Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis likainen ja tylsä kaupunki - ulkomaisen vieraani arvio Helsingistä

Vierailija
03.10.2024 |

Englantilainen ystäväni inhosi Helsinkiä. Expensive filthy and boring, nothing to see.

Sen sijaan Turku, Rauma ja viikonloppu maalaistalossa saivat kiitosta. Kulttuuria, historiaa ja luontoa, vieras kehui. Länsi-Suomi oli hänestä eurooppalaista, Helsinkiä hän kuvaili: tällaiseksi kuvittelen Venäjän.

Sellaista. Onnittelut hesalaisille.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Tässä viime viikolla irlantilainen ystäväni kertoi reissanneensa ympäri maan, ja nosti Helsingin ehdottomaksi suosikikseen, kun taas juuri Turku, Rauma ja Länsi-Suomi ylipäätään oli hänestä häpeällisintä ja turhanpäiväisintä periferiaa koko maassa.

Sekoitit taas Irlannin ja Iisalmen keskenään.

Vierailija
82/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mustia ja arabeja katukuvassa  kuin muissa Euroopan kaupungeissa. Taksit myös kalliimpia Helsingissä kuin missään Euroopan suurkaupungissa.

Emme ajaneet taksilla. Raitiovaunulla kyllä. Siellä nistit ja juopot huusi ja räyhäsi. Vierasta pelotti selvästi. Trams in Helsinki, never again!

ap

Satusetäkö siellä kirjoittelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöä että ei-helsinkiläiset jaksavat ajatella meitä "hesalaisia" niin paljon. Harmittaako että me emme koskaan ajattele teitä eikä meillä yleensä ole yhtäkään mielikuvaa tai mielipidettä pikkukaupungeistanne?

Minä olen helsinkiläinen ja ajattelen muuttoa johonkin muualle joka päivä. Niin kamalaksi tää meno on Hgissä muuttunut. Turku tai Rauma sopisi erittäin hyvin mulle! Samoin Vaasa.

Toivotaan että saadaan oman alan töitä jostain noista paikoista. Olen terveydenhoitaja yksityisellä, niin aika hyvät mahdollisuudet.

Vierailija
84/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temppeliaukion kirkkoon sisäänpääsymaksu 8€!

Näyttää ihan pommisuojalta, onko tämä suomalaista?

Aloin itsekin nähdä Helsingin uusin silmin!

ap

Heh, tyypillistä suomalaisuutta: Apua toi ulkomainen ei tykkääkään Suomesta...eeeeiiiiii, sit en minäkään!

Miksi veit Tomppeliaukioon? Etkö tiennyt, minkälainen kirkko on? Aika monet turistit siitä kuitenkin pitää. Siihen on syynsä, miksi se pääsymaksu on. 

Vierailija
85/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Tässä viime viikolla irlantilainen ystäväni kertoi reissanneensa ympäri maan, ja nosti Helsingin ehdottomaksi suosikikseen, kun taas juuri Turku, Rauma ja Länsi-Suomi ylipäätään oli hänestä häpeällisintä ja turhanpäiväisintä periferiaa koko maassa.

Sekoitit taas Irlannin ja Iisalmen keskenään.

^tää niin 100x

terkkuja iisalmesta! Just noin täällä ajatellaan Turusta!!!!

Vierailija
86/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen arvostaa vanhempaa historiaa, niin arvatenkin pitää enemmän Turusta ja Raumasta. Ovat parhaimmillaan hyvinkin viehättäviä historiallisia kohteita, omaavat jotain sellaista mitä Helsingissä ei ole. 

Mutta onhan Helsingissä puolestaan sitten sellaista tietyn ajan historian loistoa ja arkkitehtuuria joka noista puolestaan puuttuu. 

Tää on taas niin turha Helsinki vastaan muu maa ketju.

Vierailija
87/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinkiä johtaa typerykset.surullista seurata helsingin tuhoa.

Vierailija
88/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että erityisesti britit, kanadalaiset ja aussit ei yleensä tykkää Helsingistä? Monet mun kaverit on just tota mieltä mitä ap kuvailee.

Mä luulen et se on se itäeurooppalaisuus. Helsinki on selvästi itäeurooppalainen kaupunki, mitä taas esim Turku ei ole. Turku muistuttaa ruotsalaista pienempää kaupunkia. Jos ootte käynyt Upsalassa, Gävlessä tai Arbogassa tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
89/129 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on aivan karmea kaupunki. Turku esimerkiksi on hieno ja upea erilaisine rakenteineen, vaikka sitäkin ovat grynderit tuhonneet luvattoman paljon. Purettuja jugend rakennuksia en kyllä niinkään paljoa kaipaa.  Tulevat sukupolvet tulevat ihmettelemään mitä Helsingissä on oikein nähty niin "hienona". No jos rahaa keskitetään johonkin paikkaan niin sinne ihmiset haluavat kai.

Vierailija
90/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on yks likaisimmista kaupungeista. 

Ei todellakaan ole. Yksi maailman puhtaimpia on. Et ole ilmeisesti juuri matkustellut?

Älä helsingin juntti ulise. Helsinki, eli hese, on Suomen saastaisin paikka ihmisiä myöten.

Jonkinlaiset traumat siellä. Olen kyllä Raumalla syntynyt ja asunut ympäri Suomen. Helsinki on nykyään kotikaupunkini. Täällä todella kaunista ja paljon kiinnostavia alueita. Raumasta pidän tietty, mut siellä aikoinaan haisi sellu. Turku ei ole niin mieleen, kun on niin sisäänpäin kääntynyt. Kaupunki on muutakin kuin rakennukset. 

Vierailija
91/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

This my idea of Russia 

: )

No Helsinkihän on Venäjä ilman niitä kaikkia Venäjän huonoja puolia. Se oikeastaan tekee siitä aika hyvin paikan.

Vierailija
92/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän pennoseni likoon tätä ketjua lukematta, että ap ei ole helsinkiläinen :DDDD

Vierailija
93/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen arvostaa vanhempaa historiaa, niin arvatenkin pitää enemmän Turusta ja Raumasta. Ovat parhaimmillaan hyvinkin viehättäviä historiallisia kohteita, omaavat jotain sellaista mitä Helsingissä ei ole. 

Mutta onhan Helsingissä puolestaan sitten sellaista tietyn ajan historian loistoa ja arkkitehtuuria joka noista puolestaan puuttuu. 

Tää on taas niin turha Helsinki vastaan muu maa ketju.

Jostain se elämän mielekkyys on revittävä. Jos muuta ei keksi, haukkuu maansa pääkaupungin. Ei se mitään, ei paljon kolahda nää. Mietityttää lähinnä, mistä tuollainen kiukku kumpuaa.

Vierailija
94/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä luulen et se on se itäeurooppalaisuus. Helsinki on selvästi itäeurooppalainen kaupunki, mitä taas esim Turku ei ole. "

No Helsingissä on itäistä tasan se senaatintori ja uspenskin katedraali. Mikään muu osa ei eroa esim. Turusta juuri mitenkään.

Vaikkapa Esplanaadin puisto on eurooppalaisempi kuin mikään paikka Turussa.

Vierailija
95/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla vastenmielinen ystävä. Muistithan itse kommentoida englantilaista kouluttamattomuutta ja saatanan rumia hampaita? Kommentoiko tuo vastenmielinen mätäpaise tuolla tavalla kaikkien muidenkin kotimaata vai oliko tämä vaan poikkeus?

Hirveästi ei Suomi menetä, kun tämä alaluokkainen mäntti palaa sairauksineen ja mätine suineen takaisin commonwealthiin. Oikeasti, jos on briteistä (pienellä), ei ole mitään sanottavaa kenenkään muun maahan.

Vierailija
96/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eri ihmiset tykkäävät eri kaupungeista eikä siihen ole mitään loogista syytä. Itse pidän joistain kaupungeista joita monet muut haukkuvat ja en taas pidä monista joita muut kehuvat. On paljon kaupunkeja jotka herättävät tunteita laidasta laitaan kuten Pariisi, Rooma, Berliini jne.

Jokaisella on myös joku oma suosikkinsa. Voi johtua siitä siellä on oltu ensimmäisen kerran vaikka kun on oltu nuoria ja rakastuneita tai se on ollut ensimmäinen ulkomaanmatka lapsena jne. Tai on ollut erityisen hyvä sää tai on tapahtunut jotain mukavaa.

Vierailija
97/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sinulla ole ystäviä. Englantilaisia tai muitakaan.

Vierailija
98/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla vastenmielinen ystävä. Muistithan itse kommentoida englantilaista kouluttamattomuutta ja saatanan rumia hampaita? Kommentoiko tuo vastenmielinen mätäpaise tuolla tavalla kaikkien muidenkin kotimaata vai oliko tämä vaan poikkeus?

Hirveästi ei Suomi menetä, kun tämä alaluokkainen mäntti palaa sairauksineen ja mätine suineen takaisin commonwealthiin. Oikeasti, jos on briteistä (pienellä), ei ole mitään sanottavaa kenenkään muun maahan.

Ap:n mielikuvitusystävä on tosiaan melkein ap:n itsensä tasoinen moukka.

Vierailija
99/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että erityisesti britit, kanadalaiset ja aussit ei yleensä tykkää Helsingistä? Monet mun kaverit on just tota mieltä mitä ap kuvailee.

Mä luulen et se on se itäeurooppalaisuus. Helsinki on selvästi itäeurooppalainen kaupunki, mitä taas esim Turku ei ole. Turku muistuttaa ruotsalaista pienempää kaupunkia. Jos ootte käynyt Upsalassa, Gävlessä tai Arbogassa tiedätte mitä tarkoitan.

Eli Turkukaan ei ole yhtään omaperäinen. Mitäs hienoa siinä sit on?

Miksi nää kaikki sun kansainväliset kaverit ovat itaeuroopassa niin paljon matkustellu, kun eivät siitä yhtään pidä? Helsinki  kyllä muistuttaa monessa mielessä Pietaria, mut ei kyl mitään muuta. Aika hakemalla haettua erimielisyyden hakemista. Ei toki tarvii tykätä. Mut tuollainen yleistys on epäuskottavaa. 

Mun englantilaiset ja aussitutut tykkäävät. Englannista on tänne nyt yks muuttamassa ja yksi perhe suunnittelee muuttoa. Australiaan nuorena muuttanut harkitsee paluumuuttoa. 

Vierailija
100/129 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näitä trolleja, joilla tas "yritetään jakaa kansaa". Näitä yrityksiä näkee päivittäin. Aiheena mikä vaan äärimmäinen, jolla saadaan ihmiset joko puolelle tai vastaan. 

Aika heikko yritys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme