Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuista naista kutsua söpöksi?

Vierailija
05.10.2024 |

Vain onko se loukkaus, vaikka se sanottaisiin kohteliaisuutena?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö pitää olla kielitoimiston sanakirja esillä kun kehuu naista. Ei se ihme ole jos ei kehuja tule.

Kun tollo kysyy, toiset tollot vastaavat.

Näitä ketjuja kehittelevät sosiopaatit huvikseen. 

Vierailija
62/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojilla ole jo jano? Keskikaljabaarit on auki. Rientäkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kutsua. Minua sanottiin söpöksi, kun olin 56-v. ja pidin sitä isona kohteliaisuutena. Nuorena sanottiin kauniiksi, mutta söpöyskin kuulosti aikuisena kivalta. Mun kaveri tosin sanoi, että ei nainen ole söpö, koiranpentu on. Minusta nainenkin voi olla.

Vierailija
64/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sanoa! En ole koskaan tajunnut loukkaantua kun minua on kutsuttu söpöksi. Hellittäkää jo vähän!

Vierailija
65/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran treffeillä kutsuin naista söpöksi. Tämä loukkaantui ja alkoi valittelemaan, miksi tätä kutsutaan aina vain söpöksi eikä koskaan kauniiksi. Toki vähän hankalaa käytöstä tältä, mutta kieltämättä ei ollut kaunis ja näki kommenttini läpi, että lausuin tämän lähinnä kohteliaisuutena. Oli siis oikeassa. :D

Vierailija
66/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on nykyään loukkaavaa. Jos mies sanoi naista kauniiksi niin jonkun mielestä se on alentavaa käytöstä. Jos mies katsoi naista silmiin niin joku tulkitsee sen seksuaaliseksi lähentelyksi. 

Itse olen siis nainen ja viikko sitten baarissa eräs mies kuiskasi korvaani ja sanoi nätiksi. En loukkaantunut, päinvastoin tuntui kivalta.

Työkaverimies, joka kehui minua ensin kauniiksi, vihjaili minulle seuraavaksi seksuaalisesti. Eli joissakin tilanteissa kauniiksi kehumisella pyritään ihon alle. Söpöksi sanominen olisi mielestäni tuossa yhteydessä ajanut saman asian. Ei työkaverit saisi arvioida toistensa viehättävyyttä ääneen. 

Vierailija
67/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on ku ryhävalas!

Vierailija
68/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on merkki siitä, ettei ole kovin kaunis. Pikkusievä ainoastaan

Söpöys ja kauneus ovat eri asioita. Söpöys on jopa viehättävämpää kuin kauneus.

Vierailija
69/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ensin pyytää lupa. Muuten voi syyllistyä ahdisteluun tai sanarais kauk seen.

Olen koko ajan ollut Naisunionista poikkeavalla kannalla tässäkin suhteessa. On aina parempi pyytää etukäteen kirjallinen lupa, ainakin jos aikoo koskettaa naisoletettua henkilöä. Muuten on hankalassa välikädessä oikeusistuimessa, kun on vain sana vastaan sana. Kirjallinen lupa ei nyt ihan välttämätön ole kun on vaan puheesta kyse mutta kaikki eivät edes tykkää söpöstelystäkään.

Vierailija
70/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontekstista. Kun on sanottu jonkin tekemisen ohella "Näytit söpöltä kun teit noin" jne. niin ihan kiva kohteliaisuus, mutta muuten jos sanoo aina vain söpöksi niin en koe, että olisin erityisen kaunis, vaan vain söpö. 

Vierailija
71/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä naista?

Esim pomoa tai jotain tuntematonta naista ei kannata alkaa kehua noin.

Tyttöystävääsi tai kaveriasi voit sanoa söpöksi.

Joku saattaa loukkaantua tuosta sanasta, tässä ketjussakin jotkut koki että se tarkoittaa ei-kaunista.

Miehetkään ei tunnu tykkäävän tosta kehusta.

Vierailija
72/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa vaikka söpöliiniksi  jos nainen on söpö,

Vierailija
73/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ottaisi nokkiini, mutta onhan se vähän infantilisoivaa. Söpöys yhdistyy mielessäni lähinnä lapsiin ja eläimiin, ei aikuisiin naisiin (tai miehiin).

Enpä ole koskaan kyllä kokenut noin, kyllä aikuinen mies tai nainen voi näyttää söpöltä. Ei se liity todellakaan ikään millään tavalla.

Vierailija
74/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun aikuista miestäkin söpöksi (mielessäni) jos haluan enkä tarkoita sillä mitään pahaa. Söpöyttä voi olla yllättävissäkin paikoissa, ja yleensä juuri niissä!

Vierailija
75/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet naisen, on ihan ok. Mutta älä mene ensimmäiseksi ihan vieraalle sanomaan mitään ulkonäöstä, se on tosi limaista.

Itselläni on taustalla kiusaamista, niin reaktioni kaikkiin vierailta, joskus tutuiltakin tuleviin ulkonäkökommentteihin on mieliteko lyödä hampaat kurkkuun.  Ei sellaisen ajatuksen kanssa kenestäkään kovin kivaa kuvaa saa, vaikka kuin olis positiivisella mielellä sanottu. 

Siksi aina vieraille ihmisille on parempi jutella ensin neutraaleja asioita

Vierailija
76/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöjä aikuisia naisia mm. Viivi Pumpanen, Janni Hussi, Anna Faris, Heather Graham..

Vierailija
77/77 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina miehet kutsunut söpöksi, ei nyt ihan random tyypit, mutta jos ne on olleet jotenkin edes kiinnostuneet. Nykyinen kutsuu lähes joka kerta kun nähdään. Ja olen jo nelikymppinen. Eikä minua haittaa. Olen pieni ja siro, babyface. Vaikka en enää kuvittele näyttäväni parikymppiseltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi