Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa

Vierailija
04.10.2024 |

Kertokaa ehdotuksia aamu- ja välipaloille.

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti viljoja syövät ihmiset syövät myös jugurtteja, rahkaa, viiliä, kananmunia, kasviksia, hedelmiä, marjoja? Kaikki nämä sopivat viljattomille aamu-, ilta- ja välipaloiksi

Ei kun mummot huutaa naama happamana leipää, pullaa ja puuroa. Kaikki muu on kauhean vaivalloista ja vaikeaa.

Jos joku papparainen tulee mun luokseni tuollaisen vastimuslistan kanssa, saa kyllä itse lähteä kauppaan. Oma aamupslani saa maksaa korkeintaan pari euroa ja haluan sillä vatsan täyteen. 

Vierailija
162/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä rasittavaa tuollainen.  Tullaan koko viikonlopuksi ja ollaan erikoisella ruokavaliolla.  Jos koko perhe on samalla kuurilla, niin ei se voi mistään allergiasta johtua, vaan on vain oma valinta.

Isäntäväkeä ei saisi laittaa vastuuseen vieraitten omista ruokavalioista.  No, jos oma sisko kyseessä, niin tämä voi sitten itse miehineen tehdä ne ruuat perheelleen ja miksei tietysti kaikille muillekin, jos kelpaa.  Senkun keskustelette asian selväksi etukäteen.

Ei se nyt noin vaikeaa ole. Eikä ole järkeä siinäkään, että isäntäväki syö omaa ruokaansa ja vieraille kokataan tai vieraat kokkaavat toista ruokaa.

Siskolta voi kysyä vinkit millaista ruokaa syövät.

Meidän perheessä on yksi maidoton, yksi vegaani ja yksi vehnätön. Nopeasti on tullut omaksuttua uudet ruokalajit ja sopivat raaka-a

Noistakin kaikki pystyvät syömään sitä perinteistä kaurapuuroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on viljalaji.

Vierailija
164/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakasta aamupalaksi, viiliä ja jugurttia välipalaksi, kahvin kanssa sopii leipäjuusto ja lakkahillo. Pizzapohjan voi tehdä vaikka kukkakaalista. Toimii myös suolaisella piirakalle. 

Viljattomia ruokia on vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
165/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??

Niin, ei siinä välttämättä viljaa ole riippuen suurustuksesta. Ole kakara hiljaa, kun aikuiset puhuvat.

Joo, en ole koskaan kuullut että kiisseliä suurustettaisiin vehnäjauhoilla tai vastaavalla. Yleensä maitokiisseli suurustetaan maissilla, ite oon aina käyttänyt perunaa. Kumpikaan ei ole vilja.

Maissi on vilja.

Vierailija
166/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä rasittavaa tuollainen.  Tullaan koko viikonlopuksi ja ollaan erikoisella ruokavaliolla.  Jos koko perhe on samalla kuurilla, niin ei se voi mistään allergiasta johtua, vaan on vain oma valinta.

Isäntäväkeä ei saisi laittaa vastuuseen vieraitten omista ruokavalioista.  No, jos oma sisko kyseessä, niin tämä voi sitten itse miehineen tehdä ne ruuat perheelleen ja miksei tietysti kaikille muillekin, jos kelpaa.  Senkun keskustelette asian selväksi etukäteen.

Ei se nyt noin vaikeaa ole. Eikä ole järkeä siinäkään, että isäntäväki syö omaa ruokaansa ja vieraille kokataan tai vieraat kokkaavat toista ruokaa.

Siskolta voi kysyä vinkit millaista ruokaa syövät.

Meidän perheessä on yksi maidoton, yksi vegaani ja yksi vehnätön. Nopeasti on t

Aivan, kaurahan ei ole vilja :)

Vierailija
167/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakkaita, esim keitettyä perunaa, tomaattia  tai raastettu kesäkurpitsaa sekaan. Jugurttia, kasvisosekeitto, ketopitsaa,pohja  raastettu kukkakaali+ juustoraaste+kananmunia. Hedelmiä.. 

Vierailija
168/170 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.

Minä olen 67-vuotias, enkä nyt tään hätään keksi, mikä on maitokiisseli, n kai se tehdään pelkkään maitoon, tai?

Vierailija
169/170 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.

Minä olen 67-vuotias, enkä nyt tään hätään keksi, mikä on maitokiisseli, n kai se tehdään pelkkään maitoon, tai?

Olen samanikäinen kuin sinä ja äitini teki usein maitokiisseliä. Maitoa keitettiin ja suurustettiin perunajauholla. Mausteena vanilliinisokeri. Jos halusi suklaakiisseliä, niin laitettiin Van Houtenia sekaan.

Hyvää oli.

Ja maito oli tietty oikeaa maitoa, ei mitään kurria.

Vierailija
170/170 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe ei syö viljaa, tarkoittaako se sitä, että sisko itsekään ei voi sitä edes satunnaisesti syödä, edes pieniä määriä? Tiedän yhden perheen, jonka kotona syödään vain kasvisruokaa vaimon toiveesta. Kodin ulkopuolella sen perheen mies mättää liharuokia kuin viimeistä päivää. 

Tämähän on hyvä tapa. Sekä vaimo, että mies saavat mieleistään ruokaa. En minäkään syö lihaa, mutta lapseni syö. Kotona yhdessä syödään pääosin kalaruokia, joskus kasvisruokia. Usein kuitenkin niin, että minä syön kasvisruokaa, hän kanaruokaa. Punaista lihaa ostan hyvin harvoin, lähinnä kun ruokaa teen hänen lisäkseen vieraille. Kun syömme ravintolassa, kahvilassa, pikaruokapaikoissa, pizzerioissa, kannustan häntä aina syömään liharuokaa (usein kuitenkin päätyy kalaan/äyriäisiin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi