Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa

Vierailija
04.10.2024 |

Kertokaa ehdotuksia aamu- ja välipaloille.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aamupala: Munakas jonka sekaan pilkottu tomaattia ja kinkkua, lisäks jugurtti marjoilla tai pähkinöillä.

Helpoimmalla pääset kyl ku kysyt suoraa et mitä te syötte. 

Vierailija
62/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia. 

Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.

Eri

Mutta jotain rajaa pitää olla näitten hulluuksien kanssa. Tämän tyyppisillä vierailla vaatimuslista vain venyy ja venyy. Ennen jaksoin ottaa näitä trendiruokavalioita huomioon, mutta kuppi meni nurin kun ketodiettaaja ei sitten syönytkään mitään kun en tiennyt että ruoan on oltava hänelle myös kotimaista.

Höpö höpö. Ruokavaliot eivät ole mitään hulluuksia. Helposti voi tarjota viljattomia aamu ja välipaloja. Muuta sisko ei ole vaatinut. Nuo sinun keksimät esimerkit eivät liity asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siskosi tiedä mitä heillä syödään aamu- ja välipalalla? Vai ettekö ole puheväleissä, jotta voisit asiaa kysyä?

Vierailija
64/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en passaisi noin ruokarajoitteisia vaan käskisin hotelliin tai ostamaan itse omat eväät.

Ei se ole mikään vaikea ruoka rajoite, jos vain viljat on poissa. Muutakin syötävää on kuin puuro ja leipä. Viljattomuuteen voi olla syynä ihan suolisto ja iho-oireet, vaikka keliakiaa ei olisikaan. 

Ymmärrät varmaan, ettei tämä ole kovin yksiselitteinen ruokavalio. Viljan jäänteitä on monessa tuotteessa, ja oireiden aiheuttaja saattaa olla joku tietty vilja.

Meidän perheessä on keliakiaa, eikä ole aina helppoa keksiä syötävää joka on varmasti täysin gluteenitonta vaikka meille gluteenittomuuden pitäisi olla arkea. Viljaton on vielä rajoittavampi kuin gluteeniton.

Vierailija
65/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia. 

Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.

Eri

Mutta jotain rajaa pitää olla näitten hulluuksien kanssa. Tämän tyyppisillä vierailla vaatimuslista vain venyy ja venyy. Ennen jaksoin ottaa näitä trendiruokavalioita huomioon, mutta kuppi meni nurin kun ketodiettaaja ei sitten syönytkään mitään kun en tiennyt että ruoan on oltava hänelle myös kotimaista.

Kuinka vaikeana pidät vaikkapa sitä, että ostat kaupasta jugurttia tai rahkaa sekä marjoja tai hedelmiä? Sellainen aamupala kun riittäsi minulle.

-11

"Sulle tuottaa vaikeuksia ostaa kyseisiä tuotteita tuliaisina?

Itselläni sen verran allergioita, että vien mieluummin tuliaisia kuin olen syömättä."

Ei tuota, tietenkään. Ihmettelen vain, miten ongelmallista on ostaa ihan tavallista jugurttia ja ihan tavallisia marjoja, niitähän syövät sellaisetkin ihmiset, jotka syövät myös viljoja.

En ole kyselemässä minkään chia-tuorepuuron tai muun erikoisuuden perään. Ihan riittää kaupan perustuotteet, mutta jos se on liian haastavaa, niin oletettavasti sellainen ihminen ei olekaan minun ystäväni.

Vierailija
66/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas 

viili

Vierailija
67/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eväät mukaan. Only way to fly!

Vierailija
68/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin juureksia, munia, juustoo, rahkaa, hedelmiä, salaatti-ja keittoaineksia joista voidaan yhdessä jotain väsästä.

Paistijauheliha-tai nakkikeitosta tykkää varmasti ihan kaikki.

Vierailija
69/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??

Niin, ei siinä välttämättä viljaa ole riippuen suurustuksesta. Ole kakara hiljaa, kun aikuiset puhuvat.

Joo, en ole koskaan kuullut että kiisseliä suurustettaisiin vehnäjauhoilla tai vastaavalla. Yleensä maitokiisseli suurustetaan maissilla, ite oon aina käyttänyt perunaa. Ku

Alunperin se on suurustettu nimenomaan vehnäjauhoilla. Se on ikivanha ruokalaji, jota on tehty vuosikymmeniä ja -satojakin ennen kuin täällä Suomessa on edes tiedetty Maizenoista. Ohrakas on myös viljapohjainen, kuten varmaan hoksaatkin nimestä.

Vierailija
70/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe ei syö? Lasu. 

Vierailija
71/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51: Ei vaan olen karsinut elinpiiristäni nirppanokat, joille ei mikään kelpaa. Minulla on paljon ihania ihmisiä ympärillä, eikä heille tulisi mieleenkään kitistä siitä mitä heille on tarjolla. Vastaavasti minäkin syön heidän luona kitisemättä tarjoilusta. Vaatijat ovat itse niin raskaita ja itsekeskeisiä ihmisiä, etten ole jäänyt kaipaamaan. Vaatiminen ja kitinä kun näkyvät valitettavasti muussakin kuin vaihtuvan trendiruokavalion muodossa.

Eli kaikkien pitää syödä kuten sinä? Lopeta tuo kitinä ja kasva aikuiseksi. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
72/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju, vaikka tietysti aina mukana ilonpilaajat. Löysin paljon hyviä ehdotuksia, joita aion ruveta itsekin soveltamaan vähitellen. Viljattomaan ruokavalioon on lukuisia eri syitä. Minun kohdallani terveydelliset syyt. Jo nyt kun olen vähentänyt viljaa sisältäviä tuotteita koko ajan, on oloni kohentunut. Ihan terveyskeskuslääkäri kehoitti kokeilemaan (ei ollut mitään varsinaista diagnoosia mutta tiettyjä oireita). Ei ollut malttia tähän mutta nyt kun sain lisäksi syövän niin on todellinen halu. Kiitos kaikista hyvistä ehdotuksista ja toivott. ap on löytänyt haluamansa.

Jos sinulla olisi oikeasti syöpä, sinulle olisi neuvottu riittävä kuidun saanti. Aika törkeällä aiheella pelleilet nyt.

Vierailija
73/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Niin, ei siinä välttämättä viljaa ole riippuen suurustuksesta. Ole kakara hiljaa, kun aikuiset puhuvat.

Joo, en ole koskaan kuullut että kiisseliä suurustettaisiin vehnäjauhoilla tai vastaavalla. Yleensä maitokiisseli suuruste

Alunperin se on suurustettu nimenomaan vehnäjauhoilla. Se on ikivanha ruokalaji, jota on tehty vuosikymmeniä ja -satojakin ennen kuin täällä Suomessa on edes tiedetty Maizenoista. Ohrakas on myös viljapohjainen, kuten varmaan hoksaatkin nimestä.

Selvä. Meidän suvussa on aina käytetty perunajauhoja sekä maitopohjaisiin että marjakiisseleihin.

Vierailija
74/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa purkista joka aterialla ja jälkiruoaksi lanttua.

Vierailija
75/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kilokaupalla halpoja perunoita. Muuten tulee kalliiksi. Epäterveellinenhän tuollainen ruokavalio on. 

Vierailija
76/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoittaa, ettei syö tiettyjä ruokia niin sehän ei ole vaatimista. Ikävää olisi, jos isäntäväki leiposi pullat, piirakat ja leivät ja vieraat ei koskisikaan. Nolo tilanne kaikille ja vain siksi että vieraat eivät ole sanoneet etteivät syö tiettyjä ruoka-aineita. 

Vierailija
77/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat naiset suuttuvat, jos joku ei esim syö leipää tai puuroa. Jopa siitä, jos joku ei juo maitoa. Vuositolkulla taivastellaan, kun se ja se ei ottanut pullaa. :D

Vierailija
78/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä viljaton syöminen sai aikaan negatiivista reaktioita. Jotkut jopa vaativat diagnoosia viljattomaan syömiseen.

Hyvin on suomalaiset aivopesty puuroon, ruisleipään ja korvapuusteihin.

Ei voi kuin nauraa :D:D:D

Asia on päinvastoin. Sinut on aivopesty siihen, että hiilarit ovat myrkkyä. Ei mikään terveellinen vaihtoehto tuokaan.

Kysehän on tässä aloituksessa viljattomasta syömisestä. Hiilareita ei edes mainittu, vaan sinä itse keksit asian. Älä kommentoi, jos et ymmärrä aloitusta.

Vierailija
79/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Meidän suvussa on aina käytetty perunajauhoja sekä maitopohjaisiin että marjakiisseleihin.

Ja joo, ennen kuin alatte saivarrella niin juu ei ole varmaan käytetty perunajauhoja AINA aina Nooan arkkiin asti, mutta olen oppinut kiisselinteon mummoltani 80-luvun alussa ja hän opetti käyttämään perunajauhoa.

Joo, en ole koskaan kuullut että kiisseliä suurustettaisiin vehnäjauhoi

Vierailija
80/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51: Ei vaan olen karsinut elinpiiristäni nirppanokat, joille ei mikään kelpaa. Minulla on paljon ihania ihmisiä ympärillä, eikä heille tulisi mieleenkään kitistä siitä mitä heille on tarjolla. Vastaavasti minäkin syön heidän luona kitisemättä tarjoilusta. Vaatijat ovat itse niin raskaita ja itsekeskeisiä ihmisiä, etten ole jäänyt kaipaamaan. Vaatiminen ja kitinä kun näkyvät valitettavasti muussakin kuin vaihtuvan trendiruokavalion muodossa.

Eli kaikkien pitää syödä kuten sinä? Lopeta tuo kitinä ja kasva aikuiseksi. Ihmiset ovat erilaisia.

Ei ole mitään ongelmaa erilaisten ihmisten kanssa. Jokainen syököön mitä syö tai jättää syömättä, mutta muita ei pidä pompotella pelkän nirsoilun vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän