Kela leikkasi käyttörahojani 32%. Miten pystyn nyt ikinä muuta kuin hädin tuskin selviämään?
Rahat riittää juuri ja ruokaan...Muuten pitää istua kotona. Ei varaa tehdä mitään. Ystävät ovat jääneet tämän takia, ja parisuhde myös...masentaa valtavasti. Millä oikeudella kela vie viimesestä perusosasta vielä 32% ??!! Aiemminkin koko summa meni elämiseen...Nyt on vain tiukkaa selviämistä, makaamista kotona jotta säästyy energiaa.
Haluaako kela ajaa heikoimmassa asemassa olevat siihen viimeiseen ratkaisuun????
Kommentit (264)
Onhan se kamalaa kun jokapäiväinen keppana on uhattuna!
Eli asumismenosi on liian suuret. Asia ratkeaa, kun muutat halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa kun jokapäiväinen keppana on uhattuna!
Minä en juo alkoholia ollenkaan...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ni kuule kun halvempaa asuntoa olen hakenut koko ajan!! En ole saanut
Ap
Hyvä. Ei kelan tuilla ole tarkoitus rahoittaa elämää pidemmän päälle. Vähän lisämotivaatiota tienata rahat itse.
Kannattaa kuunnella inspiraatioksi vaikka Matin ja Tepon "Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen"
mitä jos kokeilisit työntekoa niinkuin yleensä on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminen on ilmaista? Ei tarvita muuttoautoa, ei kantoapua. Takuuvuokria, ekan kuun vuokria. Suomessa vielä vuokraisännilläkin on tapana varastaa vuokralaisten takuuvuokrarahat jollain tekosyillä (kaapista löytyi pölyhiukkanen, siivous hoidettu huonosti). Eli niitäkään ei takaisin saa ja sitten pitää maksaa vielä se vanhan kämpän loppuvuokratkin.
Ap laittaa nyt kengät jalkaan, jalkaa toisensa eteen ja käppäilee jolkuttaen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa nyt kengät jalkaan, jalkaa toisensa eteen ja käppäilee jolkuttaen töihin.
Missä se työpaikka sijaitsee, johon tuolla tavalla mennään??
Samaa olette hokeneet 100 000 kertaa, mutta kukaan ei ole vielä osannut vastata kysymykseen.
Pimeä työ on hyvä keksintö. Eikö sinulla ole tuttuja tai sukulaisia jotka palkkaa pimeesti. Minulla ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole itse vastuussa itsestäsi?
Yhteiskunta haluaa että optimitilanteesaa noin 6% työikäisistä on työttömänä.
Fakta.
Googlaa NAIRU.
Sen takia yhteiskunnan tulee pitää huolta työttömistä. Se kun ei halua kaikkien edes työllistyvän.
aloittajan kaltainen kitisijä ei ansaitse minkäänlaista myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olette hokeneet 100 000 kertaa, mutta kukaan ei ole vielä osannut vastata kysymykseen.
Ihan vaikka siitä lähimmästä yrityksestä joka löytyy asuinpaikan läheisyydestä. Menet paikanpäälle ja pyydãt pãästä työnatajan pakeille jotta voit kirjoittaa työsopimuksen.
Ala kasvattamaan sopivia kasveja myyntiin tai tee jotain muuta laitonta. Kun yhteiskunta lakkaa välittämästä, niin paskaako tuota enää sen jälkeen yhteiskunnastakaan välittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminen on ilmaista? Ei tarvita muuttoautoa, ei kantoapua. Takuuvuokria, ekan kuun vuokria. Suomessa vielä vuokraisännilläkin on tapana varastaa vuokralaisten takuuvuokrarahat jollain tekosyillä (kaapista löytyi pölyhiukkanen, siivous hoidettu huonosti). Eli niitäkään ei takaisin saa ja sitten pitää maksaa vielä se vanhan kämpän loppuvuokratkin.
Ruokakaupoissa jaetaan ilmaiseksi vihannes- ja banaanilaatikoita. Niihin voi pakata ja lastaa sitten ne muuttolaatikot omaan autoon niin ei tarvitse palkkailla muuttofirmaa.
Mene töihin. Siivoustöitä on tarjolla, kunhan ei ole kranttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka siitä lähimmästä yrityksestä joka löytyy asuinpaikan läheisyydestä. Menet paikanpäälle ja pyydãt pãästä työnatajan pakeille jotta voit kirjoittaa työsopimuksen.
Mitenkähän sekopää sitä oikein pitää olla, jso kuvittelee tosiaan työmarkkinoiden toimivan noin tänä päivänä? Olet kyllä oiken harvinaisen käsittämätön idioottivajakki.
Pääseekö siihen firmaan missä sinä olet töissä suoraan palkalliisiin hommiin kunhan vain pomon luokse ilmestyy kertomaan, että nyt mä tulin töihin.
Etkö ole itse vastuussa itsestäsi?