Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia.
Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.
Eri
Nykyään on aika paljon kaikenlaista jaksamattomuutta ja elämäm kolu
Jos eivät tosiaan syö riisiä tai maissiakaan niin tattarituotteet on hyvä vaihtoehto ja lisä aamiaiselle. Tattari ei ole vilja mitta löytyy mm. leipää, muroja ja puuroa.
Tämän palstan ominaispiirre on kyllä se, että pitää kertoa omat mielipiteet toisten elämistä myös, kun mielipidettä ei ole kysytty. Ihme homma. Aloittaja kysyi ideoita aamu- ja välipaloille, ei sitä, kuka vaatisi lääkärintodistuksia missäkin tilanteessa tai pitäisikö sisko lähettää ravintolaan syömään.
Ai niin mut sananvapaus ja kaikki pitää sanoa ääneen, ois kauheeta jos joku ei kuulis just sitä kommentoijan omaa tärkeää näkemystä tähänkin asiaan.
Luonnollisesti viljattomia perusruokia ovat esim. risotto ja kaikki liha+peruna/riisi+salaatti variaatiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia.
Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.
Eri
No pitäähän se sitten heiltä vierailta kysyä, vaikka millaista maitoa juovat. En mä osaa loihtia vieraiden mieleistä ruokaa,ellen eka kysy vaikka käykö kalakeitto.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi se diagnoosi, joka sinulle kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät tosiaan syö riisiä tai maissiakaan niin tattarituotteet on hyvä vaihtoehto ja lisä aamiaiselle. Tattari ei ole vilja mitta löytyy mm. leipää, muroja ja puuroa.
Toinen vastaava, joka ei ole vilja on kvinoa. Siitä samoin kuin tattarista voi keittää puuronkin ja tattarista onnistuu uunipuurokin.
Sen siitä saa, kun toimii hotellina ihmisille. Saa hotellin ongelmat ja hotellin yksityisyyden, asumisrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti viljattomia perusruokia ovat esim. risotto ja kaikki liha+peruna/riisi+salaatti variaatiot.
On kai, ja tosi kivoja aamu- ja välipalaksi, joihin ap kyseli ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan viljoja, vai ei ohraa, ruista ja vehnää?
Ei lainkaan viljaa.
Tattarihiutaleista puuro tai riisipuuro uunissa ne on helppoja. Tattari ei ole vilja, mutta hyvän puuron siitä saa. Muuten voitte syödä ihan sitä samaa, mitä muutenkin syötte aamiaisella.
Vierailija kirjoitti:
Joo, viljoista viis kunhan jostain saa väännettyä puuroa, muroja ja leipää :)
Kananmunaa ja pekonia aamiaiselle, hedelmiä.
Ruoalla riisiä/perunaa ja lihaa (broileria, nautaa, sikaa).
Tadaa, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?
Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.
Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??
Mitä tattari ja kvinoa teidän mielestä on jos ne ei ole viljaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan ominaispiirre on kyllä se, että pitää kertoa omat mielipiteet toisten elämistä myös, kun mielipidettä ei ole kysytty. Ihme homma. Aloittaja kysyi ideoita aamu- ja välipaloille, ei sitä, kuka vaatisi lääkärintodistuksia missäkin tilanteessa tai pitäisikö sisko lähettää ravintolaan syömään.
Ai niin mut sananvapaus ja kaikki pitää sanoa ääneen, ois kauheeta jos joku ei kuulis just sitä kommentoijan omaa tärkeää näkemystä tähänkin asiaan.
Tämäkin aloittaja vois varmaan kysyä siskoltaan, mitä haluavat syödä, jos kerta haluaa toimia siskonsa majoitusliikkeenä. Mutta palstan tapahan on kysyä mitä kummallisimpiin itse keksittyihin dieetteihin ruokaohjeita.
Se on vähän keskustelupalstan tapa, että keskustelua saattaa tulla muista aiheista kun siitä, mihin halusit vastausta.
Helpommalla pääsee kun kysyy mitä ruokaa ovat syöneet aamulla, päivällä ja illalla. Case closed
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Mutta jotain rajaa pitää olla näitten hulluuksien kanssa. Tämän tyyppisillä vierailla vaatimuslista vain venyy ja venyy. Ennen jaksoin ottaa näitä trendiruokavalioita huomioon, mutta kuppi meni nurin kun ketodiettaaja ei sitten syönytkään mitään kun en tiennyt että ruoan on oltava hänelle myös kotimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?
Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.
Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??
Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.
Kyllä mä ihan heiltä itseltään kysyisin mikä maistuu ja mitä yleensä vaikka aamupalaksi syövät. Muutenkin jos eivät ole kahvinjuojia, niin pitää teetä lähteä ostamaan vieraille.