Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, deittailisitteko miestä joka kuuntelee metallia?

Vierailija
05.10.2024 |

Yllä kysymys, rehellisiä vastauksia!

Naiset, deittailisitteko miestä joka kuuntelee metallia?

Vaihtoehdot

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun jos kummallakin on samanlainen maku niin kummankaan ei tarvitse kärsiä laisinkaan vaan he voivat nauttia yhdessä siitä musiikista. Edelleenkään täällä kukaan ei ole järkevästi selittänyt miksi se, että on eri musiikkimaku olisi jotenkin parempi että on sama musiikkimaku.

Ei se ole mitenkään parempi, mietin vaan että itselläni on tärkeämpiä kriteerejä miehelle kuin musiikkimaku enkä minä sen vuoksi olisi muuten sopivaa kumppaniehdokasta pistämässä sivuun. Toki on helpompaa, jos kumppani on mahdollisimman samanlainen kuin itse niin mistään ei tarvitse vääntää kättä. Se lienee sitten jokaisen oma asia, onko musiikkimaun samankaltaisuus painava kriteeri parinvalinnassa vai ei. Ja minkä verran samankaltaisuutta nyt ylipäätään on riittävästi.

Mä tykkään esim. keskustella pitämästämme musiikista kumppanin kanssa, poh

Juu. Jos musiikkimaku ei olisi yhtenevä, voisi se yhteinen juttu olla joku muu. Mutta eipä siinä, varmasti parempi kaikille, että nämä kovin fanaattisesti omaan musiikkigenreen suhtautuvat pysyvät toisten kaltaistensa kanssa. 

Vierailija
122/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa metallimusiikkia missä ei ihannoida pimeyttä? Ei resonoi minulle mikään rääkyminen eikä pirunmerkit ym, joten tuskin minulla olisi mitään yhteistä sellaista ihannoivan kanssa.

Sä et voi olla tosissasi. Miksi sä edes olet tässä keskustelussa, kun et aiheesta yhtään mitään ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin käydä yhdessä keikoilla. 

Luuletko, että kaikki metallimusiikkia kuuntelevat pitävät VAIN metallimusiikista?

Tätä itsekin olen ketjua lukiessa ihmetellyt. Suurin osa tuntemistani ihmisistä kuuntelee erilaista musiikkia eri fiiliksiin. Metallifaneissa on varsinkin sellaisia tosi monipuolista musiikkia kuuntelevia. Minulla on yksi tuttu joka fanittaa Gaselleja ja miehensä on hevimies, ei tunnu olevan ongelma.

Vierailija
124/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä hevareista. Outoa porukkaa. 

Vierailija
125/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä 🤮🤮🤮

Vierailija
126/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ihmiset näin rajoittuneita? Ei siedetä sitä, että kumppani kuuntelisi erilaista musiikkia kuin itse? Siinä olisi hyvä tilaisuus vähän laajentaa omaa makua. 

Ps. Parisuhde ei tarkoita sitä että ollaan 24/7 yhdessä ja kaikki mieltymykset ovat samat.

Samaa mietin. Muutenkin on vaikea löytää oikeasti sopivaa puolisoa, niin tuntuisi hullulta musiikkimaun antaa vaikuttaa valintaan. Mutta kukin tyylillään.

Veikkaisin, että ne joille musiikin kuuntelu ei ole kovin merkittävä osa elämää eivät niin välitä siitä millainen maku kumppanilla on, koska kuuntelevat musiikkia vain päivittäin. Ne taas jotka suhtautuvat musiikkiin intohimoisemmin ja viettävät tuntikausia kuunneleen musiikkia, käyvät paljon konserteissa toivovat k

Tunnen useita muusikoita. Osa soittaa bändissä, osa on opiskellut tutkintoja musiikista. Lähes aina he ovat nimenomaan musiikin suhteen avoimimpia ja analyyttisimpiä. Moni muusikko myös arvostaa hiljaisuutta ja luonnon ääniä, ei ole pakko jumputtaa jotain taustalla koko ajan. Musiikin suhteen rajoittunein henkilö jonka tunnen on metsäkoneenkuljettaja, joka ei suostu kuuntelemaan kuin humppaa ja ysärihittejä, monta tuntia päivässä. Olisi outoa väittää, että musiikki on hänelle tärkeämpää kuin muusikkotutuilleni.

Sama kokemus. Hyvin musikaaliset ihmiset, ovat myös niitä jotka löytää kuunneltavaa lähes genrestä kuin genrestä ja suhtautuu erilaiseen musiikkiin avoimesti. 

Vierailija
127/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kerro miehestä mitään.

No mulle kertoo ainakin sen, että kuuntelee musaa jota en voi sietää. Enkä pidä sitä pukeutumistyyliä ja hiustyyliä viehättävänä (joo tiedän, että ei kaikki hevimusasta pitävät pukeudu hevarityyliin)

No mikä se hiustyyli sit on? 

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/09/20/heavy-metal-fanscommunicate…

Eli ihan mitä tahansa. No sitä minäkin. Mun hevarimies on kalju. Tunnen aika paljon samanhenkistä porukkaa ja hiustyylejä on yhtä monta, kuin tyyppejä

No laskepa itse kuinka monta ihmistä näet kuvassa, jotka eivät olisi pukeutuneet mustiin rytkyihin? 

Vierailija
128/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun jos kummallakin on samanlainen maku niin kummankaan ei tarvitse kärsiä laisinkaan vaan he voivat nauttia yhdessä siitä musiikista. Edelleenkään täällä kukaan ei ole järkevästi selittänyt miksi se, että on eri musiikkimaku olisi jotenkin parempi että on sama musiikkimaku.

Ei se ole mitenkään parempi, mietin vaan että itselläni on tärkeämpiä kriteerejä miehelle kuin musiikkimaku enkä minä sen vuoksi olisi muuten sopivaa kumppaniehdokasta pistämässä sivuun. Toki on helpompaa, jos kumppani on mahdollisimman samanlainen kuin itse niin mistään ei tarvitse vääntää kättä. Se lienee sitten jokaisen oma asia, onko musiikkimaun samankaltaisuus painava kriteeri parinvalinnassa vai ei. Ja minkä verran samankaltaisuutta nyt ylipäätään on riittävästi.

Mä tykkään esim. keskuste

Juu. Jos musiikkimaku ei olisi yhtenevä, voisi se yhteinen juttu olla joku muu. Mutta eipä siinä, varmasti parempi kaikille, että nämä kovin fanaattisesti omaan musiikkigenreen suhtautuvat pysyvät toisten kaltaistensa kanssa. 

Musiikki on just se mun juttu, joka on mulle tosi tärkeää. Toisille se voi olla vähemmän merkityksellistä.

Vierailija
129/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään esim. keskuste

Kuulostat kovin tuohtuneelta :D Kyllä minä ainakin nykyään pidän tärkeänä, että kumppani pitää samantyylisestä musiikista. Edellisessä suhteessani mies vain solvasi minun musiikkimakuani. Tykkään raskaasta musiikista ja olisi mukava jakaa innostus jonkun kanssa. 

-eri

Vierailija
130/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että kaikki metallimusiikkia kuuntelevat pitävät VAIN metallimusiikista?

Enpä ole ikinä tavannut metallifania, joka kuuntelisi vaikkapa Justin Bieberiä.

Vierailija
131/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä tavannut ketään joka kuuntelisi Justin Bieberiä.

eri

Vierailija
132/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ihmiset näin rajoittuneita? Ei siedetä sitä, että kumppani kuuntelisi erilaista musiikkia kuin itse? Siinä olisi hyvä tilaisuus vähän laajentaa omaa makua. 

Ps. Parisuhde ei tarkoita sitä että ollaan 24/7 yhdessä ja kaikki mieltymykset ovat samat.

Olen kuullut tarpeeksi heviä tietääkseni, että en voi sietää sitä. Olisitko sinä vastaavasti valmis menemään yhteen sellaisen kumppanin kanssa joka kuuntelee ainoastaan mongolialaista kansanlaulua ja kotona ja autoreissuilla soisi aina mongolialainen kansanlaulu? 

Mä olisin, mutta kyllä mun parisuhteessa on vastavuoroisuutta. Eli aina ei kuunneltaisi mongolialaista, vaan välillä sitä, välillä toista ja toisinaan radiota.

Oma puoliso kuuntelee metallia laajalla skaalalla ja itse pidän osasta

Jep sama. Sellaisen ihmisen kanssa en kyllä usko pystyväni seurustelemaan, joka on hyvin fanaattinen tai rajoittunut musiikkigenrensä suhteen, oli se genre sitten mikä vaan. Oma mies on pitkätukkainen kitaristi, joten metallimusiikki on kyllä tullut tutuksi, mutta kuunnellaan paljon muutakin. 

Vierailija
133/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kovin tuohtuneelta :D Kyllä minä ainakin nykyään pidän tärkeänä, että kumppani pitää samantyylisestä musiikista. Edellisessä suhteessani mies vain solvasi minun musiikkimakuani. Tykkään raskaasta musiikista ja olisi mukava jakaa innostus jonkun kanssa. 

-eri

Jos se sun ukkos solvas sua henkilökohtaisesta makuasiasta, teidän pienin ongelma oli erilaiset musiikkimaut. 

Vierailija
134/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kalikka kalahti 😅 

Eikö se sitten muka mielestäsi ole niin, että jos musiikkimaku on henki ja elämä niin kannattaa etsiä samanhenkinen kumppani? On, olemme siis samaa mieltä. Monille musiikkimaku ei ole niin väliksi, mutta toki on raskas elää sellaisen kanssa joka ei yhtään siedä lempimusiikkiasi (kuten oletkin todennut).

Vierailija
135/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä tavannut ketään joka kuuntelisi Justin Bieberiä.

eri

No mä kuuntelen. Siinä olisi metallimiehellä kestämistä kun pistän Bieberit pyörimään.

Vierailija
136/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, se on niin kaukana omasta musiikinmausta. Ei varmaan voitaisi koskaan yhdessä käydä missään keikoilla tai festareilla, eikä kotona kuunnella musiikkia.

Minä ainakin kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Metallimusiikki on sydäntä lähellä. Silti popitan välillä kasari discoa ja ysäri teknoa. 

Vierailija
137/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bieberiä en kuuntele, mutta esim. Miley Curysta, Rihannaa ja Weekndiä kuuntelen, vaikka black metal on minulle se tärkein ja rakkain genre. Nyt kokkailen ja taustalla soi Teddy Pendergrass. 

Vierailija
138/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bieberiä en kuuntele, mutta esim. Miley Curysta, Rihannaa ja Weekndiä kuuntelen, vaikka black metal on minulle se tärkein ja rakkain genre. Nyt kokkailen ja taustalla soi Teddy Pendergrass. 

Juuri näin minäkin!

N32

Vierailija
139/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin etten tunne aihetta koska yhdistin metallin pimeyteen. Ei sitä tunnuta ymmärtävän muuallakaan koskapa nopea googletus sanoo mm: Sanoitukset rock-musiikissa käsittelevät usein rakkauden, vapauden ja kapinallisuuden teemoja. Metallimusiikin sanoituksissa puolestaan käsitellään usein synkempiä aiheita, kuten kuolemaa, ahdistusta ja yhteiskunnallisia epäkohtia. Metallimusiikin sanoitukset voivat olla myös fantasiateemaisia tai kuvata mytologisia tarinoita.

Miten määrittelisitte metallin jos yllä oleva on väärin ja mihin nojaatte?

Vierailija
140/168 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa metallimusiikkia missä ei ihannoida pimeyttä? Ei resonoi minulle mikään rääkyminen eikä pirunmerkit ym, joten tuskin minulla olisi mitään yhteistä sellaista ihannoivan kanssa.

Sä et voi olla tosissasi. Miksi sä edes olet tässä keskustelussa, kun et aiheesta yhtään mitään ymmärrä?

Mitä ymmärrettävää tässä on kun sanoitukset kertovat kaiken oleellisen.