Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pidät lapsellesi synttärit,kutsukaa luokan kaikki saman sukupuolen oppilaat -muu on kiusaamista

Vierailija
05.10.2024 |

Otsikossa tulikin se tärkein mitä haluan sanoa. Älkää ikinä jättäkö kutsumatta yhtä tai kahtakaan  tyyppiä, jos kaikki muut on kutsuttu.Miettikää te vanhempana mille teistä olisi lapsena tai myöskin aikuisena tuntunut jos olisitte ainut jota ei kutsuta juhlaan.Älkää aiheuttako sitä kokemusta ainakaan kenellekään lapselle.

Jättäkää mieluummin koko juhlat viettämättä, jos ette pysty niitä reilulla meiningillä viettämään.

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiselle ei ole mitään perusteita. Kiusaamista sen sijaan on jos päivänsankarille ja mieluisille vieraille aiheutetaan pahamieli kutsumalla epämiellyttävä luokkatoveri josta kukaan ei pidä. Miksi pilata hauska juhla vain sen takia että joku moniongelmainen saisi tuntea kuuluvansa joukkoon?

Se moniongelmainen kärsii ulkopuolelle jättämisestä ja saattaa oireilla jatkossa kahta kauheammin.

T:säyseiden lasten äiti

Vierailija
22/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajia ei kutsuta ja lapsen kaverit on eri sukupuolta.

Sinä et ole ihan järjissäsi.

Sukupuoli on mun mielestä aika last season peruste kutsua joku tai jättää kutsumatta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiselle ei ole mitään perusteita. Kiusaamista sen sijaan on jos päivänsankarille ja mieluisille vieraille aiheutetaan pahamieli kutsumalla epämiellyttävä luokkatoveri josta kukaan ei pidä. Miksi pilata hauska juhla vain sen takia että joku moniongelmainen saisi tuntea kuuluvansa joukkoon?

Se moniongelmainen kärsii ulkopuolelle jättämisestä ja saattaa oireilla jatkossa kahta kauheammin.

Ei sitä moniongelmaista kenenkään silti tarvitse kotiinsa kutsua.

Vierailija
24/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli on mun mielestä aika last season peruste kutsua joku tai jättää kutsumatta...

Aika so last season on aika so last season -sanonta kylläkin. Oletpa vanhanaikainen 🤭

Vierailija
25/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain pelkästään paria lasta jätetä kutsumatta, jos muutoin kutsutaan koko iso lössi. Se tuntuu aivan hirveälle niistä ulkopuolelle jätetyistä. 

Jos synttärisankarin juhlat menevät pilalle parin ujon ja yksinäisen kutsumisesta, niin sitten on mennyt kasvatuksessa jokin pieleen.

Vierailija
26/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nostetaan esille kiusaajat ja moniongelmaiset lapset. Oletteko yrittäneet muutenkin ratkaista sitä kiusaamisasiaa vai käytättekö kutsumatta jättämistä näpäytyksenä ja tekosyynä, eli jatkatte kiusaamista? 

Vierailija
27/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tärkeää! Vai oletko tosissasi sitä mieltä, ettei muunsukupuolisia pitäisi erotella jotenkin?

Vierailija
28/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Vierailija
29/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain pelkästään paria lasta jätetä kutsumatta, jos muutoin kutsutaan koko iso lössi. Se tuntuu aivan hirveälle niistä ulkopuolelle jätetyistä. 

Jos synttärisankarin juhlat menevät pilalle parin ujon ja yksinäisen kutsumisesta, niin sitten on mennyt kasvatuksessa jokin pieleen.

Mistä sinä tiedät, mikä tuntuu kenestäkin aivan hirveälle?

Mitä, jos niiden parin kutsuminen tuntuu synttärisankarista aivan hirveälle?

Vierailija
30/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika so last season on aika so last season -sanonta kylläkin. Oletpa vanhanaikainen 🤭

Ja sinä p*lkun nu**ija jollaisia palstalla ei kaivata, täyttävät vain kommenttikentät kielioppinäpäytyksillään.

Vierailija
31/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista saaneeni yhtäkään synttärikutsua luokkalaisilta peruskoulussa, mutta eipä tuosta ole traumoja jäänyt. Luultavasti en olisi edes saanut lupaa mennä, kun ei äidillä olisi ollut varaa hankkia lahjaa.

Vierailija
32/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Minä taisin joskus jättää niitä hiljaisia kutsumatta, ja sitten heille tuli paha mieli. En vain tullut ajatelleeksi että heitä kiinnostaisi tulla, kun eivät ottaneet mitään kontaktia minuun valtaosan ajasta. 

Vierailija
33/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmasti kutsuu kaikki työkaverinsa myös omiin juhliin, vaikkei halua. Minä sanon lapselle monta saa kutsua ja lapsi itse päättää ketkä kutsuu. Olkoot sitten yksi luokkakaveri,pari serkkua ja naapuri, ihan miten vaan lapsi haluaa. Ihan sama,jos minä en omiin juhliin halua vaikka kitisevää sisartani, niin en kutsu.

Kyse ei ole vain 1-2 luokkakaverin kutsumisesta. Sen kaikki ymmärtää, että kutsutaan vain lähimmät.

Vaan että vaikka 12 tytön porukasta jätetään 2 ulkopuolelle, on lähes erittäin pahaa ajattelemattomuutta.

Vierailija
34/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ekaluokkalaisena kuinka pari luokkakaveria yritti painostaa minua olemaan kutsumatta erästä toista luokkakaveria, jota he kiusasivat. Pidin pääni, ja kutsuin kaikki luokan tytöt. Tyttöjen maailma on julma jo pienestä alkaen, joten kiinnittäkää vanhemmat huomiota siihen, ettei omat lapsenne ole mahdollistamassa syrjintää.

Vierailija
35/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sääntö menee näin:

-älä jätä vain 1 tai 2 lasta kutsumatta, jos ne eivät ole luokan/ryhmän vahvat kiusaajat.

Eli jos on vaikka 10 tyttöä, niin esim.5 tytön kutsuminen/kutsumatta jättäminen on ok. 

No ei todellakaan mene noin!

Lapsen juhliin kutsutaan ne, joiden kanssa on kaveri. Jos yksi tai kaksi jää ulos, harmi.

Mutta ei niitä kutsuja pidä hieroa kutsumattomien naamaan.

Koulussa näkee usein synttärikutsujen kaupankäyntiä jo kuukausia ennen synttäreitä. Mä en kutsu sua mun synttäreille, yhyy! Toki nämä ovat alakouluikäisiä.

Synttärikutsut voisi pitää koulun ulkopuolella. Ei ole mikään pakko tuoda niitä luokkaan ja jaella kutsuja näyttävästi. Paitsi jos o kiusaajanvikaa...

Vierailija
36/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synttäreille kutsutaan ne kenen kanssa muutenkin vietetään vapaa-aika, ei yhtään ketään muuta. Kenellä edes on tiloja ja varaa järjestää synttärit 20 alakoululaiselle?

Eihän 20 lasta ole paljon, herranen aika. 

16 liikaa

Vierailija
37/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, me kutsumme lapsen ystävät ja toivomat vieraat. Emme todella kutsu yhtäkään häirikköä, kiusaajaa tai muuten lapsesta ikävää tyyppiä hänen tärkeää päivää pilaamaan. Riittää, että koulussa täytyy hiljaa sietää kaikkia. 

Vierailija
38/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ekaluokkalaisena kuinka pari luokkakaveria yritti painostaa minua olemaan kutsumatta erästä toista luokkakaveria, jota he kiusasivat. Pidin pääni, ja kutsuin kaikki luokan tytöt. Tyttöjen maailma on julma jo pienestä alkaen, joten kiinnittäkää vanhemmat huomiota siihen, ettei omat lapsenne ole mahdollistamassa syrjintää.

Nimenomaan tämä. Minä olin tällainen tyttö, joka järjestelmällisesti parin muun tytön toimesta jätettiin aina kaikesta ulkopuolelle. Manipuloivat toiset oppilaat myös jättämään minut ulkopuolelle. Se yksinäisyys ja hyljeksintä oli musertavaa. Mitään pahaa en heille ollut tehnyt. Olisin halunnut olla kaveri. 

Eli pahimmassa tapauksessa yksi jätetään ryhmän ulkopuolelle. Sille ei jää ketään.

Vierailija
39/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kouluajoilta, että jokainen kutsui aina ne omat läheisimmät kaverit ja se oli kaikille ok. Miksi olisi halunnut mennä sellaisille synttäreille, joissa synttärisankarin kanssa ei ollut erityinen ystävä, vain luokkakaveri?

Vierailija
40/208 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmasti kutsuu kaikki työkaverinsa myös omiin juhliin, vaikkei halua. Minä sanon lapselle monta saa kutsua ja lapsi itse päättää ketkä kutsuu. Olkoot sitten yksi luokkakaveri,pari serkkua ja naapuri, ihan miten vaan lapsi haluaa. Ihan sama,jos minä en omiin juhliin halua vaikka kitisevää sisartani, niin en kutsu.

Olisi se minusta erikoista kutsua lähes kaikki muut työkaverit, ja jättää sitten pari kutsumatta. Erikoista, outoa ja passiivis-aggressiivista. Eri asia jos kutsuu vain pari työkaveria ja jättää valtaosan kutsumatta.