Saako aikuista naista kutsua söpöksi?
Vain onko se loukkaus, vaikka se sanottaisiin kohteliaisuutena?
Kommentit (77)
Minusta se on kiva adjektiivi. Merkitsee enemmän kuin kaunis. Tarkoittaa herttaista, sievää ja miellyttävän näköistä.
Ulkonäön/olemuksen kommentointi on sallittua vain hyvin läheisten ihmisten kesken. Silloinkin harkiten.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön/olemuksen kommentointi on sallittua vain hyvin läheisten ihmisten kesken. Silloinkin harkiten.
Luulet vaan noin koska kukaan ei kehu sinua. Kyllä normaali kaunis nainen saa aina kehuja tuntemattomilta.
Heti alanuolittaja iski. Ehkei kestä keksi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on kiva adjektiivi. Merkitsee enemmän kuin kaunis. Tarkoittaa herttaista, sievää ja miellyttävän näköistä.
Minä en näe noita mitenkään erityisen positiivisina. Kaunis nimenomaan on viehättävän näköinen, söpö ei välttämättä ole. Kaunis ihminen on ulkoisilta ominaisuuksiltaan (sopusuhtaisen, sopusointuisen) miellyttävä, viehättävä, esteettinen.
Vierailija kirjoitti:
Heti alanuolittaja iski. Ehkei kestä keksi-ikäisiä.
Varmaan joku ylis veeti incceli liikkeellä. Äiti antanu väärän merkkisiä muroja aamupalaksi.
Voiko viisikymppinen nainen olla söpö?
Jos olet hyvännäköinen ja lihaksikas ja kiva, saat sanoa sen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla <3
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tuossa vaiheessa kutsuminen söpöksi on vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe noita mitenkään erityisen positiivisina. Kaunis nimenomaan on viehättävän näköinen, söpö ei välttämättä ole. Kaunis ihminen on ulkoisilta ominaisuuksiltaan (sopusuhtaisen, sopusointuisen) miellyttävä, viehättävä, esteettinen.
Moni missi ja malli on kaunis. Ei usein silti miellyttävän tai viehättävän näköinen. Voi olla tosi pitkä, kookas, kovat kylmät piirteet. Luiseva ja kolho. Silti näyttävä mutta ei miellyttävä kuten söpö on.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voi!
Aikuisella söpöys viittaa enemmänkin toimintamalleihin. Henkilö voi olla söpö jos se toheloi, mutta ottaa asian positiivisesti. Jos tuntematon kutsuu söpöksi niin se on enemmän haukkumista lapsenomaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja just joku kutsui mua söpöksi 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 56-vuotias vaimo on söpö. Oli sitä silloin kun tavattiin 30 vuotta sitten, on edelleen ja on tulevaisuudessakin.
Söpöksi sanominen ei ole naisen mielestä yhtään mitään, korkeintaan pilkantekoa ulkonäöstä. Maailman kauneimmaksi tai ainakin kaupungin kauneimmaksi täytyy sanoa.
Naiset nyt saa kehutkin käännettyä negatiiviseksi. Jos naista sanoo söpöksi, niin kehu se on, se on positiivinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellainen söpö naapurintyttö. Pisamia naamassa ja hiukset letitetty.
Ei ollenkaan huono jos 40+ nainen näyttää tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpö on herttainen nainen joka piristää pelkällä läsnäolollaan. Positiivinen ja iloisen näköinen. Söpö on silmää miellyttävän näköinen, monesti lyhyt ja nuorekas.
Söpö on minusta paljon enemmin kuin kaunis. Se pitää sisällään myös hyviä luonteenpiirteitä.
Juuri söpö haluaisin itsekin eniten olla.