Kela leikkasi käyttörahojani 32%. Miten pystyn nyt ikinä muuta kuin hädin tuskin selviämään?
Rahat riittää juuri ja ruokaan...Muuten pitää istua kotona. Ei varaa tehdä mitään. Ystävät ovat jääneet tämän takia, ja parisuhde myös...masentaa valtavasti. Millä oikeudella kela vie viimesestä perusosasta vielä 32% ??!! Aiemminkin koko summa meni elämiseen...Nyt on vain tiukkaa selviämistä, makaamista kotona jotta säästyy energiaa.
Haluaako kela ajaa heikoimmassa asemassa olevat siihen viimeiseen ratkaisuun????
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asumismenosi on liian suuret. Asia ratkeaa, kun muutat halvempaan asuntoon.
Ni kuule kun halvempaa asuntoa olen hakenut koko ajan!! En ole saanut
Ap
No kerropa miten olet hakenut? Kerro samalla, miten olet sopeuttanut yleisesti ottaen menojasi tuloihin, joiden olet tiennyt pienenevän ajan mittaan? Miksi nyt vasta heräät rääkymään tulojesi pienenemistä? Tokihan se on ollut tiedossasi vaikka miten pitkään. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt hirveästi kannata huolehtia, aina voi asiat kääntyä parempaan tai huononpaan päin. Voi vaikka sairastua vakavasti tai voi saada hyvän työpaikan.
Ei koskaan pidä lukkiutua mihinkään olotilaan niinkuin se olisi ikuinen, eikä mikään koskaan muuttuisi, aina voi huomenna olla täysin toisin asiat.
Monillehan on ollut vaikeaa, että rahaa nyt vain ei enää ole jaettavaksi kovin isolla kauhalla. Nälkää ei oikeasti kukaan näe, ellei ole ihan pudonnut pois koko yhteiskunnasta vaikka hummeiden takia.
Talous nousee ja laskee inlaatioiden ja sotien ja tautien ym syiden takia. Myös muualla maailmassa, meillä ei onneksi vielä sotaa ole.
Ei tässä töitä voi edes miettiä, kun ei ole enää varaa kulkea työhaastatteluun, käydä parturissa, ostaa vaatteita, eikä hygieniatarvikkeita...ja masennus pahenee
Ap
Mikset miettinyt töitä silloin, ennenkuin tilanne meni tuohon? Ai niin, sinun ei tarvinut, koska yhteiskunta elätti sinut niin leveästi. Sehän se syy sinun työttömyyteesi on, ei kannattanut mennä töihin.
Miten ne vaatteet nyt yhdessä yössä hajosi? Saippuakin loppui justiinsa. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa nyt kengät jalkaan, jalkaa toisensa eteen ja käppäilee jolkuttaen töihin.
Missä se työpaikka sijaitsee, johon tuolla tavalla mennään??
Samaa olette hokeneet 100 000 kertaa, mutta kukaan ei ole vielä osannut vastata kysymykseen.
Ihan vaikka siitä lähimmästä yrityksestä joka löytyy asuinpaikan läheisyydestä. Menet paikanpäälle ja pyydãt pãästä työnatajan pakeille jotta voit kirjoittaa työsopimuksen.
Mitenkähän sekopää sitä oikein pitää olla, jso kuvittelee tosiaan työmarkkinoiden toimivan noin tänä päivänä? Olet kyllä oiken harvinaisen käsittämätön idioottivajakki.
Pääseekö siihen firmaan missä sinä olet töissä suoraan palkalli
Jos olet ollenkaan lukenut uutisia viimeisen kymmenen vuoden ajan niin Suomessa on kaikkialla joka vuosi paheneva paheneva työvoimapula ja työntekijöistä kova kysyntä. Työntekijöitä joudutaan jopa tuomaan ulkomaita kun Suomesta ei täkäläiset riitä kun revitään töihin heti kuin vain on majdollista.
Kyllä. Siitä ovat merkkinä sadat hakemukset/työpaikka, se että palkkaa maksetaan minimi ja se, että monesti ei laiteta paikkaa edes hakuun (mutta valitetaan kun ei saada tekijää).
Eli olet sössinyt työnhakusi niin että leikataan tukia. Mikset tehnyt niin kuin työkkäristä sanovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Siivoustöitä on tarjolla, kunhan ei ole kranttu.
On varmasti. Kunhan ei vaadi palkkaa.
Ihanko oikeasti kuvittelet, että siivoustyötä tekevät tekevät työnsä ilmaiseksi? Kyllä he palkkaa saavat, ja paikallaan elävät. Sinulle ei vain sekään työ kelpaa, kuten ei mikään muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa nyt kengät jalkaan, jalkaa toisensa eteen ja käppäilee jolkuttaen töihin.
Missä se työpaikka sijaitsee, johon tuolla tavalla mennään??
Samaa olette hokeneet 100 000 kertaa, mutta kukaan ei ole vielä osannut vastata kysymykseen.
Ihan vaikka siitä lähimmästä yrityksestä joka löytyy asuinpaikan läheisyydestä. Menet paikanpäälle ja pyydãt pãästä työnatajan pakeille jotta voit kirjoittaa työsopimuksen.
Mitenkähän sekopää sitä oikein pitää olla, jso kuvittelee tosiaan työmarkkinoiden toimivan noin tänä päivänä? Olet kyllä oiken harvinaisen käsittämätön idioottivajakki.
Pääseekö siihen
Kyllä, sinne missä olen töissä pääsee, kun on hetken opiskellut. Oppisopimuksella pääsee suoraan rajoitetuin työtehtäviin. Itse olen opiskellut ja lisäkouluttautunut. Sekä työantajan maksamana, että itse ja omalla vapaa-ajalla. Olen tehnyt kannattamatonta työtä, lyhyitä sopimuksia ja vajaata päivää, jne. Ja sinä kehtaat haukkua pohjattoman tyhmäksi? Myönnän, että joskus on itsestäkin siltä tuntunut, kun kotona makaamalla olisi saanut saman (kun lapset oli pieniä niin kyllä vain, tuet olisi ollut jopa kannattavampaa, kun ei olisi ollut työssä käynnin kuluja edes, ei päivähoito maksuja, jne), mutta pakko oli uskoa tulevaisuuteen ja tehdä sen mikä oli pakko. Edelleen on rahasta tiukkaa ja töissä raskasta, kun ihan jatkuvasti vajaalla tehdään, ei ole töihin tulijoita. Kolmasosa toki lähtee jo ennestään pienestä palkasta, koska pitäähän meidän muitakin elättää. Eikä siinä mitään, jos puhutaan sairaista tai vaikka väliaikaisista kriiseistä, mutta ap ei tuollaista ole maininnut olevan. Ja sitten vielä te, joiden mielestä olisi täysin ok, että ihminen voisi vaan ilmoittautua tekemään samaa työtä samalla palkalla, tai vaihtoehtoisesti maata kotona? Ei mikään, että itse voisi tehdä edes jotain? Autot ja kaikki pitäisi varata antaa eteen, maksaa kampaajat ja uudet vaatteet? Mihin ei ole meillä jo töissä olevillakaan varaa nykyään. No, sentään on ruokaa pöydässä, mukava koti ja mielekäs työyhteisö. Nauti sä siitä, että voit kokea itsesi jotenkin viisaaksi. Mutta muiden haukkuminen tyhmäksi ei tuo leipää pöytään eikä johda omassa elämässä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuissosiaalitukeen yhteys.
Oon ollu, mut sieltä ei apua saa...
Ap
Miksi alanuolet? Itselläni täysin sama kokemus.
Hei v*ttupää, rupea chat-moderaattoriksi. Googleta. Nakuttelet viestejä koneella. Saat satasia kuussa. Siis jos älysi nyt riittää tällaisen homman hakemiseen. (PS kaikki hakevat saavat duunia, koska sitä ei moni halua tehdä. Mutta jos on pakko ja sulla nyt näyttäis olevan pakko).
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle. Mä käyn töissä, mitään tukia en saa mistään. Itse siis elätän itseni, laskujen jälkeen eipä tililleni kovin paljoa jää, aika perusjuttuja pystyn ostamaan. Ai niin, ja sitten vielä elätän osaltani sinua. Enkä kyllä ymmärrä miksi.
Jos kerta et tienaa paljon, niin tuskin ap:ta elätät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti kuvittelet, että siivoustyötä tekevät tekevät työnsä ilmaiseksi? Kyllä he palkkaa saavat, ja paikallaan elävät. Sinulle ei vain sekään työ kelpaa, kuten ei mikään muukaan.
se on kato joillekkin outo asia et palkalla eletään.tuilla eläminen taas ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Lumolta saat heti asunnon kun vaan vuokraat sen.
Huono läppä. Ei varmasti löydy tarpaaksi halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei v*ttupää, rupea chat-moderaattoriksi. Googleta. Nakuttelet viestejä koneella. Saat satasia kuussa. Siis jos älysi nyt riittää tällaisen homman hakemiseen. (PS kaikki hakevat saavat duunia, koska sitä ei moni halua tehdä. Mutta jos on pakko ja sulla nyt näyttäis olevan pakko).
Ei jaksa olen tottunut ilmaiseen rahaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asumismenosi on liian suuret. Asia ratkeaa, kun muutat halvempaan asuntoon.
Muuttaminen on ilmaista? Ei tarvita muuttoautoa, ei kantoapua. Takuuvuokria, ekan kuun vuokria. Suomessa vielä vuokraisännilläkin on tapana varastaa vuokralaisten takuuvuokrarahat jollain tekosyillä (kaapista löytyi pölyhiukkanen, siivous hoidettu huonosti). Eli niitäkään ei takaisin saa ja sitten pitää maksaa vielä se vanhan kämpän loppuvuokratkin.
Ruokakaupoissa jaetaan ilmaiseksi vihannes- ja banaanilaatikoita. Niihin voi pakata ja lastaa sitten ne muuttolaatikot omaan autoon niin ei tarvitse palkkailla muuttofirmaa.
Omaan autoon???? Perustoimeentulotuen saaja, jolta leikattu 32% ? 😅😅
Tilastojen mukaan noin 81,6% 15-64 vuotiaista suomalaisista omistaa oman auton. Pitää olla joko todella omituinen poikkeus, alaikäinen tai vanhus jos ei ole.
Voisiko köyhä olla se poikkeus? Mitäpä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuissosiaalitukeen yhteys.
Oon ollu, mut sieltä ei apua saa...
Ap
Mikä näitä kaikkia valittajia aina yhdistää?
- mistään ei koskaan löydy töitä, kun niitä ei tarjota (vinkki: töitä haetaan ihan itse)
- pienempää asuntoa ei tietenkään myöskään koskaan löydy tai kalle kumipuu tarvii ainakin oman huoneensa ja harrastusvälineet omansa ja päivittäin tee pitää nauttia salongissa. Mikään kaksio saati yksiöhän ei tule kysymykseen
- mistään ja keltään eivät koskaan apua mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei töissä aloiteta heti huipulta vaan pohjalta ja noustaan pikkuhiljaa kun tulee lisää kokemusta ja vuosia. Ilmainen työharjoittelu on hyvä tapa aloittaa ja madaltaa työantajan kynnystä palkata töihin.
Vierailija kirjoitti:
aloittajan kaltainen kitisijä ei ansaitse minkäänlaista myötätuntoa.
V..un miten miten törkeä kommentti muiden samanlaisten joukossa. AP älä koe pahaa mieltä näiden koskaan todellisia kärsimyksiä kokemattomia ja Suomen mielivaltaisesti viranomaiskkneostosta mitään tietämättömät mul..unen panetteluista. Ääni on muuttunut kellossa joka ikisellä työttömiä haukkuneella,joka on itse joutunut ' Kelan leipiin' syystä tai toisesta. Hävetkää! Antakaa te työttömille töitä,kun näyttää sadismiin olevan varaa, ku..ipäät!
Aloittajan olisi kannattanut 'lihavina päivinä' laittaa sukan varteen edes se pari kymppiä kuussa, jotta nyt voisi kompensoida hiukan. Ainoat vastaukset joita voin antaa ovat leipäjono, seurakunta, varastaminen, pimeä työ, vaatteiden ja kaiken mahdollisen tekeminen itse alusta loppuun mukaan lukien huonekalut,vaatteet,hygieniatuotteet jne. Jos et saa töitä, voit 'työllistää' itsesi edes tällä tavalla. Ja, onhan se mahdollisuus, että mikäli luottotietoja löytyy, otat velkaa ja osamaksusopimuksia niin prkeleesti ja hankit kaiken mitä loppuelämäksesi tarvitset,mutta menetät luottotietosi tarkoituksella. Opiskelu kannattaa aina ja ilmaista opiskelua voi harrastaa vielä toistaiseksi kirjastoissa. Pidä huolta terveydestä ei, se on köyhän kallein pääoma. Ai niinkö kotiviini käy kaupaksi lähiöissä pahiten alkoholisoiuneille ja jos tulet taitavaksi,voithan harkita yrityksen perustamista. Siinä suomalaisen köyhän vaihtoehdot,ellei diileriksi ja varkaaksi ryhtyminen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt hirveästi kannata huolehtia, aina voi asiat kääntyä parempaan tai huononpaan päin. Voi vaikka sairastua vakavasti tai voi saada hyvän työpaikan.
Ei koskaan pidä lukkiutua mihinkään olotilaan niinkuin se olisi ikuinen, eikä mikään koskaan muuttuisi, aina voi huomenna olla täysin toisin asiat.
Monillehan on ollut vaikeaa, että rahaa nyt vain ei enää ole jaettavaksi kovin isolla kauhalla. Nälkää ei oikeasti kukaan näe, ellei ole ihan pudonnut pois koko yhteiskunnasta vaikka hummeiden takia.
Talous nousee ja laskee inlaatioiden ja sotien ja tautien ym syiden takia. Myös muualla maailmassa, meillä ei onneksi vielä sotaa ole.
Entä ne äidit, jotka jättävät aterioita väliin tai korvaavat ne puurolla (ei tarpeeksi energiaa), että lapset saisivat riittävästi ruokaa?
Miksi yhteiskunnan yleensäkään pitää antaa mitään käyttörahaa. Hyväksytyt laskut maksetaan ja maksusitoumukset välttämättömiin ruokakuluihin ja tarvittaessa apteekkiin riittää, jos ei itse pysty itseään elättämään. Mitään käyttörahaa ei todellakaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittajan kaltainen kitisijä ei ansaitse minkäänlaista myötätuntoa.
V..un miten miten törkeä kommentti muiden samanlaisten joukossa. AP älä koe pahaa mieltä näiden koskaan todellisia kärsimyksiä kokemattomia ja Suomen mielivaltaisesti viranomaiskkneostosta mitään tietämättömät mul..unen panetteluista. Ääni on muuttunut kellossa joka ikisellä työttömiä haukkuneella,joka on itse joutunut ' Kelan leipiin' syystä tai toisesta. Hävetkää! Antakaa te työttömille töitä,kun näyttää sadismiin olevan varaa, ku..ipäät!
Aloittajan olisi kannattanut 'lihavina päivinä' laittaa sukan varteen edes se pari kymppiä kuussa, jotta nyt voisi kompensoida hiukan. Ainoat vastaukset joita voin antaa ovat leipäjono, seurakunta, varastaminen, pimeä työ, vaatteiden ja kaiken mahdollisen tekeminen itse alusta loppuun mukaan lukien huonekalut,vaatteet,hygieniatuotteet jne. Jos
Ai mielestäsi paskatrollit jotka spämmäävät samaa paskaa tänne päivästä toiseen ansaitsee myötätuntoa?
kyllä ja jokapäiväinen.mut ihanaa kuultavaa.