Paljonko maksat osaria autoistasi?
Mitä ihmiset makselee autoilusta? Entä paljonko osamaksu autoissa on vakuutukset kun niihin monesti kasko vaaditaan. Itellä ei mitään hajua paljonko jostain 2018vm. Quasgaista maksellaan kuluja
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
vain idiootti ostaa näitä uusia autoja. ne on aina hajalla, kun alkaa pakastaa, ja osat ja korjaaminenkin on melko kallista. auto on myös maailman huonoin sijoitus. arvo alenee todella nopeasti. ukko-parka sanoi, että tonni on sopiva raha toimivasta autosta. jos hajoo, ostaa toisen. uutta autoa ei paljon korjailla alle tonnin. että siinäpä teille tosiasioita päivään.
Aivan uskomaton määrä persaukisia ja lukutaidottomia ihmisiä tässä ketjussa. Kertoo paljon tästä palstasta.
Ostin auton käteisellä...25 000 maksoin ja käteisellä pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €. Ei ole tarvetta äärettömän kalliille autolle. Väliraha hoituu normaalin talouspuskurin avulla.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Onko persaukisilla joku pakottava tarve tulla kuuluttamaan persaukisuutta näihin ketjuihin?
Se, että tarvitsee osamaksua AUTOON on kyllä persaukisuuden huippu :D
Toisaalta jos korko on 0 % tai ainakin huomattavasti pienempi kuin sijoituksista saatava tuotto, on paljon kannattavampaa maksaa osissa kuin irrottaa rahat paremmin tuottavista sijoituksista.
Tätä on turha edes yrittää selittää Huutokauppakeisarista elämänohjeensa ammentavalle persaukiselle, joka elvistelee alle tonnin kotterollaan ja sillä että kesärenkaat saa helposti tehtyä vanhoista nastarenkaista nyppimällä nastat pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan autoni vain käteisellä ja ostan tasan niin kalliom auton kuin käteisellä varaa ostaa
Tätäkö aloituksessa kysyttiin? Millainen oli ulosteesi koostumus viime kerralla?
Tämä foorumi suorastaan kuhisee porukkaa joka on paskonut luottotietonsa ja elämänsä niin ettei ole edes mahdollisuutta ostaa autoa osarilla.
vaihdan senverran usein ettei tarvi osareita ottaa... 20-30 000e kun väliin heittää niin ei tarvi osareista huolta kantaa, kerran se kirpasee eikä tarvi joka kk kyttäillä laskua
Nykyään en enää mitään. Muutin Helsinkiin hyvien yhteyksien keskelle ja auto jäi tarpeettomaksi.
Mökille pääsen bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Maksan lyhennystä vähän päälle 400 euroa / kk. Uuden hybridiauton ostin, maksuaikana 4 vuotta. Mulla oli vaihtoauto josta sain 6500 euroa käsirahaa.
Viimeinen erä voi sitten yllättää. Ikinä en ole velkaa autoon ottanut. Riittää asuntolaina ja remppalaina.
Mikä siinä on ettei voi uutta autoa ostaa ja omalla rahalla, miksi pitää osareihin sitoutua vanhankin hankkiessa moniksi vuosiksi. Sitten kun pitäisi vanha vaihtaa, niin vielä on velkaa+korjauskulut
https://www.canadadrives.ca/blog/car-guide/billionaires-drive-regular-c…
Monet isorikkaat ajavat sangen halvoilla autoilla. Ei ole mitään järkeä käyttää helvetisti rahaa nopeasti arvoaan menettävään käyttöomaisuuteen, ainakaan jos haluaa vaurastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan autoni vain käteisellä ja ostan tasan niin kalliom auton kuin käteisellä varaa ostaa
Tätäkö aloituksessa kysyttiin? Millainen oli ulosteesi koostumus viime kerralla?
Myös nolla on luku, tonttu.
Auto on minulle sellainen asia mihin haluan laittaa mahdollisimman vähän rahaa koska auto on minulle vain kulkuväline töihin ja kauppaan. Autoa en ole koskaan ostanut osamaksulla vaan autot olen aina ostanut omalla rahalla ja autojen arvo on aina ollut alle 5000e. Nyt minulla on ajossa kallein auto mitä olen koskaan ostanut ja tämä maksoi 3900e ja vanhasta autosta hyvitti muistaakseni 500e.
Autolla ajan niin kauan kunnes tulee kalliimpi remontti tai auto alkaa olla jatkuvasti rikki, nykyinen auto on vasta toinen auto minulla eli hyvin ovat kestäneet. Tämä nykyinen kun hajoaa tai tulee isompaa vikaa niin ostan samaa hintaluokkaa olevan auton.
Rahat mieluummin sijoita,säästän ja lyhennän asuntolainaa kuin laitan autoon.
M33
Auto on nykyisin velaton mutta maksoin 180€. Tein ohessa suurempia lyhennyksiä, loppuvelkaa ei jäänyt yhtään.
Toiset laittaa rahat autoon toiset laittaa rahat asuntoon ja viisaimmat sijoittaa ne rahat.
Joku 20 000e kun sijoittaa niin ne tuottaa jo aika hyvin kun taas auto vaan vie rahaa eikä se tuota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €. Ei ole tarvetta äärettömän kalliille autolle. Väliraha hoituu normaalin talouspuskurin avulla.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Onko persaukisilla joku pakottava tarve tulla kuuluttamaan persaukisuutta näihin ketjuihin?
Se, että tarvitsee osamaksua AUTOON on kyllä persaukisuuden huippu :D
Ei ole. Just nytkin myydään autoja nollakorolla ilman kuluja. Mieluummin laitan rahani tuottamaan ja otan ilmaista lainaa. Sillä lailla kasvatan omaisuuttani ja tulojani. Rahastoon laitettu 20 000€ tuotti 12%. Samaan aikaan lyhensin autoa korottomalla ja kuluttomalla lainalla eli tienasin sillä etten ostanut autoani käteisellä.
0€ lyhennys N. 50/v d-vero, ei muita veroja. Liikennevakuutus ehkä 200/v aika halpaa😀
En minä vaan tiedä, koska olen ainakin viimeiset 30-40 vuotta ostanut autoni aina käteisellä! Aina uuden auton.
En ole yhtään autoa elämässäni ostanut osarilla enkä velaksi! Uskomatonta hankkia autoa, johon ei ole varaa ja jonka arvo tipahtaa päälle samantien, kun ajat sen liikkestä ulos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin käteisellä viime vuoden joulukuussa, tosin autokin maksoi vain 10.000 euroa.
Aika halpa jos 10e maksoi auto
Ei sanottu mikä auto tai minkä ikäinen, tuohan voi olla joku 2000 luvun alun pikkuauto?