Työpaikkakiusaaminen, apua tarvitaan
Vaihdoin työpaikkaa. Nyt yks vanhempi nainen on alkanut kiusaamaan. Haukkuu läskiksi (vaikka en edes ole kovin lihava) ja ilkeilee jatkuvasti. Silloin kun muut ei ole kuulemassa. En viitsisi heti mennä pomolle itkemään. Miten saan kiusaamisen loppumaan alkuunsa?
Kommentit (9)
Sano, että sinulla tulee todella paha mieli, kun hän haukkuu ja niin edelleen... Jos tämä ei auta, puhu pomolle tai vastaavalle..
mitäpä sinä ajatuksiasi kaunistelemaan, jos toinen on ilkeä?
kysele myös muilta millainen tää kiusaaja on aikaisemmin ollut
Kerro sille, että sen sanomiset on loukkaavia, katsot kyseessä olevan työpaikkakiusaamisen ja että kerrot esimiehelle asiasta, ellei nimittely ja asiaton käytös lopu. Ihan tiukan asiallisesti varoitat sitä ja sitten todella kerrot sille esimiehelle, ellei sävy muutu. Esimiehellä on velvollisuus puuttua asiaan.
päivän aikana oli. Mutta siitä huolimatta, että en joutunut välillä olemaan päiväkausiin ko. henkilön kanssa tekemisissä, se teki jokaisesta työpäivästäni helvetin.
Jos joudut asian kuitenkin pomolle viemään, olet paljon paremmassa asiassa, jos et ole lähtenyt mukaan sanasotaan.
Vierailija:
Kerro sille, että sen sanomiset on loukkaavia, katsot kyseessä olevan työpaikkakiusaamisen ja että kerrot esimiehelle asiasta, ellei nimittely ja asiaton käytös lopu. Ihan tiukan asiallisesti varoitat sitä ja sitten todella kerrot sille esimiehelle, ellei sävy muutu. Esimiehellä on velvollisuus puuttua asiaan.
Nyt vaan olen ollut niin äimänä asiasta, etten ole saanut sanaa suustani...
Entäs jos sanon, että Hei " bitch" me ollaan töissä eikä lastentarhassa. Meidän 5-vuotiaskin tietää, että toisten kiusaaja paljastaa oman typeryytensä ja heikon itseluottamuksen....
Vai tartunko rinnuksiin kun ollaan kahden ja sähisen hampaiden välistä jotain rumaa; vaikka kuule huora jätä mut rauhaan tai isi tulee illalla käymään. Hehhee, ei ehkä sentään ei ole kanttia. Olen liian kiltti ihminen siinä vika. Aina helppo uhri muille.
Ja se voisi ehkä olla hyvä neuvo, että sanot sille työpaikkahäirikölle rauhallisesti ja asiallisesti, että työpaikkakiusaaminen on tänä päivänä aika vakava asia, ja näin ollen ellei se lopu, ja ellei työkaverin asenne korjaannu ns. normaaliksi työkaverin asenteeksi, niin aiot valaista tilanteesta esimiestänne, yksityiskohtia säästelemättä. Ja että tulisit mielelläsi hänen kanssaan paremmin juttuun, mutta eihän tuollaista käytöstä kukaan pidemmän päälle ota vastaan. Nainen on varmaan jotenkin katkera, kateellinen tms. sinulle. mutta sehän ei ketään oikeuta huonoon käytökseen.
Tsemppiä sulle AP ja iloista mieltä! Älä anna lannistaa itseäsi. Mikäli yrityksen johto on pätevää, niin se kyllä pistää tuollaiset työpaikkahäiriköt ruotuun. Olen sitä mieltä, että jos joku toistuvasti kiusaa työssä toisia, eikä ymmärrä lopettaa vaikka kehoitetaan, niin ei muuta kuin häirikkö pellolle vaan! Se olisi oikein. Ja vieläpä huonon työtodistuksen kera. Tulijoita kyllä riittää, ja vieläpä sellaisia, joita oikeasti kiinnostaa työnteko eikä lapsellinen kiusanteko.
Paras ehkä pysyä tosiaan tämän ihmisen yläpuolella eikä alkaa tappelemaan. Voihan se vaikka tahallaan provoilla ja yrittää saada minut mukaan sanasotaan. Eli tiukasti silmiin katsoen sanon mitä??? Näinkö:
" Minua loukkaa sinun nimittelyt ja ilkeilyt. Pyydän nyt ihan nätisti yhden kerran, että käytöksesi minua kohtaan muuttuu asiallisemmaksi tai valitettavasti joudun menemään esimiehen juttusille"
Toi on törkeetä. Taitaa se akka olla vaan kateellinen sulle.