas hieman eri asia vaikkakin ne saattavat kulkea käsi kädessä.

Vierailija
68/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto liittyy. Hehän palvovat saatanaa. He käyttävät siihen liittyvää symboli

Onko saatanan palvonnassa jotain vikaa?

Riippuu varmaan saatanan määritelmästä. Minä näen sen vain jonain pahana asiana. Uskovaisilla on omat juttunsa miten he sen näkevät. Keskimäärin siihen ei liity hyviä asioita ihmisen tai ihmiskunnan kannalta.

Vierailija
69/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa esihenkilöön, luottamusmieheen tai työsuojeluvaltuutettuun yhteyttä. Yhdenvertaisuuslaki kieltää syrjinnän poliittisen kannan perusteella.

Aika hankkia näille työpaikkakiusaajille kirjallinen varoitus.

Vierailija
70/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen empaattinen heikommassa asemassa olevia ja esim. eläimiä kohtaan, mutta miksi minun tarvitsisi olla empaattinen sortajiani (=kokoomuslaisia) kohtaan? Olen pitkäaikaissairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä, ja tämä hallitus on tehnyt elämästäni helvettiä leikkaamalla eläkkeensaajan asumistukea ja nostamalla ruuan, lääkkeiden, julkisen terveydenhuollon jne. hintoja ja hankaloittamalla toimeentulotuen saantia (kyllä, eläkeläisetkin joutuvat sitä hakemaan pienen eläkkeen lisäksi, eikä pelkästään työttömät, mutta samat Kelan nöyryytyskeinot koskevat myös meitä, jotka emme voi tilanteellemme mitään). Siinä mielessä tunnen toki empatiaa kokoomuslaisiakin kohtaan, että en toivo heidän kuolemaansa, mutta toivon kyllä, että karma vielä joku päivä osuu omalle kohdalle heikompien sortajilla.

Kuulostat olevasi "empaattinen" lähinnä niitä kohtaan, jotka ovat samassa asemassa kuin sitä. Sitä kutsutaan useammin itsekkyydeksi kuin empatiaksi.

Jos haluat olla todella empaattinen, mieti vaikka sitä kokoomuslaista opettajaa, poliisia tai yrittäjää, jonka kovan työn hedelmät käytetään väkisin työhaluttomien ihmisten elämäntyylin rahoittamiseen.

Vierailija
71/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset viaa kaikkea. Varmaan itseäänkin. Viha on vasemmiston ainoa voima 

Ennakkoluulot ja viha ovat nimenomaan persujen poliittista agendaa, sillä ratsastavat, viha vierasmaalaisia kohtaan. Kokoomus taas lietsoo vihaa yhteiskunnan vähäosaisia kohtaan.

Vierailija
72/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta mutta ne ovat hyvin pieniä pääomia joiden tuotot eivät juurikaan lyhyellä aikavälillä hyödytä piensijoittajaa. Isojen poikien pelit ovat vähän eri luokassa kuin piensijoittajien. Pitää ymmärtää että kapitalismi on pääomien liikettä kun taas piensijoittaja tekee töitä ja sijoittaa palkkaansa. Kapitalismi tuottaa rahaa itsellään eli pääoma tekee työn. Markkinatalous on taas hieman eri asia vaikkakin ne saattavat kulkea käsi kädessä.

Toki, mutta halusin vain kiinnittää huomiota siihen, ettei nykyään ole yhteiskuntaluokkia samaan tapaan kuin Marxin aikaan, vaan monet ihmiset saavat huomattavan määrän sekä ansio- että pääomatuloa.

Vierailija
73/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta halusin vain kiinnittää huomiota siihen, ettei nykyään ole yhteiskuntaluokkia samaan tapaan kuin Marxin aikaan, vaan monet ihmiset saavat huomattavan määrän sekä ansio- että pääomatuloa.

Toki olet oikeassa. Eikä Marxilaisuuskaan ole millään tavalla vakavasti otettava teoria suuntauksineenkaan eikä liity nykyaikaan millään tavalla vaikka sitä yritetään käyttää propagandavälineenä. Sinällään en halua puuttua kenenkään käsityksiin enkä tällä alustalla vakavasti keskustella vaan heitellä ajatuksia ilmaan. Jokainen äänestää niin kuin haluaa oman parhaan tietämyksensä mukaisesti. Osa ymmärtää laajemmin erilaisia asioita kun jotkut jäävät jumittamaan hataran tiedon tai mielikuvien varaan. Mielestäni on kuitenkin ymmärtää mikä ero on puhtaalla kapitalismilla ja esimerkiksi markkinataloudella. Kommunismihan on lähes haudattu kaikkialla maailmalla koska se ei yksinkertaisesti voi toimia sen yksinkertaisen tosiasian vuoksi että ihminen on luonteeltaan ahne joten kyseinen malli voitaisiin haudata muutoin kuin käsitteenä. Pohjoisella pallonpuoliskolla ei taida olla enää edes nimellisesti olemassa kommunistista järjestelmää missään.

Vierailija
74/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset viaa kaikkea. Varmaan itseäänkin. Viha on vasemmiston ainoa voima 

Päin vastoin. Vasemmiston politiikkaan vastuullisuus kuuluu ja hallituspuolueiden ei.

Se on nyt taas nähnyt. Hallitus harjoittaa empatiasta vapaata ja vastuutonta politiikkaa. 

Samaan aikaan kun pienituloisia ja työttömiä on kyykytetty, on valtion kassa imetty tyhjäksi ja samalla tärvelty valtion velanottokyky.

Kuka mahtoi voittaa.....

Vierailija
75/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus vuonna 2017 kehotti Jussi Halla-ahoa aktiivisesti katumaan sanomisiaan. Tämä oli se hetki, kun viimeistään tajusin, että Kokoomus on kusetuspuolue. Kokoomus ei edusta Suomea, eikä yhtäkään suomalaista.

Vierailija
76/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasmmalla reunalla hoetaan puuttumattomuudesta. Tämä on hyvesignalointia ja moraalisposeerausta ainoastaan,

Vierailija
77/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset on pahoja luonteeltaan. Tarviiko siihen muuta syytä?

Vierailija
78/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on saanut niin paljon tuhoa aikaan Suomessa, että ihmetyttää, miksi jotkut yhä äänestävät sitä. Eikö heillä ole yhteyksiä aivosolujen välillä, vai ovatko he täysin tunnekylmiä?

Vierailija
79/178 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ammut itseäsi jalkaan. Ts. olet vähän tyhmä.

Vierailija
80/178 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ammut itseäsi jalkaan. Ts. olet vähän tyhmä.

Se että kertoo oman poliittisen kantansa vaiko äänestää Kokoomus/RKP?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän