Te joilla on lapsia, miksi hankitte niitä ja oletteko valintaanne tyytyväisiä?
Kommentit (251)
Todennäköisyys saada vauva, jos harrastaa seksiä joka ovulaation aikaan ja vähän sitä ennen, kun on 40 vuotias on 60,8 %
Koska:
25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25 prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää.
Lähde:
https://aamuset.fi/artikkeli/4745605
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40, on kuitenkin
P = ( 1 - 0,94^12 )* 100 % = 52,4 %
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 52,4 %
Todennäköisyys että 40-vuotias ei saa keskenmenoa on 71 %
Lähde:
The miscarriage rate after ultrasound confirmation of pregnancy was approximately: 29% at age 40
https://advancedfertility.com/patient-education/causes-of-infertility/a
Todennäköisyys tulla raskakaaksi, eikä se pääty keskenmenoon on
P = 0,71 *( 1 - 0,94^12 ) * 100 % = 37,2 %
Jos 40 vuotias nainen mittaa tarkasti ovulaation, tämä todennäköisyys nousee 10-20 % asti per kierto. Jos oletamme sen olevan sama kuin jäädytetyistä siittiöistä tehty inseminaation naisen ovuloidessa. Inseminaation onnistumisen todennäköisyys yhtä hoitokertaa kohti vaihtelee 10-20 % välillä. Jäädytetyistä siittiöistä kuolee puolet, jota voidaan pitää positiivisena asiana, jos sitä verrataan luonnollisesti tehtyyn hedelmöitykseen.
Lähde:
https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/lapsettomuushoidot/hoitotuloks
Tällöin:
P = 0,71 * ( 1 - 0,85^12 )* 100 % = 60,8 %
Todennäköisyys tulla raskakaaksi, jos harrastaa seksiä joka ovulaation aikaan ja vähän sitä ennen, eikä se pääty keskenmenoon on sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 60,8 %
Olen tyytyväinen, lapsi on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Tein lapsen koska tiesin haluavani äidiksi, tiesin että minulla olisi paljon annettavaa. Tiesin että kykenen olemaan riittävän hyvä äiti ja että pystyn tarjoamaan lapselleni riittävän hyvän lapsuuden. Tämä pätee edelleen. Rakastan lastani yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Olin aika lapsivastainen vuosia.
Nyt tuossa tuhisee pieni prinsessa. Parasta ikinä!
T: isä
Taidan tietää hänet. Onko nimi Parittelija-Pauliina?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihan mielenkiintoista lukea ja kiinnostaakin, kun itse olen päälle 30v ja mieheni myös, ja ei olla koskaan haluttu lapsia. Mulla ei ole myöskään koskaan tullut sellaista tunnetta että "nyt haluan lapsen" tai mitään vauvakuumetta, tai että tarvitsisin merkityksen elämääni lapsen kautta tai että se jotenkin kuuluisi osana elämääni. Sen sijaan kumppania olen kaivannut ihan nuoresta saakka, varsinkin läheisyyttä, ja kiittollinen olenkin kumppanistani. En ole myöskään lapsivihaaja, ja tykkään hoitaa siskoni lapsia, mutta sitä en kovin kauan jaksa, ja sitten pitää vetäytyä "omaan rauhaan". Kumppanini kanssa taas tykkään viettää aikaa ihan vaikka koko ajan.
Samoja ajatuksia minulla. Paitsi etten tykkää hoitaa muiden lapsia. Sisaruksen lapsi on ihan mukava pieninä annoksina, mutta väsyn aika nopeasti hänen seurastaan. Oma elämä, jonka saan tehdä oman näköiseksi sekä toivottavasti tuleva puoliso ovat minulle parhaiten sopiva konsepti.
2020-luvun statussymbolit listattiin näillä asioilla erottaudut rahvaasta
Iso lapsiluku
Mahdollisuus kasvattaa monta lasta on jo luksusta, ja kunnon katras tarjoaa myös tilaisuuden kerskua oman jälkikasvun saavutuksilla.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/466f676d-4a61-4dfd-a11e-1d4910bbbda3
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
💕
Vierailija kirjoitti:
Olin aika lapsivastainen vuosia.
Nyt tuossa tuhisee pieni prinsessa. Parasta ikinä!
T: isä
Ei ole prinsessa.
Lapsettomaksi jäävien osuus kasvaa matalasti koulutetuilla korkeakoulutetut saavat tavallisesti vähintään kaksi lasta
Minun teinini ei koskaan hylkää minua, pidän hänet aina kotona hoivattavana 👶💋
Rakastan häntä 💕
ÄITI TULEE HÄTIIN KULTI!!!!! Älä pelkää rakas, ei sinun tarvitse koskaan muuttaa. Otetaan huoneen ovi pois että voin katsella sinua, yksityisyydestäsi voit luopua takiani, rakastan sinua niin paljon ettet laita sitä ovea kiinni, etkä muuta minnekään :) 💕
Tahdon valita teinilleni söpöjä vaatteita, äiti voi kyllä shoppailla niitä sillä välin kun teini on leikkimässä 💕
Ihanaa häärätä keittiössä ja valmistella teinilleni soseita 😋
Hän ei tule ikinä hylkäämään, pidän siitä kyllä huolen vaikka poliisin kanssa 👶
Masuasukki 💕, mä käytän ainakin omasta raskaudestani. Lisäksi puhun porsimisesta ja viittaan itseeni emakkona. Ne on vaan sanoja enkä liitä niihin negatiivisia ajatuksia. En ehkä raskaana olevalta kaverilta kysyisi, milloin hän porsii, kun tiedän, ettei toi kaikille kuulosta kivalta.
Kaksi lasta, maailman rakkaimmat ja hauskimmat ihmiset. Välilä on ollut vaikeaakin, mutta vaikeudet unohtuvat kun on taas niin upeaa.
Miehen näkökulma:
Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.
Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöityshoitoja, mikä auttaa tulevaisuuden potilaita. Tämä tekee sperman luovuttamisesta arvokkaan panoksen terveydenhuollon kehitykselle.
Sinulle itsellesi luovuttaminen tarjoaa myös henkilökohtaisia hyötyjä. Luovuttajalle tehdään perusteellisia terveystestejä, joihin sisältyy tutkimuksia sekä tarttuvien tautien että perinnöllisten sairauksien osalta. Tämä voi antaa SINULLE tärkeää tietoa omasta terveydentilasta, jota hän ei ehkä muuten olisi saanut.
Luovuttajille tarjotaan myös rahallista korvausta tai kulujen kattamista. Tämä taloudellinen tuki ei yleensä ole suuri, mutta tekee luovutuksesta vielä houkuttelevamman vaihtoehdon.
SINÄ koet myös tiettyä tyydytystä siitä, että geeniperimäsi jatkuu, vaikka et itse hankkisi lapsia. Usko minua. Sperman luovutus antaa uniikin tilaisuuden jättää jälkensä maailmaan tavalla, joka muuten ei olisi mahdollista.
Näin ollen sperman luovuttaminen ei ole ainoastaan tapa auttaa muita, vaan se tarjoaa SINULLE itselleen monia hyötyjä sekä terveydellisiä että taloudellisia.
Itse olen luovuttanut spermaa ja olen siitä ylpeä.
Sperman luovutus sairaaloille tai hedelmöityshoitoihin on miehille hyvä asia monesta syystä:
1. Auttaa lapsettomia pariskuntia: Sperman luovutuksella voi auttaa pariskuntia, jotka eivät voi saada lapsia luonnollisesti. Luovutuksella on merkittävä vaikutus ihmisten elämään, ja se voi tuoda paljon iloa heille.
2. Lääketieteellinen hyöty: Sperman luovuttaminen voi auttaa myös tieteellistä tutkimusta. Luovutetun sperman avulla tutkijat voivat kehittää hedelmöityshoitoja ja muita lisääntymiseen liittyviä lääketieteellisiä hoitoja.
3. Terveydellinen tarkastus: Ennen kuin spermaa voidaan käyttää, luovuttajalle tehdään kattava terveystarkastus. Tämä sisältää testejä tartuntataudeista ja geneettisistä sairauksista, mikä voi auttaa luovuttajaa ymmärtämään oman terveydentilansa.
4. Palkitseminen: Monissa maissa spermanluovuttajat saavat jonkinlaista taloudellista korvausta tai kulujen kattamista, mikä voi olla ylimääräinen motivaatiotekijä.
5. Mahdollisuus jättää perintö: Joillekin miehille ajatus siitä, että heidän geneettinen perintönsä voi jatkua, vaikka he eivät itse hankkisi lapsia, voi olla houkutteleva.
Sperman luovutus on siis merkityksellinen tapa auttaa muita, samalla kun se tarjoaa luovuttajalle mahdollisuuden saada tietoa omasta terveydestään ja mahdollisesti pientä taloudellista hyötyä.
Uusista spermanluovuttajista on kova pula.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010689552.html
Tavallisimmin luovutus- ja pakastuskertoja on 810.
Jos pohdit luovuttamista, kannattaa vaan rohkeasti ottaa meihin yhteyttä, silloin et vielä ole sitoutunut mihinkään, Klami kehottaa.
Luovuttajalle maksetaan Kelan päivärahan suuruinen korvaus ja kilometrikorvaukset jokaisesta käyntikerrasta.
Jokaisesta kerrasta saa rahaa! 💶💴💵💰
Jokaisesta 💰
Side on kyllä vahva. Vieläkin muistan ne ihmeelliset symbioosin tunteet, kun pieni vauva oli kehoa vasten, tuntui kuin kumpikaan emme ymmärtäneet mihin toisen keho loppuu ja toisen alkaa. Onnen tunteet, kun tuosta "oman kehon jatkeesta" alkoi kasvaa oma yksilönsä joka näytti omia tunteita ja tahtoa. Yhteenkuuluvuuden tunne ensimmäisistä yhteisistä leikeistä, puhallan mahaan ja vauva kikattaa, jää jännittyneenä odottamaan seuraavaa puhallusta.
Nyt molemmat lapseni jo aikuisia. Olen saanut seurata heidän kauttaan seuraavan sukupolven elämää, ja varmasti ymmärrän nykyisiä haasteita paremmin kuin pystyisi lapsettomana. He tekevät nyt omia suuria valintojaan koulutuksen, parisuhteen ja lasten hankkimisen suhteen, minä tuen kun tukea tarvitsevat, mutta kunnioitan heidän itsenäisyyttään. Samoin kuin kunnioitan vanhan äitini itsenäisyyttä, mutta tuen kun hän apua tarvitsee. Lenkki sukupolvien ketjussa, se koen olevani, ja onnellinen sellainen.
Samoin. Rakastuin lapseeni jo silloin, kun hän oli vatsassa. Saimme aivan ihanan ultraäänikuvan, jossa hän selvästi hymyili. Raskausaika oli ihanaa kaikista selkäkivuista huolimatta. Olo oli onnellisen seesteinen, en ole koskaan ollut yhtä tasapainoinen kuin silloin. Rakkaus omaa lasta kohtaan on jotain sellaista, jota ei voi selittää. Rakastan toki puolisoanikin, mutta rakkaus omaa lasta kohtaan on paljon syvempää ja se vain kasvaa päivä päivältä. Jos minulle tulisi tilanne, että joutuisin uhraamaan oman henkeni lapseni puolesta, niin en miettisi sitä sekuntiakaan, vaan olisin jo kuollut. Kenenkään muun puolesta en olisi sitä valmis tekemään. Olen niin onnellinen, että olen saanut kokea edes kerran raskauden, synnytyksen (vaikka se karmea olikin) ja äitiyden. Olisimme toivoneet lapsellemme sisaruksen/sisaruksia, mutta emme niitä ikävä kyllä saaneet.
Olen hyvä onellinen naista kolmesta, tosi ilonen :)
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
TAHDON LEIKKIÄ TEINILLÄ KOTIA 👶
Menen hänen huoneeseen lässyttämään pikkuiselle 💋 💕
Rakastan häntä, aion pyyhkiä hänen pyllyään, poistan lukon vessasta kun tämä on minun maksamani koti
Olen tärkeä, menen teinin huoneeseen ja kohta minullakin on teini jota hoivata 👶