Mikä on motiivina hankkia 4+ lasta?
Heippa! Ihan aidosti olen kiinnostunut tietämään, että te lapselliset, joilla on yli 4 lasta, niin mikä on motivaationa isolle lapsikatraalle? Toki osa rakastaa niin paljon lapsia, mutta väkisin tulee pohdittua, että onko motivaationa kotona oleminen, se, ettei tarvitse mennä töihin?
Kysymyksen ei ole tarkoitus olla ilkeä, joten siitä on turha loukkaantua. :)
Kommentit (181)
Itseasiassa aloittajan kysymys kiinnostaa minuakin. Miksi jotkut haluavat todella ison perheen? Ja miten ihmisillä on siihen varaa. Meillä kaksi lasta ja se riittää. Kahden lapsen kanssa mahtuu vielä normaaliin perheasuntoon ja pystyy esimerkiksi tarjoamaan mahdollisuuden maksullisiin harrastuksiin ilman, että ajautuu vararikkoon. Tuntuu, että kahdenkin lapsen kanssa menee aikaa erilaisiin päiväkodin ja koulun vahempainiltoihin ja kaikenlaisiin keskusteluihin, neuvolakäynteihin ym., mitä sitten, jos lapsi on vaikka viisi.
Olen myös monesti miettinyt, että miten ehtii luomaan lapsiin kunnollisen suhteen, jos lapsia on vaikka lähemmäs kymmenen ja pienillä ikäeroilla vai meneekö kaikki aika ns. perushoitoon ja perustarpeiden täyttämiseen.
Ihan aidosti kiinnostaa, että miten suurperheessä lapsena eläneet tai suurperheen vanhemmat kokevat nämä asiat.
Minä kasvoin neljän lapsen perheessä, ja rakastin sitä. Jos rahkeet ja rahat riittäisi, niin hankkisin mielelläni 4-5 lasta. Elämää ja iloa talon täyteen. Nyt näyttää siltä, että rahat riittää yhteen, kun pitää huomioida sekin, että voi jäädä yh:ksi.
Veikkaisin, että ihmiset hankkivat useita lapsia, koska pitävät lapsista ja haluavat niitä monta. Miksi joku hankkii 4 autoa, 4 koiraa tai 4 käsilaukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on motiivina olla hankkimatta lapsia? Väkisinkin tukee mieleen, että onko motivaationa helppo elämä, se, ettei tarvitse mennä töihin.
Motivaationa on se, ettei halua tuoda lapsia tälle sekopäiselle planeetalle kärsimään sinun kaltaisistasi kusipäistä.
Onneksi sinun kaltaiset kusipäät katkaisevat vapaaehtoisesti sukulinjansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurperheen perustaminen on ekoterrorismia tällä liikakansoittuneella planeetalla. Tarvittaisiin planeetanlaajuinen yhden lapsen politiikka vuosikymmeniksi, jotta ihmiskunnalla ja muilla eläinlajeilla olisi minkäänlaista tulevaisuutta.
Samalla logiikalla ma ah an muuttajien ottaminen tänne on ekoterrorismia
Kas, persuvajakki yrittää osallistua keskusteluun. Voin kertoa sinulle luiskaotsa, että tässä oli kysymyksessä planeetanlaajuinen syntyvyyden säätely. Miten ihmeessä sinä apukoulun apuluokan priimus tulkitsit, että tuossa puhuttiin vain Suomen väkiluvusta?! Ja millä logiikalla luulet jo olemassa olevien ihmisten sijainnin vaikuttavan koko planeetan väkilukuun?! Tsiisus mitä urpoja... ihmiskunnan vajaaälyisyys ahdistaa.
Mä olisin mielelläni halunnut vähintään neljä lasta, jos olisi varaa ja jos niitä ei tarvitsisi synnyttää itse. Iso perhe tuo elämään ihan eri lailla turvaa ja elämän mittaisia ihmissuhteita. Olen itse nykymittareilla isosta kolmen lapsen perheestä. Mieheni sen sijaan on ainoa lapsi eikä hänellä ole tässä vaiheessa omia lähisukulaisia enää ollenkaan. Aika yksinäistä sillä olisi, jos ei olisi naimisissaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä yhtäkään vastausta! Aina kinutaan vastauksia kun EI haluta lapsia, mutta tämmöinen kysymys koetaan jotenkin vääränä. Vtun kaksinaismoralistit, vastaus olisi oikeasti kiinnostanut.
Onhan täällä vastauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on motiivina olla hankkimatta lapsia? Väkisinkin tukee mieleen, että onko motivaationa helppo elämä, se, ettei tarvitse mennä töihin.
Motivaationa on se, ettei halua tuoda lapsia tälle sekopäiselle planeetalle kärsimään sinun kaltaisistasi kusipäistä.
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Väestön ÄO on laskenut jo vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä yhtäkään vastausta! Aina kinutaan vastauksia kun EI haluta lapsia, mutta tämmöinen kysymys koetaan jotenkin vääränä. Vtun kaksinaismoralistit, vastaus olisi oikeasti kiinnostanut.
Ei ollut motiivia monelle lapselle. Esikoinen oli kauan odotettu ja toivottu lapsi, sen jälkeen tuli kaksoset, neljäs syntyi kun ehkäisy petti ja viides on iltatähti.
- Se jolla 5 lasta ja käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen, että Suomessa menestyneimmät ihmiset hankkivat enemmän lapsia? Matalalla älykkyydelläkö sinne ylimpiin prosentteihin pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Minä kasvoin neljän lapsen perheessä, ja rakastin sitä. Jos rahkeet ja rahat riittäisi, niin hankkisin mielelläni 4-5 lasta. Elämää ja iloa talon täyteen. Nyt näyttää siltä, että rahat riittää yhteen, kun pitää huomioida sekin, että voi jäädä yh:ksi.
Veikkaisin, että ihmiset hankkivat useita lapsia, koska pitävät lapsista ja haluavat niitä monta. Miksi joku hankkii 4 autoa, 4 koiraa tai 4 käsilaukkua?
Vertaat ihmisiä esineisiin? Mitä sitten että emäni heikkouttaan halusi lisääntyä, kun minä en halunnut kuolla?
Ihan asiallinen kysymys! Entisaikaan se oli perheen toimeentulo. Piti olla lapsia pyörittämässä maatataloa ja auttamassa vanhempia ja lapsikuolleisuuskin oli niin iso, että niistä osa kuoli pois. Nykyisin en keksi kuin uskonnolliset seikat, uskonto kieltää ehkäisyn ja maailma pitää täyttää niin kuin jossain lestoissa.
En siis tunne yhtä ainutta viiden lapsen perhettä itse. Toisaalta en tunne ketään naistakaan, joka olisi jättäytynyt loppuelämänsä kotiäidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen, että Suomessa menestyneimmät ihmiset hankkivat enemmän lapsia? Matalalla älykkyydelläkö sinne ylimpiin prosentteihin pääsee?
Naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Kiitos teille, jotka vastasitte asiallisesti! On oikeasti kehittävää, kun voi avartaa omaa katsomusta ja saada erilaisia näkökulmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. miksiköhän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaat ihmisiä esineisiin? Mitä sitten että emäni heikkouttaan halusi lisääntyä, kun minä en halunnut kuolla?
Mitä ihmettä selität? Ja vertaatko sinä koiria esineisiin? Ei minun emäni heikkouttaan lisääntynyt, vaan siksi, koska siihen oli mahdollisuuksia. Oli 10 vuotta kotona hoitamassa meitä, kun isä tienasi yrittäjänä. Lapsuuteni oli ihanaa aikaa, ja äitini hoitaa nykyisin muiden lapsia työkseen, koska pitää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyjät ja elättäjät ovat eri porukkaa. Veroprosentin on oltava vähintään 44, että maksaa veroja enemmän kuin kuluttaa niitä. Pieni osa ihmisistä kannattelee koko muuta porukkaa.
Ei hyvää päivää mikä ajatusmaailma sulla on :D toivottavasti et omista lemmikkiä jonka olet pakottanut elämään kanssasi. Oletko omille vanhemmillesikin katkera siitä että sinut tähän maailmaan synnyttivät ilman että sinulta kysyttiin mitään?