Te joilla on lapsia, miksi hankitte niitä ja oletteko valintaanne tyytyväisiä?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen halusi tulla ehkäisystä huolimatta. Ihana ja rakas lapsi, mutta onnellisempi olin ennen häntä. Toinen tuli suunnitellusti miehen toiveesta. Tätä toista kadun paljon. Ensimmäisen jälkeen menetin elämäni lähes kokonaan, toinen pyyhkäisi siitä mukanaan viimeisetkin rippeet. Rakastan häntäkin, mutta kadun jokaisena päivänä, miksi suostuin tähän p*aan.
Älä puhu itsestäsi, kukaan ei ole kiinnostunut sinusta ja sinun ongelmistasi.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat elämän tarkoitus. Rakkaus lapseen on rakkauden korkein muoto, jonka harvat saavat kokea. Onnea kaikille vauvoista.
Ei ole kaikille tarkoitus tai onni, sen sijaan kannattaakin miettiä tarkoin,haluaako oikeasti lapsen/lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään
Sä kuulostat katkeralta lapsettomalta lepakolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat elämän tarkoitus. Rakkaus lapseen on rakkauden korkein muoto, jonka harvat saavat kokea. Onnea kaikille vauvoista.
Ei ole kaikille tarkoitus tai onni, sen sijaan kannattaakin miettiä tarkoin,haluaako oikeasti lapsen/lapsia
Ei sitä miettimällä pysty ratkaisemaan. Ei sitten mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä miettimällä pysty ratkaisemaan. Ei sitten mitenkään.
No niin no, usein se jo tietää tuossa päälle 20 vuotiaana vaikka jotkut tietty koittaa tuputtaa lastentekoa
On lapsia, ja olen valintaan tyytyväinen. Olen nyt 45 v., lapset 12, 14 ja 17. Olen pitänyt kaikista ikävaiheista vauva-ajoista kouluvuosiin. Nyt saadaan isoimman kohdalla jo pikkuhiljaa tukea itsenäistymistä. Upeat, elämäni tärkeimmät ihmiset.
Ne on parasta mita ma olen saanut aika. Ma on tosi tosi hyva sunnuttaja.
Halusin aina äidiksi ja pelkäsin etten tule ja siksi aloitin lapsen teon heti parikymppisenä. Olen tyytyväinen päätökseni, vaikka talous, työasiat jne olekaan vieläkään tasapainossa ja eronnut. Ja lapsetkin ainakin jonkun verran erityisiä. Silti olen tyytyväinen päätökseeni tehdä lapsia. Mitään ei voi ennalta tietää, ja vaikka alussa ekan lapsen haasteiden kohdalla vähän kaaduin, olen silti nyt taas sitä mieltä että hyvä kun tuli tehtyä. Kyllä niistä vielä jotain hienoa kasvaa. Jotkut lapset tarvitsevat vain enemmän huomiota ja tukea alkuun. Rakkaus korjaa virheet <3
Ja toisekseen koira on tuhat kertaa rasittavampi kuin lapsi, koska on ikuinen taapero... Mutta silti koirakin on ihana :)
Naisen lapsenteko kieltoisuus on kuin Peter panin naisversio.Ei haluta ja uskalleta keksitään jotain vihersontaa tekosyyksi
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikkihan lisääntyvät eli mitä ihmettä tarkoitat.
Voi lapsiparkoja jotka syntyvät jonkun tyhjän elämän tarkoitukseksi.
Kyllä lisääntyminen on koko luomakunnan tarkoitus. Kaiken elävän ja jopa elottomankin jossain määrin. Ihan hullua ajatella ettei näin olisi. Ei järjen hiventä. Mutta jos mietitään että kuollaan kaikki vaan pois sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.
Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.
Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.
Ei lapseton tietenkään "tajua" lapsellisuutta ja hyvä niin. En haluakaan tajuta koska se tarkottaisi että elän sitä lapsiperhe-elämää. "Tajuan" siis tarpeeksi että tiedän etten missään nimessä halua sitä. En siis ymmärrä miksi lapselliset usein ikään kuin ilkkuvat lapsettomille että te ette ymmärrä. Ei niin, eikä halutakaan ymmärtää omakohtaisen kokemuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lisääntyminen on koko luomakunnan tarkoitus. Kaiken elävän ja jopa elottomankin jossain määrin. Ihan hullua ajatella ettei näin olisi. Ei järjen hiventä. Mutta jos mietitään että kuollaan kaikki vaan pois sitten..
Tekisi erittäin hyvää maapallolle jos tosiaan ihmiset eivät enää lisääntyisi. Se olisi muiden pelastus. Olen itse erittäin tyytyväinen että en lisää tänne yhtäkään elävää olentoa hitaasti kärsimään kunnes kuolema hänelle koittaisi.
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on keksineet ehkäisyn
Suurin yksittäinen syy oli sisarusten perheellistyminen. Huomasin, että nuo pikkuihmisethän ovat ihan mainioita tyyppejä. Tämän havainnon tein vasta kolmenkympin korvilla, siksi lapsiluku jäin yhteen. Kyllä, olen hyvin tyytyväinen valintaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aika lapsivastainen vuosia.
Nyt tuossa tuhisee pieni prinsessa. Parasta ikinä!
T: isä
Ei ole prinsessa.
On se vähän. Periaatteessa se loisii minun, eli veronmaksajan rahoilla. Kuten prinsessatkin :D
Vierailija kirjoitti:
Tuota
Naiset jota eivät hanki lapsia ovat isänmaan pettureita. Eikä heitä tulisi palkata.
Väestö tulee romahtamaan kaikkialla maailmassa (koska lapsia ei synny), mutta minua kiinnostaa lähinnä Suomen syntyvyys.
Venäjän propaganda yrittää saada naiset jäämään lapsettomiksi. Suomen elinvoima halutaan näivettää. Eikä tänne kannata silti tuoda massoittain huumeveikkoja ja terroristeja.
Suomalaisten on tehtävä lapsia.
Ime paskaa
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia aloituksia ihan turha tehdä palstalle jossa 80 % kävijöistä on erittäin katkeroituneita velavanhapiikoja.
Tai vielä pahempaa, nimittäin ylimieliset ja piilovtuilevat lisääntyneet mammat 🤢
Niinhän se teitä veloja kiinnostaa. Minua ei kiinnosta miksi te vapaaehtoisesti lapsettomat ette hanki lapsia. Se hankkiiko vai ei on jokaisen oma asia ja jokaisella lienee syynsä.