Paljonko maksat osaria autoistasi?
Mitä ihmiset makselee autoilusta? Entä paljonko osamaksu autoissa on vakuutukset kun niihin monesti kasko vaaditaan. Itellä ei mitään hajua paljonko jostain 2018vm. Quasgaista maksellaan kuluja
Kommentit (118)
Nämä 150€:n auton ostajat ostavat kotinsakin halvalla perähikiältä, sillä sehän on turha maksaa mistään kalliimmasta asunnosta keskustassa. Samoin siellä halvassakin voi nukkua ja piereskellä. Ja käteisellä tietysti, turha on korkoja maksella, sillä sehän on tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Auto on minulle sellainen asia mihin haluan laittaa mahdollisimman vähän rahaa koska auto on minulle vain kulkuväline töihin ja kauppaan. Autoa en ole koskaan ostanut osamaksulla vaan autot olen aina ostanut omalla rahalla ja autojen arvo on aina ollut alle 5000e. Nyt minulla on ajossa kallein auto mitä olen koskaan ostanut ja tämä maksoi 3900e ja vanhasta autosta hyvitti muistaakseni 500e.
Autolla ajan niin kauan kunnes tulee kalliimpi remontti tai auto alkaa olla jatkuvasti rikki, nykyinen auto on vasta toinen auto minulla eli hyvin ovat kestäneet. Tämä nykyinen kun hajoaa tai tulee isompaa vikaa niin ostan samaa hintaluokkaa olevan auton.
Rahat mieluummin sijoita,säästän ja lyhennän asuntolainaa kuin laitan autoon.
M33
33v M ja vasta toinen auto. Ite 30v M ja ehkä kolmisenkymmentä autoa on ollut. Nuorempana autoja kiersi enempi, nykyään enää omistan viisi enkä jaksa niitä kierrättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €. Ei ole tarvetta äärettömän kalliille autolle. Väliraha hoituu normaalin talouspuskurin avulla.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Onko persaukisilla joku pakottava tarve tulla kuuluttamaan persaukisuutta näihin ketjuihin?
Se, että tarvitsee osamaksua AUTOON on kyllä persaukisuuden huippu :D
Ei ole. Just nytkin myydään autoja nollakorolla ilman kuluja. Mieluummin laitan rahani tuottamaan ja otan ilmaista lainaa. Sillä lailla kasvatan omaisuuttani ja tulojani. Rahastoon laitettu 20 000€ tuotti 12%. Samaan aikaan lyhensin autoa korottomalla ja kuluttomalla lainalla eli tienasin sillä etten ostanut autoani käteisellä.
Ilmaista osamaksua ei ole. Sen kustannu
Yleensä on joku kuukausittainen toimistomaksu, jolla todelliseksi koroksi tulee jokin nollasta poikkeava. Mutta itsekkin olen tuollaista maksellut ja ihan ok mielestäni. Sitä en ymmärrä, että otetaan mahd. pitkä takaisinmaksuaika ja sitten joku hirveän iso viimeinen erä.
Osari!! Nyt tuli raivari, jos et maksa elaria etkä saa hernaria. Nämä sananväärennökset raivostuttaa. Tuu päättärille niin vedän sua turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €. Ei ole tarvetta äärettömän kalliille autolle. Väliraha hoituu normaalin talouspuskurin avulla.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Onko persaukisilla joku pakottava tarve tulla kuuluttamaan persaukisuutta näihin ketjuihin?
Ei ole. Just nytkin myydään autoja nollakorolla ilman kuluja. Mieluummin laitan rahani tuottamaan ja otan ilmaista lainaa. Sillä lailla kasvatan omaisuuttani ja tulojani. Rahastoon laitettu 20 000€ tuotti 12%. Samaan aikaan lyhensin autoa korottomalla ja kuluttomalla lainalla eli tienasin sillä etten ostanut autoani käteisellä.
Se uusi auto maksaa ihan saman euromäärän, ostaa sen käteisellä tai osarilla. Tai enpä tiedä, viimeksi kun ostin osarilla, tingin talvirenkaat kaupanpäälle.
Miksi kaikki jankkaa täällä tätä samaa käteisellä ostoa ja haukkuu muiden tyhmyyttä.
No mulla ei ollu ku 10k käteistä ja halusin vähän uudemman ladattavan hybridin. Siis ei se uusi ole, mutta kuitenkin. Nyt maksan 200 kuussa loppuosasta ja sekin käytännössä säästyy sillä, että pystyy ajamaan suuren osan sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista koska olisin ostanut auton ilman osaria. En ainakaan 2000 luvulla. Kolme vuotta ja vaihtoon. KK-erä noin 400-450€. Sen verran olen valmis maksamaan autoilusta ja että saan ajaa kokoajan takuunalaisella autolla ilman huolia.
On varmasti jokin muukin tapa käyttää rahaansa, mutta tämä on minun juttu.
Hmm eikö tuo ole pirun kallista? Jos autoliikkeestä ostat auton vaikka 2000 eurolla ja ajat sillä sen 5 vuotta(joka on lyhyt aika) niin maksat autoilusta 33e/kk+liikennevakuutus.
Sinä maksat autoilusta 400e-450e kuukaudessa, kuuluuko tuohon edes vakuutukset?
En tuomitse sinua valinnastasi mutta minulle löytyy parempaa käyttöä rahoille kuin autoiluun joten siksi ihmettelen. Jokainen käyttää rahansa miten haluaa ja minä autoilun sijaan sijoitan rahojani.
Tykkään ajaa hyvällä autolla, kuten sanoin niin voihan sitä rahansa muutenkin käyttää. 2000:n autot jätän mielelläni sinulle. Ei ole minun mielestä kallista, riippuu tulotasosta
Ai sinäkin tykkäät ajaa hyvällä autolla. Onko sulla w124 mersu vai kanttivolvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä joo.
Vakuutukset on kalliimpia rahoitusyhtiön autoihin ja osarilla kun haet auton käyttöösi liikkeestä niin tinkivaraa ei paljoa ole.
Omalla rahalla jos ostat auton omaksi niin silloin tinkivaraa on enemmän ja saat sen auton itsellesi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla apteekin hintoja tuntuu olevan. Se millä voi pelata on vaihtoautosta saatava hyvitys tai just joku lisävempain kaupanpäälle. Muutamat kaupat jääneet tekemättä kun kauppiaalla ei ole ollut yhtään mielenkiintoa tulla hinnassa vastaan. Ja tuossa vaiheessa ei ole edes keskusteltu vielä miten masku suoritetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostat uuden auton ja vaikka maksat sen käteisellä niin on järjen köyhyyttä olla ottamatta kaskoa. Se taas maksaa saman, on auto oma tai osarilla ostettu.
"Ai sinäkin tykkäät ajaa hyvällä autolla. Onko sulla w124 mersu vai kanttivolvo?"
Mä olen päässyt tuosta vaiheesta jo seuraavalle tasolle. On mulla tuossa pihassa myös 30v vanha Volvo, mutta kyllä mä rehellisesti uskallan sanoa, että se 30v näkyy jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ajaa hyvällä autolla, kuten sanoin niin voihan sitä rahansa muutenkin käyttää. 2000:n autot jätän mielelläni sinulle. Ei ole minun mielestä kallista, riippuu tulotasosta.
Kalliilla et saa yhtään sen parempaa autoa, itse en huomaa juurikaan eroa kalliin ja halvan auton välillä. Kaikissa autoissa on nykyään ohjaustehostin,vakkari,ilmastointi,abs jarrut yms. Joku peruutuskamera tai kaistavahti on turhia ominaisuuksia.
No kyllä niissä autoissa ihan oikeasti on eroja. Varustelista voi osin näyttää samalta, mutta esim. penkin mukavuus ja säädöt tai ohjauksen tarkkuus on aika olennaisia asioita ja niillä on iso vaikutus ajokokemukseen. Nopealla koeajolla tälläisiin asioihin ei välttämättä osaa kiinnittää huomiota, mutta lupaan sulle, että jos totut siihen korkeampaan varustetasoon ja viimeistellympään ajomukavuuteen, ihan varmasti huomaat, kun niitä ominaisuuksia puuttuu.
Siksi oma autonvaihto on vähän tuskaisaa, kun olen tottunut premium-autoon, mutta nyt tarve olisi pienemmän budjetin vetokykyiselle työjuhdalle, jolla olisi oikeita maasto-ominaisuuksia. On todella ihan vissi ero näiden välillä.
Ps. 360 kamera on todella hyvä varuste! Pitäisi olla kaikissa autoissa, niin parkkipaikkakolhut lpppuisivat saman tien kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ai sinäkin tykkäät ajaa hyvällä autolla. Onko sulla w124 mersu vai kanttivolvo?"
Mä olen päässyt tuosta vaiheesta jo seuraavalle tasolle. On mulla tuossa pihassa myös 30v vanha Volvo, mutta kyllä mä rehellisesti uskallan sanoa, että se 30v näkyy jossain.
Amazon ja 123 on seuraava taso siis? Mukava löytää muitakin historian ja kulttuurin ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ajaa hyvällä autolla, kuten sanoin niin voihan sitä rahansa muutenkin käyttää. 2000:n autot jätän mielelläni sinulle. Ei ole minun mielestä kallista, riippuu tulotasosta.
Kalliilla et saa yhtään sen parempaa autoa, itse en huomaa juurikaan eroa kalliin ja halvan auton välillä. Kaikissa autoissa on nykyään ohjaustehostin,vakkari,ilmastointi,abs jarrut yms. Joku peruutuskamera tai kaistavahti on turhia ominaisuuksia.
Melko varmasti mielesi muuttuu kun pääset joskus ajamaan edes keskiverto autolla.
Ostaako joku ihan oikeasti autoja osamaksulla?
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku ihan oikeasti autoja osamaksulla?
"Osamaksu on yleisin tapa uuden auton hankkimiseen, sillä tilastojen mukaan yli puolet uusista ajoneuvoista hankitaan osamaksulla. Käytettyjen autojen kohdalla prosenttiosuus on aavistuksen verran pienempi."
Mitä osaria, maksoin viiskyttonniin käteisellä.
Mikä osari? Auto ostetaan kertaostoksena ja se ei saa maksaa enempää kuin 5000€
Ilmaista osamaksua ei ole. Sen kustannukset voidaan yrittää piilottaa auton hintaan, mutta kyllä ne sieltä esille tulevat, kun kauppoja oikeasti aletaan käydä.