Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat osaria autoistasi?

Vierailija
02.10.2024 |

Mitä ihmiset makselee autoilusta? Entä paljonko osamaksu autoissa on vakuutukset kun niihin monesti kasko vaaditaan. Itellä ei mitään hajua paljonko jostain 2018vm. Quasgaista maksellaan kuluja

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä miksi pitäisi ostaa kallis auto kun autoja saa tosi halvalla myös. Itse ajelen halvalla autolla koska en halua laittaa autoon suuria summia rahaa. 

Vierailija
62/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan kerralla. Täyskaskon sanon irti kun auton arvo on alle 10k€

Mee atoliikkeen sivulle ja kato sieltä laskurilla kk erät. Ja hämmästy, siellä on kerrottu jopa se, että mitä ne pyytää käytetystä autosta.

Autoliikkeen pitää ottaa siitä autosta voittoa ja maksaa tilojen vuokrat ja palkat ym. Kun ostat suoraan omistajalta, nämä kulut jäävät pois ja tuo omistaja jopa tuntee sen auton taustat ja metkut, joista ei autoliikkeessä tiedetä mitään.

Toki pitää valita oikeanlainen myyjä, joka on rehellinen mutta kunhan on 100% kantasuomalainen ja omistanut auton vähintään 5 vuotta, niin siitä voi aloittaa ja pk-seudulla kun katsoo vielä kaupungin osan, että ei osta mistään Kontulasta, niin näillä pääsee jo pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään autoa elämässäni ostanut osarilla enkä velaksi! Uskomatonta hankkia autoa, johon ei ole varaa ja jonka arvo tipahtaa päälle samantien, kun ajat sen liikkestä ulos!

Jep! Käteisellä maksettaessa sen arvo vaan nousee! Myyjäkin antaa vielä setelinipusta puolet takaisin.

Vierailija
64/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita normaalisti, osamaksuja,. Vastenmielisiä sanojen lyhennykset,lasu ,korkkari,minari sidukka,persu,partsi,saanuli, riikkuli...jne 

Hei nuija,se on SANNULI,BILELORTTOtai JAUHOPÄÄ.

Kyllä nämä tyhmät sanonnat on etelänvetelän keksimiä,ei riitä järki kirjoittaa osamaksu.Ei ole ihme että lukutaito heikkenee kun tuollaista paskaa suolletaan,puhumattakaan kirjoitustaidosta.

Vierailija
65/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään autoa elämässäni ostanut osarilla enkä velaksi! Uskomatonta hankkia autoa, johon ei ole varaa ja jonka arvo tipahtaa päälle samantien, kun ajat sen liikkestä ulos!

Jep! Käteisellä maksettaessa sen arvo vaan nousee! Myyjäkin antaa vielä setelinipusta puolet takaisin.

Osarilla kun ostat niin maksat autosta aina enemmän kuin ne jotka ostaa auton omilla rahoilla. 

Käsittelykulut,korot ja kun ajat rahoitusyhtiön autolla niin sulla pitää olla kasko. 

Vierailija
66/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin niin halvan auton ettei tarvinnut lainaa. Tuolla 1900 euron kärryllä ajellut 3 vuotta.

Juuri näin, tuo jos hajoaa, sen voi viedä kaatopaikalle ja hakea tilalle toisen, eihän tuosta jäisi kuin alle 700e per vuosi hinnaksi vaikka heti hajoaisi, moni maksaa lyhennystä jotain 3-4 tonnia per vuosi eli ihan sama kuin veisi joka vuosi toimivan 4 tonnin auton kaatopaikalle - miettikääpä asia näin päin  ja kuka toimisi tällä tavalla?

Vierailija
67/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olisin ostanut auton ilman osaria. En ainakaan 2000 luvulla. Kolme vuotta ja vaihtoon. KK-erä noin 400-450€. Sen verran olen valmis maksamaan autoilusta ja että saan ajaa kokoajan takuunalaisella autolla ilman huolia.

On varmasti jokin muukin tapa käyttää rahaansa, mutta tämä on minun juttu.

Vierailija
68/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan lyhennystä noin 600e/kk ja vakuutukset voin satasen.

Pienempikin olisi erä voinut olla mutta en halua rahoitukseen mitään kauhean pitkiä laina-aikoja tai isoja loppueriä.

Nyt vähän isompi laina siitäkin syytä kun perheen kasvun takia piti siirtyä edellisessä autonvaihdossa aika paljon isompaan autoon.

Tossa menee siis 7200e pelkkiin lyhennyksiin per vuosi, lisäksi tuohon pitää laskea auton arvon tippuminen, joka on varmaan toiset 7200e per vuosi.

Jos haluaa 100% luotettavan auton, niin alle 7 tonnilla sellaisen saa, vaikka ei olisi mikään asiantuntijakaan ja silloin tolla 7 tonnilla ajaa luotettavasti varmaan 5-10 vuotta, vähän kilometreistä riippuen toki.

Vierailija
69/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osarilla kun ostat niin maksat autosta aina enemmän kuin ne jotka ostaa auton omilla rahoilla. 

Käsittelykulut,korot ja kun ajat rahoitusyhtiön autolla niin sulla pitää olla kasko. 

No se vähän riippuu. Mulla on ollut osamaksuja joissa korko 0%. Eli kaikki on mennyt sen arvon lyhennykseen (paitsi 8€ toimistomaksu paperilaskusta). Kun inflaatio laukkasi, niin se oli ihan hyväkin diili.

Ja kyllä mulla kaikissa autoissa on kasko ollut tiettyyn arvoon asti. Tokihan varmaan on ihmisiä jotka tykkääväät elää jännityksessä ja jättää vakuutukset pois.

Vierailija
70/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran käytetyn auton yksityiseltä, niin sillä oli maksettavaa autoliikeelle autosta vielä enemmän, mitä se sai siitä rahaa minulta.

Eli kun hän möi auton minulle, hän joutui jatkamaan vielä lyhennyksiä autoliikkeelle, autosta, jota hänelle ei enää ollut.

Tässä on se koko autobisneksen periaate kiteytettynä, yhtä taitava huijaus kuin nämä puhelimien kytkykaupat sun muut.

Vierailija
71/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempikin olisi erä voinut olla mutta en halua rahoitukseen mitään kauhean pitkiä laina-aikoja tai isoja loppueriä.

Nyt vähän isompi laina siitäkin syytä kun perheen kasvun takia piti siirtyä edellisessä autonvaihdossa aika paljon isompaan autoon.

Tossa menee siis 7200e pelkkiin lyhennyksiin per vuosi, lisäksi tuohon pitää laskea auton arvon tippuminen, joka on varmaan toiset 7200e per vuosi.

Jos haluaa 100% luotettavan auton, niin alle 7 tonnilla sellaisen saa, vaikka ei olisi mikään asiantuntijakaan ja silloin tolla 7 tonnilla ajaa luotettavasti varmaan 5-10 vuotta, vähän kilometreistä riippuen toki.

Sinä voit ihan hyvin ajaa sillä 7000€:n autolla, mutta älä tule tyrkyttämään sitä kaikille.

Vierailija
72/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista koska olisin ostanut auton ilman osaria. En ainakaan 2000 luvulla. Kolme vuotta ja vaihtoon. KK-erä noin 400-450€. Sen verran olen valmis maksamaan autoilusta ja että saan ajaa kokoajan takuunalaisella autolla ilman huolia.

Hmm eikö tuo ole pirun kallista? Jos autoliikkeestä ostat auton vaikka 2000 eurolla ja ajat sillä sen 5 vuotta(joka on lyhyt aika) niin maksat autoilusta 33e/kk+liikennevakuutus.

Sinä maksat autoilusta 400e-450e kuukaudessa, kuuluuko tuohon edes vakuutukset? 

En tuomitse sinua valinnastasi mutta minulle löytyy parempaa käyttöä rahoille kuin autoiluun joten siksi ihmettelen. Jokainen käyttää rahansa miten haluaa ja minä autoilun sijaan sijoitan rahojani. 

Vierailija
73/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit ihan hyvin ajaa sillä 7000€:n autolla, mutta älä tule tyrkyttämään sitä kaikille.

Onko sinulla pieni penis...? 

Vierailija
74/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O ..tuijottakaa sitä minuutin mitä näette?

Vierailija
75/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm eikö tuo ole pirun kallista? Jos autoliikkeestä ostat auton vaikka 2000 eurolla ja ajat sillä sen 5 vuotta(joka on lyhyt aika) niin maksat autoilusta 33e/kk+liikennevakuutus.

Sinä maksat autoilusta 400e-450e kuukaudessa, kuuluuko tuohon edes vakuutukset? 

En tuomitse sinua valinnastasi mutta minulle löytyy parempaa käyttöä rahoille kuin autoiluun joten siksi ihmettelen. Jokainen käyttää rahansa miten haluaa ja minä autoilun sijaan sijoitan rahojani. 

Tykkään ajaa hyvällä autolla, kuten sanoin niin voihan sitä rahansa muutenkin käyttää. 2000:n autot jätän mielelläni sinulle. Ei ole minun mielestä kallista, riippuu tulotasosta.

Vierailija
76/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Ostin käteisellä kolme vuotta vanhan GLC bensahybridin.

Vierailija
77/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Porsche Taycan maksan 1900 klk.  Maksoin 144000. Vuonna 2022  nyt arvo noin 60000.   Velkaa on 110000 jäljellä onneksi korko on pieni

Vierailija
78/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makselen 0€

Vierailija
79/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kolmesta autosta on osarilla. 370e/kk, 6v rahoitus. P*ska diili, mutta se oli mun unelma-auto ja sen ostin. Rahoitusta on vielä melkein pari vuotta jäljellä. Auton arvo on onneksi enemmän, mutta vähän hankala myytävä, kun ei ole ihan peru corolla pienellä moottorilla.

Eroon haluaisin, koska tarve olisi maastokykyiselle autolle, mutta nähtäväksi jää, olenko sidottu tähän rahoituksen loppuun saakka.

Kirjoitin, että p*ska diili siksi, että en ajatellut tätä rahoitusta ehkä ihan loppuun saakka. Ostohetkellä ajattelin, että tulen vaihtamaan auton aina uudempaan ja kalliimpaan, joten rahoitusosuudella ei ole niin väliä. Nyt, kun halu olisikin vaihtaa edullisempaan, ei se käykään ihan yhtä kätevästi. Mikään Autovex tai vastaava ei sitä osta, koska liian vanha, liian erikoinen ja liian isolla koneella. Ei mikään liike anna mulle rahaa, jos vien tuon auton sinne ja valkkaan jonkun 10 tonnia halvemman tilalle. Pitäisi valkata jotain kalliimpaa, koska liike haluaa tietenkin ottaa sen välirahan minulta. Yksityiselle voi tietty myydä, mutta siinäkin yleisin toive on, että maksan itse ensin sen rahoituksen pois, että auto on minun (eikä rahoitusyhtiön) ja sitten ostaja maksaa minulle koko ostosumman. Mulla kyllä on periaatteessa se summa olemassa, mutta sitten menee säästötili aivan nollille. Eli hyviä ratkaisuja on kovin vähän.

En enää ikinä osta a) kallista autoa ja b ) rahoituksella autoa. En suosittele muillekaan.

Vierailija
80/118 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ajaa hyvällä autolla, kuten sanoin niin voihan sitä rahansa muutenkin käyttää. 2000:n autot jätän mielelläni sinulle. Ei ole minun mielestä kallista, riippuu tulotasosta.

Kalliilla et saa yhtään sen parempaa autoa, itse en huomaa juurikaan eroa kalliin ja halvan auton välillä. Kaikissa autoissa on nykyään ohjaustehostin,vakkari,ilmastointi,abs jarrut yms. Joku peruutuskamera tai kaistavahti on turhia ominaisuuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan