HS :: Perinteisen tarpeessa - 25v Elma haluaa maskuliinisen miehen
25-vuotias Elma Nieminen ei halua tasavertaista parisuhdetta, sillä hänen ihanteissaan mies on perheen pää. Se on saanut monet provosoitumaan ja pitämään häntä naisvihaajana.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Minulle syntyi haastatellusta käsitys, että hän etsii kumppania, joka osaa lukea tämän ajatuksia, tehdä haastatellun mielen mukaisia päätöksiä ja täyttää kysymättä tämän toiveet, eikä niinkään miestä, jolla oikeasti olisi suhteessa valta - niin hyvässä kuin pahassakin. Hän kertoo esimerkiksi, ettei luopuisi kuntosaliharrastuksestaan tai tatuoinneistaan, vaikka unelmien mies sitä pyytäisi. Tämä on ristiriidassa "sokeana miehen päätöksiin luottamisen" kanssa. Jos luovuttaa päätös- ja määräysvallan toiselle, väistämättä joutuu hyväksymään myös sellaisia päätöksiä, jotka eivät ole itselle mieleisiä. Ei syntynyt vaikutelmaa, että haastateltu olisi oikeasti tähän valmis.
Tietysti kunnon mies tietää vaiston varaisesti mitä kumppani tarvitsee. Ei kysele että "kannanko mä sun kaukun?" Tai että"avaanko sulle oven? Pistänkö jääkaapin oven nyt kiinni??" Toiset miehet vain ovat sellaisia että haluavat alistuvan kumppanin jolla ei ole mitään omaa tahtoa ja identiteetti perustuu mieheen, ei mihinkään omiin harrastuksiin tai muuhunkaan. Nämä miehet rakastavat enemmän valtaa kuin rakkautta. Samaan aikaan miehen tulisi olla mies ja pystyä tekemään päätöksiä perheen hyväksi. Mikä siinä on ristiriitaista??
Kyllä maailma olisi paljon parempi paikka jos edes tämän palstan naisreppanat käyttäisivät kaiken sen energian johonkin hyödylliseen, minkä nyt käyttävät ikäerosuhteiden paheksumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä löytänyt Niemisen ajattelusta punaista lankaa.
Nieminen kehuskelee, että hänellä on mielipiteitä, mutta haluaa kuitenkin, että mies tekee päätökset hänen puolestaan.
Nieminen haluaa miehen, joka on perheen pää, ja ajattelee, että nainen vastaa askareista. Niemisen unelmissa ei kuitenkaan siinnä arki, jossa vaimo raskaan päivän päätteeksi puunaa pintoja ja ojentaa miehelle kaljapullon, vaan hän aikoo itse opiskella, eikä tiedä, haluaako lapsia. :D
Kuulostaa toiveelta elää pidennettyä nuoruutta niin, että joku ottaa vastuunkantajan roolin sillä välin kun nuori nainen pistää elämänsä kuntoon.
Palstan incelit, voitte rauhoittua. Elma sanoi maskuliinisen. Ettekä te ole mitään sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle syntyi haastatellusta käsitys, että hän etsii kumppania, joka osaa lukea tämän ajatuksia, tehdä haastatellun mielen mukaisia päätöksiä ja täyttää kysymättä tämän toiveet, eikä niinkään miestä, jolla oikeasti olisi suhteessa valta - niin hyvässä kuin pahassakin. Hän kertoo esimerkiksi, ettei luopuisi kuntosaliharrastuksestaan tai tatuoinneistaan, vaikka unelmien mies sitä pyytäisi. Tämä on ristiriidassa "sokeana miehen päätöksiin luottamisen" kanssa. Jos luovuttaa päätös- ja määräysvallan toiselle, väistämättä joutuu hyväksymään myös sellaisia päätöksiä, jotka eivät ole itselle mieleisiä. Ei syntynyt vaikutelmaa, että haastateltu olisi oikeasti tähän valmis.
Juu, enemmän kuulostaa sellaisille ruusunpunaisille haaveille. Se todellisuus elämästä tilanteessa, jossa mies saa päättää, on usein aivan kaikkea muuta kuin Elman ja kumppaneiden haavekuvissa. Ei se feminismi ihan tyhjästä syntynyt, vaan todelliseen tarpeeseen. Suosittelisin näille todelliseen historiaan ja naisen asemaan perehtymistä, joidenkin höpölöpö tiktok-videoiden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, eikö tällaisen pitänyt olla ääri-inceleiden salaliittoteoriaa?
Se on sitä salaliittoteoriaa, että näissä unelmissaan incelit kuvittelevat itse olevansa se maskuliininen mies josta naiset haaveilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään jos tykkää miehekkäistä miehistä, pidän itsekin.
En kyllä silti tarvitse miestä tekemään päätöksiä ja ajattelemaan puolestani. Ikävää, jos Elmalla ei omat aivot toimi.
Meneeköhän asiat kuitenkaan Elman kohdalla ihan noin kun väität? Tuo on äärikärjistystä ja ikävää solvaamista.
Kumma kun on niin helppoa uskoa kanssaihmisistä niin helposti pelkkää negaa ja suorastaan pahaa.
Tossahan se lukee kuvatekstissä ja jutun ingressissä, että haluaa miehen tekevän itseään koskevat päätökset?
Miksi näitä ääripään tyyppejä otetaan haastatteluihin, kun reaktio on jälleen yleistää "noniin siinäs näitte tätä KAIKKI naiset oikeasti haluaa." Olen saman ikäinen kuin kirjoittaja enkä minä eikä yksikään tuntemistani naisista haaveile mistään "perheen pää" tyyppisestä miehestä.
Saahan tuo haluta ihan mitä tahansa.
Mielummin autisti kuin feministi
tuttu akka tiktokista ja normitapaus. Nainen joka haluaa johtajan mutta hommaa kaatuu siihen että ei halua totella johtajaa......case closed
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään jos tykkää miehekkäistä miehistä, pidän itsekin.
En kyllä silti tarvitse miestä tekemään päätöksiä ja ajattelemaan puolestani. Ikävää, jos Elmalla ei omat aivot toimi.
Meneeköhän asiat kuitenkaan Elman kohdalla ihan noin kun väität? Tuo on äärikärjistystä ja ikävää solvaamista.
Kumma kun on niin helppoa uskoa kanssaihmisistä niin helposti pelkkää negaa ja suorastaan pahaa.
Tossahan se lukee kuvatekstissä ja jutun ingressissä, että haluaa miehen tekevän itseään koskevat päätökset?
Paitsi jos kyseessä on kuntosali, tatuoinnit, opiskelu jne.
Kuulostaa siltä, ettei Elmaa kiinnosta, asuuko hän Kalliossa vai Ruusuvuoressa, kunhan vaan Helsingissä. Mutta hänen tulevaisuudensuunnitelmansa ovat selvät! Joku elättämään ja tarjoamaan hyvää seksiä sillä välin, kun Elma opiskelee, kuntoilee ja rakentaa elämäänsä. Roskat hän saattaa viedä, jos muistutetaan ;)
Kelpuutan sivistyneen naisen, joka ei ole sotajalalla ja joka arvostaa vanhempiansa. En oikein välitä muun tyyppisistä.
M
Oman elämänkokemukseni pohjalta aidosti itsevarmat ja miehekkään miehet kiertää kuvatun kaltaiset naiset kaukaa. Heillä on muutakin tekemistä, kuin päättää mitä pikkurouva pukee päälleen tai mitä syödään minäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa haluta millaista miestä haluaa. Toivottavasti löytää kaipaamansa.
Itse (ja käytännössä kaikki mun tuntemat naiset) taas koetaan tuollainen ajattelutapa hyvin vieraana ja jopa luotaantyöntävänä.
Sovitaan, että Elma ja kaltaisensa saavat valita konservatiivimiehistä itselleen mieleisen puolison ja me muut naiset pariudutaan liberaalimpien miesten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä!
Kyllähän se käy. Veikkaan vaan että Elmalla on ainoana teistä lapsia 45-vuotiaana.
Mitä sitten?
Elma kokee naisen elämään kuuluvan luonnollisen täyttymyksen ja vanhana rakastavan perheen sekä lastenlasten tuoman ilon. Toiset eivät.
Elmasta tulee köyhä yh-äiti. Mies lähtee, kun Elma rupsahtaa tai lapsiperhearki käy tylsäksi. Lapsenlapsia kyllä varmaan saa.
Ohi.
Minä haluan äärifeministisen naisen; naisen jonka kanssa vertailla mulukkuja
Vierailija kirjoitti:
Elma tainnut nähdä, kunka tämä feministinen metoo-sukupolvi on vielä nelikymppisenäkin lapseton, katkera, stressi vienyt tukan päästä ja tuonut kilot vyötärölle. Se koirakaan ei sittenkään korvannut sitä perhettä.
Pisteet Elmalle, toivottavasti löytää kultaisen miehen.
Pisteet mistä?
tiktokista, vai instagramista?
Hohhoijaa ja tottakai instagramissa näkyy perse.
Että juu, minä jatkan kalastamista ja kaljan juomista ja tehköön Elma vaikka lisää tiktokvideoita.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset haluavat että miehet täyttävät perinteiset sukupuoliroolit sekä modernin mieheisen sukupuoliroolit että naisen ei tarvi täyttää mitään roolia vaan voi heittäytyä holhottavaksi lompakkoloiseksi
Palstamiehet taas haluavat, että nainen hoivaa, palvelee ja täyttää tarpeet. Eikä ole hankala. Niin ja maksaa kaikesta puolet. (Vaikka mies syö enemmän.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset haluavat että miehet täyttävät perinteiset sukupuoliroolit sekä modernin mieheisen sukupuoliroolit että naisen ei tarvi täyttää mitään roolia vaan voi heittäytyä holhottavaksi lompakkoloiseksi
Palstamiehet taas haluavat, että nainen hoivaa, palvelee ja täyttää tarpeet. Eikä ole hankala. Niin ja maksaa kaikesta puolet. (Vaikka mies syö enemmän.)
Ja tämä "ei ole hankala" tarkoittaa siis ettei odota mieheltä yhtään mitään tai yritä esim. keskustella mistään.
Kateudesta ne palstakantturatkin ammuvat.
-Tarzan