5500 euron palkka ei riitä.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010738309.html
Kaikki menee mitä tulee. Sähköön 1000 euroa kk. Mahtaa olla iso talo kun sähköön menee tonni. Miksi asua isossa talossa ja kaikki rahat menee. Miksei ihmiset asu pienessä asunnossa ja säästä rahaa. Minulle jää säästöön tonni kk koska asun pienessä yksiössä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos bruttopalkka on 5000 niin on täysin oma vika jos se ei riitä. Siis täysin oma vika.
Riippuu täysin siitä kuinka monta sillä pitää elättää. Sinkulle, joo pitäisi riittää, mutta jos perheessä on vaikka 4 henkilöä, niin tiukkaa tekee.
Ei tee tiukkaa tervejärkiselle ihmiselle.
Tuollainen 3000 neliön kämppä vie virtaa joo.
Pitäsikö potkia enemmän köyhiä ja vähävaraisia päähän niin tulisi hyvä mieli? No ei. Sen sijaan hetkiä jolloin en tieä ollako kateellinen näistä tuloista vai iloinen siitä, että olen saanut toimeentuella katettua menoni viime kuukaudet.
Mutta näin sanoessani varmaan saan jonkun oksentamaan päälleni ja v...n siitä, että kuinka en saisi ainakaan iloita vaan minun pitäsi kokea ainoastaan syvää häpeää tilanteestani ja osoittaa syvää kiitollsiuutta, jokaisesta centistä jonka olen saanut ja kuinka on yksinkertaisesti väärin kun tällä tavoin loisin, ja kuinka mielessäni ei saisi edes pientä hetkeä (alle sadasosasekunnin aikaa) käyda mielessä, että saattsisin olla tyytyväinen elooni.
Tällainen ajatteluhan pian vaarantaisi koko kansantalouden ja vientialojen tulevaiuuden!
Se on kyllä aivan liian pieni palkka, ei jää mitään säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä aivan liian pieni palkka, ei jää mitään säästöön.
Hah hah! 5000 euron bruttopalkasta pystyy tervejärkinen helposti laittamaan tonnin säästöön.
Bruttotulot 1700 ja säästöön jää lähes 700/kk vaikka on kaksi omakotitaloa riesana.....tai ei se säästöön jää, kun olen espanjassa joka kolmas kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Bruttotulot 1700 ja säästöön jää lähes 700/kk vaikka on kaksi omakotitaloa riesana.....tai ei se säästöön jää, kun olen espanjassa joka kolmas kuukausi.
Tuhlaajat eivät pysty käsittämään tuollaista.
paljonko maksat räsiksen alkkareista ruosteella
Hah hah! 5000 euron bruttopalkasta pystyy tervejärkinen helposti laittamaan tonnin säästöön.
Ja meikäläinen nykyään2500- 3000 euroa voisi säästää,eläisin kyllä melko mukavasti ,heh muutama vuosi töitä ja tilillä 200.000 euroa vähintään.Tuhlaava elämä vie rahat ja minä en tuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos bruttopalkka on 5000 niin on täysin oma vika jos se ei riitä. Siis täysin oma vika.
Joo, olen ansiosidonnaisella, en edes kehtaa sanoa summaa mutta hyvin pärjään. Lisäksi teen pimeitä hommia. Just ehkä noin viistonnia kuussa tienaaville. Aina ne rutisee kun ei rahat tahdo riittää ja veroo menee niin ja niin paljon ja on visalaskut... kun sitä itkua kuuntelee niin en tunne yhtään sympatiaa ja pyydän hyvän hinnan. Ne on niin pihejä pikkusummissa vaikka talo on ylisuuri ja hinnakas, vaimolla ihan turhaan audi jonka remppa maksoi viimeksi kolme tonnia.... Eivät nuukuuttaan teetä töitä ammattilaisilla. Veli on ammattilainen ja myös kyrpiintynyt näiden poroporvarien itkemiseen. Joskus ne pyytää että jos korjataan "vähän" ja halvalla. Ei korjata vähän vaan kunnolla. Jos teet sutta niin sitten se poroporvari sanoo seuraavalle korjaajalle että se ja se korjasi huonosti ja saat paskan maineen.
No meillä maalla on omat verkostot ja palveluksia tehdään toinen toisillemme. Jos joku varakas kyselee niin neuvotaan kaverin firmaan ja saadaan kaikki osamme, myös verottaja.
Mulla on bruttopalkka vähän yli ja vaimolla vähän alle 3000€ kuussa. Rahat riittävät ihan hyvin. Ollaan asuttu aina omistusasunnossa jota ollaan vaihdettu pari kertaa kun perhe on kasvanut. Lainat on jo maksettu ja nyt tuntuu että ei tarvitse edes miettiä onko joku kallista ja onko varaa ostaa. Jos on tullut jotain ylimääräisiä rahoja niin ollaan laitettu ne sijoituksiin eikä humpattu heti menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske tuosta vähintään 30 prosentin vero pois. Hyvä jos käteen jää runsaat 3000.
Jep. Saan bruttona reilusti yli 5000€. Verotuksen jälkeen jää vähän reilu 3000€ jota lähelle pääsee huomattavasti pienemmällä palkalla. Progressio on erittäin kova, jos saan satasen palkankorotuksen niin valtio saa siitä 60€ ja minä 40€. Hoh hoijaa.
Suomen progressio on täysin ahterista.
33 jatkaa. Ja mulle riittää rahat tosi hyvin. Jossain suurempien kaupunkien ulkopuolella varsinkin 5000€ riittää aivan varmasti. Pääkaupunkiseudulla tai Tampereella voi tuntua pieneltä palkalta, jos asumiseen menee huimia summia. Täällä periferiassa pienemmän kaupungin lähellä asuminen on todella halpaa, kaupunkiin on 30 min matka.
ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Järjettömiä summia meni artikkelin ihmisillä rahaa ruokaan/ päivittäistavaroihin. Kahden ihmisen kulut 700 euroa kuukaudessa ja kolmen tuhat euroa, että niistä voisi säästää ja reilusti.
Meillä neljän lapsen ja kahden aikuisen eli kuuden hengen taloudessa menee se 700 euroa ruokaan ja päivittäistavaroihin kuukaudessa. Totta kai hieman suunnittelua vaatii, mutta aika samalla kaavallahan se menee, kun kerran suunnittelee.
Toinen mistä voisi varmasti artikkelin ihmiset säästää niin on ne asumiskulut, onko välttämättä asuttava niin tilavasti tai asunnoissa, joissa on jäätävät sähkökulut ja/tai yhtiö-/ hoitovastikkeet.
Minä saan bruttona melkein 3000 euroa kuukaudessa ja rahojen riittäminen tekee tiukkaa, vaikka minulla ei ole perhettä eikä autoakaan. En syö hanhenmaksaa, mutta Suomi on kallis maa. Kaikki vähänkin parempi maksaa, liikaakin. Myös kaikki asumiseen ja energiaan liittyvä on ylihinnoiteltu.
Ap, mitä varten sinä säästät rahaa? Itse asun kolmiossa enkä pienempään muuta, jotain iloa ansaitsemistani rahoista pitää olla minulle eikä vain perikunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske tuosta vähintään 30 prosentin vero pois. Hyvä jos käteen jää runsaat 3000.
Jep. Saan bruttona reilusti yli 5000€. Verotuksen jälkeen jää vähän reilu 3000€ jota lähelle pääsee huomattavasti pienemmällä palkalla. Progressio on erittäin kova, jos saan satasen palkankorotuksen niin valtio saa siitä 60€ ja minä 40€. Hoh hoijaa.
Suomen progressio on täysin ahterista.
Aina tuota vertuksesta kitisemistä. Parasta olisi, että verotusta pienennettäisiin mutta samalla myös palkkoja leikattaisiin niin, että työntekijä saisi kuitenkin saman verran nettona kuin aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan bruttona melkein 3000 euroa kuukaudessa ja rahojen riittäminen tekee tiukkaa, vaikka minulla ei ole perhettä eikä autoakaan. En syö hanhenmaksaa, mutta Suomi on kallis maa. Kaikki vähänkin parempi maksaa, liikaakin. Myös kaikki asumiseen ja energiaan liittyvä on ylihinnoiteltu.
Yrität siis elää yli varojesi.
Katselin että aikamoisia rahoja laittavat sähköön ja ruokaan. Tuolla yhdellä yh iskällä meni siis 1300 e ruokaan kuukaudessa. Miten se voi olla mahdollista? Tai noh, onhan se kai mahdollista. Me syödään monipuolisesti ja ruokaan menee 5 h perheellä 600-700e. Olisi varaa nipistää tuosta tietenkin mutta sitten ei olisi niin monipuolista ja terveellistä.
Riippuu täysin siitä kuinka monta sillä pitää elättää. Sinkulle, joo pitäisi riittää, mutta jos perheessä on vaikka 4 henkilöä, niin tiukkaa tekee.