Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa

Vierailija
04.10.2024 |

Kertokaa ehdotuksia aamu- ja välipaloille.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihan heiltä itseltään kysyisin mikä maistuu ja mitä yleensä vaikka aamupalaksi syövät. Muutenkin jos eivät ole kahvinjuojia, niin pitää teetä lähteä ostamaan vieraille.

Vierailija
22/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia. 

Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on aika paljon kaikenlaista jaksamattomuutta ja elämäm kolu

Vierailija
24/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät tosiaan syö riisiä tai maissiakaan niin tattarituotteet on hyvä vaihtoehto ja lisä aamiaiselle. Tattari ei ole vilja mitta löytyy mm. leipää, muroja ja puuroa.

Vierailija
25/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan ominaispiirre on kyllä se, että pitää kertoa omat mielipiteet toisten elämistä myös, kun mielipidettä ei ole kysytty. Ihme homma. Aloittaja kysyi ideoita aamu- ja välipaloille, ei sitä, kuka vaatisi lääkärintodistuksia missäkin tilanteessa tai pitäisikö sisko lähettää ravintolaan syömään. 

Ai niin mut sananvapaus ja kaikki pitää sanoa ääneen, ois kauheeta jos joku ei kuulis just sitä kommentoijan omaa tärkeää näkemystä tähänkin asiaan.

Vierailija
26/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti viljattomia perusruokia ovat esim. risotto ja kaikki liha+peruna/riisi+salaatti variaatiot.

Vierailija
27/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia. 

Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.

Eri

No pitäähän se sitten heiltä vierailta kysyä, vaikka millaista maitoa juovat. En mä osaa loihtia vieraiden mieleistä ruokaa,ellen eka kysy vaikka käykö kalakeitto.

Vierailija
28/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi se diagnoosi, joka sinulle kelpaisi?

Vierailija
29/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät tosiaan syö riisiä tai maissiakaan niin tattarituotteet on hyvä vaihtoehto ja lisä aamiaiselle. Tattari ei ole vilja mitta löytyy mm. leipää, muroja ja puuroa.

Toinen vastaava, joka ei ole vilja on kvinoa. Siitä samoin kuin tattarista voi keittää puuronkin ja tattarista onnistuu uunipuurokin.

Vierailija
30/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun toimii hotellina ihmisille. Saa hotellin ongelmat ja hotellin yksityisyyden, asumisrauhan.

Vierailija
31/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti viljattomia perusruokia ovat esim. risotto ja kaikki liha+peruna/riisi+salaatti variaatiot.

On kai, ja tosi kivoja aamu- ja välipalaksi, joihin ap kyseli ehdotuksia.

Vierailija
32/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainkaan viljoja, vai ei ohraa, ruista ja vehnää?

Ei lainkaan viljaa.

Tattarihiutaleista puuro tai riisipuuro uunissa ne on helppoja. Tattari ei ole vilja, mutta hyvän puuron siitä saa. Muuten voitte syödä ihan sitä samaa, mitä muutenkin syötte aamiaisella. 

Vierailija
33/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, viljoista viis kunhan jostain saa väännettyä puuroa, muroja ja leipää :)

Vierailija
34/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunaa ja pekonia aamiaiselle, hedelmiä.

Ruoalla riisiä/perunaa ja lihaa (broileria, nautaa, sikaa).

Tadaa, ongelma ratkaistu.

Vierailija
35/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??

Vierailija
36/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tattari ja kvinoa teidän mielestä on jos ne ei ole viljaa?

Vierailija
37/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan ominaispiirre on kyllä se, että pitää kertoa omat mielipiteet toisten elämistä myös, kun mielipidettä ei ole kysytty. Ihme homma. Aloittaja kysyi ideoita aamu- ja välipaloille, ei sitä, kuka vaatisi lääkärintodistuksia missäkin tilanteessa tai pitäisikö sisko lähettää ravintolaan syömään. 

Ai niin mut sananvapaus ja kaikki pitää sanoa ääneen, ois kauheeta jos joku ei kuulis just sitä kommentoijan omaa tärkeää näkemystä tähänkin asiaan.

Tämäkin aloittaja vois varmaan kysyä siskoltaan, mitä haluavat syödä, jos kerta haluaa toimia siskonsa majoitusliikkeenä. Mutta palstan tapahan on kysyä mitä kummallisimpiin itse keksittyihin dieetteihin ruokaohjeita.

Se on vähän keskustelupalstan tapa, että keskustelua saattaa tulla muista aiheista kun siitä, mihin halusit vastausta.

Vierailija
38/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun kysyy mitä ruokaa ovat syöneet aamulla, päivällä ja illalla. Case closed

Vierailija
39/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Mutta jotain rajaa pitää olla näitten hulluuksien kanssa. Tämän tyyppisillä vierailla vaatimuslista vain venyy ja venyy. Ennen jaksoin ottaa näitä trendiruokavalioita huomioon, mutta kuppi meni nurin kun ketodiettaaja ei sitten syönytkään mitään kun en tiennyt että ruoan on oltava hänelle myös kotimaista.

Vierailija
40/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??

Onko tää joku sukupolvikysymys? Mä oon 43 ja ikäni syönyt maitokiisseliä, ihan lapsesta asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan