Missä niitä hajuvesiä sitten saa käyttää kerta ei bussissa, töissä, kaupassa eikä teatterissa?
Kotona oleilua vartenko ostaisin laadukkaan hajuveden?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän ihan missä mieli tekee. Jos joku ei tykkää tuoksustani, niin ei tarvitse tulla lähelle.
Naurettavuuksiin asti mennyt nykään tämä että mitään ei saisi tehdä, vieraat ihmiset kuvittelevat voivansa määräillä jopa toisten kosmetiikan käyttöä.
Tässäkin ketjussa on vaikka kuinka oman elämänsä etikettieksperttiä kertomassa että hyvä tuoksu on sellainen joka ei tuoksu, tai jonka saattaa juuri ja juuri huomata jos oikein tulee iholle nuuhkimaan. Naurettavaa.
Sinua ei hävetä tuoda omaa tyylitajuttomuuttasi ja etikettien tietämättömyyttäsi esiin?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli terveysasemalle asiakas joka oli,laittanut reippaalla kädellä Thierry Muglerin Angel hajustetta.Oli kyllä niin tyrmäävä tuoksu että sain tuuletella huonetta pitkään tämän asiakkaan jälkeen ennen kuin seuraavan pystyin ottamaan sisään.
Onko muistostasi kauan aikaa vai joku onnekas löytänyt orkkis-Angelin sieltä yli 30 vuoden takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotonasi saat tehdä ihan mitä itse haluat. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat kiusata muita hajusteilla? Silkkaa kiusantekoa se on, sillä ei kukaan tavallisesti pidä haisuleista.
Itse oot haisuli, et vaan huomaa, ku hiki virtaa ynnä muut ruumiin eritteet
Voi kuule: ihan suihkussa käyn niin monta kertaa kuin on tarve ja bideekin on käytössä kodin molemmissa vessoissa. Hajusteettomana on helppo olla, koska silloin jos koskaan tuntee nenässään raikkauden. Hajusteiden alle peitetty lika on kauhea hajuyhdistelmä.
Sinä sivistymätön haisuli et tajua edes että esim. se mitä syöt uhkuu ihostasi ulos heti kun evääsi heilautat. Monet kaltaisesi puhtaat ihmiset huokuvat mitä kuvottavimpia kehon käsittelemän ruoan hajuja. Imettävät mukapuhtaat löyhähtävät makean maitoiselle ja eltaantuneelle, ette vain sitä itse tajua.
Käyttäkää hajusteita älkääkä haisko kuin metsäläiset!
Missä saan haista tupakansavulle? Vain kotonako?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos naapurinne kuuntelee toistuvasti häiritsevän kovaa musiikkia? Miksette muuta jonnekin, missä naapureihin on pidempi matka? Kyllä täytyy ihmisen saada nauttia musiikista, ja muut ihmiset saa lakata olemasta yliherkkiä mimosankukkia. Nykyään kaikesta valitetaan. Sehän on laadukasta musiikkia ja kallistakin. On se kumma että toisten ihmisten taiteenkulutukseenkin pitää jo puuttua. Käytä korvatulppia jos häiritsee.
Nykyään saa ihan laadukkaita kuulokkeita kohtuurahalla. Jopa Lidlin Bluetooth-kuulokkeet voivat olla laadukkaammat kuin jonkin vakiintuneen kalliimman merkin kuulokkeet. Itse ostin Lidliin kuulokkeet kakkoskuulokkeiksi, jotka nousivat parhaimmiksi kuulokkeiksi.
Meitä on sellaisiakin ihmisiä olemassa joille tuo hajuvesi voi olla hengenvaarallista, tietyt hajut aiheuttavat meille sydämen rytmihäiriön ja siihen voi kuolla ja mm. Britanniassa on todettu tapaus missä nuori mies kuoli hajusteen aiheuttamaan sydämen rytmihäiriöön, toki tuon aiheutti hänen itsensä käyttämä hajuste (ilmeisesti partavesi).
Vierailija kirjoitti:
Kun niistä ei kanssaihmiset tykkää, niin käytä kotonasi. Miksi käyttää hajuvesiä, kun tietää, että ympärillä olevat eivät tykkää niistä.
Mä ainakin olen just niin misantrooppinen ihminen, että käytän tuoksuja runsaasti ja aina ja kaikkialla! 😁 Eipä kukaan ole vielä koskaan paennut paikalta henkeään haukkoen, eli pelkkää luulosairaiden ulinaa nämä jutut hengenahdistuksesta.
On se kumma että pitäisi joidenkin päästään vialla olevien takia lopettaa nauttimasta hyvistä hajuvesistä!
Vierailija kirjoitti:
Vielä muistutus: miehillä partaveden käyttö ei ole monivalintakysymys. Herkkäihoisten on vaikea löytää yhtäkään balsamia jota iho kestää. Jos se sattuu tuoksumaan niin sillä mennään. Jos vaikka haluaisimmekin elää tuoksuttomasti niin se ei onnistuisi.
Ihan Xylidermin geelillä ja Aqualan L:llä tuo meidän miesväki hoitaa ihoaan parranajon jälkeen. Minä käytän LV:n hajustamatonta partavaahtoa sheivaukseen. LV men-sarjan hajustamaton stick pitää hienhajun pois kainaloista 48 tunnin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa tai lentokoneessa en käyttäisi, muuten oikeastaan laitan kevyen suihkauksen hajuvettä vaikka mennessäni ruokakauppaan. Harva niillä nykyään huonoa hygieniaa peittelee. Jännä että likaisen päänahan ja pinttyyneen hien haju ei tunnu ärsyttävän, sehän on hajuvesiä paljon yleisempää täällä Suomessa. 95% näistä haisuleista miehiä.
Kyllä se häiritsee, mutta eri tavalla. Tietysti mieluummin haistelisin jotain ihanaa kukkaistuoksua kuin oksettavaa pinttyneen hien hajua. Mutta se lian haju kuvottaa, ja valitettavasti se ihanakin tuoksu saa nenän ja silmät vuotamaan ihan yhtä lailla kuin siitepölyt keväällä. Minkäs minä sille voin.
Hajusteellinen teatteriesitys ja hajuton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomessa löytyy niin paljon hajuvesien vastustajia? Kuinka sitten voitte kulkea maailmalla, siellä sitä hajuvesiä käytetään todella paljon.
Eihän nyt puolet kansasta voi sentään allergisia olla?
Veikkaan, että nämä "yliherkät" eivät oikeasti matkustakaan minnekään Suomen ulkopuolelle. Jo pelkästään laivojen ja lentokoneiden ummehtunut, kierrätetty ilma on taatusti liikaa heille. Keski-Euroopan kulttuurikohteissa tuoksuvat kalliit hajuvedet kaikkialla museoissa ja ravintoloissa. Aurinkorannoillakaan ei voi olla, koska ympäröivä aurinkorasvojen lemu saa heti hengitystiet tukkoon.
Nököttävät neljän seinän sisällä kodeissaan. Savupirttien kansaa vielä henkisesti (ja ulkoisestikin).
Minä en tiedä mitä nuo "Keski-Euroopan kulttuurikohteet" ovat, mutta ainakin Saksassa ja englanninkielisissä nettikeskusteluissa hajusteista valitetaan ihan yhtä lailla kuin täälläkin.
Välimeren maissa on toki aina käytetty enemmän vahvoja tuoksuja. Ja sitäkin enemmän Lähi-idässä ja Afrikassa.
En omista enää yhtään.
Korona-aikana loppui ja uutta en ole ostanut. Tajusin en tarvitse deodranttiakaan.
Naamaan rasvoja käytän. Meikkiä lähinnä meikkivoidetta, ripsissä on kesto, kajalia, luomiväriå, poskipunaa ja jotain huuliin.
Vierailija kirjoitti:
Saa käyttää ihan missä itse haluaa.
Ai niinku sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Kotonasi saat tehdä ihan mitä itse haluat. Miksi ihmeessä ihmiset haluavat kiusata muita hajusteilla? Silkkaa kiusantekoa se on, sillä ei kukaan tavallisesti pidä haisuleista.
Ei kukaan ketään 'kiusaa' hajusteilla, vaan on normaalia haluta tuoksua hyvältä. Tietenkään en tarkoita hajuvedessä uimista vaan peruskäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla siellä missä nuorten miesten valtavat colognepilvet tänä päivänä leijuu. Hyvä pojat!
Sitten 15-20 vuoden päästä ovat tuskissaan kun eivät pysty lisääntymään kemikaalikuorman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli terveysasemalle asiakas joka oli,laittanut reippaalla kädellä Thierry Muglerin Angel hajustetta.Oli kyllä niin tyrmäävä tuoksu että sain tuuletella huonetta pitkään tämän asiakkaan jälkeen ennen kuin seuraavan pystyin ottamaan sisään.
Onko muistostasi kauan aikaa vai joku onnekas löytänyt orkkis-Angelin sieltä yli 30 vuoden takaa?
Et ole vissiin huomannut, että 90-luvun tuoksuista tehdään nykyään paljon uusia "painoksia". Googlaa vaikka, Angelia löytyy niin Sokokselta kuin Booztilta kuin Tokmanniltakin (!).
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kotona voi käyttää.
Haiseminen on epäkohteliasta. Johtui se sitten huonosta hygieniasta, hajustetuista pyykinpesujauheista tai hajuvesistä. On epäkohteliasta pakottaa muut haistelemaan sinun hajuasi.
Ihmisillä on eri maku ja mieltymykset. Se, mikä tuoksuu sinun mielestäsi ihanalle, voi toisen mielestä olla oksettava haju.
Lisäksi moni kärsii astmasta, allergiasta, migreenistä. Hajusteet provosoivat aivoja ja lisäävät esim. lasten levottomuutta.
Jokainen saa haista omassa kodissaan niin paljon kuin haluaa, ottaen toki huomioon omat perheenjäsenet ja lemmikkieläimet.
Voi koiraparkoja hajusteita käyttävissä perheissä.
Mun mielestä on tosi epäkohteliasta tulla huutavan lapsen kanssa julkisiin liikennevälineisiin ja pakottaa muut kärsimään korvia särkevästä metelistä. Oon sellaiselle ihan tosi allerginen ja se aiheuttaa minussa lähes paniikkimaisen olotilan, kun sitä ei pääse karkuun millään. Ahdistaa oikein!
Silti joudun altistumaan tälle aina kun liikun julkisilla. Lohdutukseksi lorautan päälleni ihanan tuoksuhunnun, jotta bussimatkassa on edes jotain josta voin nauttia!
Voin luopua tästä heti kun julkisiin ei tulla kiusaamaan muita karjukakaroilla, joista ei kukaan tykkää. Eikö niistä voisi vain kukin nauttia kotonaan!!
Vierailija kirjoitti:
Meitä on sellaisiakin ihmisiä olemassa joille tuo hajuvesi voi olla hengenvaarallista, tietyt hajut aiheuttavat meille sydämen rytmihäiriön ja siihen voi kuolla ja mm. Britanniassa on todettu tapaus missä nuori mies kuoli hajusteen aiheuttamaan sydämen rytmihäiriöön, toki tuon aiheutti hänen itsensä käyttämä hajuste (ilmeisesti partavesi).
Eiköhän silti ole aika harvinaista, tyyliin yksi miljoonasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole vissiin huomannut, että 90-luvun tuoksuista tehdään nykyään paljon uusia "painoksia". Googlaa vaikka, Angelia löytyy niin Sokokselta kuin Booztilta kuin Tokmanniltakin (!).
-eri
Joo en, harrastajana pyörin ostoksilla lähinnä netissä. Itsellä on vuoden 2019 edt, ja se on kyllä ihan mehua verrattuna alkuperäisen potentiaaliin, vaikka tuoksu sentään jotenkin alkuperäistä muistuttaakin, ainakaan sen kanssa ei tarvitse tuuletella mitään. Ellei asiakas sitten kaada pullollista päälleen.
Laitapa linkki Finlexistä, millä lailla aiot kieltää noin 25% suomalaisten normaalin elämän? Sen verran on Suomessa astmaatikkoja, hajusteallergikkoja sekä hajusteista päänsäryn tai migreenikohtauksen saavia. Hajusteista johtuvat poissaolot johtuvat ihan puhtaasti ihmisten itsekkyydestä eikä tajuta, että minkälainen vahinko aiheutetaan siinä sitten Suomen taloudelle. Hajustettujen tuotteiden myynti ei kata sitä, että ihmiset joutuvat hankkimaan lisää Kela-korvattavia lääkkeitä, käymään lääkärissä ja siihen lisäksi sairauspoissaolojen taloudelliset menetykset. On sekin menetys kun töistä hajusteiden vuoksi kipeäksi tullut ihminen ei pysty käymään lounaalla lounasravintolassa tai ostamaan kaupasta ruokaa, vaikka niin olisi pitänyt tehdä.