Minun äiti ei lähde minnekään mukaan, vaikka kysyn nätisti.
Vaikka kahville, shoppailemaan, reissuun, kirppareilla. Ennen vielä käytiin yhdessä paikoissa, mutta nyt ei enää. Mistä voisi johtua? On vasta päälle 60v. Sanoo syyksi "kaikki on jo nähty, ei tässä iässä jaksa enää ravata paikoissa".
Kommentit (69)
Ihanaa olla kotona nyt yli 60-vuotiaana, mutta silti pitää vielä "kulkea", vaikka mieluimmin sitä viettäisi aikaa kotiympyröissä. Puoliso on vielä enemmän kotona viihtyvä. Sikäli jännää, että meillä käy paljon vieraita; sukulaisia ja ystäviä. Paljon on nähty ja koettu.
Kai ihminen voi muuttua. Ei minuakaan enää kiinnosta shoppailut tms. Olen 55 v. Ei se minusta ole mitenkään outoa. Voi olla äitisi onkin tehnyt sen sinun mieliksesi. Anna toisen elää elämäänsä kuinka tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän vielä työelämässä? Jos näin on, niin anna hyvä ihminen hänen viettää vapaa-aikansa kuten haluaa.
Olen vasta viisikymppinen ja tarvitsen omaa aikaa koko ajan enemmän.
Ei ole ollut 30 vuoteen...
Miksi ei? Millä hän elää sitten?
Ihan noita tukia saannut.
Jos on 30 vuotta elänyt tukien varassa, niin ei niillä rahoilla reissata tai shoppailla. Olen alle 60 v. eikä ole moneen vuoteen enää kiinnostanut kierrellä kaupoissa tai kirppareilla. Jos jotain tarvitsen niin ostan nettikirppareilta, paitsi alusvaatteet ja sukat. Kahville ei viitsisi raahautua varta vasten mutta ehdota että viet hänet syömään ravintolaan ja tarjoat.
En halua pelotella, mutta tädilläni tuollainen enlähdeminnekään oli alkavan dementian ensioireita. Aiemmin hän oli ollut kova menemään ja harrastamaan, kävimme yhdessä messuilla ja teatterissa ja kävelyillä ja kaikenlaista, mutta yhtäkkiä hän ei enää halunnutkaan lähteä minnekään. Sitten kun hän kerran oli lähtenyt yksin kävelylle tuttuun lähimaastoon, hän ei löytynytkään takaisin kotiin. Onneksi tuttu naapuri oli törmännyt häneen ja saattoi takaisin. Siinä kohtaa ymmärsimme mistä on kyse.
Olen yli 60 vuotias ja vaikka ehdotat äidillesi ihan kivaa ajankulua, niin kirppareiden tarjonta on lähinnä 20-40 vuotta minua nuoremmille kohdennettua pikamuotia. Ei kiitos. Roina on siellä myös roinaa, joten ehdota äidillesi vaikka antiikkimessuja. Siellä voi, jos ei muuta, fiilistellä oman lapsuutensa aikaisia taloustavaroita. Kahviloiden taso vaihtelee, joten toivon mukaan ehdotat jotakin jossa on hyvää ja tasokasta myynnissä. Boston-pulla ABC:lla ei ole käynti kahvilassa. Tai shoppailu kauppakeskusten ketjumyymälöissä ja seassa yksi yksityinen kynttiläpajamyymälä ei ole letkeää shoppailua enää minun ikäiselleni. Reissaaminen on oikeasti vaivalloista, mutta ole sitkeä. Kysy äidiltäsi, että minne hän menisi jos olisi oikein paljon rahaa. Siitä yleensä päädytään sitten vaikka Tallinnan risteilylle, mutta myy ideasi. Minun ikäinen ei ole koskaan liian vanha reissaamaan, mutta jos asenne on nurja sen saa helposti käännettyä. Onnea matkaan! Kyllä sinä äitisi saat sieltä vielä kammettua!
Oma äiti lähtee mukaan vain jos ostamme lapsenlapselle jotain/vauva on mukana
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 60 vuotias ja vaikka ehdotat äidillesi ihan kivaa ajankulua, niin kirppareiden tarjonta on lähinnä 20-40 vuotta minua nuoremmille kohdennettua pikamuotia. Ei kiitos. Roina on siellä myös roinaa, joten ehdota äidillesi vaikka antiikkimessuja. Siellä voi, jos ei muuta, fiilistellä oman lapsuutensa aikaisia taloustavaroita. Kahviloiden taso vaihtelee, joten toivon mukaan ehdotat jotakin jossa on hyvää ja tasokasta myynnissä. Boston-pulla ABC:lla ei ole käynti kahvilassa. Tai shoppailu kauppakeskusten ketjumyymälöissä ja seassa yksi yksityinen kynttiläpajamyymälä ei ole letkeää shoppailua enää minun ikäiselleni. Reissaaminen on oikeasti vaivalloista, mutta ole sitkeä. Kysy äidiltäsi, että minne hän menisi jos olisi oikein paljon rahaa. Siitä yleensä päädytään sitten vaikka Tallinnan risteilylle, mutta myy ideasi. Minun ikäinen ei ole koskaan liian vanha reissaamaan, mutta jos asenne on nurja sen saa helposti käännettyä. Onnea ma
Olen ehdottanut aika monenlaisia paikkoja , mutta mikään ei tunnu häntä kiinnostavan.
Jätä mutsis rauhaan!! Anna olla. Tajuatko?
Kotonakin voi harrastaa ja tavata ihmisiäkin, jos haluaa. -eri