Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS :: Perinteisen tarpeessa - 25v Elma haluaa maskuliinisen miehen

Vierailija
03.10.2024 |

25-vuotias Elma Nieminen ei halua tasavertaista parisuhdetta, sillä hänen ihanteissaan mies on perheen pää. Se on saanut monet provosoitumaan ja pitämään häntä naisvihaajana.

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010702840.html

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tradwifeksi ryhtymisessä ole mitään pahaa. Muutama pikku tarkennus kuitenkin Elman maailmaan:

Tradwifeksi tullaan nuorena. Noissa ympyröissä nainen muuttuu 25-vuotiaana vanhaksipiiaksi. Elma on 25-vuotias eli tradwifeksi epätoivoinen vanhapiika.

Tradwifeilla ei ole tatuointeja. Sori Elma.

Tradwifet eivät kehuskele entisillä parisuhteillaan ja treffeillään vaan niitä pikemminkin piilotellaan ja jopa hävetään. Sori Elma.

Elma ei tiedä haluaako lapsia. Tradwifen ei onneksi tarvitse itse sitä tietääkään, sillä kuten Elma itse sanoo niin mies on perheen pää. Tradwife synnyttää sen mukaan mitä mies tahtoo.

Tradwifessa on pahaa, koska se heikentää kaikkien naisten asemaa. Jos naisen roolissa ei ole mitään pahaa, mikseivät miehet ole kotiäitejä, vaihda sukunimeä, pidä huivia ja huudata lehdissä miten he haluavat alistua, katsoa muita ylöspäin koska he kuuluvat tiettyyn syntyperään? Miehet on muiden miesten kimpussa jos heillä on pinkki paita, tiedän useita homomiehiä joiden kimppuun on käyty. Sitten naisena pitäisi suvaita heteroakkojen täysin julkinen naisviha, jolla heikennätte kaikkien naisten asemaa.

Tuo on epätasa-arvoista. Naurettavaa miten olette vaatimassa feministeiltä aina ehdotonta tasajakoa miehille, mutta kaikki miehen ylivalta on aina vapaa valinta, yksityistä (VAIKKA HUUDATATTE SITÄ LEHDISSÄ). Anna mun nauraa.

Vierailija
162/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehekäs mies haussa, ja inseliautistit heti paikalla sössöttämässä chadeistaan🤣🤣😂

No, mitä sitten on miehekäs mies ellei chad? Tuskin mikään insinööri nörtti.

Tässä esim. kuva!

https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/453322055_8192942314…

Varmaan suurin osa naisista valitsisivat tällaisen miehen!

https://st3.depositphotos.com/13318524/33794/i/1600/depositphotos_33794…

Joka näyttää mies miehekkäämmältä, kuin ensimmäisen kuvan mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä on ihmeellistä? Kuka ei haluaisi maskuliinista miestä? Nykyaika on ihmeellistä. Täydellistä tasa-arvoa ei missään suhteessa voi edes kaiken aikaa olla, joskus toinen on saamapuolella ja toisinaan toinen. Toinen täydentää toista ja molemmat tekevät oman osansa suhteen eteen. Joskus ne osat ovat erilaisia. 

Se että Elma ei halua pelkästään maskuliinista miestä, vaan epätasavertaisen suhteen jossa mies tekee päätökset ja Elma tekee kaiken miehen tahdon mukaan.

Käytännössä siis haluaa olla hoivattava ja huollettava naistaapero, jonka elämästä ja päätöksistä mies-isä päättää (ainakin olevinaan) viisaampana ja vanhempana. Ihan kuten lapsenkaan ei tarvitse miettiä, että mistä me saadaan talouteen rahaa, laskut maksettua, mitä ostetaan kaupasta ruoaksi ja mitä tehdään sukulaisten kanssa, ja tekeekö lapsi läksyt vai ei.

Vierailija
164/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa😂😂🤔Ei hyvää päivää, mikä naistenlehti, sanan halventavassa merkityksessä, näitä jonninjoutavia juttuja monta päivässä!

Vierailija
165/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 99% tapauksissa lisääntymisestä.

Parisuhteita solmitaan myös nelikymppisinä ja sitä vanhempina, joten niissä ei ole kyse lisääntymisestä.

Minä menetin sairauden takia kohdun lisääntymisiässä, eli tällä logiikalla minun pitää elää sinkkuna hautaan asti.

Juu ei kiitos.

Vierailija
166/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää akat ihmetelkö miksi on niin paljon transmiehiä, kun itse kannatatte, julistatte ja levitätte naisvihaista naiskuvaa jossa nainen on alempiarvoinen. Miksei miehistä julkaista tällaisia juttuja jos kerta tässä ei ole mitään pahaa? Miksei mies vaihda nimeä, alistu, levittele jalkoja OnlyFansissa jne? Miksi ette esitä miehiä näissä rooleissa jos kerta ihanaa on? Miksei mies jää kotiin ja luovu nimestään ja urastaan, kerta niin ihanaa on? :)

Teidän heteroakkojen takia kaikkia naisia sorretaan, esineellistetään, lyödään ja pidetään arvottomina. Se että nainen on alempiarvoinen on IDEOLOGIA. Tämäkin akka kuuluttamalla kuuluttaa sitä lehdessä. Jännä miten heteroakat esittävät olevansa jotenkin erikoisia kun seuraavat tismalleen globaalia naiseuden normia. Koska teette jutun naisesta joka on perheen pää? En ole lukenut sellaista juttua IKINÄ, MISTÄÄN. Kas mikä sattuma!

Nämä naisethan abortoi tytöt pois väestöstä, huutaa miten miehen pitää saada rai*kata vaimonsa ja sitten kehtaatte kehua miten vapaita olette, vaikka yritätte itse pakottaa muita naisia hyväksymään väkivallan ja syrjinnän.

Vierailija
167/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin kyllä pelkään, että me ultramaksuliiniset alfamiehet eivät välttämättä arvosta tatuointeja ja lihaksia.

Vierailija
168/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa haluta millaista miestä haluaa. Toivottavasti löytää kaipaamansa. 

Itse (ja käytännössä kaikki mun tuntemat naiset) taas koetaan tuollainen ajattelutapa hyvin vieraana ja jopa luotaantyöntävänä. 

Sovitaan, että Elma ja kaltaisensa saavat valita konservatiivimiehistä itselleen mieleisen puolison ja me muut naiset pariudutaan liberaalimpien miesten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä! 

Minun akateemisen loppututkinnon omaava puolisoni on omasta halustaan ollut kotona hoitamassa lapsia. Onneksi taloudellinen tilanteemme on mahdollistanut tämän, tosin perheverotus olisi ihan reilua tämän tyypisissä parisuhteissa.

Vierailija
169/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä incelinaisia suututtaa. :D

Vierailija
170/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyssä on ollu tollasia juttuja😂

Vierailija
171/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehekäs mies haussa, ja inseliautistit heti paikalla sössöttämässä chadeistaan🤣🤣😂

Tässä esim. kuva!

Ei jumalauta toi eka kuva 🤭

Suurin osa insinööreistä näyttävät juuri tuolta 😂

Enkä 0,2% voi olla komeita, mutta tuskin heitäkään sinkkuina vapaana on enää.

Vierailija
172/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esim. kuva!

Mitä jos on miehekäs insinöörinörtti? Mahtuuko maailmankuvaan? 🤣

Vierailija
173/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elma Nieminen on aika kaunis nainen 6.5/10, joten hänellä on varaa vaatia parempaa miestä itselleen.

Vierailija
174/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet konservatiiviset seurakunnat ovat täynnä tätä tradwife-kulttuuria. Sinne vaan sekaan, siinä mitataan markkina-arvo 25-vuotiaalta tatuoidulta naiselta, jolla on ollut jo useampia aiempia käyttäjiä. Niissä kulttuureissa parhaat tytöt kihlautuvat alaikäisinä, osa jo 15-vuotiaina.

Ja jos sattuu lykästämään, niin tradwife saa sitten perheelleen ruokarahan tyyliin 400 € kuussa ja sillä saa sitten ruokkia koko perheen lapsikatraineen. Samalla pääsee myös ihanan hoikaksi. Mies toki syö kaikkinaan työpäivinään ensin kahvilassa aamiaisen, sitten ruokkiksella lounaan ravintolassa ja iltapäivällä vielä pullakahvit. Äiti voi syödä sitten mitä ruokarahallaan saa suurperheelleen ja viikonlopulle toki miehen herkkuruokia. Toki jos on oikein kilttinä niin mies voi viedä joskus rouvan vaikka kahvilaan. Sitten kun tulee enemmän lapsia ei enää ruokarahaakaan tarvita, vaan äiti saa omiin ja lastensa kuluihin lapsilisät ja pärjäilee niillä. 

Tätähän se tradwife-elämä Suomessa on. Neljä alle kouluikäistä lasta niin ei kauheasti jouda lihaksiaan miettimään, riittää kun saa kaikki pidettyä hengissä iltaan asti.

Vierailija
175/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä ääripään tyyppejä otetaan haastatteluihin, kun reaktio on jälleen yleistää "noniin siinäs näitte tätä KAIKKI naiset oikeasti haluaa." Olen saman ikäinen kuin kirjoittaja enkä minä eikä yksikään tuntemistani naisista haaveile mistään "perheen pää" tyyppisestä miehestä. 

Joo ei todellakaan. Itse olen kymmenisen vuotta vanhempi, mutta mitä nyt vaikka töissä tapaa opiskelijoita ja juttelee heidän kanssaan, niin ei tällaisesta todellakaan kukaan haaveile. Ihan haluavat koulutuksen ja työpaikan ja miehen joka hoitaa osansa kotihommista ja lastenhoidosta. Varmaan joittenkin Tiktokilla päänsä pehmentäneiden juttuja nämä "perinteisen parisuhteen" haaveilut.

Vierailija
176/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. En haluaisi olla parisuhteessa kumppanin kanssa, jonka puolesta minun pitäisi tehdä kaikki päätökset. En ymmärrä miksi joku mies sellaisesta haaveilee.

Vierailija
177/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esim. kuva!

Mitä jos on miehekäs insinöörinörtti? Mahtuuko maailmankuvaan? 🤣

He tuskin ovat sinkkumarkkinoilla enää! Miehekäs insinööri sinkut viedään käsistä samantien ja jäljellä jää vaan nuo rillipäät, joita kukaan nainen ei huoli.

Vierailija
178/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle syntyi haastatellusta käsitys, että hän etsii kumppania, joka osaa lukea tämän ajatuksia, tehdä haastatellun mielen mukaisia päätöksiä ja täyttää kysymättä tämän toiveet, eikä niinkään miestä, jolla oikeasti olisi suhteessa valta - niin hyvässä kuin pahassakin. Hän kertoo esimerkiksi, ettei luopuisi kuntosaliharrastuksestaan tai tatuoinneistaan, vaikka unelmien mies sitä pyytäisi. Tämä on ristiriidassa "sokeana miehen päätöksiin luottamisen" kanssa. Jos luovuttaa päätös- ja määräysvallan toiselle, väistämättä joutuu hyväksymään myös sellaisia päätöksiä, jotka eivät ole itselle mieleisiä. Ei syntynyt vaikutelmaa, että haastateltu olisi oikeasti tähän valmis. 

Joo, ei tällainen ole tradwife. Tradwifen mielestä hänelle paras painoindeksi on se josta hänen miehensä pitää. Ja äkäisesti laseroituttamaan ne rumat tatuoinnit jos meinaa konservatiivisen miehen saada.

Vierailija
179/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä, mitä Elma toivoo mieheltä ja parisuhteelta/avioliitolta, ei ole mitään vikaa. Kaikki saavat tavoitella sellaista elämää kuin haluavat kunhan eivät vahingoita muita tai vaadi muilta samaa. Varmasti löytyy yhä paljon miehiäkin, jotka haluavat perinteisen suhteen.

Juttua kokonaisuudessaan en edes voi lukea, mutta tuo alun kuvateksti kuitenkin pisti silmään hyvin negatiivisesti: Haluan, että voin luottaa melkein sokeasti siihen, että mies tietää, mikä on mulle parhaaksi. Mitä ihmettä? Eli mies tekee kaikki Elmaa itseään koskevat valinnat ja päätökset ja tämä vain seuraa aivottomana lampaana perässä? Kai nyt lähtökohtaisesti jokaisen aikuisen ihmisen tulisi tietää, mikä on itselleen parasta.

Minä ajattelin 30-vuotiaaksi asti, että läheiseni eli muut ihmiset tietävät, mikä on parasta minulle itselleni. He tarkoittivat hyvää, välittivät minusta eivätkä missään nimessä halunneet vahingoittaa minua. Tiedättekö mitä? En ollut onnellinen. En elänyt omaa elämääni vaan ohjauduin ulkoisesti ja syvällä sisimmässäni tunsin kuin olisin ollut väärissä nahkoissa.

Näin parikymmentä vuotta myöhemmin voin vain todeta, että kuuntelin ja luotin täysin läheisiini mm. opiskelupaikan ja työn valinnassa. Aivottomana lampaana annoin muiden mielipiteiden vaikuttaa siihen, kenen kanssa seurustelin ja kenen kanssa en. 29-vuotiaana havahduin oikein perinteiseen 3-kympin kriisiin ja kävin sitä läpi reilusti yli 5 vuotta. Nykyisin elän onnellisena omaa elämääni. Töissä joskus harmittaa, että suuntauduin tavallaan väärälle alalle, mutta elämän muut osa-alueet ovat onneksi kunnossa.

Vierailija
180/287 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa haluta millaista miestä haluaa. Toivottavasti löytää kaipaamansa. 

Itse (ja käytännössä kaikki mun tuntemat naiset) taas koetaan tuollainen ajattelutapa hyvin vieraana ja jopa luotaantyöntävänä. 

Sovitaan, että Elma ja kaltaisensa saavat valita konservatiivimiehistä itselleen mieleisen puolison ja me muut naiset pariudutaan liberaalimpien miesten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä! 

Tai toistemme kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän