Saako aikuista naista kutsua söpöksi?
Vain onko se loukkaus, vaikka se sanottaisiin kohteliaisuutena?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on kiva adjektiivi. Merkitsee enemmän kuin kaunis. Tarkoittaa herttaista, sievää ja miellyttävän näköistä.
Minä en näe noita mitenkään erityisen positiivisina. Kaunis nimenomaan on viehättävän näköinen, söpö ei välttämättä ole. Kaunis ihminen on ulkoisilta ominaisuuksiltaan (sopusuhtaisen, sopusointuisen) miellyttävä, viehättävä, esteettinen.
Söpö on herttainen nainen joka piristää pelkällä läsnäolollaan. Positiivinen ja iloisen näköinen. Söpö on silmää miellyttävän näköinen, monesti lyhyt ja nuorekas.
Juu, ei noissa juuri mikään ole minusta kovin positiivinen asia. En tykkää kun miehet sanovat söpöksi.
Kielitoimiston määritelmän mukaan nimenomaan kaunis on miellyttävän näköinen, söpön kohdalla ei sitä mainita. Toki viehättävä on sielläkin.
Ei missään tapauksessa, mutta jos kerjäät ongelmia niin sitten, se kun on seksuaalista häirintää ja jonka hinnan arvioi käräjäoikeus.
Mkäli haluat punaisen nuhan, niin siitä vain, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on kiva adjektiivi. Merkitsee enemmän kuin kaunis. Tarkoittaa herttaista, sievää ja miellyttävän näköistä.
Minä en näe noita mitenkään erityisen positiivisina. Kaunis nimenomaan on viehättävän näköinen, söpö ei välttämättä ole. Kaunis ihminen on ulkoisilta ominaisuuksiltaan (sopusuhtaisen, sopusointuisen) miellyttävä, viehättävä, esteettinen.
Söpö on herttainen nainen joka piristää pelkällä läsnäolollaan. Positiivinen ja iloisen näköinen. Söpö on silmää miellyttävän näköinen, monesti lyhyt ja nuorekas.
Juu, ei noissa juuri mikään ole minusta kovin positiivinen asia. En tykkää kun miehet sanovat söpöksi.
Kielitoimiston määritelmän mukaan nimenomaan kaunis on miellyttävän näköinen, söpön kohdalla ei sitä mainita. Toki viehättävä on sielläkin.
Nytkö pitää olla kielitoimiston sanakirja esillä kun kehuu naista. Ei se ihme ole jos ei kehuja tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielitoimiston määritelmän mukaan nimenomaan kau
Minusta nuo taas ovat positiivisia asioita.
60 vuotinen vaimoni on aidosti söpöinen. kap-
Kaikki on nykyään loukkaavaa. Jos mies sanoi naista kauniiksi niin jonkun mielestä se on alentavaa käytöstä. Jos mies katsoi naista silmiin niin joku tulkitsee sen seksuaaliseksi lähentelyksi.
Itse olen siis nainen ja viikko sitten baarissa eräs mies kuiskasi korvaani ja sanoi nätiksi. En loukkaantunut, päinvastoin tuntui kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on nykyään loukkaavaa. Jos mies sanoi naista kauniiksi niin jonkun mielestä se on alentavaa käytöstä. Jos mies katsoi naista silmiin niin joku tulkitsee sen seksuaaliseksi lähentelyksi.
Itse olen siis nainen ja viikko sitten baarissa eräs mies kuiskasi korvaani ja sanoi nätiksi. En loukkaantunut, päinvastoin tuntui kivalta.
Millainen mies oli?
Saa toki sanoa. Asia erikseen sitten, ottaako nainen kommentin kehuna, loukkauksena vai jonkun oudon omituisena höpinänä. Jos olet varautunut siihen, että vastaanotto voi olla mitä tahansa, niin anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki sanoa. Asia erikseen sitten, ottaako nainen kommentin kehuna, loukkauksena vai jonkun oudon omituisena höpinänä. Jos olet varautunut siihen, että vastaanotto voi olla mitä tahansa, niin anna mennä vaan.
Riskejä on otettava. Ei naiset tule juttelemaan kuin 1% miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se on merkki siitä, ettei ole kovin kaunis. Pikkusievä ainoastaan
Musta söpöys on kehu eikä se tarkoita ettei ihminen olisi kaunis. Söpöys on myös söpöä, tyttömäistä naurua ja ilmeitä ja käytöstapoja, ei pelkästään ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön/olemuksen kommentointi on sallittua vain hyvin läheisten ihmisten kesken. Silloinkin harkiten.
Luulet vaan noin koska kukaan ei kehu sinua. Kyllä normaali kaunis nainen saa aina kehuja tuntemattomilta.
Ei saa. Enhän mä edes puhu tuntemattomille, miten tuo olisi mahdollistakaan?
Vierailija kirjoitti:
No en nyt ottaisi nokkiini, mutta onhan se vähän infantilisoivaa. Söpöys yhdistyy mielessäni lähinnä lapsiin ja eläimiin, ei aikuisiin naisiin (tai miehiin).
Brigitte Bardot oli vielä aikuisenakin ennen kaikkea söpö, ei varsinaisesti kaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas kaunis ei ole välttämättä viehättävä. On vain joku kylmä ja kaunis mallinaama. Sopii johonkin mainoskuvaston kanteen mutta siinä kaikki.
Riippuu ihan. Vaimosi saattaa tykätäkin, sen sijaan poliisi, joka on juuri pysäyttänyt sinut ylinopeudesta, ei ehkä suhtaudu sinuun suopeammin vaikka kutsuisitkin häntä söpöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas kaunis ei ole välttämättä viehättävä. On vain joku kylmä ja kaunis mallinaama. Sopii johonkin mainoskuvaston kanteen mutta siinä kaikki.
Juuri näin. Söpö on inhimillinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni kutsuu minua söpöksi.
n56
ja mun ex mieheni pöpiksi
Kaisa Lerppa
Joudut kysymään siltä nimenomaiselta naiselta. Oletko sinä älyllisesti jälkeenjäänyt?
Riippuu ihmisestä. Tiedän naisen joka on 50+ mutta on mielestäni söpö. Siro, pienikokoinen ja ikäistään nuoremman näköinen. Käytös on iloinen ja muut huomioonottava.