Eka kerta(Neitsyys) ja omalle lapselle opettaminen aiheesta? seksi ja alkoholi
opetatko millä sanoilla omaa lastasi ekaa kertaa kohti miten?
oletko sitä mieltä että on hyvä olla selvinpäin jotta tulee valittua se ketä oikeesti halusi, eikä kännissä jolloin kuka vaan voi puhuu sänkyyn ja suhde ei kestä?
Kommentit (41)
Pitääkö tämmöistä keskustelua edes käydä?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tämmöistä keskustelua edes käydä?
Meinaatko vanhemman ja lapsen välillä vai aikuisten kesken täällä palstalla?
En ole aloittaja, mutta minusta aihe on ihan mielenkiintoinen. Veikkaan, että tallainen aihe juolahtaa mieleen äiti-ihmiselle, joka ei ole täysin tyytyväinen omiin varhaisiin kännäily- ja seksikokemuksiinsa.
Miehenä minulla ei ole mitään kokemusasiantuntijuutta tähän aiheeseen, mutta tytön isänä naisten ajatukset kuitenkin kiinnostavat.
Minulla on lähes samanlainen kokemus. Äitini sormetti 80luvun alussa itseään ja näin kun kävelin alkuyöstä vessasn.. takas tullessani jäin 15v poikana vakoileen ja kuinkas kävikään äitini huomasi ja käski tulla huoneeseen. Hän kertoi, että mistä kannattaa pimppiä hyväillä. Siinä opin klitoriksen ja kyllä 16 vuotiaana ekan kerran luokkakaverin kanssa nussiessani osasin klitorista hyväillä.
Minulle omat vanhemmat opetti seksiasioita näyttämällä. Olin 16 vuotias 1980 luvun alkupuolella ja asuimme Pohjois-Pohjanmaalla, eräässä pikkukunnassa jaa sen pienessä kylässä, jossa oli vain muutama talo. Eräänä syksyisenä lauantai-iltana vanhemmat oli sekstailemassa saunan jälkeen. Menin heidän makuuhuoneen ohitse ja kun satuin vilkaisemaan ovenraosta, näki äiti minut. Hän huusi, että mitä siellä vakoilen. Huusin vain että en minä mitään vakoile. Menin omaan huoneeseen ja äiti tuli sinne ja käski tulemaan perässä heidän huoneeseen. Siinä he kertoivat seksin kuuluvan miehelle ja naiselle, kuin ruokakin. Ja samalla he alkoivat taas lähestyä toisiaan. Isä makasi selällään ja äiti hyväili isän penistä. Kun se oli jäykistynyt, äiti nousi isän päälle. He sanoivat, että koskaan ketään ei saa pakottaa mihinkään. Ja sen sanoivat, että päästä aina nainen päälle jossain vaiheessa, ettei nainen koe olevansa alistettu. Tätä olen noudattanut. Ja olen ollut kohta 30 vuotta naimisissa rakkaan vaimoni kanssa. Poistuin sitten tuosta tilanteesta omaan huoneeseen penis kovana.
Jos tuosta ei ole jäänyt mitään traumoja kenellekään, silloinhan kaikki on hyvin.tulikl tälle tapahtumalle mitään jatkoa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähes samanlainen kokemus. Äitini sormetti 80luvun alussa itseään ja näin kun kävelin alkuyöstä vessasn.. takas tullessani jäin 15v poikana vakoileen ja kuinkas kävikään äitini huomasi ja käski tulla huoneeseen. Hän kertoi, että mistä kannattaa pimppiä hyväillä. Siinä opin klitoriksen ja kyllä 16 vuotiaana ekan kerran luokkakaverin kanssa nussiessani osasin klitorista hyväillä.
Tää menee vielä järjen rajoissa kun vaan esitteli eikä lapsensa kanssa ruvennut runkkailemaan.
Haaveilen että voisin olla avoin seksiasioista että niiden olemassaoloa ei tarvitsisi piilotella. "Katsokaa hetki Pipsa Possua. Isi jä äiti menee rakastelemaan."
Kun asiat on avoimesti esillä niin on helppo valistaakin.
Minä valistin poikaani, mutta mitään sen isompaa opastusta en tarjoillu. Toki meillä oli hyvin avoin keskusteluyhteys ja käytiin saunassa yhtäaikaa varmaan sinne 16-17 vuotiaaksi saakka. Ja siellä puhuttiin erektiosta yms yms, en esitellyt paikkoja mutta en myöskään erityisesti piilotellut mitään.
Ostin pojalleni kortsuja ja kehotin harjoittelemaan niillä kun sooloilee, tiesin siis sooloilusessiosta, mutta ei siihenkään liittynyt mitään erityiskummallista.
Enkä olisi voinut kuvitella että olisin hänelle itse sooloillut tms - katsoin että perus rehellisyys ja avoimuus riittää ja on hyvä.
N 57
Minä sanon vävyehdokkaalle, että jos nussit tytärtäni, niin hänen on kelvattava sinulle puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon vävyehdokkaalle, että jos nussit tytärtäni, niin hänen on kelvattava sinulle puolisoksi.
Sitten kävikin niin että vävyke kelpasi neidille vain nusukaveriksi
Vierailija kirjoitti:
Aika vanhakantaista ajattelua. Ihan kuin tyttö ei voisi haluta seksiä seksin vuoksi jonkun kuuman puupään kanssa.
Jos minä voisin omaa tytärtäni opastaa, niin jollain tavalla muotoiltuna kertoisin seuraavat faktat:
1. Seksissä ei ole mitään pahaa, se on iloinen asia.
2. Seksiä saa haluta ja tavoitella.
3. Pojat ovat keskimäärin erittäin halukkaita seksiin, ajattelivat he seksikumppanistaan muuten mitä hyvänsä.
4. Seksiä kannattaa harrastaa silloin, kun aidosti haluaa seksiä kyseisen kumppanin kanssa. Ei pidä kuvitella seksiä jonain välineenä, jolla pystyy rakastuttamaan/sitouttamaan toisen ihmisen itseensä.
Jos nämä asiat pitää mielessä, niin todennäköisesti tulee hyvä suhde seksiin. Ei tunne itseään likaiseksi, käytetyksi eikä pety toisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä valistin poikaani, mutta mitään sen isompaa opastusta en tarjoillu. Toki meillä oli hyvin avoin keskusteluyhteys ja käytiin saunassa yhtäaikaa varmaan sinne 16-17 vuotiaaksi saakka. Ja siellä puhuttiin erektiosta yms yms, en esitellyt paikkoja mutta en myöskään erityisesti piilotellut mitään.
Ostin pojalleni kortsuja ja kehotin harjoittelemaan niillä kun sooloilee, tiesin siis sooloilusessiosta, mutta ei siihenkään liittynyt mitään erityiskummallista.
Enkä olisi voinut kuvitella että olisin hänelle itse sooloillut tms - katsoin että perus rehellisyys ja avoimuus riittää ja on hyvä.
N 57
Näinhän sen pitäisi mennäkin
Vierailija kirjoitti:
Minulle omat vanhemmat opetti seksiasioita näyttämällä. Olin 16 vuotias 1980 luvun alkupuolella ja asuimme Pohjois-Pohjanmaalla, eräässä pikkukunnassa jaa sen pienessä kylässä, jossa oli vain muutama talo. Eräänä syksyisenä lauantai-iltana vanhemmat oli sekstailemassa saunan jälkeen. Menin heidän makuuhuoneen ohitse ja kun satuin vilkaisemaan ovenraosta, näki äiti minut. Hän huusi, että mitä siellä vakoilen. Huusin vain että en minä mitään vakoile. Menin omaan huoneeseen ja äiti tuli sinne ja käski tulemaan perässä heidän huoneeseen. Siinä he kertoivat seksin kuuluvan miehelle ja naiselle, kuin ruokakin. Ja samalla he alkoivat taas lähestyä toisiaan. Isä makasi selällään ja äiti hyväili isän penistä. Kun se oli jäykistynyt, äiti nousi isän päälle. He sanoivat, että koskaan ketään ei saa pakottaa mihinkään. Ja sen sanoivat, että päästä aina nainen päälle jossain vaiheessa, ettei nainen koe olevansa alistettu. Tätä olen noudattanut. Ja olen ollut kohta 30 vuotta naimisissa rakkaan vaimoni kanssa. Poistuin sitten tuosta tilanteesta omaan huoneeseen penis kovana.
Jopas jotakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämmöinen on kaikille OK, eikä aiheuta traumoja, niin mikäs siinä
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuuskasvatus ei lähde vain seksistä puhumisesta. Olen aika monta kertaa räjähtänyt juna-asemalla tädeille, jotka katsovat voivansa ottaa lastani kiinni olkapäästä ja siirtää käytävällä sivuun. Toiseen ihmiseen ei kosketa ilman lupaa. Ihmisille puhutaan.
Jos ohjaisin naperon pois lähestyvän junan vaaralliselta vaikutusalueelta ja joku die/wokeäiti tulisi mulle meuhkaamaan seksuaalisuudesta ja koskemattomuudesta... nauraisin hersyvästi. En muuta.
Tässä on yritystä