Kirjasto Oodi ei kestä suuria kävijämääriä, kohta purkukunnossa?
Mitä tilalle rakentaisi? https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7940996
Kommentit (204)
Tuon koruja tulostavan naisen ällöttävät hiukset saivat minut melkein oksentamaan. En todellakaan haluaisi olla samassa tilassa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuon koruja tulostavan naisen ällöttävät hiukset saivat minut melkein oksentamaan. En todellakaan haluaisi olla samassa tilassa hänen kanssaan.
Oodissahan ei ole pakko käydä. Kannattaa jättää väliin, jos muut ihmiset kovin ahdistavat.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo tuon jutun kuvia, tuokin kassi-Alma joka printtailee koruja(!) yhteiskunnan piikkiin, satavarmasti myy ne jossain torilla tai kirpparilla ja tienaa rahaa. Tiedättekö yhtään, paljon tuo printtaus maksaa? Se ei ole ihan ilmaista hupia, ystävälläni on tuollainen printteri ja touhu on paitsi kallista mutta myös itse printteri vaatii jatkuvaa ylläpitoa. Sulaa hulluutta että yhteiskunta kustantaa bongorumpujen soittelutiloja ja kirppistätien koruharrastuksia.
Pitää muuten paikkansa. Hän myy niitä koruja ihan kaupallisesti:
https://www.somashop.fi/c/tuotemerkit/yasodharan-taikalamppu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oodissahan ei ole pakko käydä. Kannattaa jättää väliin, jos muut ihmiset kovin ahdistavat.
Veikkaan ettet uskaltanut klikata linkkiä etkä katsonut tuon Kukka Viitalan kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan oli hyvin positiivinen. Kirjasto on suosittu, asiakkaat tykkäävät, henkilökunta on mukavaa. Tekemistä löytyy vaikka kuinka. Kunnossapito maksaa, mutta ei se nyt jutun pointti ollut.
Kuka on asiakas? Sekö, joka tuolla käy, vai sekö, joka kyllä osallistuu puljun maksamiseen, mutta ei käy siellä, koska paikka on niin vastenmielinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan käy paljon turisteja. Ostavat kahvilatuotteita ja ottavat Helsinkiä mainostavia kuvia. Onko tämäkin huono asia?
Ihan kaikki on huonoa. Etenkin se, jos joku ihminen josta minä en tykkää saa jostain jotain maksutta tai saa oleskella jossain vapaasti ilman että se on röissä. Se on ihan tosi tosi tosi huonoa ja epistä ja pasqaa. T. Persu
Onko tuo sinusta 100 000 000 arvoinen? Tuolla rahalla olisi rakentanut monta sairaalaa.
Tuolla rahalla ei rakenneta yhtäkään sairaalaa
Tuli mieleen narkeista, varokaa vessapaperirullia tai sitä vessapaperin sivua. Niillä on tapana pyyhkiä neulat yms sillein, että koko rulla kontaminoituu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettet uskaltanut klikata linkkiä etkä katsonut tuon Kukka Viitalan kuvaa.
Muut ihmiset eivät loukkaa tai ahdista minua ulkonäöllään ja pidän heidän oikeuttaan käyttää yleisiä palveluja ihan yhtä tärkeänä kuin omaani. Suosittelen samaa lähestymistä asiaan sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja olen todella onnellinen Oodista. Olen tehnyt siitä pääkirjastoni josta haen varaukset ja lainat ja johon myös palautan, koska viikoittain tulee kuitenkin keskustassa käytyä.
Kolmannessa kerroksessa ON huomattavasti kirjoja vaikka muissa kerroissa muuta onkin. Istumaan siellä harvoin mahtuu, mutta ne jotka siellä istuvat yleensä lukevat jotain.
Kakkosessa näkyy niissä pikkuhuoneissa usein koululaisen näköisiä, tekemässä ryhmätöitä tai opiskelemassa. Kovin montaa vuotta tuo pulju ei ole ollut pystyssä mutta ainakin yksi pikkuseura johon kuulun on pitänyt siellä vuosikokouksensa, lisäksi kirjapiiri johon kuulun kokoontuu säännöllisesti kakkoskerroksessa. Ykkösessä on niitä pikalainoja, palautus ja jostain syystä iso liuta shakkipöytiä jotka on selvästi löytänyt käyttäjänsä. Muutamana kertana jokaisessa shakkipöydässä on ollut pelaajat.
En osaa nähdä korkeaa käyttöastetta m
Onnellinen Oodista?
On sinulla pienet onnen aiheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan oli hyvin positiivinen. Kirjasto on suosittu, asiakkaat tykkäävät, henkilökunta on mukavaa. Tekemistä löytyy vaikka kuinka. Kunnossapito maksaa, mutta ei se nyt jutun pointti ollut.
Kuka on asiakas? Sekö, joka tuolla käy, vai sekö, joka kyllä osallistuu puljun maksamiseen, mutta ei käy siellä, koska paikka on niin vastenmielinen?
Onko muissa paikoissa asiakas se, joka ei siellä käy? Ei. Noudatetaan samaa linjaa Oodin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Multikulti rapauttaa kaiken
Näyttää omaan silmään että tuolla ravaa paljon turistinoloisia ulkomaalaisia.
Ihan kiva paikka mutta toivoisin hiljaista aluetta. Tuonne tullaan selvästi viettämään aikaa ja seurustelemaan. Miksei kaksi kahvilaa riitä tuohon?
Onko aivan hirveää edes toivoa hiljaisuutta niitä varten jotka tulevat tuonne lukemaan? Itse luen mielelläni kirjastossa mutta melu on kestoriesa. Erilliset opiskeluhuoneet eivät riitä kaikille ja ovat epämukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muissa paikoissa asiakas se, joka ei siellä käy? Ei. Noudatetaan samaa linjaa Oodin kanssa.
No jos se on KAIKILLE tarkoitettu, eikä idea ole, että KAIKKI siellä viihtyisivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja olen todella onnellinen Oodista. Olen tehnyt siitä pääkirjastoni josta haen varaukset ja lainat ja johon myös palautan, koska viikoittain tulee kuitenkin keskustassa käytyä.
Kolmannessa kerroksessa ON huomattavasti kirjoja vaikka muissa kerroissa muuta onkin. Istumaan siellä harvoin mahtuu, mutta ne jotka siellä istuvat yleensä lukevat jotain.
Kakkosessa näkyy niissä pikkuhuoneissa usein koululaisen näköisiä, tekemässä ryhmätöitä tai opiskelemassa. Kovin montaa vuotta tuo pulju ei ole ollut pystyssä mutta ainakin yksi pikkuseura johon kuulun on pitänyt siellä vuosikokouksensa, lisäksi kirjapiiri johon kuulun kokoontuu säännöllisesti kakkoskerroksessa. Ykkösessä on niitä pikalainoja, palautus ja jostain syystä iso liuta shakkipöytiä jotka on selvästi löytänyt käyttäjänsä. Muutamana kertana jokaisessa shakkipöydässä on ollut pelaajat.
Mikä tekee sinut onnelliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka näin olisi niin miten tuo voi sinuun vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multikulti rapauttaa kaiken
Näyttää omaan silmään että tuolla ravaa paljon turistinoloisia ulkomaalaisia.
Ihan kiva paikka mutta toivoisin hiljaista aluetta. Tuonne tullaan selvästi viettämään aikaa ja seurustelemaan. Miksei kaksi kahvilaa riitä tuohon?
Onko aivan hirveää edes toivoa hiljaisuutta niitä varten jotka tulevat tuonne lukemaan? Itse luen mielelläni kirjastossa mutta melu on kestoriesa. Erilliset opiskeluhuoneet eivät riitä kaikille ja ovat epämukavia.
Mene Rikhardin kadun kirjastoon kun haluat hiljaisuutta. Kun haluat vilskettä ja eloa ja seuraa ja katsella ihmisiä, niin Oodi on oikein hyvä.
Niin, jutussakin on kyllä iloisia käsityöläisiä ja bongorummuttelijoita- lähes kaikki haastatellut ulkkareita. Missä ovat kotimaiset Marjat lapsineen, tai lukemista etsivät henkilöt?
Oodin kävijämäärä on 2,5 milj per vuosi josta saadaan 6850 per päivä. Joista sadetta pitäviä ja vessassa käyviä on todella iso määrä.