Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun sisko tulee viikon päästä meille viikonlopuksi. Heidän perhe ei syö lainkaan viljaa

Vierailija
04.10.2024 |

Kertokaa ehdotuksia aamu- ja välipaloille.

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna, tonnikala, peruna, nakki?

Vierailija
42/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia. 

Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.

Eri

Mutta jotain rajaa pitää olla näitten hulluuksien kanssa. Tämän tyyppisillä vierailla vaatimuslista vain venyy ja venyy. Ennen jaksoin ottaa näitä trendiruokavalioita huomioon, mutta kuppi meni nurin kun ketodiettaaja ei sitten syönytkään mitään kun en tiennyt että ruoan on oltava hänelle myös kotimaista.

Ei kai tässäkään sisko ole vaatinut mitään vaan aloittaja haluaa ottaa vieraansa huomioon. Todennäköisimmin sisko on varautunut omin lisäpöperöin, ja olettaa että talossa on jotain kahvia ja mehua lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tällaista ruokavaliosirkusta lainkaan ilman lääkärin toteamaa diagnoosia. 

Minä kyllä arvostan vieraitani sen verran, että haluan tarjota heille mielestään ruokaa.

Eri

Mutta jotain rajaa pitää olla näitten hulluuksien kanssa. Tämän tyyppisillä vierailla vaatimuslista vain venyy ja venyy. Ennen jaksoin ottaa näitä trendiruokavalioita huomioon, mutta kuppi meni nurin kun ketodiettaaja ei sitten syönytkään mitään kun en tiennyt että ruoan on oltava hänelle myös kotimaista.

Kuinka vaikeana pidät vaikkapa sitä, että ostat kaupasta jugurttia tai rahkaa sekä marjoja tai hedelmiä? Sellainen aamupala kun riittäsi minulle.

-11

Vierailija
44/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tattari ja kvinoa teidän mielestä on jos ne ei ole viljaa?

Tattari on raparperin sukulaiskasvi, jonka siemeniä käytetään ruoaksi. Kvinoa taitaa olla savikoiden sukua ja niistä tutuin on meillä rikkaruohona kasvava jauhosavikka. 

Vierailija
45/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??

Niin, ei siinä välttämättä viljaa ole riippuen suurustuksesta. Ole kakara hiljaa, kun aikuiset puhuvat.

Vierailija
46/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kuinka vaikeana pidät vaikkapa sitä, että ostat kaupasta jugurttia tai rahkaa sekä marjoja tai hedelmiä? Sellainen aamupala kun riittäsi minulle.

-11

En osta, koska sitten tulee kitinää siitä että väärän merkkistä jogurttia eikä banaani maistu. En vain jaksa enää näitä yhtään. Vieras saa syödä mitä kotoa löytyy, erikseen en lähde arpomaan nirsolle ruokia. Allergiat ja keliakia toki aivan eri asia.

Vierailija
47/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikkalainen jogurtti ja marjat

Chiansiemenvanukas

Chiapuuro

Juustotarjotin

Hedelmäsalaatti

Kiisseli

Siemennäkkäri + päälliset

Munakas

Munakasrulla

Raejuusto+hedelmiä

Todella hyvä ja kattava lista :) Banaanipannarit lisäksi ja munakokkeli joka on hiukan eri kuin munakas.

Vierailija
48/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tattari ja kvinoa teidän mielestä on jos ne ei ole viljaa?

KVG, Wikipediakin auttaa, senkin vajaaälyinen.

Vierailija
49/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ehdoton viljakielto? Kelpaisiko esimerkiksi hirssi?

Vierailija
50/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

-11

"En osta, koska sitten tulee kitinää siitä että väärän merkkistä jogurttia eikä banaani maistu. En vain jaksa enää näitä yhtään. Vieras saa syödä mitä kotoa löytyy, erikseen en lähde arpomaan nirsolle ruokia. Allergiat ja keliakia toki aivan eri asia."

eli sinulle se ruokavalio ei ollutkaan se kynnyskysymys vaan muut ihmiset. Oot aika ihana ihminen varmaan...

Vierailija
51/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmoisia sitten ! Syy ?

Kun hörhöjen mukaan hiilihydraatit on myrkyllisiä.

Vierailija
52/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

51: Ei vaan olen karsinut elinpiiristäni nirppanokat, joille ei mikään kelpaa. Minulla on paljon ihania ihmisiä ympärillä, eikä heille tulisi mieleenkään kitistä siitä mitä heille on tarjolla. Vastaavasti minäkin syön heidän luona kitisemättä tarjoilusta. Vaatijat ovat itse niin raskaita ja itsekeskeisiä ihmisiä, etten ole jäänyt kaipaamaan. Vaatiminen ja kitinä kun näkyvät valitettavasti muussakin kuin vaihtuvan trendiruokavalion muodossa.

Vierailija
53/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä viljaton syöminen sai aikaan negatiivista reaktioita. Jotkut jopa vaativat diagnoosia viljattomaan syömiseen.

Hyvin on suomalaiset aivopesty puuroon, ruisleipään ja korvapuusteihin.

Ei voi kuin nauraa :D:D:D

Vierailija
54/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä viljaton syöminen sai aikaan negatiivista reaktioita. Jotkut jopa vaativat diagnoosia viljattomaan syömiseen.

Älä ainakaan käy kyläilemässä tuolla asenteella. Tuo omat evääsi. Foliohatun voit pitää päässäsi aivan vapaasti mutta älä tuputa sitä muille.

Vierailija
55/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sisko osannut kertoa, mitä heillä yleensä syödään näissä yhteyksissä? Koskeeko tämä vain ns. kotimaisia viljoja, (entä hirssit, riisi jne)?

Välipaloista tulee ekana mieleen erilaiset marjaruoat, maitokiisseli, munaruoat, tietty hedelmät ja kasvikset, jopa perunavelli (vai onko se vanhanaikaista?). Chiavanukkaita teen usein, teen itse jogurtin ja kookosmaidon seokseen. Rahkat, jogurtit.

Ensimmäisenä mieleen maitokiisseli??

Niin, ei siinä välttämättä viljaa ole riippuen suurustuksesta. Ole kakara hiljaa, kun aikuiset puhuvat.

Joo, en ole koskaan kuullut että kiisseliä suurustettaisiin vehnäjauhoilla tai vastaavalla. Yleensä maitokiisseli suurustetaan maissilla, ite oon aina käyttänyt perunaa. Kumpikaan ei ole vilja.

Vierailija
56/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en passaisi noin ruokarajoitteisia vaan käskisin hotelliin tai ostamaan itse omat eväät.

Vierailija
57/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en passaisi noin ruokarajoitteisia vaan käskisin hotelliin tai ostamaan itse omat eväät.

Ei se ole mikään vaikea ruoka rajoite, jos vain viljat on poissa. Muutakin syötävää on kuin puuro ja leipä. Viljattomuuteen voi olla syynä ihan suolisto ja iho-oireet, vaikka keliakiaa ei olisikaan. 

Vierailija
58/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju, vaikka tietysti aina mukana ilonpilaajat. Löysin paljon hyviä ehdotuksia, joita aion ruveta itsekin soveltamaan vähitellen. Viljattomaan ruokavalioon on lukuisia eri syitä. Minun kohdallani terveydelliset syyt. Jo nyt kun olen vähentänyt viljaa sisältäviä tuotteita koko ajan, on oloni kohentunut. Ihan terveyskeskuslääkäri kehoitti kokeilemaan (ei ollut mitään varsinaista diagnoosia mutta tiettyjä oireita). Ei ollut malttia tähän mutta nyt kun sain lisäksi syövän niin on todellinen halu. Kiitos kaikista hyvistä ehdotuksista ja toivott. ap on löytänyt haluamansa.

Vierailija
59/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

-11

Sulle tuottaa vaikeuksia ostaa kyseisiä tuotteita tuliaisina?

Itselläni sen verran allergioita, että vien mieluummin tuliaisia kuin olen syömättä.

Vierailija
60/170 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on päinvastoin. Sinut on aivopesty siihen, että hiilarit ovat myrkkyä. Ei mikään terveellinen vaihtoehto tuokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä