Mikä on motiivina hankkia 4+ lasta?
Heippa! Ihan aidosti olen kiinnostunut tietämään, että te lapselliset, joilla on yli 4 lasta, niin mikä on motivaationa isolle lapsikatraalle? Toki osa rakastaa niin paljon lapsia, mutta väkisin tulee pohdittua, että onko motivaationa kotona oleminen, se, ettei tarvitse mennä töihin?
Kysymyksen ei ole tarkoitus olla ilkeä, joten siitä on turha loukkaantua. :)
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverillani on 15 lasta. Perhe on lestadiolainen, ja hän tuntuu ajattelevan, että jumalan mielestä hyvät ja kunnolliset ihmiset saavat paljon lapsia. Hän on sanonut, että jos olisi itse saanut päättää, lapsia ei olisi niin paljoa. Lapset ovat hänelle siunaantuneet, eikä sellaista lahjaa voi olla ottamatta vastaan.
En minäkään olisi halunnut turisteja meidän maille mutta kettu laittoi valoja taivaalle ja kunnioitan metsän eläimiä, vaikken pidäkään päätöksistään.
Entä sitten tilanne, jossa kaikki 4 lasta ovat erityislapsia ja edelleen hankitaan lisää? Mua vaan aidosti mietityttää, että miksi. Toki riippuu mitä ne haasteet ovat, mutta silti. :(
Vierailija kirjoitti:
Meitä lapsia oli viisi ja kyllä se oli mielenterveysongelma äidillä. Oli kiva kuulemma saada aina uusi vauva. Kun osa meistä huostaanotettiin, toivoi kovasti taas uusia vauvoja mutta onneksi ikä tuli vastaan.
Pidän teinin aina kotona hoivattavana 👶💋
Rakastan häntä 💕
ÄITI TULEE HÄTIIN KULTI!!!!! Älä pelkää rakas, ei sinun tarvitse koskaan muuttaa. Otetaan huoneen ovi pois että voin katsella sinua, rakastan sinua niin paljon ettet laita sitä ovea kiinni, etkä muuta minnekään :) 💕
Tahdon valita teinilleni söpöjä vaatteita, äiti voi kyllä shoppailla niitä sillä välin kun teini on leikkimässä 💕
Ihanaa häärätä keittiössä ja valmistella teinilleni soseita 😋
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä lapsia oli viisi ja kyllä se oli mielenterveysongelma äidillä. Oli kiva kuulemma saada aina uusi vauva. Kun osa meistä huostaanotettiin, toivoi kovasti taas uusia vauvoja mutta onneksi ikä tuli vastaan.
Pidän teinin aina kotona hoivattavana 👶💋
Rakastan häntä 💕
ÄITI TULEE HÄTIIN KULTI!!!!! Älä pelkää rakas, ei sinun tarvitse koskaan muuttaa. Otetaan huoneen ovi pois että voin katsella sinua, rakastan sinua niin paljon ettet laita sitä ovea kiinni, etkä muuta minnekään :) 💕
Tahdon valita teinilleni söpöjä vaatteita, äiti voi kyllä shoppailla niitä sillä välin kun teini on leikkimässä 💕
Ihanaa häärätä keittiössä ja valmistella teinilleni soseita 😋
Okei. Moi äiti.
Ehkäisy pettänyt monta kertaa tai sitä ei edes ole. Eli niin sanotusti vahinkoja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Suurperheen perustaminen on ekoterrorismia tällä liikakansoittuneella planeetalla. Tarvittaisiin planeetanlaajuinen yhden lapsen politiikka vuosikymmeniksi, jotta ihmiskunnalla ja muilla eläinlajeilla olisi minkäänlaista tulevaisuutta.
Suomessa lapsetkin ovat yhä useammin tuontitavaraa,ja siitä ei loppupeleissä hyvää seuraa,joten tehdään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurperheen perustaminen on ekoterrorismia tällä liikakansoittuneella planeetalla. Tarvittaisiin planeetanlaajuinen yhden lapsen politiikka vuosikymmeniksi, jotta ihmiskunnalla ja muilla eläinlajeilla olisi minkäänlaista tulevaisuutta.
Suomessa lapsetkin ovat yhä useammin tuontitavaraa,ja siitä ei loppupeleissä hyvää seuraa,joten tehdään itse.
Suomi on Euroopan sisäsiittoisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaisissakaan tapauksissa yhteiskunta voi ottaa koppia ja hoitaa mammalle pakkosterilointia! Miten voi olla mahdollista lisääntyä aina vain uudelleen ja uudelleen vaikka edellisetkin lapset ovat huostassa? Miten tuossa toteutuvat lasten oikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutkin. En tykkää käydä töissä, porsiminen on paljon helpompaa.
Tuosta porsimis-sanan käytöstä sinut huomaa idiootiksi. Niin se vain on. Ne "porsitut" kansalaiset maksavat sinunkin eläkkeesi (ikävä kyllä). Oletan, että äitisuhteessasi on jotain todella pahasti pielessä, muu ei selitä tuollaista alentavaa kielenkäyttöä.
Miksi tunnet tarvetta käyttää eri sanaa samasta asiasta eri lajeilla?
-ohis
Miksi sinä tunnet tarvetta käyttää sanaa porsiminen (joka kirjaimellisesti tarkoittaa sikojen synnytystä), vaikka synnyttäminen on yleispätevä sana kaikille lajeille?
En tunne. Minä käytän sanaa poikia
Miksi tunnet tarvetta vähentää suomenkielen synonyymejä ja kaventaa sen vivahteikasta sanavarastoa? Vain oman pätemistarpeesi takiako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla ma ah an muuttajien ottaminen tänne on ekoterrorismia
Tätä aina Vihreissä ihmettelen,tuodaan lämpimän alueen asukkeja tänne,missä jokainen tulija kuormittaa ympäristöään kymmeniä kertoja enemmän kuin lähtömaissaan,sitä aina ihmettelen,ja näkyy Vihreätkin lisääntyvän,vaikka heidän mielestään on suurin rikos ympäristölle synnyttää lapsi Suomeen.
Meillä on vain 2 lasta. Tyttö ja poika. Mies olisi halunnut vielä 3.lapsen. Minä en koska en halunnut enää olla raskaana ja pelkkä ajatuskin synnyttämisestä oli liikaa. Kahden lapsen kanssa kaikki oli ihan helppoa ja lapsiperhe-elämä just sitä mitä haluttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaisissakaan tapauksissa yhteiskunta voi ottaa koppia ja hoitaa mammalle pakkosterilointia! Miten voi olla mahdollista lisääntyä aina vain uudelleen ja uudelleen vaikka edellisetkin lapset ovat huostassa? Miten tuossa toteutuvat lasten oikeudet?
Ei lapsilla ole mitään oikeuksia niin kauan kuin muilla on oikeus lisääntyä tahtonsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on motiivina olla hankkimatta lapsia? Väkisinkin tukee mieleen, että onko motivaationa helppo elämä, se, ettei tarvitse mennä töihin.
Lapsettomat on just niitä jotka tekee töitä eniten.
Niitä voi sitten uhrata pimeyden jumalille aina tarpeen tullen.
Tällaiseen maailmaan ja Suomeen? Miksi.
En uskaltaisi.
Sairas uskonto. Naisen alistaminen. Viha itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutkin. En tykkää käydä töissä, porsiminen on paljon helpompaa.
Tuosta porsimis-sanan käytöstä sinut huomaa idiootiksi. Niin se vain on. Ne "porsitut" kansalaiset maksavat sinunkin eläkkeesi (ikävä kyllä). Oletan, että äitisuhteessasi on jotain todella pahasti pielessä, muu ei selitä tuollaista alentavaa kielenkäyttöä.
-ohis
Miksi sinä tunnet tarvetta käyttää sanaa porsiminen (joka kirjaimellisesti tarkoittaa sikojen synnytystä), vaikka synnyttäminen on yleispätevä sana kaikille lajeille?
En tunne. Minä käytän sanaa poikia, ihan eläimestä riippumatta.
Miksi tunnet tarvetta vähentää suomenkielen synonyymejä ja kaventaa sen vivahteikasta sanavarastoa? Vain oman pätemistarpeesi takiako?
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30