Naiset, deittailisitteko miestä joka kuuntelee metallia?
Kommentit (168)
Kyllä. Mieluiten deittailen sellaisia jotka eivät ole genrerajoittuneita, koska itsekin kuuntelen lähes kaikkia genrejä. Kovin genreuskovaiset ihmiset ovat mielestäni vähän lapsellisia, ja toisaalta taas valtaosa tuntemistani muusikoista kuuntelee kaikenlaista musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen kaikki tuntemani miehet kuuntelee metalli.
Riippuu varmasti millaisissa piireissä pyörit itse. Jos pyörisit jossain kulttuuripiiressä niin siellä varmasti löytäisit vastaavasto paljon klassista kuuntelevia miehiä. Jos taas ystäväsi olisivat hippejä niin ehkä kuunneltaisiin enemmän Bob Marleyta jne.
Kulttuuripiireissä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset näin rajoittuneita? Ei siedetä sitä, että kumppani kuuntelisi erilaista musiikkia kuin itse? Siinä olisi hyvä tilaisuus vähän laajentaa omaa makua.
Ps. Parisuhde ei tarkoita sitä että ollaan 24/7 yhdessä ja kaikki mieltymykset ovat samat.
Olen kuullut tarpeeksi heviä tietääkseni, että en voi sietää sitä. Olisitko sinä vastaavasti valmis menemään yhteen sellaisen kumppanin kanssa joka kuuntelee ainoastaan mongolialaista kansanlaulua ja kotona ja autoreissuilla soisi aina mongolialainen kansanlaulu?
Kuulokkeet on keksitty.
- eri
Lienee aika vanha mies, vai jonkinsortin retroilija?
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa olisi deittailla jotain joka kuuntelisi rappiä, sehän on ihan paaskaa
Tässä hyvä esimerkki ahdasmielisestä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ootko Pohjanmaalta.
Mitä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa olisi deittailla jotain joka kuuntelisi rappiä, sehän on ihan paaskaa
Tässä hyvä esimerkki ahdasmielisestä ihmisestä.
No kyllähän se pääsääntöisesti paskaa on, eikä edes oikeaa musiikkia.
Minä pidän metallista, joten kyllä deittailisin. Mutta musiikkimaulla on siis väliä kuitenkin, en haluaisi miestä, jolla on mielestäni huono musiikkimaku. Mulle huonoa on räppi, gangstaräppi varsinkin (ehkä kun kaikki sitä kuuntelevat joita olen tavannut, ovat enemmän tai vähemmän narkkareita) ja tietynlainen tyhjäpääpoppi (jos vain tätä, yksittäiset biisit genressä kuin genressä toki ihan ok) ja etenkin yhdysvaltalainen poppi ja r'n'b on minusta aivan kammottavaa kuunneltavaa, en missään nimessä haluaisi kotona tai autossa kuunnella tällaista. Tykkään myös käydä keikoilla, niin musiikkimaku merkkaa sitäkin kautta melko paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että ihmisille musiikki on eriasteisen tärkeää. Meillä esimerkiksi mä pärjään ihan hyvin ilman musiikkia, tunnen sitä aika vähän ja kuuntelenkin lähinnä siivotessani. Se ei vaan nostata mitään erityisiä tunteita enkä kaipaa. Mun on ehkä siis vaikea samaistua siihen, miten musiikkimaku voi olla niin isossa roolissa, että sillä olisi väliä.
En siis sano etteikö jokainen päättäisi ihan itse, mitkä on ne kynnyskysymykset, ja niin sen pitää ollakin. Mulle se kuulostaa vaan samalta kuin että vaikka toisen lempiväri ois ehdoton ei. Ei ikinä sinisen ystävää!
Mulle taas musiikki on äärettömän tärkeää ja kuuntelen musiikkia monia tunteja päivässä. Kyllä siinä varmasti ärsyyntyisi molemmat jos täytyisi kuunnella musiikkia, josta ei itse tykkään. Joo kuulokkeet toki vaihtoehto, mutta minä ainakin haluan nimenomaan nauttia kumppanin
Mulle myös musiikki tärkeää, mutta voisin silti lähteä sellaiselle keikalle, jossa soitetaan musiikkia josta en niin superisti pidä. Olen löytänyt inspiroivia elementtejä kaikista musiikkigenreistä. En kyllä kauhean montaa tuntia jaksa kuunnella mitään musiikkia päivässä, mutta se liittyy enemmän aistiherkkyyteen kuin musiikkimakuun. Minun on vaikeaa ymmärtää ihmisiä, jotka ovat kiinni yhdessä tai kahdessa genressä tai vihaavat jotain genreä täysin. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset näin rajoittuneita? Ei siedetä sitä, että kumppani kuuntelisi erilaista musiikkia kuin itse? Siinä olisi hyvä tilaisuus vähän laajentaa omaa makua.
Ps. Parisuhde ei tarkoita sitä että ollaan 24/7 yhdessä ja kaikki mieltymykset ovat samat.
Olen kuullut tarpeeksi heviä tietääkseni, että en voi sietää sitä. Olisitko sinä vastaavasti valmis menemään yhteen sellaisen kumppanin kanssa joka kuuntelee ainoastaan mongolialaista kansanlaulua ja kotona ja autoreissuilla soisi aina mongolialainen kansanlaulu?
Kuulokkeet on keksitty.
- eri
On toki, mutta en haluaisi aina istua luurit päässä esim. autossa. Minä tykkään jutella sen puolisoni kanssa, etenkin pitkillä automatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän metallista, joten kyllä deittailisin. Mutta musiikkimaulla on siis väliä kuitenkin, en haluaisi miestä, jolla on mielestäni huono musiikkimaku. Mulle huonoa on räppi, gangstaräppi varsinkin (ehkä kun kaikki sitä kuuntelevat joita olen tavannut, ovat enemmän tai vähemmän narkkareita) ja tietynlainen tyhjäpääpoppi (jos vain tätä, yksittäiset biisit genressä kuin genressä toki ihan ok) ja etenkin yhdysvaltalainen poppi ja r'n'b on minusta aivan kammottavaa kuunneltavaa, en missään nimessä haluaisi kotona tai autossa kuunnella tällaista. Tykkään myös käydä keikoilla, niin musiikkimaku merkkaa sitäkin kautta melko paljon.
Rnb on kyllä todella laaja genre, joka on inspiroinut monia metallimuusikoitakin. Jännä jos kaikki siinä tosiaan on kammottavaa kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet on keksitty.
- eri
On toki, mutta en haluaisi aina istua luurit päässä esim. autossa. Minä tykkään jutella sen puolisoni kanssa, etenkin pitkill
Sori, oot muuten täydellinen mutta koska emme miljoonista artisteista löydä yhtäkään jota voisimme kuunnella yhdessä autossa, tästä ei tule mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa. Ei kai kumppanin tarvi olla samanlainen ja tykätä kaikista samoista asioista? Riittää, että isot linjat ja arvot ovat samansuuntaisia. Siis esim. Perheeseen, asumismuotoon tms. Liittyvät arvot.
En kokisi miestä oikeaksi mieheksi minulle, jos hän vain sanoisi, että häntä ei voisi vähempää kiinnostaa musiikki, johon minä itse taas tunnen syvää yhteyttä ja jonka luovuudesta ja lyriikoista nautin. Itselle on vaan tärkeää pystymään jakamaan se musiikin kuuntelun kokemus kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei kerro miehestä mitään.
No mulle kertoo ainakin sen, että kuuntelee musaa jota en voi sietää. Enkä pidä sitä pukeutumistyyliä ja hiustyyliä viehättävänä (joo tiedän, että ei kaikki hevimusasta pitävät pukeudu hevarityyliin)
Siis pukeutuvatko aikuiset ihmiset sinun tuttavapiirissäsi jotenkin genren mukaan? Minä tykkään oopperasta, en silti pukeudu iltapukuun joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että ihmisille musiikki on eriasteisen tärkeää. Meillä esimerkiksi mä pärjään ihan hyvin ilman musiikkia, tunnen sitä aika vähän ja kuuntelenkin lähinnä siivotessani. Se ei vaan nostata mitään erityisiä tunteita enkä kaipaa. Mun on ehkä siis vaikea samaistua siihen, miten musiikkimaku voi olla niin isossa roolissa, että sillä olisi väliä.
En siis sano etteikö jokainen päättäisi ihan itse, mitkä on ne kynnyskysymykset, ja niin sen pitää ollakin. Mulle se kuulostaa vaan samalta kuin että vaikka toisen lempiväri ois ehdoton ei. Ei ikinä sinisen ystävää!
Mulle taas musiikki on äärettömän tärkeää ja kuuntelen musiikkia monia tunteja päivässä. Kyllä siinä varmasti ärsyyntyisi molemmat jos täytyisi kuunnella musiikkia, josta ei itse tykkään. Joo kuulokkeet toki vaihtoehto, mut
Mulle myös musiikki tärkeää, mutta voisin silti lähteä sellaiselle keikalle, jossa soitetaan musiikkia josta en niin superisti pidä. Olen löytänyt inspiroivia elementtejä kaikista musiikkigenreistä. En kyllä kauhean montaa tuntia jaksa kuunnella mitään musiikkia päivässä, mutta se liittyy enemmän aistiherkkyyteen kuin musiikkimakuun. Minun on vaikeaa ymmärtää ihmisiä, jotka ovat kiinni yhdessä tai kahdessa genressä tai vihaavat jotain genreä täysin. -eri
Kaikki ihmiset eivät kaipaa oikeastaan mitään uutta. Koskee siis muutakin kuin musiikkia. Samat kaverit, sama työ, samat harrastukset, syödään aina samoja ruokia, matkustetaan samaan kohteeseen jne. Eli sanoisin, että luonne vaikuttaa.
Metallin kuuntelu ei olisi ulossulkeva tekijä, joskaan ei myöskään puoltava, vaikka itse kuuntelenkin "päägenrenäni" metallia.
Metalli pitää niin paljon erilaisai subgenrejä sisällään, että monesti on ihan turha edes puhua metallin kuuntelusta pelkkänä kattoterminä. Thrasmetallin kuuntelijat saattavat kavahtaa sinfonista metallia, genre-elitistit ovat sitä mieltä, ettei nu metal ole edes metallia ja itse en pidä esim. power metallista.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää sellaiset hevarit, jotka identifioituu täysin sen kuuntelemansa musiikin kautta, jossa vain metalli on oikeaa musiikkia. Itsekin kuuntelen välillä myös metallia, mutta se on vain osa, kuuntelen myös ihan toisenlaista, rockia, poppia, r'n'b:tä, jopa kansanmusiikkia. Minulle tärkeää on se itse musiikki, ei se kuuluuko se johonkin genreen. Hyvä biisi on hyvä biisi oli se mitä tyylilajia tahansa. Räpista ja konemusiikista en hirveästi innostu, koska laulu on minulle biiseissä usein tärkeää, enkä saa siitä puhetulvasta tai bassonjytkeestä pidemmän päälle hirveästi irti, mutta näistkin genreistä löytyy satunnaista kuunneltavaa.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelee mun kuuntelevan metallimusiikkia vain siksi, että voin sanoa kuuntelevani jotain genreä. Nimenomaan se itse musiikki on mullekin tärkeää, enkä mä pidä mistään muunlaisesta musiikista. En pidä edes kaikesta metallista. Tietenkään. Kun sitä on niin monenlaista. Hyvä biisi on hyvä biisi, mutta en kertakaikkiaan löydä niistä popista, kansanmusiikista, iskelmästä tai muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet on keksitty.
- eri
No omasta mielestäni on mukavampaa, että voidaan kumpikin jammata samoja biisejä yhdessä kuin se että kummallakin on aina omat kuulokkeet ja kun mennään keikoille niin haluan pystyä menemään samalle keikalle kuin mieheni enkä eri keikalle.
Tästä on tehty aika paljon tutkimuksia, jotka viittaavat siihen, että ihmisten musiikkimaku pysyy suhteellisen vakaana ajan myötä. Nämä osoittavat, että vaikka yksilöt voivat tutustua uusiin genreihin tai artisteihin, heidän perusmieltymyksensä pysyvät yleensä ennallaan.