miksi suomalainen perhe jolla vuositulot on 100k saa lapsilisiä!!. Eikö heillä ole varaa ostaa vaippoja ilman veronmaksajien tukea???.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeasti suomalaiset tiedä, että lapsilisällä tasataan lapsettomien ja lapsellisten välistä kulueroa. Ei rikkaiden tai köyhien. Vaan niiden, joilla on lapsia versus niiden joilla ei niitä ole, varallisuudesta välittämättä.
No miksi sitä pitää tasata? Kakara on henkilökohtainen elämäntapavalinta. Ei siitä mitään tasoitusta kuulu saada, yhtään sen enempää kuin vaikka lentomatkailusta tai hevosen omistamisestakaan.
Kuulepas mölli, sinustakin on maksettu lapsilisää. Maksa saamasi summa valtiokonttorille takaisin korkoineen, kiitos!
Koska sen poistaminen rikkailta johtaa siihen, että parissa-kolmessa vaalikaudessa se poistetaan niin suurelta joukolta että se on lopulta pelkkä köyhien tuki toimeentulotuen ja vastaavien rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sitä voit miettiä! Mä maksoin (olen 3 lapsen hyvätuloinen äiti) viime vuonna 85k€ veroja niin taidan jäädä vahvasti miinukselle tässä kuitenkin 😀
Kukaan ei tässä maailmassa ole niin köyhä kuin rikkaista rikkain, aina jää miinukselle. Onneksi mulla on tulot vain 595€ kuukaudessa niin saan säästöön joka kuukausi. Kannattaa kadehtia.
Hän tarkoitti miinukselle jäämisellä sitä, että hän maksaa veroja enemmän kuin saa rahaa yhteiskunnalta.
Sellaista on ehkä vaikea ymmärtää jos itse ei maksa veroja.
Miksi lapsilisiä maksetaan ulkomaille? 10 lapsen isä tulee Suomeen matalapalkkatöihin ja me maksetaan hänen lapsille lapsilisät kotimaahansa. Sama esim rakennusmiesten osalta. Tämä on aika mukava palkan lisä jota käytetään varmasti hyväksi. Että ennemmin tätä kyseenalastaisin...
Ihnettelen kun näissä keskusteluissa ei rinnasteta lapsilisää ja päiväkotimaksuja. Päiväkotimaksuhan on jo progressiivinen vero jota hyvätuloiset lapsiperheet maksaa. Mekin maksetaan vähän alle 5000€/vuodessa että lapset (2kpl) saa saman hoidon kunnallisessa päiväkodissa kuin iso osa saa saman ilmaiseksi. Ei noilla lapsilisillä korvata edes tuota kuilua. Jos otetaan vielä lapsilisät pois niin ero on vuositasolla nettona jo 7500€ johon joutuu ison veroprosentin kanssa tehdä hommia.
Lapsilisä ei ole köyhäinapua, vaan lapsilisän tarkoitus on tasata hieman lapsista aiheutuvia kuluja perheellisten ja lapsettomien välillä. Eli esim. satatonnia tienaava lapseton pariskunta rahoittaa veroillaan sen satatonnia tienaavan perheen lapsilisää.
Miksi sitten kaikki lapset saavat ilmaisen koulun ja kouluruuan? Miksi rikkailta ei vaadita maksua kirjastoissa? Miksi he saavat ajaa teillä ja kaduilla ilmaiseksi? Koska heistä jokainen maksaa VEROJA enemmän kuin sinä edes tienaat, eli jo sillä he tukevat sinua SUUNNATTOMASTI.
Olet tyhmä ja kateellinen! Hyi sinua! Olisit käynyt koulut loppuun ja opuskellut kunnon ammatin!
Johonkin voisi sen rajan maksettaville tuille vetää, mutta ei nyt vielä 100k€ bruttona tienaava perhe sellainen ole. Teoriassa kaksi 50k€ vuodessa tienaavaa eli kaksi ihan perus keskituloista. Jos siinä on lapsi(a) elätettävänä ja ollaan vanhempainvapaalla, niin todellakin tulee tuet tarpeeseen. Eri asia sitten niillä tuplaten tästä tienaaville.
Joo, ei pitäisi tulla tukia yhtään. Vinoutunutta demokratiaa
Ehkä siksi, että he maksavat myös paljon veroja.
Taitaa kuulua kaikille porsineille.
Älä huoli, se näkyy niiden verotuksessa kyllä. Palataan asiaan kun kaikki maksetaan eromääräisesti sama määrä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko, että vain sivistym,ättömät ku spiät lisääntyvät?
Halutaan vanhat kunnon ajat takaisin. Kyllä.
Me kyllästyttiin tähän äärioikeistolaiseen rotuoppiin, jossa vain rikkaat kusipäät lisääntyy ja käy päät ylväänä kirkossa sunnuntaina.
Vaimo ja minä tienataan 140k€ yhteensä.
Verot pois yhteistulot = 6600€ kk nettona.
Suomi on sairas maa verotuksen suhteen.
Jos otetaan Pena ja Leena molemmat käy 20h viikko töissä. Tienaavat 3000€ nettona yhteensä. Saavat Max asumistuen 800€.
Kela maksaa myös asumisen kulut 200€/kk.
Heidän nettotulonsa ovat 4000€.
Tuo 2650€ erotus meidän ja tämän osa-aikatyöläisten suhteen on ihan naurettavaa
Mulle kelpaa. Mites sitten tasoitetaan eläkemaksut?