Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun äiti ei lähde minnekään mukaan, vaikka kysyn nätisti.

Vierailija
01.10.2024 |

Vaikka kahville, shoppailemaan, reissuun, kirppareilla. Ennen vielä käytiin yhdessä paikoissa, mutta nyt ei enää. Mistä voisi johtua? On vasta päälle 60v. Sanoo syyksi "kaikki on jo nähty, ei tässä iässä jaksa enää ravata paikoissa". 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit samaa vähän aikaa sitten eikä mikään vastaus riitä.

Vierailija
22/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän vielä työelämässä? Jos näin on, niin anna hyvä ihminen hänen viettää vapaa-aikansa kuten haluaa.

Olen vasta viisikymppinen ja tarvitsen omaa aikaa koko ajan enemmän.

Ei ole ollut 30 vuoteen...

Miksi ei? Millä hän elää sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän vielä työelämässä? Jos näin on, niin anna hyvä ihminen hänen viettää vapaa-aikansa kuten haluaa.

Ihan noita tukia saannut.

Vierailija
24/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että äidilläsi ei ole rahaa kahviloihin eikä shoppailuun eikä mihinkään, mitä ehdotat. Monilla ei nykyään ole.

Sitten on pakko lakata haluamasta tehdä mitään, mitä ei voi tehdä.

Vierailija
25/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene keskenäs, en minäkään tuollaista jaksa, ostoksilla käyn harvoin, mieluiten menen koiran kanssa lenkille. En ymmärrä tuota luuhaamista, joskus olen käynyt kahvilassa, mutta silloin vain kun on ollut muutakin menoa. Joo olen ollut aina kotihiiri, en jaksa ihmisiä. 

Vierailija
26/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kyllä poikani ja miniäni kanssa kahvilla, syömässä ja ostoksilla, ja vastikään oltiin miniän kanssa Helsinki Design Marketissa ja Habitaressa. Seurani kelpaa, koska he ovat pienituloisia ja maksan kaiken. N65

Tuskin muuten kelpaisikaan. Kuulostat ällöltä.

Vierailija
27/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis halua tehdä mitään lastesi (ja lastenlastesi?) kanssa. Ihanaa. Kyllä he sinut jättävät rauhaan.

Vierailija
28/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hyväksy hänen syitään? Kyllä aikuinen ihminen osaa itse päättää, jaksaako, mikä kiinnostaa ja kenen kanssa. Ehkä hän tarvitseekin hieman lomaa sinusta. 

Mutta eikö nuo ole masennuksen merkkejä jos mikään ei kiinnosta? Enkö saisi olla huolissaan? Kun vertaa erääseen toiseen 70v naiseen jonka tunnen, hän on iloinen ja menevä ja käy jatkuvasti uusissa paikoissa

Minä olen vasta 52, mutta ei minulla ole mitään tarvetta olla iloinen ja menevä tai käydä jatkuvasti uusissa paikoissa.

Nuorempana kyllä matkustin ja reissasin paljon. Nyt on ihanaa olla kotona. Lukea kirjoja, tehdä käsitöitä, sisustaa, saunoa pitkään ja levätä. :)

No minun äiti ei tee edes mitään käsitöitä tai sisusta. O

En minäkään tee juuri mitään. Miksi edes pitäisi? Osaa vain olla ja elää.

Olen silti sangen tyytyväinen elämääni. En vain jaksa ihmisiä.

Vierailija
29/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kyllä poikani ja miniäni kanssa kahvilla, syömässä ja ostoksilla, ja vastikään oltiin miniän kanssa Helsinki Design Marketissa ja Habitaressa. Seurani kelpaa, koska he ovat pienituloisia ja maksan kaiken. N65

Tuskin muuten kelpaisikaan. Kuulostat ällöltä.

Olen yhtä ällö kuin sinä, täydellinen isoäiti.

Vierailija
30/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että äidilläsi ei ole rahaa kahviloihin eikä shoppailuun eikä mihinkään, mitä ehdotat. Monilla ei nykyään ole.

No oon sanonut usein, että voisin tarjota, mutta ei halua silti

Vierailija
31/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin käynyt äitini kanssa missään. Menee mieluummin kaksoissiskonsa kanssa kaikkialle.

Vierailija
32/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu myös, usein ei ole käynyt edes viikkoihin kaupassa, jos en ole käynyt pitkään aikaan kylässä. Syynä vain "enpä ole nyt viitsinyt" Sitten jääkaapissa joku kuivanut pottu :/

Vierailija
33/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset tyttäret, antakaa äitienne olla! Älkää rasittako heitä! Älkää soittako, älkää ehdottako mitään, älkää kutsuko kylään, älkää käykö heidän luonaan. Eivät he halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa.

Vierailija
34/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis halua tehdä mitään lastesi (ja lastenlastesi?) kanssa. Ihanaa. Kyllä he sinut jättävät rauhaan.

Ole huoleti. Meillä on oikein hyvät välit. Heillä on hektinen aika elämässä, niin välillä itsekin miettivät, että olisipa omaa aikaa. Ymmärrämme toisiamme hyvin.

Vierailija
35/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan noita tukia saannut.

Tuliko tässä yhdyssanavirhe? Noitatuki kuulostaisi paljon jännemmältä ja selittäisi äidin halua pysyä omissa oloissaan.

Vierailija
36/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että huolehdit äidistäsi!

Olisi hyvä liikkua ja varsinkin kävellä. 

Kysy, jos hän haluaisi kävellä metsässä tai muussa rauhallisessa paikassa. 

Itse innostuin uimisesta. Olisiko lähellä uimahallia, missä olisi lämmin terapia-allas. Siellä on mukava olla. 

Vierailija
37/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset tyttäret, antakaa äitienne olla! Älkää rasittako heitä! Älkää soittako, älkää ehdottako mitään, älkää kutsuko kylään, älkää käykö heidän luonaan. Eivät he halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa.

Pitää paikkansa, en halua olla oman äitini kanssa missään tekemisissä.

Mutta aikuisen tyttäreni kanssa kyllä. Joten kerran kuussa käydään jossain.. teatterissa, leffassa, tapahtumassa tai sitten vaan syömässä pitkän kaavan mukaan. Muutoin hän käy meillä kerran-pari viikossa.

Vierailija
38/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy kai se on tuokin saada elämä kuulostamaan kurjalta.

Ei minullakaan ole ylimääräistä laittaa kahviloihin. Saati, että menisin shoppailemaan. Mitään turhaa en tosin ostaisi muutenkaan.

Kahvit juodaan minun luona. Saa jutella rauhassa ja nauttia juuri sopivia tarjottavia.

Eri

Vierailija
39/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää hankkia muita kavereita. Ei voi roikkua kiinni äidissä 

Vierailija
40/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan huvita lähteä baariin keski-ikäisenä, vaikka parikymppisenä se oli hauskaa. Ihmiset muuttuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä