Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisella ihmisellä ei ole AIKAA liikunnalle?

Vierailija
04.10.2024 |

Hämmästyttää.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy aikaa siihen, minkä kokee tärkeäksi!

Mutta ei välttämättä ole mahdollisuuksia.

Esim. pienten lasten yksinhuoltajalla.

Miten lapset estää esim. kotijumpan tekemisen?

Vierailija
62/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppynarulla voi hyppiä tunnin paikoillaan ja katsoa netflixiä. Hyppynarulla voi hyppiä myös ahtaassa vankisellissä.

Tunti hyppynarulla vastaa noin 10km lenkkiä. Pomppiva liike tekee hyvää selkärangalle ja suoristaa sitä.

Millainen ihminen katsoo Netflixiä?

Ihmettelen aidosti. Kiireiset ihmiset eivät ehdi katsoa telkkaria ollenkaan saati mitään Netflixiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajalla. Vaikka haluaisi.

Vierailija
64/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksin koirani kanssa. Teinkö väärin?

Vierailija
65/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvaperunalla

Vierailija
66/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja 

tommy Hellsten kirjoitti niin hyvin: kun tukka palaa, aina löytyy aikaa sammuttaa se! 

Itse prioriteraan terveyttäni ja otan sen ajan liikunnalle jotta jaksan jaksaa taas 🍀

Vierailija
67/73 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei ole aikaa tarkoittaa että prioriteettilistalla ennen liikuntaa on sen verran asioita ettei liikunnalle riitä. Aikaahan meillä kaikilla on sama määrä vuorokaudessa, mutta kukin jakaa se eri tavalla. Minä voisin lähteä salille tai lenkille vaikka joka päivä, mutta valitsen lähteä vain 1-2 kertaa viikossa, koska perheessä on kaksi erityislasta jotka voivat paremmin silloin kun minulla on heille riittävästi aikaa. Oma siivunsa vie työ ja kaiken maailman asioinnit vanhempainilloista ulkovaateostoksiin, joskus haluan ja on tärkeä tavata myös niitä kavereita jotka ei halua tavata lenkillä, niin että yleensä 1-2 kertaa viikossa mahtuu kohtuulisesti. Aiemmin se oli pitkään 0, toki ulkoilen lasten kanssa ja ulkoilen edelleen mutta se ei ole minulla kovin kummoista liikuntaa. 

Aikaa on kaikilla 24 h vuorokaudessa, mutta ns. Lusikoita on eri määrä sekä eri määrä pakollisia kohteita niille. Moni liikkuu siksi, että se luo hänelle lisää lusikoita. Joku taas on niin rasittunut, että se kuluttaa lusikoita (joita ei ole muutenkaan tarpeeksi).

https://www.lily.fi/blogit/isnt-it-too-dreamy/lusikkateoria/

Vierailija
68/73 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, jolla on aina ollut aikaa liikunnalle. Se on hänelle hirmu tärkeää, ja hän käy erilaisilla, mielellään mahdolisimman  rankoilla jumppatunneilla, tekee porrastreeniä sun muuta, työmatkapyöräilee ja talvella hiihtää - aina tosi kovaa ja kunnolla. Hän urheili myös raskaana ollessaan, raskaushan ei ole sairaus, ja jos hän on saikulla syystä A, hän silti miettii, sopisiko tässä tilanteessa kumminkin treenata tavalla B. Kaikki syyt olla treenaamatta ovat tekosyitä, keino löytyy, jos on tahtoa!

Tämä ystävä on ainoa tuttavani, jolla on jo nuorella iällä ollut useassa nivelessä vaikea nivelrikko. Polven nivelrikkoisia aktiivi-ikäisiä tunnen kyllä useampia: kamppailulajihullun ja pari maratoonaria.

Ystävissäni on tietysti valtaosa niitä, joiden liikunta on maltillisempaa, esimerkiksi ajan puutteen vuoksi. Yhdelläkään heistä ei ole ollut vaikeaa nivelrikkoa alle viisikymppisenä.

Vierailija
69/73 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on omaishoitaja, auttaa lisäksi sisartaan ja tytärtään säännöllisesti, ehkäpä olisi joskus aikaa, mutta ei enää voimia.

Vierailija
70/73 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, työt, harrastukset, nukkuminen. Missä välissä liikunta?

Viikonloppuna, aamupala, kauppaan, pyykinpesu, ruokaa, tiskit ja viikolla väliin jäänyt puhdetta. Missä välissä liikuntaa?

Vierailija
71/73 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiireinen neljän lapsen töissäkäyvä opiskeleva äiti. Hyötyliikun pyörällä tai kävellen/juosten. Ruokatauolla käyn salilla pari kertaa viikossa. Kotijumppaa. Mulla on kävelymatto sähköpöydän alla ja teen kouluhommia samalla. 

Vierailija
72/73 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, itse olen kiireinen ja etsin vinkkejä kotitreeniin. Aina olen löytänyt tekosyitä siihen, että ei ole aikaa liikkua.

Löysin artikkelin https://liikkuu.com/paras-kotitreeni-ohje-aloittelijalle-2024/

Siinä mainittu liikkeitä mitä kaikki oikeasti tietää, mutta eivät tee koska on vain niin "kiire" 

Itsellänikin vaati sen, että luin artikkelin 😅 

Nyt en voi väittää ettenkö ehtisi 20-30 min liikkua.

Vierailija
73/73 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen joka on kiireinen tai sellainen ihminen joka ei tarvitse erikseen liikuntaa. Minä en tarvitse erikseen mitään liikuntaa koska työssäni kaupan hyllyjen täyttäjänä tulee päivittäin paljon kävelyä, yhteensä useiden tuntien verran.