Pitääkö tämä juttu silmienväristä paikkansa? Mikä on sinun väri?
Olen aina sanonut silmieni olevan siniset.. (oikeasti siniviherharmaat pienellä rusehtavalla alueella tai ns. pihkanvärisellä rinkulalla) eli ei ne ole.siniset.
Tässä lyhyessä youtuub shortissa on oma värini kuvauksella "ocean" eli meri.
https://youtube.com/shorts/XOdgXo2jURw?si=qvO6xdE63twz4adc
Onko nämä värit ihan hatusta revittyjä?
Mikä sun väri on?
Miksi olen luokiteltu "sinisilmäiseksi".
Kommentit (21)
Vaimokultani sanoo silmiäni punaisiksi. Palasin juuri korkean paikan ruskaretkeltä Sääriselältä.
Noista väreistä minulla on lähinnä dark green, mutta paljon vihreämpänä kun noissa kuvissa. Vaikuttaisi että tuossa on valittu vain muutama väri yleisyyden perusteella ja ei ole läheskään kaikkia värejä.
Tuossa ei ollut mun silmien väriä. Skybluen ja Icen väliltä. Siis eihän tuossa ollut siniharmaita silmiä!
Ja ice on kyllä se jäänsininen, joka on selvästi sininen, ei lähes väritön/opakki harmaa.
Mullakin lähimmäs menee dark green.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tuo desert olla myös amber. Ai siellä olikin amber loppupuolella videota erikseen, mikä ero niissä on. Ja ice on vaaleanharmaa, mulla on se 1%. Ehkä. Mutta pupillit voivat olla eri kokoa kuin muilla.
Pupillien koko riippuu valaistuksesta. Myös tietyt lääkeaineet muuttavat väliaikaisesti pupillin kokoa. Silmän väri tarkoittaa iiriksen eli värikehän väriä, mustuaisaukko ei siihen vaikuta.
Lähimpänä on tuo Dark green. Mun silmät on vihreänharmaat, joissa kellertävä rengas pupillin ympärillä.
Silmäni ovat smaragdin väriset
M50
Olen tuo ocean, mutta myös jää on aika lähellä omaani. Mulla silmien sinisyys on lähellä jää väriä, mutta löytyy myös sinivihreää.
Sapphire, se tummin vaihtoehto niistä.
Mä olen aina luullut,että kaikilla on useita värejä silmissä. En ole tainnut sitten tuijotella tarpeeksi.
Hämmennyin vaan. Merenväriset?
Pitäisi vissiin tuijotella ihmisten silmiä enemmän. :D
Selkeästi ocean. Siniset ja pupillien vieressä hiekanruskeaa. Toisessa silmässä lisäksi ruskea piste sinisessä.
Mulla on suklaanruskeat, ei tummat mutta ei vaaleat. Suomalaisissa harvinaiset. 🙂 kun kävin 90-2000-luvulla kouluja niin omalla luokalla oli aina 3-4 ruskeasilmäistä, ja 20-25 sini- ja vihreäsilmäistä 🙂
Koko maailma mukaan otettuna yleisemmät, joskin tummanruskea taitaa olla maailmalla yleisin. Nykyään tosin suomessa paljon mustasilmäisiä ainaki. Pk seudulla.
Ja itsellä hyvin kauniit silmät, joita kadehdittu aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko tuo desert olla myös amber. Ai siellä olikin amber loppupuolella videota erikseen, mikä ero niissä on. Ja ice on vaaleanharmaa, mulla on se 1%. Ehkä. Mutta pupillit voivat olla eri kokoa kuin muilla.
Pupillien koko riippuu valaistuksesta. Myös tietyt lääkeaineet muuttavat väliaikaisesti pupillin kokoa. Silmän väri tarkoittaa iiriksen eli värikehän väriä, mustuaisaukko ei siihen vaikuta.
On ihmisiä joilla on synnynnäisesti isot pupillit tai muu tekijä sen taustalla, joskus pieni pupilli. Vaikka valo vaikuttaa. Kyllä tässä tiedettiin iiriksen ja pupillin ero. Älä viitsi selittää kuin lapsille asioita, muut tietävät kyllä.
Safiiri tai sky blue, tummalla reunuksella.
Yhden työkaverin mukaan saman väriset kuin huskylla 😃
Silmissäni on vihreää ja keltaista.
Mä olen laittanut nuo aina vain siniset, vihreät tai ruskeat silmät.
Onhan noissa tosiaan eri sävyjä.
Kauniita kaikki. Mutta itse pidän eniten syvän sinisistä tai vihreistä.
Tiedätkö tyypin; niin kirkas väri,että se jää mieleen ja näkyy heti. Yleensä en edes huomaa ihmisten silmien väriä.
Meren väri vaihtelee valaistuksen mukaan. Aurinkoisella säällä se on sininen. Kunnon syysmyrskyssä se on tummanharmaa. Kaikki riippuu olosuhteista. Myös silmien väri.