Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin siskoasi huolehtimaan ruoanlaitosta. Sanoisin että sinulla ei ole tietoa tarpeeksi, jotta voisit laittaa ruokaa. Niin ja mielelläsi seuraisit keittiössä siskosi tekemisiä.
Miksi kantaa huolta asiasta, jonka toinen osaa parhaiten, eikä tule virheitä. Gluteeniton, laktoositon, vegaani, kasvissyöjä yms....
Ei kai aloittaja kertonut olevansa vajaaälyinen?
Maitohylly, juustohylly, koko heviosasto, kala-ja lihatiski, mehu-ja smoothiemaailma pursuaa viljattomuutta. Pakasteita lisänä, teet, kahvit, kaakaot. Voi tsiisus näitä ruokaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä rasittavaa tuollainen. Tullaan koko viikonlopuksi ja ollaan erikoisella ruokavaliolla. Jos koko perhe on samalla kuurilla, niin ei se voi mistään allergiasta johtua, vaan on vain oma valinta.
Isäntäväkeä ei saisi laittaa vastuuseen vieraitten omista ruokavalioista. No, jos oma sisko kyseessä, niin tämä voi sitten itse miehineen tehdä ne ruuat perheelleen ja miksei tietysti kaikille muillekin, jos kelpaa. Senkun keskustelette asian selväksi etukäteen.
Ei se nyt noin vaikeaa ole. Eikä ole järkeä siinäkään, että isäntäväki syö omaa ruokaansa ja vieraille kokataan tai vieraat kokkaavat toista ruokaa.
Siskolta voi kysyä vinkit millaista ruokaa syövät.
Meidän perheessä on yksi maidoton, yksi vegaani ja yksi vehnätön. Nopeasti on tullut omaksuttua uudet ruokalajit ja sopivat raaka-aineet.
Vilja voi huokaista helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti viljoja syövät ihmiset syövät myös jugurtteja, rahkaa, viiliä, kananmunia, kasviksia, hedelmiä, marjoja? Kaikki nämä sopivat viljattomille aamu-, ilta- ja välipaloiksi
Ei kun mummot huutaa naama happamana leipää, pullaa ja puuroa. Kaikki muu on kauhean vaivalloista ja vaikeaa.
Viljat ovat ruoan merkittävin terveydelle haitallisen kadmiumin lähde. Etenkin vehnä sisältää paljon kadmiumia. Noin puolet 1-3-vuotiaista ja viidennes 6-vuotiaista suomalaislapsista saa ruoasta niin paljon kadmiumia, että se muodostaa terveysriskin. Viljoissa on myös runsaasti lyijyä. Osa suomalaislapsista saa myös liikaa lyijyä ja arseenia.
Kysy siltä sisareltasi saatana soikoon, selviää heti, ei tarvitse täällä ulista.
Joulukinkku on hyvä aamupala. Ja lounas, päivällinen sekä illallinen.
Mun sisko kun tulee viikonlopuksi ja on erikoisruoka valiolla,tuo ihan itse omat ruokansa. Kysyn sinulta ap:Miksi teillä ei?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä viljaton syöminen sai aikaan negatiivista reaktioita. Jotkut jopa vaativat diagnoosia viljattomaan syömiseen.
Hyvin on suomalaiset aivopesty puuroon, ruisleipään ja korvapuusteihin.
Ei voi kuin nauraa :D:D:D
.
Onhan tuo raskasta ja kallista. Mieluisille vieraille tarjoaisin:
Munakas
Keitetyt munat, jopa uppomunat, parsa, hollandaise
Pekoni
Paistetut kasvikset
Pyttipannu
Jogurtti
Marjat, hedelmät
Välipalalla marjarahka
Epämieluisille vieraille sanoisin: tuokaa omat eväät, liian vaikea ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Perunapuuro, keitetyt kananmunat, jogurtti
Perunavelli on parempaa. Perunapuuro ei tule hyvää ilman jotakin jauholisäystä.
Paistetut kananmunat, keitetyt kananmunat, munakas, omeletti... kananmunista saa kaikenlaista, jälkimmäisiin voi laittaa kaikenlaisia täytteitä.
Jugurtti hedelmillä ja marjoilla. Itse pidän chiavanukkaasta, en tiedä onko liian erikoinen kun en tunne ap:n siskon perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Mummot elää ilmeisesti pelkällä leivällä ja pullalla täällä. No sen kyllä huomaa. Varsinainen pullamössösukupolvi tosiaan.
Normaalijärkiselle ihmisille viljattomat ateriat eivät tuota vaikeuksia.
Huom: Mummosukupolvi on vielä suht normaalipainoista. Heidän jälkeläiset ne ovat läskimpiä, mistähän johtuu? Etteipä vain siitä, että ruokavalio on yksipuolistunut, kun se leipä ja pulla on jåtetty pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?
Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.
Tulisi mieleen myös kysyä suoraan siltä siskolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?
Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.
Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??
Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.
Minä olen 59, enkä ole tietääkseni ikinä edes nähnyt maitokiisseliä, saati maistanut sitä.
Jauholla su
On ollut yleinen jälkiruoka aikoinaan armeijassa, nimeltään vääpelin räkä. Oikeaoppisesti se tarjotaan vattuhillosilmän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mummot elää ilmeisesti pelkällä leivällä ja pullalla täällä. No sen kyllä huomaa. Varsinainen pullamössösukupolvi tosiaan.
Eivät varmaan, mutta tulevat todella paljon kalliimmaksi kuin se perinteinen kaurapuuro + lisukkeet, (joka muuten on terveellinen ateria ja vstsalle hyväksi.) Itse en kehtaisi mennä kylään tuollaisten vaatimusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom: Mummosukupolvi on vielä suht normaalipainoista. Heidän jälkeläiset ne ovat läskimpiä, mistähän johtuu? Etteipä vain siitä, että ruokavalio on yksipuolistunut, kun se leipä ja pulla on jåtetty pois.
Näinpä. Meikämummo painaa 60 kg ja syön erittäin paljon hiilihydraattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??
Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.
Minä olen 59, enkä ole tietääkseni ikinä edes nähnyt maitokiisseliä, saati maistanut sitä.
Jauholla su
Kun italialainen tarjoaa tuota, antaa hän sille nimeksi panna cotta. Sittenhän se sulle kelpaa tietenkin. Suomessa tuo ruoka on totuttu tekemään täysmaitoon, kun moni ei ole raaskinut käyttää kermaa turhan päiten. Panna cotta on suomeksi keitettyä kermaa.
Jauholla suurustettua maitoa. Kuka tuollaista muka vieraille tarjoaa?