Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa
Kommentit (170)
Tekee ihan hyvää sullekin olla päivä pari ilman viljatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
51: Ei vaan olen karsinut elinpiiristäni nirppanokat, joille ei mikään kelpaa. Minulla on paljon ihania ihmisiä ympärillä, eikä heille tulisi mieleenkään kitistä siitä mitä heille on tarjolla. Vastaavasti minäkin syön heidän luona kitisemättä tarjoilusta. Vaatijat ovat itse niin raskaita ja itsekeskeisiä ihmisiä, etten ole jäänyt kaipaamaan. Vaatiminen ja kitinä kun näkyvät valitettavasti muussakin kuin vaihtuvan trendiruokavalion muodossa.
Eli kaikkien pitää syödä kuten sinä? Lopeta tuo kitinä ja kasva aikuiseksi. Ihmiset ovat erilaisia.
Ei ole mitään ongelmaa erilaisten ihmisten kanssa. Jokainen syököön mitä syö tai jättää syömättä, mutta muita ei pidä pompotella pelkän nirsoilun vuoksi.
Kuka on pompotellut? Ei normaali ihminen koe toisten huomioon ottamista pompotteluna. Tavallista hyvää käytöstä. No mitäpä sinä sellaisista tietäisit.
En ymmärrä. Mikä ongelma? Meet kauppaan ja ostat tuotteita ilman viljaa. Putsaa sunki elimistöä olla viljatta tovi.
Lapsiparat, jos eivät saa koskaan syödä tuoretta leipää tai pullaa, kun vanhemmat päätti, että olemme viljattomia. Vanhempana sitten syövät itsensä ähkyyn sitä leipää ja pullaa.
Sisko voi ostaa ja laittaa asianmukaiset ruoat itse perheelleen. Näin kaikki ruoat ovat varmasti oikeat, eikä pääse syntymään draamaa "vääristä" tarjottavista.
Toiv sisko ei näe aloitusta. Mutta jos näjee niin varmaan muistaa olla jatkossa tulematta. Ap, viljattomuus on kyllä tosi helppo nakki.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä rasittavaa tuollainen. Tullaan koko viikonlopuksi ja ollaan erikoisella ruokavaliolla. Jos koko perhe on samalla kuurilla, niin ei se voi mistään allergiasta johtua, vaan on vain oma valinta.
Isäntäväkeä ei saisi laittaa vastuuseen vieraitten omista ruokavalioista. No, jos oma sisko kyseessä, niin tämä voi sitten itse miehineen tehdä ne ruuat perheelleen ja miksei tietysti kaikille muillekin, jos kelpaa. Senkun keskustelette asian selväksi etukäteen.
Mikä tuossa on se rasittava osuus?
Pyytäisin siskoasi huolehtimaan ruoanlaitosta. Sanoisin että sinulla ei ole tietoa tarpeeksi, jotta voisit laittaa ruokaa. Niin ja mielelläsi seuraisit keittiössä siskosi tekemisiä.
Miksi kantaa huolta asiasta, jonka toinen osaa parhaiten, eikä tule virheitä. Gluteeniton, laktoositon, vegaani, kasvissyöjä yms....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?
Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.
Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??
Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.
Minä olen 59, enkä ole tietääkseni ikinä edes nähnyt maitokiisseliä, saati maistanut sitä.
Miksi niin moni haluaa päästä HELPOLLA vaikka oman siskon porukat tulossa käymään??!! Ja miten viljattomuus voi olla ongelma?? Ite näen tosi mielelläni vaivaa vieraiden eteen, kokkaan parasta ja keitän hyvää kahvia. Milloin läheisiä huomioidaan jos ei nyt, haudan takaako?
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia.
Omalta siskolta ja hänen perheeltä tinkaat jotain diagnooseja?
Et siis pysty kunnioittamaan heidän ruokavaliota/ päätöksiään muuten.
Jos olisin sisko, en menis sun luo ollenkaan.
Käyt hakemassa kassillisensisäfileitä ja porkkanoita. Kai he perunaa syövät.
Sitä ihmettelen kans, että mistä ihmeestä te ihmiset ootte niin poikki, ettei jaksa vieraiden vuoksi kokata ja laittaa? Voi oppia jotaki uutta kun tulee erilaisia syöjiä käymään. Eikä viljat mitään superfoodia ole kaikille. Eikö ole epäkohteliasta olla yrittämättä? Jos ei mene lankulle niin hyvät nauruthan siitä saa porukassa. Sitte ruokaisa peltiruoka vaan tilalle.
Perunapuuro, keitetyt kananmunat, jogurtti
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia.
Jos sun teini-ikäinen haluaisi olla vegaani niin sanoisitko ei käy?
Siis kokkaako moni jotain ruokia joissa viljaa? Minä en. Kasviksia, juustoja ja mausteitahan niissä on.
Oletettavasti viljoja syövät ihmiset syövät myös jugurtteja, rahkaa, viiliä, kananmunia, kasviksia, hedelmiä, marjoja? Kaikki nämä sopivat viljattomille aamu-, ilta- ja välipaloiksi
Suunnittelisin siskon kanssa viikonlopun menuut. Tulisi kerralla selväksi ja kaikille sopivaa ruokaa.
Mummot elää ilmeisesti pelkällä leivällä ja pullalla täällä. No sen kyllä huomaa. Varsinainen pullamössösukupolvi tosiaan.
Normaalijärkiselle ihmisille viljattomat ateriat eivät tuota vaikeuksia.
Olisi kyllä rasittavaa tuollainen. Tullaan koko viikonlopuksi ja ollaan erikoisella ruokavaliolla. Jos koko perhe on samalla kuurilla, niin ei se voi mistään allergiasta johtua, vaan on vain oma valinta.
Isäntäväkeä ei saisi laittaa vastuuseen vieraitten omista ruokavalioista. No, jos oma sisko kyseessä, niin tämä voi sitten itse miehineen tehdä ne ruuat perheelleen ja miksei tietysti kaikille muillekin, jos kelpaa. Senkun keskustelette asian selväksi etukäteen.