Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitsi kun ärsyttää taas itteni

Vierailija
14.03.2023 |

Otan kaiken aina aivan liian raskaasti. Vaikka helpommallakin pääsisi. Tähän lisättynä vielä se, että se sama asia saattaa hiertää mielessä monta viikkoa vaikka tapahtumasta olisi monta kuukautta. Ja tämä taas tekee siitä entistä raskaamman jutun. Olen älyttömän herkkä loukkaantumaan, tosin tässä asiassa olen hitusen edistynyt. Jatkuvasti päivittäin saatan surkutella/hävetä/katua monia kännimokia ja kaikkea muuta. Tästä en ole vieläkään päässyt eroon vaikka lopetin alkoholinkäytön kokonaan. Sitten kaikista pahin, mietin edelleen joka päivä omaa lapsuuttani ja välillä kun sattuu joku juttu, vaikka päähäni kolahtaisi joku esine, niin tämä laukaisee ihan järjettömän itkukohtauksen joka ei sitten lopu millään. Ja kaikki se mitä silloin joskus lapsena tapahtui juolahtaa mieleen samalla rytäyksenä ja tähänkin lisättynä järjettömät painajaiset :/ Olen älyttömän kova stressiherkkä, väsyn helposti pienistäkin asioista, se uupumus on jotain älyttömän hirvittävää. Jaksan kyllä tehdä kaikki kotihommat, ulkoilla ,hoitaa lapsen jne. Lenkkeily on minun voimavarani sillä pääsen hetkeksi eroon ahdistuksista ja sun muista.

Ja tämä kaikki ärsyttää minua itseäni. Että miten hitossa pääsen tästä eroon. Olen päässyt alkoholista eroon jo mutta noista muista jutuista. Jotenkin nolottaa kun alan ensimmäisenä itkemään jos joku tulee sanomaan minulle pahasti voisin ihan hyvin sanoa takaisin kovasti. Mutta ei minä pillitän kuin mikäkin pikkulapsi ja säikyn ihmisiä kuin joku hullu monta viikkoa. Toki se ämmäkin olisi voinnut sanoa nätimmin.

Mutta juu tuollainen minä olen. Haluan saada itseni rohkeammaksi ja enkä niin herkäksi. Mutta miten??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos joku tekee minulle jotain pahaa , en koskaan kosta sitä. Mutta mietin sitä tapahtumaan monta vuotta ja pohdin miksi se teki niin.

Vierailija
2/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKKEET!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei vastaa mitään?:/

Vierailija
4/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hyvänmielennainen opettaa, että jos sinun päässä pyörii vain negatiivisia asioita, tilanteen parantamiseksi riittää jo alkuun, että saat täytettyä mielen neutraaleilla asioilla. Hän käytti esimerkkinä perhosista puhumista/ajattelua. Mutta mikä tahansa muukin aihe käy, varsinkin jos sopa tykkäät siitä. Eli "harhauta" itsesi ajattelemaan muuta heti kun huomaat, että olet vatvomassa jotain ikävää.

Vierailija
5/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möttöspössö kirjoitti:

Miksi kukaan ei vastaa mitään?:/

Suhtautuu nyt vain rakastavasti itseensä huolimatta siitä että käy hermoille.

Vierailija
6/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, täytyypi seuraavalla kerralla kokeilla :)

Vierailija
7/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä asettuu, kunhan jotain oikeasti hirveää tapahtuu. Pikkuasioita vatvovilla on liikaa aikaa ja liian helppo elämä. Ja sanon tämän hyvällä, olen itsekin ollut samanlainen, nykyään en jaksa enää välittää, kun on oikeitakin ongelmia.

Vierailija
8/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hyviä asioista elämässäsi ja mistä olet kiitollinen. Esim joka aamu ja ilta luettele mielessäsi 3 asiaa joista olet kiitollinen juuri sillä hetkellä. Ohjaa ajatuksia positiivisempaan suuntaan.

Vierailija
9/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulle tuli tästä mieleen siskoni

Vierailija
10/10 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minulle tuli tästä mieleen siskoni