Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuista naista kutsua söpöksi?

Vierailija
05.10.2024 |

Vain onko se loukkaus, vaikka se sanottaisiin kohteliaisuutena?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko viisikymppinen nainen olla söpö?

Ei. Tuossa vaiheessa kutsuminen söpöksi on vittuilua.

Riippuu ihmisestä. Tiedän naisen joka on 50+ mutta on mielestäni söpö. Siro, pienikokoinen ja ikäistään nuoremman näköinen. Käytös on iloinen ja muut huomioonottava.

Vierailija
42/77 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on kiva adjektiivi. Merkitsee enemmän kuin kaunis. Tarkoittaa herttaista, sievää ja miellyttävän näköistä.

Minä en näe noita mitenkään erityisen positiivisina. Kaunis nimenomaan on viehättävän näköinen, söpö ei välttämättä ole. Kaunis ihminen on ulkoisilta ominaisuuksiltaan (sopusuhtaisen, sopusointuisen) miellyttävä, viehättävä, esteettinen. 

Söpö on herttainen nainen joka piristää pelkällä läsnäolollaan. Positiivinen ja iloisen näköinen. Söpö on silmää miellyttävän näköinen, monesti lyhyt ja nuorekas.

Juu, ei noissa juuri mikään ole minusta kovin positiivinen asia. En tykkää kun miehet sanovat söpöksi. 

Kielitoimiston määritelmän mukaan nimenomaan kaunis on miellyttävän näköinen, söpön kohdalla ei sitä mainita. Toki viehättävä on sielläkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa, mutta jos kerjäät ongelmia niin sitten, se kun on seksuaalista häirintää ja jonka hinnan arvioi käräjäoikeus.

Vierailija
44/77 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkäli haluat punaisen nuhan, niin siitä vain, ap.

Vierailija
45/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on kiva adjektiivi. Merkitsee enemmän kuin kaunis. Tarkoittaa herttaista, sievää ja miellyttävän näköistä.

Minä en näe noita mitenkään erityisen positiivisina. Kaunis nimenomaan on viehättävän näköinen, söpö ei välttämättä ole. Kaunis ihminen on ulkoisilta ominaisuuksiltaan (sopusuhtaisen, sopusointuisen) miellyttävä, viehättävä, esteettinen. 

Söpö on herttainen nainen joka piristää pelkällä läsnäolollaan. Positiivinen ja iloisen näköinen. Söpö on silmää miellyttävän näköinen, monesti lyhyt ja nuorekas.

Juu, ei noissa juuri mikään ole minusta kovin positiivinen asia. En tykkää kun miehet sanovat söpöksi. 

Kielitoimiston määritelmän mukaan nimenomaan kaunis on miellyttävän näköinen, söpön kohdalla ei sitä mainita. Toki viehättävä on sielläkin.

Nytkö pitää olla kielitoimiston sanakirja esillä kun kehuu naista. Ei se ihme ole jos ei kehuja tule.

Vierailija
46/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielitoimiston määritelmän mukaan nimenomaan kau

Minusta nuo taas ovat positiivisia asioita.

Vierailija
47/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotinen vaimoni on aidosti söpöinen.                                                                                                            kap-

Vierailija
48/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään loukkaavaa. Jos mies sanoi naista kauniiksi niin jonkun mielestä se on alentavaa käytöstä. Jos mies katsoi naista silmiin niin joku tulkitsee sen seksuaaliseksi lähentelyksi. 

Itse olen siis nainen ja viikko sitten baarissa eräs mies kuiskasi korvaani ja sanoi nätiksi. En loukkaantunut, päinvastoin tuntui kivalta.

Vierailija
49/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on nykyään loukkaavaa. Jos mies sanoi naista kauniiksi niin jonkun mielestä se on alentavaa käytöstä. Jos mies katsoi naista silmiin niin joku tulkitsee sen seksuaaliseksi lähentelyksi. 

Itse olen siis nainen ja viikko sitten baarissa eräs mies kuiskasi korvaani ja sanoi nätiksi. En loukkaantunut, päinvastoin tuntui kivalta.

Millainen mies oli?

Vierailija
50/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki sanoa. Asia erikseen sitten, ottaako nainen kommentin kehuna, loukkauksena vai jonkun oudon omituisena höpinänä. Jos olet varautunut siihen, että vastaanotto voi olla mitä tahansa, niin anna mennä vaan.

Vierailija
51/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki sanoa. Asia erikseen sitten, ottaako nainen kommentin kehuna, loukkauksena vai jonkun oudon omituisena höpinänä. Jos olet varautunut siihen, että vastaanotto voi olla mitä tahansa, niin anna mennä vaan.

Riskejä on otettava. Ei naiset tule juttelemaan kuin 1% miehistä.

Vierailija
52/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on merkki siitä, ettei ole kovin kaunis. Pikkusievä ainoastaan

Musta söpöys on kehu eikä se tarkoita ettei ihminen olisi kaunis. Söpöys on myös söpöä, tyttömäistä naurua ja ilmeitä ja käytöstapoja, ei pelkästään ulkonäköä.

Vierailija
53/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön/olemuksen kommentointi on sallittua vain hyvin läheisten ihmisten kesken. Silloinkin harkiten. 

Luulet vaan noin koska kukaan ei kehu sinua. Kyllä normaali kaunis nainen saa aina kehuja tuntemattomilta.

Ei saa. Enhän mä edes puhu tuntemattomille, miten tuo olisi mahdollistakaan?

Vierailija
54/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ottaisi nokkiini, mutta onhan se vähän infantilisoivaa. Söpöys yhdistyy mielessäni lähinnä lapsiin ja eläimiin, ei aikuisiin naisiin (tai miehiin).

Brigitte Bardot oli vielä aikuisenakin ennen kaikkea söpö, ei varsinaisesti kaunotar.

Vierailija
55/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas kaunis ei ole välttämättä viehättävä. On vain joku kylmä ja kaunis mallinaama. Sopii johonkin mainoskuvaston kanteen mutta siinä kaikki.

Vierailija
56/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan. Vaimosi saattaa tykätäkin, sen sijaan poliisi, joka on juuri pysäyttänyt sinut ylinopeudesta, ei ehkä suhtaudu sinuun suopeammin vaikka kutsuisitkin häntä söpöksi.

Vierailija
57/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas kaunis ei ole välttämättä viehättävä. On vain joku kylmä ja kaunis mallinaama. Sopii johonkin mainoskuvaston kanteen mutta siinä kaikki.

Juuri näin. Söpö on inhimillinen.

Vierailija
58/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni kutsuu minua söpöksi.

n56

ja mun ex mieheni pöpiksi

Kaisa Lerppa

Vierailija
59/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän taipuu "sövöksi".

Vierailija
60/77 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut kysymään siltä nimenomaiselta naiselta. Oletko sinä älyllisesti jälkeenjäänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän